Gå til innhold

er tyrkia en del av europa?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

det er ikke fysisk mulig å få 100% alkoholinnhold i blodet

det er heller ikke mulig å lage en sigarett som har 100% blåsyre

det er derimot fullstendig mulig for et land å ligge 100% i europa

så denne leken gjorde ikke veslebråka det særlig godt i.. :hoho:

Bare lek dum du gjest :roll: Hvis du ikke klarer å forstå det faktum at Tyrkia ligger i to verdensdeler så vil jeg rett og slett bruke det treffende ordet evneveik (takk Coffee Jolene) for å beskrive deg. Uansett hvor mange prosent som er her eller der, så ligger det faktisk i båre Europa og Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Uansett hvor mange prosent som er her eller der' date=' så ligger det faktisk i båre Europa og Asia.[/quote']

men ville du godta kjøpet om du hadde kjøpt et smykke som skulle være av gull, dersom det bare inneholdt 3% gull?

akurat på samme måte kan man ikke si at Tyrkia ligger i Europa.. man kna si at det har en like flik som ligger i Europa.. akkurat som man for smykket sin del kan si at det har en liten flik av gull..

men å si at det er av gull.. eller ligger i europa.. det blir svindel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett smykke som inneholder 3% gull inneholder faktisk gull selv om det er lite. Akkurat som at Tyrkia også ligger i Europa selv om det bare er 3% av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ett smykke som inneholder 3% gull inneholder faktisk gull selv om det er lite. .

jepp.. det inneholder gull, men det er ikke av gull.. (ser du forskjellen?)

akkurat på samme måte kan man si at en liten del av tyrkia ligger i europa, men man kan ikke si at landet tyrkia ligger i europa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. det inneholder gull, men det er ikke av gull.. (ser du forskjellen?)

akkurat på samme måte kan man si at en liten del av tyrkia ligger i europa, men man kan ikke si at landet tyrkia ligger i europa

Jo, det kan man. Tyrkia ligger i Europa og Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

for å være mer preisis i forhold til gullsmykke-analogien;

tyrkia inneholder litt europa, men mest asia

"vanlige" europeiske land inneholder 100% europa..

tyrkia er altså svært forskjellig fra de vanlige europeiske land

et vanlig asiatisk land inneholder 100% asia, tyrkia innholder 97% asia.. det er neste likt..

et smykke som inneholder 97% sølv og 3% gull ville aldri kunne selges som et gullsmykke, men det vil helt klart kunne selges som et sølvsmykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som kaller Tyrkia ett europeisk land, men det sies at det ligger fordelt over to verdensdeler, også i Europa.

Det er heller ingen som sier at ett smykke som inneholder 3% gull er ett gullsmykke men man kan si at det inneholder to ulike metaller, blandt annet gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er ingen som kaller Tyrkia ett europeisk land, men det sies at det ligger fordelt over to verdensdeler, også i Europa.

'

hei, hei.. er vi enige?

kaller du ikke tyrkia et europeisk land? men du kaller det asiatisk, ikke sant?

klart det ligger fordelt på to verdensdeler.. men skal man plassere det i kun den ene (og det gjør man jo vanligvis med land), så er det helt klart asia.. da det er der 97% ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

hei, hei.. er vi enige?

kaller du ikke tyrkia et europeisk land? men du kaller det asiatisk, ikke sant?

klart det ligger fordelt på to verdensdeler.. men skal man plassere det i kun den ene (og det gjør man jo vanligvis med land), så er det helt klart asia.. da det er der 97% ligger

Jeg vil ikke kalle det asiatisk heller, i og med at det ligger fordelt over TO verdensdeler. Jeg gidder ikke flisespikke lenger, dette har ikke noe med hovedinnlegget å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg vil ikke kalle det asiatisk heller' date=' i og med at det ligger fordelt over TO verdensdeler. Jeg gidder ikke flisespikke lenger, dette har ikke noe med hovedinnlegget å gjøre i det hele tatt.[/quote']

du vil ikke kalle det verken europeisk eller asiatisk, men du mener at det er begge deler..

logisk :roll:

jeg derimot innser at de rent geografisk ligger i begge verdensdeler, men mener at det er et asiatisk land og kaller det et asiatisk land.. litt konsekvent er det lov å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med hovedinnlegget å gjøre i det hele tatt? Og jeg gidder ikke å mate inn med teskje det jeg mener for at du skal slutte å misforstå meg med vilje.

Jeg tror den som startet hovedinnlegget har fått svar på spørsmålet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg tror den som startet hovedinnlegget har fått svar på spørsmålet sitt.

ja.. her er svaret;

Jeg ville ringt og spurt forsikringsselskapet' date=' jeg....[/quote']

(og de sa; da må du ha den som også gjelder utenfor europa.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri sagt at Tyrkia er så jævlig europeisk. Har du sluppet opp for argumenter siden du finner på ting jeg har sagt?

Jeg har at det ligger i to verdensdeler. Derfor er det vel også ganske logisk at jeg mener at man må reiseforsikring som gjelder i begge verdensdelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har at det ligger i to verdensdeler. Derfor er det vel også ganske logisk at jeg mener at man må reiseforsikring som gjelder i begge verdensdelene.

men hva med en forsikring som gjaldt i bare asia, da..?

jeg tror faktisk de fleste forsikringsselskaper ville si at den var ok for tyrkia.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva med en forsikring som gjaldt i bare asia, da..?

jeg tror faktisk de fleste forsikringsselskaper ville si at den var ok for tyrkia.. :wink:

Sakl love deg du hadde fått trøbbel om noe skjedde i Europadelen... De er ikke akkurat gavmilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

du vil ikke kalle det verken europeisk eller asiatisk, men du mener at det er begge deler..

logisk :roll:

jeg derimot innser at de rent geografisk ligger i begge verdensdeler, men mener at det er et asiatisk land og kaller det et asiatisk land.. litt konsekvent er det lov å være..

Logisk? Det er jo Europeisk og Asiatisk. Om du finner det ulogisk, så må du kanskje ta en rubnde med deg selv å spørre om dette har noe med logikk å gjøre i det hele tatt.Hvis en genser er blå med røde ermer og noen sprø er den rød eller blå, hva svarer du da? Den er definitivt blå, eller den er blå og rød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...