Gå til innhold

Sessa's verden!

Sessa

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg henvisning til gyn på grunn av den riften jeg fikk i forbindelse med fødselen. Jeg plages med denne riften i kjønnsleppa hver dag, så nå skal jeg til spesialist for å se hva vi skal gjøre. Regner med at det må opereres litt der :roll: Jeg spurte legen min og hvorvidt han mente jeg burde vente til jeg var ferdig med fødsler, men han mente det ikke hadde noe å si om jeg gjorde det nå eller senere. Det ville uansett bli mer komfortabelt for meg om jeg gjorde det nå, mente han. Snill lege jeg har :) Har alltid tid til å svare på mine spørsmål og høre på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de kan gjøre noe med den riften.

Det høres skikkelig vondt ut, og jeg liker ikke at vennene mine har det vondt.

Håper du og dine får en fredelig påske,

kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Sessa-vennen. Ville bare si hei og at jeg håper at du har ei kjempefin påske. :klem2:

Skal prøve å finne meg til rette her inne, så får vi se hvordan det fyker avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei snuppene mine og tusen takk for hilsner :) Jeg skriver mest i min generelle dagbok. Denne bruker jeg foreløpig bare til å lufte hue mitt i om diverse greier i forbindelse med fødsel/minsten/evt nytt svangerskap.

Den andre dagboken ligger HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt vondt i meg :-? I går kveld da jeg la meg var planen at sambo og jeg skulle ha en liten kosestund. Denne begynte forsåvidt bra, men merket at uansett hvordan vi vridde eller vendte på oss så hadde jeg vondt nedentil. Jeg har jo denne fæle riften jeg fikk under fødselen som gjorde vondt, pluss at det antakelig gjorde vondt et sted innvendig hvor jeg var sydd. Så vi måtte avbryte hele kosen. Det var et stort nederlag :( Så fikk jeg rett etterpå en hygglig melding om at en venninne/tidligere arb.kollega har fått en liten baby. Det synes jeg er utrolig flott, men etter noen minutter så startet det i magen min... Det knyttet seg sammen, skikkelig :cry: Og jeg knakk fullstendig sammen. Sessamannen trøstet så godt han kunne. (Han er utrolig forståelsesfull og det er jeg så takknemlig for.) Først kommer det ene, så det andre - ja da er det jo dømt til å gå galt!

Vanskelig å forklare hva jeg tenker og føler akkurat der og da. Men jeg vet at jeg blir helt knekt innvendig i sjela. En sånn liten nedtur får jeg hver gang en jeg kjenner får baby og sender melding om det. Hvorfor? Har ikke anelse. Jeg håper jeg kan få svar på det etterhvert.

Uff.. Jeg kjenner det knyter seg i halsen min nå :oops:

Vi snakket på sengekanten om det kunne være at jeg er babysyk eller om det er et savn, eller om det er rett og slett en ting som ripper opp i såre ting og gir meg denne "sorgen". Jeg vet ikke selv. Vet at jeg snart trenger en samtale igjen for å komme et skritt videre i prosessen. har snakket med det private JM senteret på Eidsvoll og der var dem veldig veldig hyggelig. Men det dumme der er at det koster 250,- per samtale. Me det skal jeg jammen unne meg hvis det kan hjelpe meg i å bearbeide følelsene mine. Tror kanskje jeg skal ringe og bestile time der i mai. Da har jeg fått litt lønn også forhåpentligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ingen magiske ord som kan fjerne smerten din!

Men jeg håper virkelig at du vet at skulle du behøve noe (prat/kos o.l.), så er det bare å rope dag som natt!

jeg er så glad i deg!

Masse klemmer fra meg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 mai har jeg time hos GU. Da skal hun se på den riften min om jeg kan få gjort noe med den :o Gruer meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

Annonse

29-12-2004, 19:18

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil med dette erklære graviditets dagboken min for åpen!!!

"Det svimler i hodet og banker i hjertet. Sessa skal bli mamma igjen! Det er bare 2 år siden jeg gikk og ventet på å få føde sønnen vår. Han kom i februar -03."

Tenk den lille gutten vår, som nå faktisk snart er 2 år skal bli storebror. Det er helt utrolig!!! Vi som hadde tenkt å starte å prøve på baby til april -05 Men så ble vi gravide på vår uforsiktighet i stedet...

Testen ble tatt 12 DPO.

I dag er jeg 15 DPO og jeg har visst dette i 3 døgn nå og det har fremdeles ikke gått opp for meg at jeg er gravid. Jaja, bortsett fra kvalmen da. Men forhåpentligvis får jeg bukt med den for jeg har fått Afipran av i dag som er kvalmestillende. Det fikk jeg ikke i forrige svangerskap (ingen som tilbudte meg det) og det endte i hyperemesis gravidarum og sykehusinnleggelse... Ikke en hyggelig opplevelse.

Det står jo også i boka at kvalmen skal gi seg rundt uke 14. Det skjedde ikke da, men så er jo ingen svangerskap like så jeg satser på at denne gang er jeg minst mulig kvalm

I dag er jeg 4+1

Må innrømme at det er helt sprøtt å skrive de tallene igjen og 8 september er den forløpige terminen min Kan jo hende den endrer seg etter ordinær UL, men hvem vet? Sist stemte både menstermin, legetermin og ULtermin.

En annen ting jeg kom på var at jeg ble avslørt av den ene kollegaen min på jobb i dag. Hun spurte meg om litt prøving og det ble snakk om gravide venninner og slikt og tilslutt hadde hun tvinnet meg såpass inn i fellen sin at jeg bare begynte å le når hun spurte om når vi skulel begynne å prøve. Da skjønte hun det og begynte å tørke tårer. Så rørt var hun. Men hun lovet å ikke si noe til de andre på jobben da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31-12-2004, 15:02

--------------------------------------------------------------------------------

4+3

I dag føler jeg meg i rimelig grei form. Faktisk så bra at jeg ikke har følt behov for å ta kvalmestillende. Håper dette holder seg slik altså. I forrige svangerskap om to uker ble jeg jo lagt inn pga oppkast og ketoner i urinen, så hvis jeg ikke har blitt veldig dårlig innen den tid så antar jeg at jeg ikke blir like dårlig denne gang. Man må jo være positiv ikke sant?

Ellers så er det nyttårsaften i dag. Vi skal til mamma'n min og feire i kveld. Har stekt kalkun i dag som vi skal ha i morgen, så den skal vi tjuvsmake litt på nå til lunchmat. I kveld blir det pinnekjøtt

Lillegutt ligger ute i vognen og sover luren sin nå og etterpå han har spist drar vi til hans "mommo".

Godt nyttår alle sammen!!! 2005 kommer til å bringe masse glede, det er jeg sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03-01-2005, 09:56

4+6 og godt nyttår!!!

Sitter her og koser meg litt med frokosten min. Det er en utrolig ekstremt rar følelse jeg har i kroppen min nå, for jeg er ikke kvalm!!!!! Det er helt fantastisk, og jeg håper at det holder seg sånn

Mannen og jeg var superduperflinke i går og ryddet huset. Vi har hatt omgangssyken i julen og har ikke orket å gjøre noen ting, så jammen var det mye rot her. Men nå er det beboelig igjen Så nå vasker jeg klær og juleduker, sengetøy og annet til den store gullmedalje Julen kastet vi forøvrig ut i går

Når det gjelder den lille i magen så har jeg disse symptomene:

Ømme pupper

Periodevis murring i magen/stikking og strekking

Rar smak i munnen når jeg spiser gulost (samme som sist sv.skap)

Konstant sulten!

Ja det var vel det tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05-01-2005, 10:15

Alle jentene på jobb vet om meg nå Sånn er det når man legger seg ut på nett Men det gjør ingenting. Det var egentlig veldig koselig at dem vet, og da får dem jo følge meg hele veien også Ellers har vi ikke tenkt til å fortelle det til de blivende besteforeldre like tidlig denne gang som sist. Da blir ventetiden så lang. Så vi føler oss litt frem. Skulle magen begynne å synes tidlig må vi jo bare si det.

På torsdag får jeg vite svaret på hvorvidt ene bestevenninna mi er gravid eller ikke. Jeg er så spent!!! Hun er jo gravid nå, men har hatt antydning til å miste. Så nå krysser jeg alt for at det går bra. Da får vi termin med 2-3 ukers mellomrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...