linkan Skrevet 28. mai 2012 #81 Skrevet 28. mai 2012 Jeg bor på Ulsrud, og kan så absolutt anbefale det! 10 min til både Østensjøvannet og Østmarka, og 5 min gange til t-bane, fire ulike matbutikker og to kjøpesentre. Har aldri følt meg utrygg i området, ikke midt på natta engang. Fint strøk, rolig og grønt 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #82 Skrevet 28. mai 2012 Ut ifra svarene her virker det som du trygt kan flytte nærmest hvor som helst i Oslo. Personlig ville jeg holdt meg unna Haugenstua og Furuset.
LarsThomas Skrevet 5. juni 2012 #83 Skrevet 5. juni 2012 Hva med Kampen? Kanskje det mest sjarmerende området i Oslo.
Gjest navnelapp Skrevet 6. juni 2012 #84 Skrevet 6. juni 2012 Ut ifra svarene her virker det som du trygt kan flytte nærmest hvor som helst i Oslo. Personlig ville jeg holdt meg unna Haugenstua og Furuset. Ja, det er noko av det som er fint med Oslo, du finn perler overalt. Gamle Furuset er eit nydeleg område, men det er mindre hyggelege område på Furuset og. Det kan faktisk variere med berre nokre hundre meters avstand. Så mitt tips er å lese prospekta nøye, og dra på mange visningar, slik at ein kjenner områda godt.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #85 Skrevet 6. juni 2012 Dersom du vil bo utenfor gryta, anbefaler jeg Manglerud. Der er det mye grøntområder og veldig koselig og trygt. Ti minutter til jernbanetorget med t-bane og flybusser i alle retninger. Det er nære Østensjøvannet som er veldig koselig å gå tur eller jogge rundt, samtidig som det er ti minutters kjøretur(maks) til Østmarksetra hvor du har fine skiløyper/stier. Det tar 5 minutter til jernbanetorget med bil. I tillegg har du Manglerud senter og Bryn senter hvor du finner det meste du trenger. Greie priser også! Andre steder jeg kan anbefale, er Helsfyr/Etterstad, hvor du også har en del grøntområder, og veldig bra kollektivdekning. Det går t-bane, flybusser og andre busser i alle retninger hele tida. Ikke så langt til Østmarka herfra heller. 7 minutter til Jernbanetorget med t-bane. Greie priser her også. Fyrstikktorget har apotek og lignende, og det er en halvtime å gå til Bryn senter. ca. 5 minutter til Jernbanetorget med bil. I tillegg har du Alnabru i nærheten dersom du har bil. Lykke til og velkommen til Oslo=)
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #86 Skrevet 6. juni 2012 Det er nære Østensjøvannet som er veldig koselig å gå tur eller jogge rundt Litt OT her, men østensjøvannet er storby forkledd som et vann med en sti rundt. Masse trafikkstøy og følte jeg pustet inn eksos når jeg gikk der. Synd man har ødelagt området sånn, men det er iallefall ikke lov å bygge mer der nå slik jeg har forstått det.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #87 Skrevet 6. juni 2012 Ikke Sinsen i alle fall! Makan til drittsted skal du lete lenge etter.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #88 Skrevet 7. juni 2012 TS her. Takk igjen for svar! Vært å kikka litt rundt, så på en leilighet på bjerke i dag. De høøøye blokkene med utsikt til Bjerkebanen. Likte ikke området særlig. Vært å kikka på ulsrud, der er det fint, men klarer ikke føle meg hjemme noen andre plasser enn Bjølsen. Blir vel vant til alt. Kikka også på Bogerud, stoppet etter Bøler hvis en kokmmer fra sentrum. Likte ikke området der heller. Så slitt ut. Trygt, nært t-bane, natur og ok område. Kan ikke være så vanskelig
2shy Skrevet 7. juni 2012 #89 Skrevet 7. juni 2012 TS her. Takk igjen for svar! Vært å kikka litt rundt, så på en leilighet på bjerke i dag. De høøøye blokkene med utsikt til Bjerkebanen. Likte ikke området særlig. Vært å kikka på ulsrud, der er det fint, men klarer ikke føle meg hjemme noen andre plasser enn Bjølsen. Blir vel vant til alt. Kikka også på Bogerud, stoppet etter Bøler hvis en kokmmer fra sentrum. Likte ikke området der heller. Så slitt ut. Trygt, nært t-bane, natur og ok område. Kan ikke være så vanskelig Bogerud har fine områder hvis du beveger deg oppover. Området rundt tbanen er bare trist. Jeg holder en knapp på Skøyenåsen for deg, TS. Med mindre økonomien din tillater deg å kjøpe rundt Tåsen/Sogn
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #90 Skrevet 7. juni 2012 Jeg bor på Carl Berner. Trives godt der, betaler kun 3000 kr i måneden for et stort rom sammen med to andre. Buss og trikk går forbi hele tiden, så er lett å komme seg rundt. Men hadde jeg hatt pengene til det, ville jeg selvsagt ha flyttet til Bygdøy. Kjempefint strøk! Men 17 millioner for et hus, blir i drøyeste laget, hehe.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #91 Skrevet 7. juni 2012 Jeg bor på Carl Berner. Trives godt der, betaler kun 3000 kr i måneden for et stort rom sammen med to andre. Buss og trikk går forbi hele tiden, så er lett å komme seg rundt. Men hadde jeg hatt pengene til det, ville jeg selvsagt ha flyttet til Bygdøy. Kjempefint strøk! Men 17 millioner for et hus, blir i drøyeste laget, hehe. Endring: Mer presist er Rosenhoff.
Gjest Badabing Skrevet 7. juni 2012 #92 Skrevet 7. juni 2012 Ut fra dine preferanser, tror jeg Oppsal kunne vært fint.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #93 Skrevet 8. juni 2012 Har du gitt opp Bjølsen altså? I borettslaget mitt selges det stadig små 2-roms til ca 1.8-2 mill (40 kvm), men du får også kjøpt ett-roms (som kan bygges om til 2-roms) til 1.6-1.7. Vet at det er mye penger altså, og vet ikke budsjettet ditt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #94 Skrevet 8. juni 2012 Meg er AB over ^. Glemte å si at dette er på Bjølsen.
egnilsen Skrevet 12. juni 2012 #95 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Har bodd på Tveita i 7 år + at jeg leide her på slutten av nittitallet. - Beliggenheten har alt vi kan ønske oss ihvertfall; Marka og byen et kvarter unna, 70 butikker innen gangavstand. T-bane hvert 7'e minutt. Flotte grøntområder og variert bebyggelse. Her bor vi trygt og komfortabelt, med byen raskt tilgjengelig. Lite sirener og støy, slik jeg er vant til fra sentrumsbydelene. (Selv om jeg aldri følte meg utrygg der nede heller). Går gjerne tur med barnevogn om natten hvis guttungen er seig å få til å sove. Det er relativt lav innvandrerandel her. Har uansett ingen problemer med disse overhodet. Dette er mennesker som alle oss andre, deriblandt akademikere og ressurssterke etc.) De få vi kjenner til her er veldig hyggelige og hjelpsomme mennesker. - Vi skulle gjerne hatt flere med innvandrerbakgrunn her på Tveita! Hva gjenger angår, er den eneste vi har observert, pensjonistene på baker'n. Heller ikke særlig skremmende På Tveita kan man velge mellom alt fra dyre villaer til lavblokker, kvartaler, rekkehus, eneboliger og arkitekttegnede funkishøyblokker. Det er sistnevnte type vi har bodd i og jeg må si at det har vært helt suverent! Man tar heisen opp fra bakken og har det like stille og privat som i en skjermet enebolig (hører heller ikke naboens fester, pga. god lydisolering). Vil