Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjenneskap til Lindeberg, Furuset, Trosterud og Rødtvet. Fine steder alle sammen, synes jeg! Vokste opp på Lindeberg, det er ganske perfekt rett ved t-banen, og mange ålreite områder med blokker, rekkehus osv. Ikke langt til marka heller ;) Furuset og Trosterud er jo så og si samme området, så samme gjelder der. Rødvet synes jeg er litt mer "borti gokk", men for all del et åkej sted det også! Men heia Lindeberg! :jepp:

Lindeberg er alt annet enn ålreit. Mange steder er det også veldig langt å gå til t-banen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takker for alle svar :)

Skrevet

Torshov er et ganske greit område. Jeg bor selv på grensen mellom Sandaker og Torshov. I løpet av ett år har det ikke vært problemer. Til tross for at jeg kler meg pent har jeg ikke blitt ranet eller slått ned noen gang, selv på sene lørdagskvelder når jeg har gått hjem alene. Men jeg har observert at det er mange barnevogner, og det er et godt tegn i mine øyne. Småbarnsfamilier søker som regel til trygge og rolige plasser.

Grefsen er også fint om man vil være litt mer avsides uten at det blir for avsidesliggende.

Frogner, Bygdøy, Holmenkollen, Vinderen, Slemdal, osv. Jo, flotte strøk, men vanvittig dyrt. En okish leilighet på 50-60 kvm som fungerer for et ungt samboerpar koster fort en 4-6 millioner, og da er de ofte uten egen p-plass. I mine øyne er det galskap. En familieleilighet eller enebolig koster mer enn det smaker i disse områdene. 10 mill + er ikke bare å hoste opp, selv for de med romslig økonomi.

Generelt synes jeg at utviklingen i Oslo har tatt en lei vending. Unge mennesker er nesten sjanseløse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja, grefsen og torshov er veldig greie plasser. Men synes det blir litt dyrt hvis en ønsker litt størrelse på leiligheten.

Noen som kjenner til skøyenåsen?

:-)

Skrevet

Majorstua!

Uten tvil den diggeste bydelen!

Slipper hipstermaset på Grunerløkka, blokkghetto ala Tsjernobyl på Carl Berner, narkisene i Gamle Byen, sossen og de unødvendige tilbudene på Frogner.

På Majorstua er det kort vei til Marka, rolig om natta (men folk i gatene hele døgnet), trygt, gode naboer, et steinkast til Frognerparken, gode shoppingmuligheter, kort vei til sentrum, koselige restauranter og så videre og videre!

:rodmer:

Fasiten.

Gjest navnelapp
Skrevet

Skøyenåsen ligg på Oppsal, og er eit roleg, fint område. Litt usentralt etter min smak, men det er fordi eg syklar overalt. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Skøyenåsen, Oppsal, ulsrud og områdene rundt der anbefaler jeg virkelig! Bor selv på oppsal. Vokst opp på østkanten, og her har de alt:)

Mange butikker, kort vei til byen(15 min med tbanen), marka som nærmeste nabo osv:)

AnonymBruker
Skrevet

Torshov er et ganske greit område. Jeg bor selv på grensen mellom Sandaker og Torshov. I løpet av ett år har det ikke vært problemer. Til tross for at jeg kler meg pent har jeg ikke blitt ranet eller slått ned noen gang, selv på sene lørdagskvelder når jeg har gått hjem alene. Men jeg har observert at det er mange barnevogner, og det er et godt tegn i mine øyne. Småbarnsfamilier søker som regel til trygge og rolige plasser.

Støttes!

Jeg bor også på grensen mellom Torshov og Sandaker (50 meter til Åpent Bakeri), og har lite å sette fingeren på. Sentralt, men samtidig lite støy og bråk.

• Liker 1
Skrevet

Oppsal, Bøler, Hovin, Hasle, Etterstad er koselige og ikke altfor dyre områder med relativt kort vei til byen med kollektivtrafikk. Trygt og fint!

AnonymBruker
Skrevet

Takk takk :)

Carl Berner, anbefales eller ikke? Hørt en del negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Oppsal, Bøler, Hovin, Hasle, Etterstad er koselige og ikke altfor dyre områder med relativt kort vei til byen med kollektivtrafikk. Trygt og fint!

På etterstad går 3-romsleiligheter fra 50-taller for 2,5 mill og oppover nå. Ikke akkurat et rimelig strøk.

AnonymBruker
Skrevet

Carl Berner er ikke så verst, men det litt mye støy og budrundene fyker i taket fordi det er populært.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det kjem an paa kva du syns er negativt. Vi solgte ei leiligheit der no nettopp, den laag stille og fint til, og med balkong med kveldssol. Men midt i krysset ville eg ikkje bodd. Baade paa Ola Narr, Rosenhoff og ikkje minst paa rodelokka-sida av Carl Berner er det perler aa finne. Og du faar alltid god curry og sushi der. :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rodeløkka hadde jeg gjerne bodd på, men ikke selve Carl Berner.

Det er og blir noe utrolig stusselig over den trafikkmaskinen der. Sorry til de som elsker Carl Berner, men det første jeg sa når jeg flytta hit(bor i gangavstand og trener der) var igrunnen at "her skal jeg aldri bo".

Og det har ingenting med folka å gjøre, kun at det er lite hyggelige områder i umiddelbar nærhet(jeg bor på Torshov og har torshovparken samt Akerselva i bokstavelig talt steinkast-avstand).

Men jeg hadde jo ikke kunne bodd her når jeg får barn og trenger 2 soverom, så da må jeg nok flytte ja :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skøyenåsen ligg på Oppsal, og er eit roleg, fint område. Litt usentralt etter min smak, men det er fordi eg syklar overalt. :-)

Skøyenåsen ligger ved siden av Oppsal, men ikke PÅ Oppsal. Jeg er egentlig glad jeg bor på Skøyenåsen og ikke Oppsal, fordi her er det kortere til Østensjøvannet og ikke like mange blokker. De rosa blokkene på Oppsal er det mange av, og de er ikke pene. En annen ting er at vi ofte ser blålys på vei mot Oppsal, og det har skjedd en del ting der, drap og voldtekt. Sånt skjer jo overalt, men likevel... Fordelen er at Oppsal er nærmere marka. Skøyenåsen er likevel også nær marka.

Jeg ville anbefalt Skøyenåsen, fordi det er mye natur rundt, stille, kort vei til t-bana og bare 20 minutter til sentrum med bane. Det er også buss og nattbuss i nærheten, og en nærbutikk. Men ikke flytt inn i blokka over Skøyenåsensenteret, hvis ikke det har blitt pussa kraftig opp i det siste, for der hadde de problemer med mugg...

Ellers er Ulsrud og Godlia veldig koselig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fasiten.

Ikke når TS på side 1 sier at hun syns Majorstua er forferdelig ;)

• Liker 2
Skrevet

På etterstad går 3-romsleiligheter fra 50-taller for 2,5 mill og oppover nå. Ikke akkurat et rimelig strøk.

Rimeligere enn mange andre steder i byen, og mye hyggeligere enn der de billigste leilighetene er. Oslo er ikke en billig by.

AnonymBruker
Skrevet

Skøyenåsen ligger ved siden av Oppsal, men ikke PÅ Oppsal. Jeg er egentlig glad jeg bor på Skøyenåsen og ikke Oppsal, fordi her er det kortere til Østensjøvannet og ikke like mange blokker. De rosa blokkene på Oppsal er det mange av, og de er ikke pene. En annen ting er at vi ofte ser blålys på vei mot Oppsal, og det har skjedd en del ting der, drap og voldtekt. Sånt skjer jo overalt, men likevel... Fordelen er at Oppsal er nærmere marka. Skøyenåsen er likevel også nær marka.

Jeg ville anbefalt Skøyenåsen, fordi det er mye natur rundt, stille, kort vei til t-bana og bare 20 minutter til sentrum med bane. Det er også buss og nattbuss i nærheten, og en nærbutikk. Men ikke flytt inn i blokka over Skøyenåsensenteret, hvis ikke det har blitt pussa kraftig opp i det siste, for der hadde de problemer med mugg...

Ellers er Ulsrud og Godlia veldig koselig :)

Jøss, jeg bor på Oppsal, og de drapene og voldtektene du nevner husker jeg lite til?

Vi hadde en dramatisk episode her i vinter, men det var familiefeide, så ikke så innmari farlig for andre enn de innad i den familien....

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, jeg bor på Oppsal, og de drapene og voldtektene du nevner husker jeg lite til?

Vi hadde en dramatisk episode her i vinter, men det var familiefeide, så ikke så innmari farlig for andre enn de innad i den familien....

Det jeg husker i farta i løpet av det siste året eller noe sånt er en fyr ble sperra inne i en leilighet der og drepte noen for å komme seg ut så vidt jeg husker, ei jente ble voldtatt ved en garasje like ved Trasop skole, to alvorlige ulykker der syklister ble påkjørt rett ved Essoen, der hvert fall en av dem var dødsulykke...

Skrevet

Jeg :hjerte: Skøyenåsen. Jeg har bodd litt her og der, og må si at Skøyenåsen er min soleklare favoritt hvis jeg skal litt ut av sentrum.Har også bodd i nedre del av Oppsal (rett bak senteret), og det utgjør ikke store forskjellen. Kort vei til t-bane, marka, østensjøvannet, senter, godt utvalg av butikker, kort vei til både Tveita senteret og Bryn senter. Carl Berner er ikke annet enn et asfalthøl, etter min mening.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...