Gå til innhold

Har jeg rett til å være irritert?


Gjest jente20

Anbefalte innlegg

Gjest jente20

Jeg bestemte meg for to måneder siden at jeg skulle dra hjem for på jobbe der i sommer. Før jeg tok valget, snakket jeg med foreldrene mine om dette og de sa at det var i orden, de oppfordret meg til å komme hjem da jeg ikke er så ofte hjemme. Jeg hadde fått sommerjobb i studiebyen min og hadde egentlig tenkt å tilbringe sommeren her, men da jeg fikk sommerjobb i hjemplassen min, bestemte jeg meg for å ta den jobben, slik at jeg kan være hjemme i sommer.

Arbeidsplassen ligger cirka seks kilometer fra huset til foreldrene mine. De bor i distriktet, og jeg har ikke fått meg bilseritikat enda, så da regnet jeg med at foreldrene mine skal kjøre meg til jobben (de har gjor det før), siden jeg mangler bil, lappen og siden det ikke går buss i området. Men nå, tre uker før jeg skal hjem får jeg beskjed av foreldrene mine at de ikke kommer til å kjøre meg til og hente meg fra jobben, at jeg må ta i bruk apostlenes hester :P

Jeg reagerte på dette, syns det var veldig dårlig gjort å gi meg beskjed om dette tre uker før jeg kommer. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg tatt sommerjobben i studiebyen min, her går det i hvert fall busser og arbeidsplassen ligger nesten rett ved siden av der jeg bor. Jeg syns dette var veldig dårlig gjort og jeg mistet lysten til å reise hjem, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det nå, får jo ikke en ny sommerjobb i juni måned.

Foreldrene mine har ferie da jeg kommer hjem og de syns det er så stress å kjøre fram og tilbake. Så nå må jeg belage meg på å gå 1,2 mil hverdag i fire uker. Og, nei, jeg har ikke sykkel. Den ble stjelt i fjor vår og jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg ny.

Kommer i hvert fall ikke til gjøre sammen tabben flere ganger. Har ikke lyst til å dra hjem i det hele tatt...

Lurer på hvordan dere hadde reagert? Har jeg rett til å være skuffet og irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke foreldrene dine en sykkel du kan låne da? Du burde jo kanskje ha spurt dem på forhånd om de kunne kjøre deg, og ikke bare gå ut fra det fordi de har gjort det før....

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, synes ikke du bør være irritert på foreldrene dine. Du bør ikke ta for gitt at de kan kjøre deg til og fra jobb hver dag. Du burde ha spurt om det var ok før du takket ja til jobben. Frekt av deg å forvente noe sånt

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke foreldrene dine en sykkel du kan låne da? Du burde jo kanskje ha spurt dem på forhånd om de kunne kjøre deg, og ikke bare gå ut fra det fordi de har gjort det før....

what she said..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg hadde blitt kjempeirritert jeg.

Ja, jeg er irritert og kjempeskuffet. Kommer nok ikke til å dra hjem for å jobbe neste sommer...

har ikke foreldrene dine en sykkel du kan låne da? Du burde jo kanskje ha spurt dem på forhånd om de kunne kjøre deg, og ikke bare gå ut fra det fordi de har gjort det før....

Nei, synes ikke du bør være irritert på foreldrene dine. Du bør ikke ta for gitt at de kan kjøre deg til og fra jobb hver dag. Du burde ha spurt om det var ok før du takket ja til jobben. Frekt av deg å forvente noe sånt

Nei, de har ikke det. Jeg må kjøpe meg ny sykkel, jeg. Jeg antok at de ville kjøre meg eller i det minste gi beskjed til meg om dette før jeg tok jobben. De har kjørt meg til jobben før og jeg mener at jeg burde fått beskjed om at de ikke ville det i år. Da hadde jeg ikke dratt hjem i det hele tatt.

Ja, jeg burde kanskje klargjort det før, men syns også det er rart at de ikke har nevnt noe om det før, men nå tre uker før jeg kommer, ringer de meg for å informere meg om at "i år vil vi ikke kjøre deg til jobben, du må ordne skyss eller gå til jobben." De visste at jeg trodde de ville gi kjøre meg, så derfor ringte de nå for å informere meg om dette. :( syns de burde gjort det før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sykler får du nærmest kastet etter deg på finn.no.

Gå inn der og skaff deg en billig sykkel, det har "alle" råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en brukt sykkel. Du finner sikkert en til 500 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men sykler får du nærmest kastet etter deg på finn.no.

Gå inn der og skaff deg en billig sykkel, det har "alle" råd til.

Kjøp deg en brukt sykkel. Du finner sikkert en til 500 kr.

Takk for tips. Skal sjekke det ut nå.

Åh, skal aldri ta sommerjobb i hjemplassen min igjen! Hadde jeg vært hjemme ofte og mast på dem, så hadde jeg skjønt det, men jeg er jo hjemme maks to ganger i året.... Får i hvert fall ikke så lyst til å dra hjem oftere akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal sjekke det ut nå.

Åh, skal aldri ta sommerjobb i hjemplassen min igjen! Hadde jeg vært hjemme ofte og mast på dem, så hadde jeg skjønt det, men jeg er jo hjemme maks to ganger i året.... Får i hvert fall ikke så lyst til å dra hjem oftere akkurat.

Ærlig talt, mener du virkelig at foreldrene dine skal være bundet hjemme i ferien for å stå opp i otta og kjøre deg på jobben og hente deg hver bidige dag?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ærlig talt, mener du virkelig at foreldrene dine skal være bundet hjemme i ferien for å stå opp i otta og kjøre deg på jobben og hente deg hver bidige dag?

Nei, jeg forventer ikke det, men de kommer til å være hjemme, da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan kjøre meg til og fra jobben ettersom de skal være hjemme. Og de kommer til å reise bort to uker etter at jeg har kommet hjem og da forstår jeg at jeg må gå til jobben, men når de faktisk er hjemme, så hadde jeg vel håpet at de hadde tatt seg bryet med å kjøre meg til jobben...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men sykler får du nærmest kastet etter deg på finn.no.

Gå inn der og skaff deg en billig sykkel, det har "alle" råd til.

De syklene der var ikke akkurat billig, med mindre jeg skal ha en sykkel for barn :( Og de syklene som jeg kunne tenke meg å kjøpe, sender de ikke med posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du er kravstor. 6 km kan du faktisk greie å gå.

Hvis du er avhengig av skyss så klarerer du dette med de som skal kjøre deg - det er frekt av deg å forvente at dette skal skje. Foreldrene dine har gjort nettopp det du anklager dem for å ikke gjøre: klarere med deg at du ikke kan forvente skyss fra de. De er sikkert drittlei av å bli tatt som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sykler får du nærmest kastet etter deg på finn.no.

Gå inn der og skaff deg en billig sykkel, det har "alle" råd til.

Ikke voksen sykler. Og ikke nødvendigvis så billige heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oh my!! Det kan du da ikke forvente!! Skal de stå opp tidlig å kjøre deg (om du begynner tidlig da)? Det er da ikke all verdens langt. Kjøp sykkel på finn og slutt å irritere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dusten

Jeg synes faktisk at du forventer rimelig mye, og synes du virker selvsentrert og bortskjemt. Er du ikke voksen? Du kan jo også gå, få med litt trim i slengen, eller få tak i en sykkel. En sykkel trenger strengt tatt ikke koste 5000 kroner, jeg kjøper kun sykkel for ca 1000.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De syklene der var ikke akkurat billig, med mindre jeg skal ha en sykkel for barn :( Og de syklene som jeg kunne tenke meg å kjøpe, sender de ikke med posten...

Så kjøp deg en sparksykkel eller et par rollerblades, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤ Pikekyss ¤

Jeg skal sykle en mil hver vei for å komme meg på jobb i sommer. Har ikke kjempegod råd og har sett meg ut en sykkel på enten obs eller biltema.

I mine yngre år da jeg hadde sommerjobber så var det ingen annen utvei enn å sette seg på sykkelen for å komme seg til jobb. Skulle likt å sett uttrykket til faderen viss jeg hadde forventet at han skulle kjøre meg til og fra jobben. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes du er kravstor. 6 km kan du faktisk greie å gå.

Hvis du er avhengig av skyss så klarerer du dette med de som skal kjøre deg - det er frekt av deg å forvente at dette skal skje. Foreldrene dine har gjort nettopp det du anklager dem for å ikke gjøre: klarere med deg at du ikke kan forvente skyss fra de. De er sikkert drittlei av å bli tatt som en selvfølge.

Ja, kanskje jeg er det når det gjelder denne saken, men syns fremdeles jeg skulle fått beskjed om dette lenge før, ikke nå tre uker før. Og det er forresten seks km en vei, så jeg må gå 12 km hver bidige dag.

Lei av å bli tatt som en selvfølge? Jeg er nesten aldri hjemme og klarer meg selv. Det er ikke ofte jeg forventer noe eller ber om hjelp, så derfor trodde jeg at det ikke skulle bli noe problem. Jeg har også nevnt til foreldrene mine før jeg tok jobben at det ikke var aktuelt å gå til jobben og da sa de ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg er det når det gjelder denne saken, men syns fremdeles jeg skulle fått beskjed om dette lenge før, ikke nå tre uker før. Og det er forresten seks km en vei, så jeg må gå 12 km hver bidige dag.

Lei av å bli tatt som en selvfølge? Jeg er nesten aldri hjemme og klarer meg selv. Det er ikke ofte jeg forventer noe eller ber om hjelp, så derfor trodde jeg at det ikke skulle bli noe problem. Jeg har også nevnt til foreldrene mine før jeg tok jobben at det ikke var aktuelt å gå til jobben og da sa de ingenting.

Skal du gå hjemme og furte og klage over dette i hele sommer? Blir nok en hyggelig ferie for foreldrene dine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...