trekke frem utsikten, da denne får man jo ikke gjort så mye med i motsetning til interiør osv. Utsikten fra mange boliger på Tveita og spesielt i høyblokkene, er virkelig blant Oslos beste! Det er i tillegg takterasse på bygget her med super 360' i alle retninger. En fordel med Tveita, er at man får veldig mye for pengene! Det er god og romslig standard. Vår 2-roms er på 67M2 inkl. spisestue og vaskerom. I tillegg er det kjølelager og vaskeri i hver eneste etasje og garasje rett fra heisen. Nå har vi fått barn og flytter dessverre. Men ikke langt, bare til Lindeberg, som også er et fin-fint og barnevennlig område. Har ventet lenge på en 3/4-roms i samme bygget her, men det selges så sjeldent og går opptil en mill over takst Som sagt, vi anbefaler gjerne Tveita/Hellerud området. Her er det alt fra 'vanlige' folk til 'fiffen' i villaene bak blokka her. Velg selv etter smak og lommebok. Gå gjerne inn på Finn.no eiendom og velg område: Hellerud. - Og ta deg gjerne en tur i området for å sjekke 'kjemien'. Jeg har bodd i sentrum, øst og vest, i villa, bygård blokk etc. Kan bekrefte at alt det POSITIVE som skrives her om både Bjølsen, Tøyen, Carl Berner, Helsfyr, Oppsal osv. STEMMER. - Det fine med Oslo, er at man kan velge etter egne preferanser og føle seg trygg de aller fleste steder. Se igjennom myter, fordommer og ''etablerte sannheter''! Hører eksempelvis endel om at vestkantfolk er så kalde og overfladiske. Det har jeg heller ingen erfaringer med. Så det så.. Lykke til på jakten og hjertelig velkommen til Oslo! Endret 13. juni 2012 av egnilsen 3
Gjest IngvildSF Skrevet 12. juni 2012 #96 Skrevet 12. juni 2012 Ville anbefalt Ulsrud jeg også, hvis det ikke hadde vært for at det er så få egne leiligheter der. Det er for det meste eneboliger/rekkehus, men absolutt et sted jeg digger. Nært marka, 15 minutter med t-bana til Oslo S, rolig område, aldri opplevd noe bråk. Lett å føle seg trygg der, og det er i nærheten av flere butikker og to kjøpesentre. Ville eventuelt tittet på Skøyenåsen, bøler eller oppsal 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #97 Skrevet 28. juni 2012 Hvordan er Veitvet da? Anonym poster: 76fd34b01b12fb8e27d4fc9a799b920a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #98 Skrevet 5. juli 2012 Hvordan er enerhaugen? Ligger på Grønland. Er litt skeptisk, men skal se på en leilighet i dag Anonym poster: 76fd34b01b12fb8e27d4fc9a799b920a
Petra75 Skrevet 5. juli 2012 #99 Skrevet 5. juli 2012 Kalbakken! Trygt, stille og rett ved marka (går tursti herfra og opp til skauen). Kan absolutt anbefales ikke er det så dyrt heller. Jeg henger meg på den. Veldig gode kollektivforbindelser (31-bussen går hele døgnet til vanlig takst), butikker, bank, og ikke minst fantastiske turmuligheter. I tillegg får man mye mer for pengene. Det eneste aberet er at bomringen står 300 meter for langt sør.....
Mafalda Skrevet 5. juli 2012 #100 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Hvordan er enerhaugen? Ligger på Grønland. Er litt skeptisk, men skal se på en leilighet i dag Det er definitivt "sentrum", hvis du skjønner hva jeg mener. En del folk og trafikk også på kveldstid. Men det er supersentralt, gangavstand til det meste, og godt med t-bane/busser også. Fin kafe har du også på Sørli Plass Jeg har bodd i nærheten, og har venner som bor der fremdeles. Vi er enige om at det er et bra sted! Endret 5. juli 2012 av Mafalda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå