jabx Skrevet 19. mai 2012 #81 Skrevet 19. mai 2012 Så ja, det jeg lurer på hva dere gutter/menn er ute etter når dere er ute på byen og sjekker? Sex eller mulighet for en date? Og viktig: hvordan merker jeg forskjellen?! Blir dere skuffet om dere har spandert f.eks. en øl og snakket lenge med en dame dere ikke får med hjem? Når spør du om nr. hennes? Så mye problemer... Hvorfor satser du på byen som sjekkearena? Finn eller et sted du kan møte andre edru mennesker, gjerne med sunne holdninger. Begynn på kamsport, delta i Røde Kors, spill i korps hvis du kan et instrument, osv. Her møter du folk som de er til daglig, og ikke når de er i sjekkemodus (vel, det er en sannhet med modifikasjoner, men de er i det minste edru og dere har minst en felles interesse). I slike situasjoner blir du også kjent med flere, og du kan høre fra andre som kjenner ham om fyren du faller hodestups for faktisk er noe å satse på.
Gjest Janus Skrevet 19. mai 2012 #82 Skrevet 19. mai 2012 Mulig vi ikke sjekker opp gutter like opplagt som dere sjekker opp jenter, men vi tar faktisk kontakt vi også. Det hender, men det er definitivt mindre vanlig og som regel er dere ganske indirekte selv når dere tar kontakt, i hvert fall etter min erfaring. Nå ser jeg relativt gjennomsnittlig ut, men jeg kjenner menn som ser langt bedre ut enn meg og føler at jeg kan påstå at det stemmer for de også. For et par år tilbake kom en attraktiv kvinne bort til meg og sa noe til meg som jeg ikke koblet som sjekking i det hele tatt. En ganske harmløs kommentar og plutselig var hun borte. Først etter hun gikk begynte jeg å tenke på om hun kanskje egentlig prøvde å sjekke meg opp og at dette var alt hun hadde å by på i så måte. Senere på kvelden tok jeg kontakt og etter at situasjonen hadde eskalert, så spurte jeg om hun faktisk var interessert alt da hun kom bort første gang. Hun kunne da bekrefte at det var hennes måte å prøve å sjekke meg opp på, men at hun var redd jeg ikke var interessert, så hun turte ikke mer. Det var en liten oppvåkner for min del og jeg begynte å tenke på all lignende situasjoner opp gjennom årene hvor jeg har stått der som en idiot og sannsynligvis ikke sett tegnene. Siden den gang har jeg valgt å tolke alle ord som kommer ut av en kvinnes munn som: "Jeg er ekstremt tiltrekt av deg og har lyst å bli mor til dine barn."
Gjest .-L-. Skrevet 19. mai 2012 #83 Skrevet 19. mai 2012 Det var en liten oppvåkner for min del og jeg begynte å tenke på all lignende situasjoner opp gjennom årene hvor jeg har stått der som en idiot og sannsynligvis ikke sett tegnene. Ååååå dette er så irriterende. Har ødelagt mulighetene mine et par ganger rett og slett for jeg ikke følger godt nok med på situasjonen.
PanLi Skrevet 19. mai 2012 #84 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Hjelpes.. hva med bare å dra på byen å kose seg å slappe av? Jeg er ute etter et forhold selv, men aldri i livet om jeg gidder å stresse med "ånei,han stirrer bare på puppene mine,han vil sikkert bare ha sex" "ååå han spanderte en øl, han vil sikker bare ha sex" Det som skjer det skjer? Hva er vitsen å analysere hvert trekk? Det må jo bare være utrolig slitsomt? Det var nok gjerne litt komplisert forklart, ja Men det var i hovedsak det jeg forsøkte å formidle; å våge være åpen og utforskende mtp. "det som skjer, det skjer". Noen klarer helt fint å innta en slik holdning, og være trygge på seg selv, mens andre behøver litt mer tid, trygging og nye, gode erfaringer for å få det til Så bra for deg at du klarer det! Endret 19. mai 2012 av PanLi
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #85 Skrevet 21. mai 2012 TS her Var kommet mye respons! Kan tydeligvis ikke lage en slik tråd og så forsvinne litt inn i eksamensboblen min De fleste forhold starter med ONS og sex. Altså etter flere du har ONS med etter større blir sannsynligheten for at det utvikler seg til et langvarig forhold med en av de. Tenk heller at du går tider i møte med masse deilig sex og sannsynligvis en ny kjæreste på et eller annet tidspunkt. True Men, jeg er redd for at for mye ONS og tøsing på byen kan resultere i et litt dårlig rykte, evt. gir meg et bilde som ikke lyser "kjærestemateriale" hos de snille guttene det er så mye snakk om.. (Forresten, så er jo det fleste gutter snill og greie - det er på ingen måte en sjeldenhet) Jeg skulle til å svare på spørsmålene dine, men innser at jeg er så forskjellig fra mange andre menn at du sannsynligvis ikke hadde blitt så mye klokere. Men for å svare på et av spørsmålene dine, så finnes det mange seriøse og bra menn som går ut på byen med et ønske om å finne en dame for noe mer enn kun sex. Husk at de fleste som går ut på byen er normale mennesker, akkurat som deg selv og vennene dine. Om en mann blir skuffet fordi han har kjøpt deg en øl og det ikke skjer noe mer er godt mulig, men i såfall er denne mannen en idiot. Du skylder han ikke noe som helst, men om det er en du ser med en gang at du ikke er interessert i, så kan du alltids takke høflig nei i utgangspunktet. Å være kontaktsøkende er bare positiv og jeg tenker ikke noe annet enn at dette er en morsom og sosial jente som er morsom å være sammen med. Å smile er alltid positivt. Jeg elsker smilende jenter og jeg elsker deg. Håper det var litt til hjelp og kanskje sees vi ute i morgen. Haha, takk for det du Skulle gjerne møtt deg på byen, Janus! Og klart det, jeg går ikke ut på byen for å få gratis øl, så jeg går ikke rundt å fisker etter det! Joda, jeg er både singel, sosial og utadvent, så her er det bare å komme løpende Jeg er ikke så veldig "aggressiv" av med når det kommer til sjekking på byen, så du merker meg nok ikke så forferdelig godt før du tar kontakt med meg (eller jeg en sjelden gang tar kontakt med deg). Jeg er ikke helt med på det ut-på-byen-for-å-skaffe seg-ett-ligg greiene. Jeg personlig synest at det er artig med den typen humor som du viser til over. Selv om det var noen helsikkes strenge krav! Jeg har verken prøvd å fange en laks med hendene eller prøvd å si alfabetet baklengs, så jeg vet ikke hvordan noe av det ville gått. Det er også helt rett at det kommer ann på personen man sier det til. Jeg hadde ikke vært helt happy med kommentaren "far til mine barn" uten å kjenne deg litt bedre. Du kan kanskje skift den ut med noe litt mindre klæint? (Det kan også bare være noe med meg, fordi ett galt kvinfolk (med barn og rundt 30'ish - bare legger med fakta, ikke noe vondt ment om de som er 30!) har hengt over meg i nærmere 6 mnd før jeg fikk henne vekk.) Ps: Matlagingen blir ikke noe stress, ettersom jeg er ganske så flink på kjøkkenet selv (utdannet kokk og greier). Så da vet dere det! Oi, en kokk :D Da kommer jeg løpende for både mat og sengekos! Jeg er flink til å sette pris på god mat og drikke (og det sistnevnte også da..) Det var kanskje litt strenge krav ja, men det viktigste for meg er at du iallfall prøver Om det ikke funker, så kan vi i alle fall le av deg sammen etterpå? Skal tenke på å bytte ut den siste setningen ja, det blir kanskje litt overkill.. Håper du ikke har dype skader av 'fru 30 m/barn" :/ Mitt generelle råd: La det være litt åpent hva som er den enkeltes hensikt. Og konsentrer deg om hva du selv ønsker (lettere sagt enn gjort, jeg vet, men et råd like fullt) Må bare si det PanLi - du virker såå god! Jeg liker deg, og du sier så masse fint og fornuftig! Du har litt av greia her også. Hvordan tolker de seriøse guttene det når du plutselig skrur av spenningen, avslutter og går videre? Player-Knut ser kvelden som et spill og tar det ikke så tungt. En avvisning er bare en del av spillet. Forhold-Jonas er derimot litt skuffa over at hun attraktive jenta som virket spennende bare spilte interessert. Han vil ikke mase om en date med en som ikke er interessert i han siden han er ute etter et forhold. Dette var et bra innspill! Skal virkelig ta det til meg Det var noen som nevnte at man kan ha muligheten for både ONS og Forhold, og det er jeg jo enig i. Problemet mitt var jo at jeg var lei av ONS som ikke fører noe sted, og ville derfor prøve en annen taktikk.
Gjest Janus Skrevet 21. mai 2012 #86 Skrevet 21. mai 2012 Haha, takk for det du Skulle gjerne møtt deg på byen, Janus! Hvor bruker du å gå ut?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #87 Skrevet 21. mai 2012 Hvor bruker du å gå ut? Hehe Er ikke sikkert vi befinner oss i samme del av landet da...? Du finner meg på det fagre vestlandet, i Bergen by
Gjest Janus Skrevet 21. mai 2012 #89 Skrevet 21. mai 2012 Hehe Er ikke sikkert vi befinner oss i samme del av landet da...? Du finner meg på det fagre vestlandet, i Bergen by Pen by og enda penere kvinner. Snakker du den lokale dialekten, er jeg som regel sjangseløs. Desverre så er jeg ikke å finne på den kanten av landet på en stund fremover, men man vet aldri.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #90 Skrevet 21. mai 2012 Pen by og enda penere kvinner. Snakker du den lokale dialekten, er jeg som regel sjangseløs. Desverre så er jeg ikke å finne på den kanten av landet på en stund fremover, men man vet aldri. Du får si ifra når du er in town da Snakker nok ikke den lokale dialekten, så jeg må nok jobbe hardere om jeg skal kapre deg Men utfordringer er jo kjekt det!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #91 Skrevet 21. mai 2012 ... en vakker dag kommer jeg til å glemme å "hakke av" for AnonymBruker :/
Gjest .-L-. Skrevet 21. mai 2012 #92 Skrevet 21. mai 2012 Pen by og enda penere kvinner. Snakker du den lokale dialekten, er jeg som regel sjangseløs. Mener du dialekten er fin? Forresten, det er folk fra fana og landås som har dårlig Bergensk dialekt! :gjeiper:
Gjest Janus Skrevet 21. mai 2012 #93 Skrevet 21. mai 2012 Du får si ifra når du er in town da Snakker nok ikke den lokale dialekten, så jeg må nok jobbe hardere om jeg skal kapre deg Men utfordringer er jo kjekt det! Jeg er ganske lett på tråden bare jeg møter den rette kvinnen, så det går nok bra skal du se. Da sender jeg en melding til anonym bruker neste gang jeg skal til byen eller så får du eventuelt sende meg en melding når du er i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #94 Skrevet 21. mai 2012 Jeg er ganske lett på tråden bare jeg møter den rette kvinnen, så det går nok bra skal du se. Da sender jeg en melding til anonym bruker neste gang jeg skal til byen eller så får du eventuelt sende meg en melding når du er i Oslo. It's a date
Gjest Janus Skrevet 21. mai 2012 #95 Skrevet 21. mai 2012 Mener du dialekten er fin? Forresten, det er folk fra fana og landås som har dårlig Bergensk dialekt! :gjeiper: Bergens bymål fra tungen til en vakker kvinne er kanskje noe av det vakreste man kan høre her i universet. Fra tungen til en mann, opplever jeg det desverre ikke på samme måte.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #97 Skrevet 21. mai 2012 Bergens bymål fra tungen til en vakker kvinne er kanskje noe av det vakreste man kan høre her i universet. Fra tungen til en mann, opplever jeg det desverre ikke på samme måte. Vel, til deres informasjon så kan ikke tungen min stille med slike kvaliteter (noe jeg selv ikke tar så tungt da, er ikke like betatt av bergensere som deg). Jeg kan ikke skaRRRrrre engang jeg...
Gjest Janus Skrevet 21. mai 2012 #98 Skrevet 21. mai 2012 Vel, til deres informasjon så kan ikke tungen min stille med slike kvaliteter (noe jeg selv ikke tar så tungt da, er ikke like betatt av bergensere som deg). Jeg kan ikke skaRRRrrre engang jeg... Kanskje tungen din har andre ferdigheter? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #99 Skrevet 21. mai 2012 Kanskje tungen din har andre ferdigheter? Den har fått positive tilbakemeldinger fra en rekke uavhengige kilder fra inn og utland, så jeg tror den er helt ok
Gjest .-L-. Skrevet 21. mai 2012 #100 Skrevet 21. mai 2012 Bergens bymål fra tungen til en vakker kvinne er kanskje noe av det vakreste man kan høre her i universet. Fra tungen til en mann, opplever jeg det desverre ikke på samme måte. Hehe, ikke jeg heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå