Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei søte!

Ja, det er han absolutt! Begynt i mellomstor avdeling idag - blir spennende å hente ham! Skal oppdatere meg inne på bloggen din :)

KG-fri i hele sommer. Deilig! Kanskje det kommer noen flere tanker her utover.

Så kjekt! Regner med det er stas å være "stor gutt"! :)

Har vært elendig på å oppdatere på KG jeg og, men stikker en tur innom bloggen min nå siden du har vært innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med et lite pip fra deg :)

Skriver du fortsatt i kg bloggen din? Jeg er elendig til å sjekke der inne :sjenert: Har nok med å henge med i dagbøkene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med et lite pip fra deg :)

Skriver du fortsatt i kg bloggen din? Jeg er elendig til å sjekke der inne :sjenert: Har nok med å henge med i dagbøkene :fnise:

Nei, har vært lite i bloggen, gitt! Må være 2 år siden snart :P

Det er egentlig blitt en arkiv-side for min del. Med bilder og oppdateringer på lillemann :jepp:

Dagbøkene holder egentlig lenge! Men det er lissom så få som er igjen her etter at alle fikk en unge :ler:

Men moro nå å føle med på de som endelig kar klaffa og de som prøver på nr.2 :hjerte:

Alt vel med kakaoen? Skal tusle innom boka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS MENING:

Jeg begriper ikke at ikke fler har meldt seg opp som blodgivere eller organdonorer..? :klo: Pasientene dør i køen, fordi de pårørende sier nei til å donere..

Jeg synes det er å stjele dyrebar tid fra andre, og det gjør meg uhyre opprørt!

ELLERS:

Jeg trena skikkelig hardt idag. Da jeg gikk ut av seneret (det regna typ driiitmye isted, derfor innetrening), så kjente jeg at jeg virkelig kunne løpt inn igjen og tatt ei økt til.. :ler:

Begynner å kjenne at kroppen strammer seg til igjen etter en nokså dvask sommer ;)

Venter enda på skattepenga. Ikke fått mail om at skatteoppgjøret er klart engang.. Ikke moro..

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, skrive opp på lista: gi blod (har B-, og mannen gir blod med jevne mellomrom. Er kun latskap å skylde på gitt). Har allerede gitt beskjed til alle rundt meg at jeg vil være organdongiver ved død. Må jeg kanskje registrere meg i et register også?

Så digg med slike overskuddsøkter. Her pendler jeg og står opp meningsløst tidlig, så har ingen energi til annet enn å jobbe og eksistere. Gikk greit før ferien, men gått på en smell denne uka. Helt utslitt. Tenker å kjøpe en tredemølle til kjelleren, føler terskelen blir lavere da og kanskje kan jeg klare å få presset inn noen økter i ukedagene. Helgene er enklere for da er jeg uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at dersom noen vil ha delene mine når jeg er dau så værsågod :P

Blodgiver takler jeg desverre ikke :( Jeg har prima vare O neg, som visst er veldig bra giverblod. Søster jobber med dette :P Foreldrene mine er givere. Var med mamma da jeg var liten. Jeg takler nå ca ok å ta blodprøver, så å få den strikkenåla i armen vil ikke fungere :hoho:

Men tanken er veldig god da..

Flink du er som trener :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skrive opp på lista: gi blod (har B-, og mannen gir blod med jevne mellomrom. Er kun latskap å skylde på gitt). Har allerede gitt beskjed til alle rundt meg at jeg vil være organdongiver ved død. Må jeg kanskje registrere meg i et register også?

Så digg med slike overskuddsøkter. Her pendler jeg og står opp meningsløst tidlig, så har ingen energi til annet enn å jobbe og eksistere. Gikk greit før ferien, men gått på en smell denne uka. Helt utslitt. Tenker å kjøpe en tredemølle til kjelleren, føler terskelen blir lavere da og kanskje kan jeg klare å få presset inn noen økter i ukedagene. Helgene er enklere for da er jeg uthvilt.

HER kan du fylle ut donorkortet, og du kan laste det ned som bakgrunn på telefonen din, bestille visa med donor"symbol".

Skjønner at du er sliten, og kanskje du nettopp har godt av noen heller rolige gåturer istedetfor skikkelige energikrevende økter et par ukers tid? Mange fine styrkeøvelser man kan gjøre hjemme i stua. Viktig å ikke miste muskelmasse, har jeg nettopp lært.

Jeg har sagt at dersom noen vil ha delene mine når jeg er dau så værsågod :P

Blodgiver takler jeg desverre ikke :( Jeg har prima vare O neg, som visst er veldig bra giverblod. Søster jobber med dette :P Foreldrene mine er givere. Var med mamma da jeg var liten. Jeg takler nå ca ok å ta blodprøver, så å få den strikkenåla i armen vil ikke fungere :hoho:

Men tanken er veldig god da..

Flink du er som trener :jepp:

Du er jo ei skikkelig skattekiste, for du kan gi blod til alle - regardless of blood type. Jeg kan dessverre ikke gi blod per nå pga friske tatoveringer og piercings i slimhinne, men om jeg fjerne piercing, så vil jeg gi.

Takk, det er deilig å trene :) Graviditeten har velsignet meg med altfor mye løs og feit hud på magen, samt at magemusklene ikke har grodd sammen, så jeg trener som en helt for å minske magen så mye som mulig. Har trena i ett år nå, og magen har kanskje blir 5 cm mindre, mens resten av kroppen har gått inn vesentlig mer. Ikke bra nok enda ;) Magen må vekk.

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj! Da har jeg bestilt LavFODMAP-koke/håndboka til ernæringsfysiolog Julianne Lyngstad :danse: Kanskje ømheten i magen forsvinner og at jeg faktisk finner det kostholdet som ikke gjør at jeg sliter med oppblåsthet og vondt?!?!  Vi satser på det. Dette er egentlig siste hjemmeprøve. Dersom det ikke går, så må jeg be om sånn fancy prøver i rattata og gastroskopi. :spy: For nå orker jeg nesten ikke mer magetull. Det går så innmari utover selvtilliten - jeg kan jo ikke bruke trange kjoler og skjørt. Jeg er glad i litt rockabilly-stil og har en nokså smal midje som kler pencil-skirt etc, men magen tyter ut og er overdimensjonert ift resten av kroppen - som faktisk begynner å se sprek og fin ut :jepp: Jeg er KNALLFORNØYD med kroppen ellers og at helsa mi er bra og jeg er sterk osv, men all treningstid og kostholdsendringer har ikke gjort en DAMN forskjell på hvordan magen ser ut. Og det siste der skriver jeg med klump i halsen fordi jeg jobber SÅ hardt, men der jeg gjerne ønsker å se en forskjell, skjer det ingenting.

Fest ikveld.. Kommer til å prøve kjoler i 3 timer. Hold in funker ikke, det fremhever heller problemområdet.

SYTE SYTE - FERDIG nå assa.. Men dette er nok kanalen jeg må hyle det hele ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om sånne wraps? It works wrap? Fungerer detoxende og oppstrammende. Venninna mi begynte nettopp som forhandler. Hadde jeg ikke vært preggo hadde jeg definitivt testa det ;) google it om du er nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om sånne wraps? It works wrap? Fungerer detoxende og oppstrammende. Venninna mi begynte nettopp som forhandler. Hadde jeg ikke vært preggo hadde jeg definitivt testa det ;) google it om du er nysgjerrig :)

Hm. Skeptisk. Hvor mye koster dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Skeptisk. Hvor mye koster dette da?

Billigere enn kirurgi :hoho: 200 kr wrapen kanskje. Jeg husker ikke. Jeg skulle egentlig teste det for venninnen min, men ble litt gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billigere enn kirurgi :hoho: 200 kr wrapen kanskje. Jeg husker ikke. Jeg skulle egentlig teste det for venninnen min, men ble litt gravid :fnise:

Haha!! Du as :ler:

Kirurgi fjerner fettcellene for alltid. Har en liten plan om å dytte mine overflødige fettceller inn i puppa. Og ja, det koster penger, men er tross alt varig. Men det blir lenge til ;)

200 kroner for en wrap.. Blir en dyr affære det også, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er billig…. Dagens motto?? :ler:

Definitivt ;)

------

Rolig tempo i kupert terreng idag. Jeg løp tilsammen 45 minutter (av ei økt på 50 min) og er dermed ufattelig stolt av meg selv :danse: Knæra og anklene fikk virkelig kjørt seg.

Kroppen er uten tvil blitt strammere, men musklene er ikke blitt synlige enda. Jeg har gått opp 3-4 kg siden jeg begynte å trene for ett år siden. Jeg kjenner hver dag at jeg er blitt sterkere og nyter godt av kondisjonen jeg har opparbeidet meg.

Mål innen 20.09 er 15 strake push ups og 5km løp på 30 min.

Edvard er 2,5 år idag :rodmer: Han er så flink til å prate nå, er ufattelig blid og fornøyd. Han synger hele tiden og koser seg med å leke lenge om gangen. Idag startet han dagen med å legge dukka si og susse den hade, fordi idag er det onsdag og da skal han til pappa sin. Forøvrig synes han det er artig å kalle meg for navnet mitt. :ler:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er min ukeplan i 4-5 uker fremover:

Mandag: Langdistanse jogging morgen/dag, minimum 80 min.

Tirsdag: Styrke, 40 - 60 min (ikke bein)

Onsdag: Restitusjon, gåtur/enkle styrkeøvelser hjemme

Torsdag: ca 40 - 50 min styrke + Ca 20min intervaller på mølla

Fredag: En rolig joggetur, ca 50 min

Lørdag: Noe gøy og aktivt med flere. Gir på litt ekstra. Gjerne fjell/skautur. Eventuelt en lett joggetur alene

Søndag: Restitusjon, gåtur/enkle baseøvelser hjemme

Bor i liten leilighet og har barn, så er ikke alltid å holde seg jevnt aktivt gjennom hele dagen. Prøver å få inn en gåtur på kvelden sammen med lillegutt. Restitusjonsdagene er også aktive.

Jeg trener frem til diverse løp på 1 mil, samt styrketest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ed er full av utslett. Altså, OVERALT - tett i tett.. Det kom igår tidlig, sammen med en heftig feber som plutselig forsvant igår kveld. Tenkte det var feber/varme/svetteutslett, men nå begynner noen av de på kinnet og se ut som bittesmå kviser og er blitt litt rødere..

Trodde vannkopper startet med én tydelig prikk, og deretter plutselig fem etc.. Selvfølgelig må jeg jo bare se an hvordan ting ligger an imorgen, men usikker på om jeg kan sende ham i bhg med utslett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed er full av utslett. Altså, OVERALT - tett i tett.. Det kom igår tidlig, sammen med en heftig feber som plutselig forsvant igår kveld. Tenkte det var feber/varme/svetteutslett, men nå begynner noen av de på kinnet og se ut som bittesmå kviser og er blitt litt rødere..

Trodde vannkopper startet med én tydelig prikk, og deretter plutselig fem etc.. Selvfølgelig må jeg jo bare se an hvordan ting ligger an imorgen, men usikker på om jeg kan sende ham i bhg med utslett..

Hvordan gikk det? Vannkopper kan også starte sånn du beskrev det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? Vannkopper kan også starte sånn du beskrev det her :)

En pappa i bhg som er lege hadde sett på lillemann og konkludert med at det var vannkopper! Kjekt å slippe unna med flere dager hjemme etc. Han er i god form og ingen væskende sår :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...