Azalea Skrevet 13. mars 2014 #2941 Del Skrevet 13. mars 2014 Krysser fingrene for at Ed blir frisk som en fisk. W likte heller ikke kjøtt da han var pitteliten, alt kom bare ut igjen.. Men nå går det faktisk ganske greit. Kylling er har fremdeles ikke så veldig glad i, og kjøttbiter. Kjøttdeig går forresten bra, av kylling også når jeg tenker meg og. Hva med go' og mager- kjøttpølse? Den skal vel inneholde mindre salt? W får den ettersom at den ikke inneholder melk. Kald pølse er nam-nam. Går det bra med deg ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #2942 Del Skrevet 19. mars 2014 Krysser fingrene for at Ed blir frisk som en fisk. W likte heller ikke kjøtt da han var pitteliten, alt kom bare ut igjen.. Men nå går det faktisk ganske greit. Kylling er har fremdeles ikke så veldig glad i, og kjøttbiter. Kjøttdeig går forresten bra, av kylling også når jeg tenker meg og. Hva med go' og mager- kjøttpølse? Den skal vel inneholde mindre salt? W får den ettersom at den ikke inneholder melk. Kald pølse er nam-nam. Går det bra med deg ellers? Hei Angel Var hos legen med Ed på mandag. Har ikke blitt bedre.. Så nå får han astmamedisin og skal også forsøke allergitabletter siden det renner fra øynene hans hele tiden. Han er jo også pottetett, så jeg tror han har pollenallergi også, jeg. Legen sa at det er sjelden at så små får pollenallergi såpass tidlig, men jeg er bombesikker. Og legen var nok litt enig han også. Så da forsøker vi det. Og astma-medisiner skal han bruke i 1 år i første omgang..! Usj og fysj.. Og om han har pollenallergi, så er jeg livredd for at det kommer kryssallergier inn i bildet. De sereverer jo diverse frukt i barnehagen, så dette må sjekkes ut. Ja, go´ og mager kan jeg jo prøve På lørdag fikk han kyllingwok hos oldemoren sin, og det slukte han ned på høykant Så da er iallfall diverse fisk og kylling en slager! Sånn ellers er det full rulle. Jeg finner meg selv i halvkoma hver kveld og er gjerne i seng kl 22.00. Men det er jo veldig greit, det Ed kommuniserer mer og det er utrolig moro. Vi tuller, leker, synger og danser. Han har masse humor og det er jeg så glad for. Og han er sta, men dét er bare bra! Jeg blir mer og mer glad i ham etterhvert som tiden går. At det går an å elske et menneske så ekstremt høyt!! Den andre kjærlighetta går det veldig bra med, den også Jeg koser meg masseeeee Enn du da, frøken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 20. mars 2014 #2943 Del Skrevet 20. mars 2014 Ikkekjekt med astma i tillegg... Vesleprinsen var plaget med pollenallergi allerede i fjor sommer. På senhøsten spiste han ėn bit valnøttbrød og havnet opp rundt øynene og klødde i hele ansiktet. Så i november krevde jeg allergitesting hos fastlegen. Vi tok blodprøver nå i februar,og har fått påvist kraftig bjørkepollenallergi, ogkatteaøøergi. Mild allergi mot hunder og timotei, og spor av allergi mot hvete. Ikke noe mot melk. Og de tok ikke nok blod til at de fikk testet mot nøtter og husstøv og sånn... Irriterende at de ikke tappet mer enn ett glass når de først stakk han... Spesielt når det var nøtter og sånn som vi virkelig ville ha svar på! Vesleprinsen har atopisk eksem, fikk påvist det over hele kroppen når han var tre mndr gammel... Og da er det ofte mye allergier i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. mars 2014 #2944 Del Skrevet 21. mars 2014 Uff. høres ikke gøy ut med astma og allergi allerede når de er så små Er det greit å få i han astma medisin? Høres ut som noen slitsomme dager. Trives Ed bra i barnehagen? Har han begynt å gå foressten? Kan ikke komme på at du har skrevet det her God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. mars 2014 #2945 Del