SemperFi Skrevet 18. mai 2012 #61 Skrevet 18. mai 2012 Det er absolutt ikke alle menn som kun er ute etter et ligg på byen. Flere enn det mange kvinner tror er faktisk ute på byen med venner for først og fremst å ha det gøy. Det er alltid like hyggelig å møte kvinner på byen som kan kommunisere tilbake, uten å bare avvise eller være bitchy. Mange menn vil også først bli kjent med kvinnene, før det blir noe forhold, vennskap, etc. Det at du viser interesse er en god ting, men du kan jo prøve det du ikke har forsøkt før. Hva med å snakke litt lengre med menn før du tenker at de "bare er ute etter noe". Om de foreslår nach, etc, så kan du takke nei til tilbudet. Nå snakker jeg for meg selv, men jeg kan godt spandere en øl på ei jente som er hyggelig, smiler og vil snakke/bli kjent, uten at jeg krever noe mer tilbake. Dessverre er det alt for mange kvinner som bare er ute etter billig tur på byen. Men hvor er de snille mennene?
Gjest .-L-. Skrevet 18. mai 2012 #62 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Mulig du har mer erfaring en meg på det området, men jeg har ikke sett det i min verden. Vel, jeg har fått høre at jeg har player tendenser noen ganger :/ Though, jeg har faktisk holdt tilbake på sexen med en dame! Tror det var big mistake. Endret 18. mai 2012 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #63 Skrevet 18. mai 2012 Vel, jeg har fått høre at jeg har player tendenser noen ganger :/ Though, jeg har faktisk holdt tilbake på sexen med en dame! Tror det var big mistake. Hvor gammel er du? 2
Gjest Janus Skrevet 18. mai 2012 #64 Skrevet 18. mai 2012 Jeg skulle til å svare på spørsmålene dine, men innser at jeg er så forskjellig fra mange andre menn at du sannsynligvis ikke hadde blitt så mye klokere. Men for å svare på et av spørsmålene dine, så finnes det mange seriøse og bra menn som går ut på byen med et ønske om å finne en dame for noe mer enn kun sex. Husk at de fleste som går ut på byen er normale mennesker, akkurat som deg selv og vennene dine. Om en mann blir skuffet fordi han har kjøpt deg en øl og det ikke skjer noe mer er godt mulig, men i såfall er denne mannen en idiot. Du skylder han ikke noe som helst, men om det er en du ser med en gang at du ikke er interessert i, så kan du alltids takke høflig nei i utgangspunktet. Å være kontaktsøkende er bare positiv og jeg tenker ikke noe annet enn at dette er en morsom og sosial jente som er morsom å være sammen med. Å smile er alltid positivt. Jeg elsker smilende jenter og jeg elsker deg. Håper det var litt til hjelp og kanskje sees vi ute i morgen. 1
PanLi Skrevet 18. mai 2012 #65 Skrevet 18. mai 2012 Se det! Her var det mange fine og varierte innspill, synes jeg. Det viser at en kan ikke nødvendigvis vite med sikkerhet hva som er hensikten og tankene ut fra den andres ståsted bare ved å se på den ytre adferden alene - selv om vi ofte benytter disse som en pekepinn, eller en slags lakmustest. Eks: ta kontakt på byn, smile, kjøpe øl. Man kan vite at det er vennlighet/interesse, men der stopper det også. Her begynner tolkningene, og de kan være mange, helt feil, eller helt riktig Ønsker man selv kontakt med den andre er kanskje det beste å innta en ikke-vitende, eller utforskende holdning i starten. Blir man usikker på hva den andre