Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Ulven er midt i trafikken, men likevel ei lita perle med rolege område innimellom. Eg har ikkje budd der sjølv, men så vidt eg har sett er ikkje det spesielt belasta på nokon måte. Det er eit etablert boligområde. Men det foregår mykje bygging og styr rundt Økern, så dei næraste åra kan det vere litt krøkkete å kome seg imellom, kanskje.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Hva med Teisen da?

Kommer sikkert til å spørre mye her :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Hva med Teisen da?

Kommer sikkert til å spørre mye her :)

Teisen er koselig! Rolig og veletablert støk.

AnonymBruker
Skrevet

Takk, takk.

Noen som har kjennskap til grorud, ammerud, lindeberg, rødtvet, tøyen, trosterud, skullerud, haugenstua?

Takk :D

Skrevet (endret)

Takk, takk.

Noen som har kjennskap til grorud, ammerud, lindeberg, rødtvet, tøyen, trosterud, skullerud, haugenstua?

Jeg kunne personlig tenke meg å kjøpe meg en tre-roms i Tøyen-området. Bodde på Tøyen, rett ved senteret, og stortrivdes.

Men, med barn i bildet, som det er for meg, vil jeg helst bo i Gamle Oslo, eller Helsfyr/Etterstad.

Man får det rolig rundt seg, samtidig som man kan gå til sentrum på rundt 30min.

Ulsrud/Oppsal/Bøler er veldig fint. Men jeg savner å kunne gå til en butikk på maks fem min etter 21:00 :P

Endret av Binta Ba
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i Groruddalen bør du se på Kalbakken og Tonsenhagen. Fine og rolige strøk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Romsås er et av de billigste områdene, og vi stortrives der!! Vi kjøpte 85 kvadratmeter for 1,2 millioner. Flott utsikt, veranda og egen parkeringsplass, og rett ved marka. Er ikke så altfor glad for at det er så mye innvandrere her, men må ærlig si at jeg ikke har hatt noen negative erfaringer, og vi har bodd her i 4 år.

• Liker 1
Skrevet
Vurderer å kjøpe leilighet i Oslo.

Hvor bør jeg bo og ikke? Viktigste for meg er at det er trygt, lett tilgjengelig i forhold til kollektivt og gjerne nær naturen. Og så klart, ikke dyrt da, selv om det er håpløst i oslo :)

Jent på 30 år her

Du bør holde deg unna... belastede områder. Grønland, Tøyen, Grorud... Aller helst bør du slå deg ned vestover i byen et sted. Akkurat rundt sentrumskjernen vil du absolutt ikke bo heller. Men se an området litt.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør holde deg unna... belastede områder. Grønland, Tøyen, Grorud... Aller helst bør du slå deg ned vestover i byen et sted. Akkurat rundt sentrumskjernen vil du absolutt ikke bo heller. Men se an området litt.

Når jeg leser sånne svar, kan jeg ikke annet enn lure på hvor du har fått dette fra. Det er vel noe du har lest eller hørt.

Jeg anbefaler 30-talls blokkene på Sinsen. Kule leiligheter, høyt under taket uten å være brannfeller, sentralvarme, god plass mellom blokkene (i motsetning til hvordan det bgynnes i dag) De passer perfekt så lenge man ikke har barn, er fremdeles billige sammenlignet med andre steder og nært sentrum og all kollektivtrafikk. Boligområdet er trygt og hyggelig med Torsovdalen (park) like ved. Men TS vil vel bo nærmere marka.

AnonymBruker
Skrevet

Haugenstua virker litt kronglete, jeg tror ikke det er annen kollektivtrafikk en lokaltoget som går en gang i halvtimen (og bruker rundt 15 min til sentrum). Synes det er så innestengt på Tøyen, da ville jeg heller bevegd meg mer mot Helsfyr, Etterstad som mange har nevnt, der har vi for lenge siden bestemt at vi kommer til å prøve å finne leilighet en eller annen gang i fremtiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen, tusen takk for supre svar!!

Er en del leiligheter i Gamlebyen, men har hørt mye negativt om gamlebyen, utrygt osv. Er dette sant?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Er en del leiligheter i Gamlebyen, men har hørt mye negativt om gamlebyen, utrygt osv. Er dette sant?

Jeg vil si at gamlebyen ikke er spesielt skummel, jobbet på en cafe/uteservering der i en periode og gikk derfor ofte sent hjem alene. Aldri opplevd noe skummelt i området.

Noen henviser ofte til hospitset, at det skal gjøre området bråkete og uttrygg, men selv om jeg jobbet borti gata for det, så merket jeg lite til det.

Men som alt ellers, kommer det an på hvem du spør ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant i det hele tatt. Jeg bor her, og det er ikke noe problem i det hele tatt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Gamlebyen er eit utruleg koseleg område, mange perler der. Du må sjå det an i kvart enkelt tilfelle, eigentleg. Prøv å unngå å kome for nær togskinnene, bortsett frå det er det masse fine plassar.

AnonymBruker
Skrevet

Har sett en leilighet på skullerud som kan være veldig aktuell. Hvordan er dette området? Noen som vet?

:)

AnonymBruker
Skrevet

Haugenstua virker litt kronglete, jeg tror ikke det er annen kollektivtrafikk en lokaltoget som går en gang i halvtimen (og bruker rundt 15 min til sentrum). Synes det er så innestengt på Tøyen, da ville jeg heller bevegd meg mer mot Helsfyr, Etterstad som mange har nevnt, der har vi for lenge siden bestemt at vi kommer til å prøve å finne leilighet en eller annen gang i fremtiden :)

Feil,Haugenstua har både tog og buss.Dessuten er Stovner Tbane 10 min unna.Eller 3 min med buss (67)

Til sentrum med tog tar det 12 minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Har sett en leilighet på skullerud som kan være veldig aktuell. Hvordan er dette området? Noen som vet?

:)

Her har du ihvertfall marka omtrent rett utafor døra og bare få minutters gange til t-banen som tar ca. 27 minutter til jernbanetorget. Vet ikke hvor "trygt" det er - kanskje noen som bor der kan svare på det:)

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Rosalie
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg er stor fan av gamlebyen, ville nok kjøpt der om jeg kunne. Men samtidig så er det på Risløkka jeg har bodd mest, og der er det rolig og fint, kort vei til kollektivt og trygt. Mye eneboliger og barnefamilier. Har aldri aldri følt meg utrygg der selv midt på natta i helgene.

Skrevet (endret)

Takker for svar :)

Bor på bjølsen nå. Elsker området og videre oppover akerselva, men det blir litt dyrt her om jeg skal kjøpe. St. Hanshaugen, Grunerløkka og Majorstua orker jeg ikke. Vil bort fra maset :)

Majorstua synes jeg forøvrig er forferdelig, er kanskje bare meg. Vestkanten frister heller ikke. Vil nær naturen, samtidig trygt og lett i forhold til t-bane helst :)

Men uansett, Bjølsen er favoritten, trives KJEMPE godt her!

Skulle til å anbefale Bjølsen :sjenert:

(men enig at det er litt dyrt her, ja.)

Har du vært øst for Akerselven noen gang? Høres neste ikke slik ut.

:fnise:

Takk, takk.

Jeg har kjenneskap til Lindeberg, Furuset, Trosterud og Rødtvet. Fine steder alle sammen, synes jeg! Vokste opp på Lindeberg, det er ganske perfekt rett ved t-banen, og mange ålreite områder med blokker, rekkehus osv. Ikke langt til marka heller ;) Furuset og Trosterud er jo så og si samme området, så samme gjelder der. Rødvet synes jeg er litt mer "borti gokk", men for all del et åkej sted det også! Men heia Lindeberg! :jepp:

Endret av cornflake_girl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...