Skrevet 22. mars 2014 Huff, håper da virkelig ikke han har astma.. Men om han har det, er det godt dere er i gang med behandling såpass tidlig. Astma og pollenallergi er nok ikke en god kombo.. Håper de finner noe medisin som får vekk det meste av plager. Reagerer selv på timotei(gress) og pga reagerer jeg på noen matvarer som ikke slår ut på allergitester. Så kryssallergier er noe en må følge med. Det står en del på nettet om hvilke kryssallergier dere bør være obs på om han er allergisk mot pollen. Har han tatt blodprøver eller prikktester? Greit å få sjekket det før pollensesongen slår inn for fullt. Wok er godt, og ikke minst sunt. Så bra han likte det. Er ikke bare-bare med mat til disse små alltid. Er det ikke gøy når de begynner å forstå og ha egne meninger? Jeg er så enig med det, enn å elske et menneske så høyt og dypt. Godt du koser deg! Det fortjener du. Her går det bra. W har nettopp fått alle 4 hjørnetenner på en gang, så har ikke vært så godt til han stakkars. Men eller helt topp. Trives ikke sånn kjempemasse i hovedstaden, kjenner jo ingen her, så blir noen turer opp til Trondheim. Godt å være sammen med familie og venner igjen, både for meg og W. Ellers teller vi ned til sommeren, da blir det å flytte til en ny by. Da står studier for tur, barnehage til W og en ny start. Så blir spennende å se hvordan ting blir fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #2946 Del Skrevet 26. mars 2014 Uff. høres ikke gøy ut med astma og allergi allerede når de er så små Er det greit å få i han astma medisin? Høres ut som noen slitsomme dager. Trives Ed bra i barnehagen? Har han begynt å gå foressten? Kan ikke komme på at du har skrevet det her God helg Han synes ikke det er så gøy med inhalatoren. De første gangene var nok litt spennende, for jeg lærte ham at det går an å synge inni der. Men det har gått over. Etterhvert blir han vel så vant ved det at det går på automatikk. Håper jeg Ed trives veldig i barnehagen. MEN idag er første gangen han begynte å protestere da jeg ga ham fra meg. Han ville være inntil meg, så jeg måtte bli med inn. Det gikk fort over. Er nok i sammenheng med at han IKKE vil krabbe lenger. Igår gikk vi endel meter for å hente posten, og det var superstas. Men ikke snakk om at jeg skulle løfte han på tilbaketuren. Og jaggu krabba han opp to trapper også. Har aldri sett ham i en trapp før, så det var kult å se at han knakk koden så fort. Barbent går han masse. Ler og koser seg. Men straks strømpa er på er gjeipen ute. Men når det er varme dager her, så er det klart han tasser barbent Huff, håper da virkelig ikke han har astma.. Men om han har det, er det godt dere er i gang med behandling såpass tidlig. Astma og pollenallergi er nok ikke en god kombo.. Håper de finner noe medisin som får vekk det meste av plager. Reagerer selv på timotei(gress) og pga reagerer jeg på noen matvarer som ikke slår ut på allergitester. Så kryssallergier er noe en må følge med. Det står en del på nettet om hvilke kryssallergier dere bør være obs på om han er allergisk mot pollen. Har han tatt blodprøver eller prikktester? Greit å få sjekket det før pollensesongen slår inn for fullt. Wok er godt, og ikke minst sunt. Så bra han likte det. Er ikke bare-bare med mat til disse små alltid. Er det ikke gøy når de begynner å forstå og ha egne meninger? Jeg er så enig med det, enn å elske et menneske så høyt og dypt. Godt du koser deg! Det fortjener du. Her går det bra. W har nettopp fått alle 4 hjørnetenner på en gang, så har ikke vært så godt til han stakkars. Men eller helt topp. Trives ikke sånn kjempemasse i hovedstaden, kjenner jo ingen her, så blir noen turer opp til Trondheim. Godt å være sammen med