vil kan man speile - altså. kommentere åpent det man opplever: "Du vil kjøpe øl til meg...." eller "du smiler" eller, hvis man er litt tøffere; "du flørter".. De aller fleste vil da svare noe om hva de tenker/føler, selv om en ikke har spurt om akkurat det Er ikke så nøye om man bommer. De fleste korrigerer hvis det er feil, og det er som regel helt uproblematisk ("Jaja, da misforstod jeg. Men. Ellers da?" ). Har man allerede bestemt seg på forhånd hva den andre vil, og/eller spør "hvorfor (gjør du sånn)" så blir det ofte litt mer trøblete. Det kan fort oppleves som ubehagelig for deg og invaderende for den andre, dersom tolkningen er negativ... Mitt generelle råd: La det være litt åpent hva som er den enkeltes hensikt. Og konsentrer deg om hva du selv ønsker (lettere sagt enn gjort, jeg vet, men et råd like fullt)
Gjest .-L-. Skrevet 18. mai 2012 #66 Skrevet 18. mai 2012 Mitt generelle råd: La det være litt åpent hva som er den enkeltes hensikt. Og konsentrer deg om hva du selv ønsker (lettere sagt enn gjort, jeg vet, men et råd like fullt) Jeg tror det kan være lurt dersom man ønsker noe seriøst
Gjest Chloè Skrevet 18. mai 2012 #67 Skrevet 18. mai 2012 Se det! Her var det mange fine og varierte innspill, synes jeg. Det viser at en kan ikke nødvendigvis vite med sikkerhet hva som er hensikten og tankene ut fra den andres ståsted bare ved å se på den ytre adferden alene - selv om vi ofte benytter disse som en pekepinn, eller en slags lakmustest. Eks: ta kontakt på byn, smile, kjøpe øl. Man kan vite at det er vennlighet/interesse, men der stopper det også. Her begynner tolkningene, og de kan være mange, helt feil, eller helt riktig Ønsker man selv kontakt med den andre er kanskje det beste å innta en ikke-vitende, eller utforskende holdning i starten. Blir man usikker på hva den andre vil kan man speile - altså. kommentere åpent det man opplever: "Du vilkjøpe øl til meg...." eller "du smiler" eller, hvis man er litt tøffere; "du flørter".. De aller fleste vil da svare noe om hva de tenker/føler, selv om en ikke har spurt om akkurat det Er ikke så nøye om man bommer. De fleste korrigerer hvis det er feil, og det er som regel helt uproblematisk ("Jaja, da misforstod jeg. Men. Ellers da?" ). Har man allerede bestemt seg på forhånd hva den andre vil, og/eller spør "hvorfor (gjør du sånn)" så blir det ofte litt mer trøblete. Det kan fort oppleves som ubehagelig for deg og invaderende for den andre, dersom tolkningen er negativ... Mitt generelle råd: La det være litt åpent hva som er den enkeltes hensikt. Og konsentrer deg om hva du selv ønsker (lettere sagt enn gjort, jeg vet, men et råd like fullt) Hjelpes.. hva med bare å dra på byen å kose seg å slappe av? Jeg er ute etter et forhold selv, men aldri i livet om jeg gidder å stresse med "ånei,han stirrer bare på puppene mine,han vil sikkert bare ha sex" "ååå han spanderte en øl, han vil sikker bare ha sex" Det som skjer det skjer? Hva er vitsen å analysere hvert trekk? Det må jo bare være utrolig slitsomt?
Gjest _Blomsten_ Skrevet 19. mai 2012 #68 Skrevet 19. mai 2012 Utrolig hvor komplisert ting kan gjøres. Jeg pleier heller å se om han tar initiativ til å utveksle telefonnummer, og så sender han eller jeg melding dagen etter så avtaler vi eventuelt en date.
Geparden Skrevet 19. mai 2012 #69 Skrevet 19. mai 2012 Men, etter hvert så får jeg tenkt meg om og noe lignende dukker opp i hodet "oi, han er kanskje bare ute etter en ONS, så kanskje jeg ikke burde snakke alt for masse med han, sånn at han tror jeg er med på nach", og så finner jeg en måte og avslutte samtalen på og gå videre. Du har litt av greia her også. Hvordan tolker de seriøse guttene det når du plutselig skrur av spenningen, avslutter og går videre? Player-Knut ser kvelden som et spill og tar det ikke så tungt. En avvisning er bare en del av spillet. Forhold-Jonas er derimot litt skuffa over at hun attraktive jenta som virket spennende bare spilte interessert. Han vil ikke mase om en date med en som ikke er interessert i han siden han er ute etter et forhold. 1
Gjest .-L-. Skrevet 19. mai 2012 #70 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Du har litt av greia her også. Hvordan tolker de seriøse guttene det når du plutselig skrur av spenningen, avslutter og går videre? Player-Knut ser kvelden som et spill og tar det ikke så tungt. En avvisning er bare en del av spillet. Forhold-Jonas er derimot litt skuffa over at hun attraktive jenta som virket spennende bare spilte interessert. Han vil ikke mase om en date med en som ikke er interessert i han siden han er ute etter et forhold. Synes dette forklarer ting veldig bra! :D Noen har forventinger til at ting skal skje, og blir skuffet når damen bare var hyggelig. Andre vet at slik er det, og går videre uten å bli påvirket. Ser det at mange reagerer på at jeg og noen kompliserer dette, men dette er faktisk ganske komplisert. Vi menn, må faktisk igjennom ganske mye før vi kan bli god på dette med damer. Det at man ser tiltrekkende ut som mann gjør ikke at man er automatisk suksessfull på byn. Dette hadde vært tilfellet, dersom det var damene som tok intiativet til å gå bort til mannen først, siden det er menn som oftest går bort først, så er det faktisk damene som vinner mest på å se bra ut. En mann, som ser bra ut, men som ikke går bort til noen, vil ikke møte nye folk. En mann som ser middels ut, men som er sosial, vil møte mange nye folk. Det er en grunn til at jeg stresser adferd som en viktig faktor, og det er fordi sjarm, karisma, utstråling kommer først og fremst ikke bare fra utseende, men også hvordan man føler seg med seg selv. For å være suksessfull som mann, må man være mann! Man er ikke mann, bare fordi man har et bra utseende og fordi man har mye penger. Endret 19. mai 2012 av .-L-. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 19. mai 2012 #71 Skrevet 19. mai 2012 Synes dette forklarer ting veldig bra! :D Noen har forventinger til at ting skal skje, og blir skuffet når damen bare var hyggelig. Andre vet at slik er det, og går videre uten å bli påvirket. Ser det at mange reagerer på at jeg og noen kompliserer dette, men dette er faktisk ganske komplisert. Vi menn, må faktisk igjennom ganske mye før vi kan bli god på dette med damer. Det at man ser tiltrekkende ut som mann gjør ikke at man er automatisk suksessfull på byn. Dette hadde vært tilfellet, dersom det var damene som tok intiativet til å gå bort til mannen først, siden det er menn som oftest går bort først, så er det faktisk damene som vinner mest på å se bra ut. En mann, som ser bra ut, men som ikke går bort til noen, vil ikke møte nye folk. En mann som ser middels ut, men som er sosial, vil møte mange nye folk. Det er en grunn til at jeg stresser adferd som en viktig faktor, og det er fordi sjarm, karisma, utstråling kommer først og fremst ikke bare fra utseende, men også hvordan man føler seg med seg selv. For å være suksessfull som mann, må man være mann! Man er ikke mann, bare fordi man har et bra utseende og fordi man har mye penger. Har observert kjekke menn på byen mange ganger. De trenger ikke å gå bort til noen, alle jentene kommer til dem.
Gjest .-L-. Skrevet 19. mai 2012 #72 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Har observert kjekke menn på byen mange ganger. De trenger ikke å gå bort til noen, alle jentene kommer til dem. Det har jeg aldri sett. Jeg har ikke sett damer gå bort til en attraktiv mann, for å si hei først. Jeg har derimot sett damer som går i nærheten av den attraktive mannen, for å så vente på at han skal legge merke til dem. Endret 19. mai 2012 av .-L-. 3
Gjest _Blomsten_ Skrevet 19. mai 2012 #73 Skrevet 19. mai 2012 Det har jeg aldri sett. Det har jeg, og jeg ser kanskje litt mer på kjekke menn når jeg er ute enn det du gjør.
Gjest .-L-. Skrevet 19. mai 2012 #74 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Det har jeg, og jeg ser kanskje litt mer på kjekke menn når jeg er ute enn det du gjør. Sant, men jeg følger fremdeles med på ting som skjer. Jeg har faktisk ikke sett en dame gå bort til en attraktiv man hun ikke kjenner, for å starte en samtale. Jeg har selv opplevd og sett at damer på dansegulvet plutselig kommer bort og "danceraper", men de har fremdeles ikke startet noe samtale. Det jeg kan innrømme er at det kom noen damer bort til meg, men de var ikke interessert i meg i utgangspunktet. De ville egentlig bare ha sitteplass. Damer går sikkert bort å starter samtaler med attraktive menn de ikke kjenner, men iløpet av de 4 årene jeg har vært ute og faktisk fulgt med på hva som skjer, så har jeg fremdeles ikke sett dette skje. Dog, når jeg tenker meg om, så er det sikkert ikke så uvanlig at damer sier hei i baren, eller i køer. Det har skjedd det også faktisk. Dog, jeg ser mer på dette som noe man gjør for midlertidig underholdning. Ikke fordi mannen nødvendigvis er attraktiv. Endret 19. mai 2012 av .-L-. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 19. mai 2012 #75 Skrevet 19. mai 2012 Sant, men jeg følger fremdeles med på ting som skjer. Jeg har faktisk ikke sett en dame gå bort til en attraktiv man hun ikke kjenner, for å starte en samtale. Jeg har selv opplevd og sett at damer på dansegulvet plutselig kommer bort og "danceraper", men de har fremdeles ikke startet noe samtale. Det jeg kan innrømme er at det kom noen damer bort til meg, men de var ikke interessert i meg i utgangspunktet. De ville egentlig bare ha sitteplass. Damer går sikkert bort å starter samtaler med attraktive menn de ikke kjenner, men iløpet av de 4 årene jeg har vært ute og faktisk fulgt med på hva som skjer, så har jeg fremdeles ikke sett dette skje. Dog, når jeg tenker meg om, så er det sikkert ikke så uvanlig at damer sier hei i baren, eller i køer. Det har skjedd det også faktisk. Dog, jeg ser mer på dette som noe man gjør for midlertidig underholdning. Ikke fordi mannen nødvendigvis er attraktiv. En gang tok jeg kontakt med en fyr i baren på den måten g da påsto han faktisk i ettertid at det var han som hadde tatt kontakt med meg. Det var det ikke, for jeg hadde observert han og stilt meg ved siden av han og sagt hei. Mulig vi ikke sjekker opp gutter like opplagt som dere sjekker opp jenter, men vi tar faktisk kontakt vi også.
Gjest .-L-. Skrevet 19. mai 2012 #76 Skrevet 19. mai 2012 (endret) En gang tok jeg kontakt med en fyr i baren på den måten g da påsto han faktisk i ettertid at det var han som hadde tatt kontakt med meg. Det var det ikke, for jeg hadde observert han og stilt meg ved siden av han og sagt hei. Mulig vi ikke sjekker opp gutter like opplagt som dere sjekker opp jenter, men vi tar faktisk kontakt vi også. Så lenge du sier hei først, så skal jeg heller bøye meg. Dog, det de fleste damer gjør er å bare stille seg i nærheten, uten å si hei(I alle fall på min alder). Det er ikke alle menn som forstår signalene og væremåten deres. Endret 19. mai 2012 av .-L-. 1
Steinar40 Skrevet 19. mai 2012 #77 Skrevet 19. mai 2012 Hjelpes.. hva med bare å dra på byen å kose seg å slappe av? Jeg er ute etter et forhold selv, men aldri i livet om jeg gidder å stresse med "ånei,han stirrer bare på puppene mine,han vil sikkert bare ha sex" "ååå han spanderte en øl, han vil sikker bare ha sex" Det som skjer det skjer? Hva er vitsen å analysere hvert trekk? Det må jo bare være utrolig slitsomt? Vitsen er at vi lever i et samfunn der man ikke kan stole på andre folk. Og det er slitsomt, ja.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #78 Skrevet 19. mai 2012 Hva er greia med danceraping? Har det noen gang funket for gutter? Det er til å
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #79 Skrevet 19. mai 2012 Hva er greia med danceraping? Har det noen gang funket for gutter? Det er til å
Gjest Bud Skrevet 19. mai 2012 #80 Skrevet 19. mai 2012 En gang tok jeg kontakt med en fyr i baren på den måten g da påsto han faktisk i ettertid at det var han som hadde tatt kontakt med meg. Det var det ikke, for jeg hadde observert han og stilt meg ved siden av han og sagt hei. Mulig vi ikke sjekker opp gutter like opplagt som dere sjekker opp jenter, men vi tar faktisk kontakt vi også. Ja jo, det skjer vel, men tradisjonen tro er det liksom mannens "ansvar" å sjekke opp... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå