Gå til innhold

er tyrkia en del av europa?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

skal bestille meg forskinring ved en reise til tyrkia, da er det to ulike priser ettersom landet er en del av europa eller ei... er tyrkia i europa?

og en annen ting, noen som vet om det er varmt i tyrkia i juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tyrkia er en del av Europa og Asia. Istanbul ligger delvis i Europa og delvis i Asia. Resten av Tyrkia er Asiatisk.

Det er vedlig varmt i Tyrkia i sommer mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyrkia er ikke en del av europa

det regnes til "midtøsten" regionen..

Som sagt over ligger litt av Tyrkia i Europa og resten i Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som sagt over ligger litt av Tyrkia i Europa og resten i Asia.

og det regnes til regionen midtøsten.. som er asiatisk, ligger i all hovedsak i asia..

Tyrkia er altså en del av Asia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det regnes til regionen midtøsten.. som er asiatisk, ligger i all hovedsak i asia..

Tyrkia er altså en del av Asia...

Men også en del av Europa. For eksempel jobber de med en EU-søknad, de er med i Eurovisjonen og deltar i Grand Prix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det regnes til regionen midtøsten.. som er asiatisk, ligger i all hovedsak i asia..

Tyrkia er altså en del av Asia...

:roll: Jeg vet at Tyrkia er en del av Asia, jeg har skrevet det i innlegget mitt. Og hvilken region det regnes til er urelevant, det var ikke det som var spørsmålet. Og jeg svarte på det som er uthevet i rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men også en del av Europa. For eksempel jobber de med en EU-søknad, de er med i Eurovisjonen og deltar i Grand Prix.

At de er med i Grand Prix er et usedvanlig dårlig argument, det er jo også Israel (og ingen vil vel påstå at Israel er i Europa?? )

At de jobber med en EU søknad synes jeg er absurd, da jeg ikke kan skjønne at de har noe i EU å gjøre..

Synes EU bare bør være for Europeiske land, jeg..

Og det inkulderer som sagt IKKE tyrkia.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Nå har jeg vært både i den Europeiske og Asiatiske delen av Tyrkia :blunke: Fikke giuding i Istanbul av en som bodde der. Nå drar vi inn i Asia sa han...

Tyrkia er BÅDE i Europa og Asia. Selv om den kanskje også regnes som midtøsten.

så til deg som stilte spørsmålet, så er svaret at det kommer an på hvor i Tyrkia du skal :D

"

TYRKIA

Tyrkia er landet som har alt. Og beliggenheten får Middelhavets reneste vann til å skylle over de mange finkornete badestrendene. Kontrastenes land, hvor nytt møter gammelt, øst møter vest.

Bygninger som er 2000 år gamle møter nåtidens bygninger på en helt spesiell måte, noe som gjør Tyrkia så unikt. Historikere kan leve seg inn i antikken, ungdom kan nyte de populære diskotekene og familier kan hygge seg på et av de mange spisestedene. Uansett hva man velger vil man bli overrasket over tyrkernes enorme gjestfrihet...

LITT INFO:

AREAL: ca. 780.000 km2, hvor 97% ligger i Asia."

www.detur.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OG Europa.

det ligger i ASIA, ok?

hva er det med deg og Tyrkia?

det er opplagt for de fleste at tyrkia er et asiatisk land

det grenser til Europa, men ligger i Asia

godt mulig at de har en mer "europeisk" del, men det er da "chinatown" i mange byer uten at det betyr at de ligger i kina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det ligger i ASIA, ok?

hva er det med deg og Tyrkia?

det er opplagt for de fleste at tyrkia er et asiatisk land

det grenser til Europa, men ligger i Asia

godt mulig at de har en mer "europeisk" del, men det er da "chinatown" i mange byer uten at det betyr at de ligger i kina..

Finn deg et kart da!

Tyrkia har en liten del i Europa og resten ligger i Asia. Tyrkia ligger dermed i to ulike verdensdeler. Er dette så vanskelig å forstå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fighter
OJ.. den linken ble feil.

http://www.storenorskeleksikon.no/showprin...rtid=787424H320

Denne skal der være..

Den linken må man logge seg på for å komme inn, antar man må være registret.

MEN hva er det for noe med folk? Når jeg sier jeg har vært i den Erupoeiske delen av Tyrkia så betyr det nødvendigvis at Tyrkia også er en del av Europa!!!Jeg la jo til og med dokumentasjon og en link? Leser dere ikke hva som blir skrevet? Jeg er sikker på at om du søker etter Tyrkia så finner du mange treff hvor det står at Trykia både er Europeisk og Asiatisk!!!!!!!

Skal dere ha mer dokumentasjon?

"Areal: 814.578 kvadratkm.

(hvorav 3 pst. på europeisk side av Bosporos-stredet, resten i Lilleasia – Anatolia) ", www.ferieguiden.no/kontinent/Europa/Tyrkia

"Hetebølge i Sørøst-Europa

Folk i det sørøstlige Europa stønner fortsatt under en intens hetebølge, med temperaturer som nærmer seg 43 grader. Selv om natten faller temperaturen sjelden under 30 grader.

Strendene i Hellas er fulle av folk som vil avkjøle seg i den sterke varmen....

... mens gatene i Athen er tomme for folk.

FOTO: SCANPIX/AP

I Hellas og Tyrkia kommer stadig flere mennesker til akuttmottak og legevakter med heteslag og tilsvarende problemer. Foreløpig er det ingen meldinger om at varmen avtar." http://www.aftenposten.no/reise/d149131.htm

"Flyreiser til Europa. Star Tour tilbyr opphold og flyreiser til Europa, det finnes mange flotte steder å reise til. Bruk vårt nettsted til å finne gode priser til et egnet reisemål for deg." http://www.star-tour-reiser.no/flyreiser-europa.htm

Hvis dere fortsatt ikke tror meg er det deres problem. Jeg trekker meg ut av dikusjonen. Gidder ikke diskutere når folk avviser fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hvorfor er det så fryktelig vanskelig å innse at Tyrkia ligger i to verdensdeler?!

De som påstår at det ligger i både Europa og Asia har dokumentasjon. De som mener at det bare ligger i Asia gjentar bare seg selv om og om igjen. Det kan lønne seg å finne noe som styrker sin påstand! :wink:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

selv om tyrkia geografisk ligger i både europa og asia, så ligger det neste i all hovedsak i asia

og uansett så tilhører det asia.. tilhørighet er mer en geografisk flisespikking..

så selv om noen insisterer på at de lille fliken som rent geografisk ligger i europa har betydning, så er og blir tyrkia et asiatisk land..

(det merker man f.eks godt når man er der.. det er en typisk midtøstensk steming.. ikke europeisk)

det er lov å bruke hue, sier nå jeg..

tyrkia er asiatisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...