Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Lykke til hos legen :klemmer:

Hva slags utdannelse ønsker du å ta?

Takk for det!

Jeg burde ta praktisk pedagogikk, slik at jeg kan kombinere med min musikk"utdanning". Har ingen tittel, men hadde jeg fått ped på plass, så hadde det blitt enklere å få lærerstillinger. Jeg ønsker å jobbe med elever fra videregående eller eldre.

Men må ta opp matte først. Jeg føler at veien er så lang.. Jeg begynner å bli litt motløs.

Men det ordner seg nok :) Jeg må få det til. Men har ikke råd nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har en master i sosialantropologi :)

Er mange gaver man kan lage selv? Hjemmelaget lemonade fikk vi en jul. Utrolig godt. Sjokolade, coockies, småkaker, etc, kan puttes i cellofan og bindes med en rød sløyfe? Enkelt, billig og hyggelig :) Ei venninne av meg syr alle gavene i år og jeg syns sånne gaver er helt fantastisk, hjemmelagd er jo fra hjerte.

Håper det gikk bra hos legen? :klem:

Så deilig med en god utdanning! :jepp:

Absolutt mye fint vi kan lage selv :) Lurte på å lage konfekt og sjokoladetrøfler med chili. Det er noe mange liker. Vil jeg håpe ;)

Jes, idag har jeg tatt blodprøver for jern, D-vit, stoffskiftet, blodprosent, eple, melk, gentest etc, samt at hun kjente på magen min. Ingen hevelser i indre organer.

Imorgen skal jeg levere avføringsprøve.. Det blir jævli snålt! :ler:

Så får jeg svar på ny time neste torsdag. Blir vel sikkert prøver da også. Håper vi finner ut av ting fort som fy. Uansett hva jeg spiser for tiden, så er magen oppblåst og lever sitt eget liv. Ekkelt!!

Idag så vi Hobbiten, battle of the 5 armies. Trist, nå er Tolkien-epoken over. Veldig rart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har vært mindre de siste dagene, men fortsatt like mye luft og smerter. Håper legen finner ut av dette, slik at jeg kan få spist riktig og slippe å gå med oppblåst mage.

Natttttt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får et svar også :klem:

Hvordan går det forresten med Ed om dagen? Snakker han mye? Kasper har endelig begynt å snakke litt (han var jo motorisk tidlig ute og er gutt = treig i språket tydeligvis), men nå sier han mer og mer for hver dag som går og prøver til og med å synge "bæ bæ lillelam". Han klarer bare så vidt da og det høres slik ut: "bæ bæææ liiiIiiilaaaa" :rodmer: . Men, han synger det om og om igjen, bestemt på å klare det til slutt.

Forstår veldig mye av hva vi sier da og følger enkle kommandoer. Kan be han rydde opp lekene sine og så gjør han det :lur: , haha. Får nyte det så lenge det varer.

Håper du får en god helg Nutta og at du nyter kjærligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får et svar også :klem:

Hvordan går det forresten med Ed om dagen? Snakker han mye? Kasper har endelig begynt å snakke litt (han var jo motorisk tidlig ute og er gutt = treig i språket tydeligvis), men nå sier han mer og mer for hver dag som går og prøver til og med å synge "bæ bæ lillelam". Han klarer bare så vidt da og det høres slik ut: "bæ bæææ liiiIiiilaaaa" :rodmer: . Men, han synger det om og om igjen, bestemt på å klare det til slutt.

Forstår veldig mye av hva vi sier da og følger enkle kommandoer. Kan be han rydde opp lekene sine og så gjør han det :lur: , haha. Får nyte det så lenge det varer.

Håper du får en god helg Nutta og at du nyter kjærligheten :)

Takk, det håper jeg også :) Kroppen er blitt strammere, så det er litt frustrerende når magen fortsatt er status quo. Håper så inderlig at jeg kunne fått tilnærma flat mage igjen, rett og slett fordi jeg jobber hardt for å få det. Alle fortjener lønn for strevet, synes jeg! Iallfall når man kvitter seg med ting som er plagsomt!

Ed er høyt og lavt om dagen! Ordene begynte å komme i august/september, og nå har det vel igrunn eksplodert. Han forstår mye mer enn jeg tror, han viser meg ting og han kan ord jeg ikke har lært ham - ord på ting vi ikke har pratet om. Så det er ingen tvil om at han får med seg mye fra overalt. Han viser interesse, forståelse og logikk, så det synes jeg er trygt og godt. :)

Det begynte med bæ bæ her i gården også :fnise: Åh, denne alderen er såååå fin :strix: Jeg vil igrunnen stoppe opp litt nå.. Vente litt til med å bli 2 år! Er 2 mnd til idag. :rodmer:

Takk, og en deilig helg ønskes dere også :klemmer:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som Kasper følger i ED sine fotspor. Han er jo 1.5 år og det er virkelig nå ordene kommer på løpende bånd. Bæ bæ lillelam kom plutselig for to dager siden, så det må han ha lært i barnehagen. Og det som er så bra er at han sier i fra om det er noe, han sier f.eks sulten (ok, suuultn), om han vil ha mer (meeer), om noe er for varmt (au), etc. Det gjør det jo så mye enklere. Og så er det så koselig å be om en klem og få det :rodmer:

Forstår frustrasjonen med magen, men syns kjæresten din at det er viktig med stram mage? Ser det verre ut i dine øyne enn i andres? Jeg ønsker meg ofte flatere mage selv, men vet at da må jeg veldig langt ned i fettprosent for at det skal skje (det hjelper jo ikke med situps alene akkurat). Veier per dags dato 59 kg og er 163. Skal kun ned 1-2 kg til, så får det bare være. Mage eller ei. Har ikke overskudd til å streve for "den perfekte kropp", når det føles litt meningsløst. Kanskje fordi jeg er 30, og skal bli gravid igjen snart :fnise: . Er veldig fornøyd med at alle klærne sitter bra og at jeg er normalvektig :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut som Kasper følger i ED sine fotspor. Han er jo 1.5 år og det er virkelig nå ordene kommer på løpende bånd. Bæ bæ lillelam kom plutselig for to dager siden, så det må han ha lært i barnehagen. Og det som er så bra er at han sier i fra om det er noe, han sier f.eks sulten (ok, suuultn), om han vil ha mer (meeer), om noe er for varmt (au), etc. Det gjør det jo så mye enklere. Og så er det så koselig å be om en klem og få det :rodmer:

Forstår frustrasjonen med magen, men syns kjæresten din at det er viktig med stram mage? Ser det verre ut i dine øyne enn i andres? Jeg ønsker meg ofte flatere mage selv, men vet at da må jeg veldig langt ned i fettprosent for at det skal skje (det hjelper jo ikke med situps alene akkurat). Veier per dags dato 59 kg og er 163. Skal kun ned 1-2 kg til, så får det bare være. Mage eller ei. Har ikke overskudd til å streve for "den perfekte kropp", når det føles litt meningsløst. Kanskje fordi jeg er 30, og skal bli gravid igjen snart :fnise: . Er veldig fornøyd med at alle klærne sitter bra og at jeg er normalvektig :)

Trenger nødvendigvis ingen stram mage, men at den ikke står ut. Har endel overflødig hud etter graviditeten som jo ikke hjelper på når magen er oppblåst ;) Det blir lissom verre enn det det eeeegentlg trenger å være. Da føler jeg meg ikke vel i det tøyet som passer ellers til kroppen min.

Vi har lik vekt, høyde (1.64) og alder. Jeg trives godt der jeg er nå, det er kun magen som er problemet. Så om jeg må kutte ut kunstig søtning eller annet for å bli bra, så gjør jeg det uten problem :)

Jeg løper og trener styrke 4-6 hganger i uka, så det er digg å kjenne at jeg oppnår både styrke og kondis. En super mestringsfølelse og pådriver nå som jeg er uten jobb.

Sit-ups er bare til pynt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedigg å føle fremgang!! :tommelopp:

Her går det mye i sykling og jogging (skal løpe Birkebeinerløpet), så lite styrke. Burde nok ha prioritert det, men får en del trening av at jeg løper/sykler mye i motbakker så lårene mine ser bedre ut enn på lenge. Er vel overkroppen som lider, haha. Har egentlig ingen unnskyldninger for vi har treningsrom i borettslaget :sjenert: .

Du blir jo sikker gravid igjen og da har du litt magehud å gå på, så kan du eventuelt søke om bukplastikk om det ikke forsvinner etter iherdig innsats etter unge nummer to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun ser veldig bra ut...♡ men det er jo en selv som skal være fornøyd ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun ser veldig bra ut...♡ men det er jo en selv som skal være fornøyd ♡

Men jeg har jo ikke sagt at jeg ikke ser bra ut ;) Det er magen som er større enn alt annet - og det er grunner til det. Så jeg håper legen har noen svar til meg på torsdag :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned mellom 3 og 4 kg siste to mnd. Gikk på vekta hos mamma igår. Fikk ikke trent i hele forrige uke :O Så jeg skal karre meg til gymmen idag, det blir veldig bra!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedigg å føle fremgang!! :tommelopp:

Her går det mye i sykling og jogging (skal løpe Birkebeinerløpet), så lite styrke. Burde nok ha prioritert det, men får en del trening av at jeg løper/sykler mye i motbakker så lårene mine ser bedre ut enn på lenge. Er vel overkroppen som lider, haha. Har egentlig ingen unnskyldninger for vi har treningsrom i borettslaget :sjenert: .

Du blir jo sikker gravid igjen og da har du litt magehud å gå på, så kan du eventuelt søke om bukplastikk om det ikke forsvinner etter iherdig innsats etter unge nummer to?

Åh, treningsrom i borettslaget høres ikke dumt ut! Ei heller noen unnskyldning for å pumpe litt muskler ;)

Så kult at du har et konkret løp å jobbe frem til! Jeg har tenkt på det selv, men er ikke vant til å jogge ute, så tror jeg skal vente til våren kommer og heller melde meg på noe da.

Bukplastikk blir nok aktuelt dersom jeg får en gigamage igjen og ikke får trena det vekk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo ikke sagt at jeg ikke ser bra ut ;) Det er magen som er større enn alt annet - og det er grunner til det. Så jeg håper legen har noen svar til meg på torsdag :jepp:

ok, let me refrase ;)

Jeg syns magen ser bra ut, så deg jo i bikini i sommer. Så sett utenfra, så ser magen din også veldig fin ut.

Vil bare påpeke det! Fordi det er viktig at du får høre det. Vet selv hvor vridd ting kan bli inni hodet når man blir for fokusert på sånt :hjerte:

Meeen, når det er sagt, så støtter jeg deg i veien mot å få akkurat så stram og frisk mage som du vil ha. Den jobben skal jeg jo starte selv etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, let me refrase ;)

Jeg syns magen ser bra ut, så deg jo i bikini i sommer. Så sett utenfra, så ser magen din også veldig fin ut.

Vil bare påpeke det! Fordi det er viktig at du får høre det. Vet selv hvor vridd ting kan bli inni hodet når man blir for fokusert på sånt :hjerte:

Meeen, når det er sagt, så støtter jeg deg i veien mot å få akkurat så stram og frisk mage som du vil ha. Den jobben skal jeg jo starte selv etterhvert...

Takk, nuska!

Og jepp - det er viktig at du støtter meg! Jeg er ingen jåledukke som har et stort behov for å vise meg frem, men jeg vil for en gang skyld føle meg litt bedre. At jeg ikke skal være flau over en utstående mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snø!! :hjerte: Jeg var innom Biltema for å kjøpe lyspærer til bilen, og der så jeg et sånt finfint akebrett, med stropper, som jeg gjerne kunne tenkt meg å kjøpe til Ed. Det stod ingen pris, så jeg droppet det akkurat nå.

Jeg leverte en nydelig nissegutt i barnehagen idag :rodmer: Med fregner i kinnene og lang nisselue, sjarmerte han sin mamma stort idag! :fnise: Nå skal han være hos pappaen sin frem til søndag, og jeg kommer til å savne ham så fælt!!!

Vært hos legen idag og fått svar på prøvene.

Alle verdier er normale -> flotte! Hun bemerket også at jeg ikke er i nærheten av å ha d-vitaminmangel, noe mange har nå. Jeg er veldig glad for det, samtidig som jeg er like uviten som da jeg tok prøvene forrige uke - hvorfor er magen sånn som den er da?

Jeg fikk resept på nexium, grunnet mye syre i magen. Men siden jeg har vært så fin i magen i det siste fordi jeg ikke har spist løk og kortet veldig ned på sjokolade og ellers kunstig søtning, så mente hun at jeg har ømtålige tarmer og bare skal fortsette i samme tralten.

Jeg skal gå over jula og kjenne på magen, hvordan det funker med all maten, så skulle jeg få henvisning til undersøkelse ved kamera inn i tarmene etter jul hvis jeg ville det.. haha..! Så jeg må være forsiktig med hvor mye sterk mat jeg spiser, rett og slett.

Jeg har hatt Fisherman i veska i mange år.. Har spist VELDIG lite Fisherman nå, og jeg tror det hjelper altså.. Lite sjokkis, ingen løk (kun gressløk, som ikke er så sterkt), INGEN brus..

Og siden jeg lager maten fra bånn + at jeg trener, så vet jeg hva jeg får i meg og det er viktig for meg at det blir variert.

Vi snakket litt om stress og psykisk belastning på magen, og hun sa at andre har hatt god erfaring med Nexium på det området også. Så da må det testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å trene! Jeg synder stort på det området om dagen... Jeg prøver virkelig å være flink, vi har jo treningssenter på jobben, men hektiske jobbdager har gjort det vanskelig. Skal ikke bare skylde på det da, for jeg hadde nok fått det til hvis jeg virkelig hadde gått inn for det.

En av de tingene som legger en demper på treningslysten er at jeg etter fikk tassen så har jeg slitt litt med stressinkontines :(:sjenert:

Æsj, det er både ekkelt og flaut, og ødelegger lysten på trene slik jeg gjorde før. Løping går heldigvis fint, men jeg går ikke på type step timer og sånt lenger da jeg føler det er for risikabelt, noe jeg var veldig glad i før. Favouritten blant timene var step intervall, men tør jeg ikke gå på :(

Heldigvis er jeg ikke veldig hardt rammet, det er bare hvis jeg hopper og spretter det er et problem.

Jeg har ikke vært hos legen med det enda da, men utifra hva jeg er lest er det ikke noe vits å gjøre noe med det før man er ferdig med å få barn, så da venter jeg.

Så kjipt at du ikke fikk et klart svar fra legen. Det hadde liksom blitt litt enklere å forholde seg til om du hadde fått det svart på hvitt hva du må holde deg borte fra.

Jeg har litt samme problemer som deg, men i litt mindre skala. For meg står magen som en ballong hvis jeg spiser mye pasta, sukkerfri tyggis og pastiller (har sluttet å kjøpe for jeg klarer ikke å bare ta eeeen :ler:), laks, og all type varmmat som er laget i store kvanta, typ kantinemat.

Jeg reagerer også veldig på hvitvin på tom mage (får veldig vondt), innimellom på nøtter, gulrot og brunost. Jeg har ikke noen diagnose da, men tror selv jeg har litt følsomme tarmer ;)

Tassen min skal være nisse i morgen, mistenker at det blir nok et så-rørt-at-jeg-gråter øyeblikk :fnise:

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare skyte inn litt om stressinkontinens, Frøken Vims ;) Skrev bacheloroppgave om bekkenbunnstrening mot urininkontinens etter fødsel, og jeg vil si tar stressinkontinens er den formen for inkontinens som har best resultater ved bekkenbunnstrening :) Hvis du bor i Oslo er det mange dyktige fysioterapeuter som kanhjelpe deg igang med treningen :) det er enkle øvelser, men det er lurt å bli undersøkt av en som kan det, for å sjekke st man faktisk gjør dem riktig :) Ei venninne av meg gikk til ei flink manuellterapeut på kurbadet, rett nedenfor st. Olavs domkirke (ullevålsvegen).

Vil bare anbefale deg å prøve ikke-kirurgiske tiltak nå, så kanskje du kan gjøre det du liker igjen :) for bekkenbunnstrening er det en fordel å begynne med så fort som mulig, man trenger ikke vente til man er ferdig med å få barn :) og hvis du går til manuellterapeut, trenger du ikke henvisning fra fastlege heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Godt nyttår!

Julen har kun vært avslapning og kos. Helt fabelaktig, ingen trening og litt ekstra god mat og drikke. Gikk opp 2 kg.. :riste: Sier jo bare hvor føkkings fort jeg legger på meg :hoho:

Ed er fin og god. Skravler masse, protesterer mye, ler enda mer, leker alene, leker med oss, spiser mye mat, danser og synger etc...

Hjemme idag fordi han hadde litt feber og gråt litt igår kveld.

Imorgen er det tilbake i bhg, og jeg tilbake på trening. Trena 3 ganger forrige uke, vondt og digg på samma tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er det ikke lenge før vi aner en eim av vår! Jeg gleder meg sånn til å slippe isete gårdsplasser og veier ;)

Uka har vært nokså stillestående med en syk tass hjemme i tre dager. Jeg har trena til 30DaysShred når han har sovet, så jeg forsøker å holde meg aktiv.

Litt flere overkommelige jobbstillinger der ute nå, så imorgen blir den store søke-dagen på lang tid! Ser ut til at jeg må melde meg ut av treningssenteret, avslutte abonnement på iPaden, avslutte Wimp etc fordi jeg rett og slett ikke har råd. :( Legger meg med vondt i sjela hver kveld og bruker tid på å sovne. Jeg håper så sinnsykt at jeg får jobb nå, fort som faen. Jeg vil så gjerne beholde det lille jeg har av ekstraluksus, nemlig det overnevnte.

Jeje, nok syting - på igjen imorgen! Innen fredag til uka, så skal jeg ha klar avtale om 3 jobbintervjuer. Dermed basta!!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg begynner å bli babysjuk igjen. Hjelper jo ikke å se på Fødselsavdelingen, akkurat..! Herlighet som jeg griner :hoho:

Jeg vil ha jobb NÅ, og lage bebis i juli/august :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...