familie og venner igjen, både for meg og W. Ellers teller vi ned til sommeren, da blir det å flytte til en ny by. Da står studier for tur, barnehage til W og en ny start. Så blir spennende å se hvordan ting blir fremover. Han har ikke tatt noen prikkprøver eller blodprøver. Legen sa han ville unngå det, bare se hvordan medisinene til Ed fungerte først. Og det gjør de Har lest litt om kryssallergier etc, så nå har vi fruktplan i bhg. Han spiser KUN honningmelon som fersk frukt denne uka, og jeg har ikke sett noen reaksjon på det. Men han har satt fast eple i halsen to ganger, så det skal han IKKE få mer. Den siste gangen ble ganske ubehagelig, da jeg måtte "slå" det ut av ham Oi, 4 hjørnetenner på en gang høres ikke ok ut! Stakkars W! Skjønner du ser frem til en ny start, Angel! Det gleder jeg meg til å høre mer om! Hvilke studier skal du begynne med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #2947 Del Skrevet 26. mars 2014 Ikkekjekt med astma i tillegg... Vesleprinsen var plaget med pollenallergi allerede i fjor sommer. På senhøsten spiste han ėn bit valnøttbrød og havnet opp rundt øynene og klødde i hele ansiktet. Så i november krevde jeg allergitesting hos fastlegen. Vi tok blodprøver nå i februar,og har fått påvist kraftig bjørkepollenallergi, ogkatteaøøergi. Mild allergi mot hunder og timotei, og spor av allergi mot hvete. Ikke noe mot melk. Og de tok ikke nok blod til at de fikk testet mot nøtter og husstøv og sånn... Irriterende at de ikke tappet mer enn ett glass når de først stakk han... Spesielt når det var nøtter og sånn som vi virkelig ville ha svar på! Vesleprinsen har atopisk eksem, fikk påvist det over hele kroppen når han var tre mndr gammel... Og da er det ofte mye allergier i tillegg. Ånei ånei, så kjedelig, FruLilla! Da blir det vel fort en ny test? Det er som Angel skriver, sikkert lurt å ta en test før pollensesongen setter igang for fullt! Jeg aner ikke hvor mye en liten tass tåler å bli tappet for blod, men 1 glass er vel ikke mye..? Godt han tåler melk, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 27. mars 2014 #2948 Del Skrevet 27. mars 2014 Har ikke rota meg til få bestilt flere tester... Men ett glass er ikke mye for en ettåring, nei. De tok fem glass av lillesøsteren når hun var tre dager gammel, for å sjekke ifht mulig hjertefeil. Den har hun ikke, heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #2949 Del Skrevet 28. mars 2014 Skal få bestilt en ny time, slik at legen kan se hva medisinene har gjort positivt med Ed, også skal jeg be om ytterligere tester. Bedre å gjøre det nå enn for sent. Idag har jeg vært i begravelsen til en kompis. Har kjent ham i over 10 år. Plutselig døde han av sykdom. Ufattelig og uvirkelig. Veldig flott begravelse - fullsatt og stille varm stemning. Det var godt å se igjen gamle kjente fjes, men dessverre ved en så trist anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 2. april 2014 Forfatter #2950 Del Skrevet 2. april 2014 Det er første gang jeg har EL-smerter som jeg må ta ibux mot..og det hjalp da vitterlig ingen verdens ting... Kvalmebølger, skikkelige voksesmerter/ligamentsmertefeeling i ryggen, rumpa, lillemagen, lysken og bena. Det stikker og det er masse slim.. Drukket eplejuice i hele dag, eneste som funker på magen. Hadde jeg ikke hatt mensen for 14 dager siden, så hadde jeg vært overbevist om at jeg er gravid Og det er jo kjekt å kunne vite når EL er, men håper ikke det gjør like vondt hver måned fra nå av.. Jeg lurte mamma trill rundt igår. Jeg skrv at kjæresten og jeg skulle gifte oss, skrev ned planer, dato, lokale, kjole etc. Kjæresten og jeg skal bli samboere, så jeg argumenterte giftermålet på at vi skal bli samboere og at vi har det veldig veldig bra Det siste er jo sant, men uansett - jeg fikk en laaaaaang melding tilbake fra mamma hvor hun skrev at hun falt litt i tanker, men at hun ønsket oss alt godt og blablabla.. Åh, jeg fikk så dårlig samvittighet, men hun lo godt da jeg skrev at det var en aprilspøk Noen fler som ble lurt/lurte noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. april 2014 Forfatter #2951 Del Skrevet 16. april 2014 (endret) Hm. Den EL-runden var spesiell. Ikke nok med det, men jeg har ikke fått mensen heller. Jeg spotta lyserosa 11/12 dpo, har spotta svakt brunt siden da og er nå 2 eller 4 dager over ikm. Syklusen har variert mellom 26 og 28 dager de siste mnd. Ehh.. Begynte på pilla nå, for jeg trodde jo at mensen skulle komme når spottingen begynte. Får ikke tilgang på graviditetstest før i ettermiddag. Var oppe kl 0430 i natt og måtte tisse. Det er som en murrende ball nedi der. Faen as. Jeg har nettopp gått på cerazette, men den tulla og jeg spotta på den hele tiden, så har byttet merke. Men rakk ikke begynne på Loette med en gang, så da ble det en pillefri syklus. Vi har brukt kondom, men ikke hele tiden. Altså, han har ikke kommet inni meg. Men det kan jo fort ha sneket seg inn en soldat eller to. Så, ved å skrive det her, så håper jeg mensen kommer ASAP. Endret 16. april 2014 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 16. april 2014 #2952 Del Skrevet 16. april 2014 Oi.. Jeg krysser fingrene for at mensen dukker opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakk Skrevet 16. april 2014 #2953 Del Skrevet 16. april 2014 åi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 16. april 2014 #2954 Del Skrevet 16. april 2014 Oisann.. Dette var nesten litt for spennende. Fikk du tatt en test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. april 2014 Forfatter #2955 Del Skrevet 16. april 2014 Fikk tatt en test, den var negativ. Litt mer spotting nå, så da håper jeg mensen kommer! Hvis ikke tar jeg test imorgen tidlig. Slår den ikke ut da, og mensen ikke dukker opp over helgen, så må jeg bestille legetime. Jeg ønsker å starte prøvinga igjen, men ikke uplanlagt med en fersk kjæreste som jeg ikke er samboer med en gang. Uansvarlig, uansvarlig. Selvom vi har vært suuuuuuuuuuperforsiktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 16. april 2014 #2956 Del Skrevet 16. april 2014 Er vel litt heftig å hive seg rundt å lage en til med en så fersk kjærste ja Selv om det kanskje rasler i eggstokkene Det er sikkert bare kroppen din som reagerer siden du har bytta p-pillemerke håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. april 2014 Forfatter #2957 Del Skrevet 16. april 2014 Er vel litt heftig å hive seg rundt å lage en til med en så fersk kjærste ja Selv om det kanskje rasler i eggstokkene Det er sikkert bare kroppen din som reagerer siden du har bytta p-pillemerke håper jeg Det håper jeg også! Eggstokkene er ikke velvillige heeeelt enda, men klart - etterhvert vil klokka tikke høyere og mer taktfast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 17. april 2014 Forfatter #2958 Del Skrevet 17. april 2014 Null mens. Tok ikke test idag, hadde sex istedet Hohohooo!!! Kommer ikke mensen idag heller, så tar jeg test imorgen tidlig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 17. april 2014 #2959 Del Skrevet 17. april 2014 Ups Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 17. april 2014 Forfatter #2960 Del Skrevet 17. april 2014 Ups Putta inn en ob etter sex. Det begynner å bli noen timer siden. Sjekka nå. Der var fortsatt ingenting.. Jeg skjønner ingenting, jeg Typiske mensmurringer enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå