Gå til innhold

Her er bikinikroppen deres jenter

Fremhevede innlegg

Gjest "gjest"
Skrevet

Kan man ikke få lov til å se ut som en selv, uansett hvordan man ser ut?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette ble litt flaut å sitte å lese. Jeg tror poenget med denne posten var for at jenter skal skjønne at det er greit å ha litt ekstra på kroppen

Det du skrev nå ble utrolig flaut å lese. Mener du virkelig at bildet i hovedinnlegget viser ei dame med "litt ekstra på kroppen"?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er hun igjen. Sylslank, men med en helt sinnsykt smal midje.

03_jmansfield_v_7jan11_rex.jpg

Gjest "gjest"
Skrevet

Femtitallets damer var altså da korsettert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det og. Moren min fortalte at da hun var ung kunne hun og venninnene holde rundt midjen sin med hendene. De brukte kun bukser, skjørt og truser med høyt liv fra barndom til slutten av tjueårene, noe hun mener er grunnen til den smale midjen de hadde. Og ingen situps men masse aktivitet da.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette ble litt flaut å sitte å lese. Jeg tror poenget med denne posten var for at jenter skal skjønne at det er greit å ha litt ekstra på kroppen og at man ikke må se ut som de raadmagre modellene vi ser nå til dags. Det er vakkert å ha runde former, for det er det som utstråler KVINNE! Det vi nå til dags kaller "feit" er for noen år siden idealkroppen, og jeg vet de fleste har litt skavanker her og der og kanskje litt for mye av ting der og der, men det er som ordtaket :

"Mer å ta i, mere å være glad i!" Så jenter, rett opp ryggen, hev hodet og skyt ut brystkassa deres! Vær stolt av den DU er :-D

vær stolt av den du er, med mindre du ser ut som en radmager modell...

AnonymBruker
Skrevet

"Litt ekstra på kroppen"?

Jayne Mansfield var kjent som en "frodig dame" på den tiden, hun veide 57 kg.

Marilyn Monroe veide 53 kg.

Kvinner var slanke og vakre på denne tiden. På 50-tallet var gjennomsnittsvekten for kvinner i Norge 54 kg. I dag er gjennomsnittsvekt for kvinner 69 kilo (overvektig).

fat-vs-thin_0.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ut som dagens modeller. Er glad jeg ikke ser ut som en dame fra 50-tallet, for brede hofter.

Jeg vil også si at jeg ser ut som dagens modeller, og ikke som damer fra 50-tallet. Jeg er høy, tynn, med små pupper og små hofter. Jeg er veldig fornøyd med det!

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner var slanke og vakre på denne tiden. På 50-tallet var gjennomsnittsvekten for kvinner i Norge 54 kg. I dag er gjennomsnittsvekt for kvinner 69 kilo (overvektig).

fat-vs-thin_0.jpg

Nemlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig hvor vanlig det har blitt å henvise til modeller som Marilyn Monroe når man vil hylle det vi idag liker å kalle frodige kvinner, som egentlig bare er overvektige kvinner.

Marilyn var i langt bedre form enn dagens "frodige" kvinner.

• Liker 4
Gjest Vodka
Skrevet

Man skal være ganske heldig om man får 90-60-90 mål eller slike proporsjoner da, det er ikke noe alle kan få uansett hvor slank eller feit man er.

Skrevet

Her er hun igjen. Sylslank, men med en helt sinnsykt smal midje.

03_jmansfield_v_7jan11_rex.jpg

Nasty.. Får nesten litt vondt i innvollene mine av å se på den midjen..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke få lov til å se ut som en selv, uansett hvordan man ser ut?

Nei det er visst ikke 'lov' å være tynn og slank :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Oh happy days :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

fat-vs-thin_0.jpg

Prøver du å si, at jeg som kvinne på 178 cm er overvektig fordi jeg ikke veier 54 kg? Jeg er faktisk ikke overvektig. Vekten har ikke ALT å si, det handler om proposjoner og hvordan man bærer vekten. Synes innlegget ditt er meningsløst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøver du å si, at jeg som kvinne på 178 cm er overvektig fordi jeg ikke veier 54 kg? Jeg er faktisk ikke overvektig. Vekten har ikke ALT å si, det handler om proposjoner og hvordan man bærer vekten. Synes innlegget ditt er meningsløst.

Jeg tviler sterkt på at det var poenget. Det var snakk om gjennomsnitt, ikke enkeltpersoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normale kvinner som vi ennå ser i gatene.

Nettopp! Og de er heller ikke topptrent eller sylslank. Men de er helt normale damer med sunn kropp. Tror ikke disse veier 54 kilo heller, kanskje nærmere 64 kilo hvis de er normalt høye.

Det var mindre vanlig å være overvektig på den tiden, men damene var heller ikke utsultede barbiedukker. De var damer med former og normal vekt, og det ser man her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...