Drizzt Skrevet 13. mai 2012 #21 Skrevet 13. mai 2012 Vurderer å kjøpe leilighet i Oslo. Hvor bør jeg bo og ikke? Viktigste for meg er at det er trygt, lett tilgjengelig i forhold til kollektivt og gjerne nær naturen. Og så klart, ikke dyrt da, selv om det er håpløst i oslo Jent på 30 år her Hvis jeg skulle velge hvor i Oslo å kjøpe eget sted å bo, ville jeg nok valgt Frogner, Majorstuen, Holmenkollen, Skøyen ... Selvfølgelig er valget ditt avhengig av hvor mye du kan betale for en bolig.
Hirondelle Skrevet 13. mai 2012 #22 Skrevet 13. mai 2012 Hold deg generelt sett unna Østkanten, for der er det faktisk ikke noe hyggelig i det hele tatt! Lambertseter, Munkelia og Nordstrand er helt OK på østkanten, men resten... nei takk. Hvis du ikke vil bo på Majorstuen kan jeg anbefale Bislett og St. Hanshaugen. Der er det mye folk og generelt sett bra folk Selv bor jeg i Holmenkollen og trives helt vilt godt - men ja, det koster penger da. Vindern, Slemdal, Ris, Holmen, Skøyen osv er jo også veldig fint, men litt utenfor byen - men nærmere marka. Hvor har du selv lyst til å bo da? Du må jo ha noen preferasner tenker jeg Ta deg en tur rundt hele byen en dag, og se etter fine steder 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #23 Skrevet 13. mai 2012 Hold deg generelt sett unna Østkanten, for der er det faktisk ikke noe hyggelig i det hele tatt! I alle dager! Har du vært på Ulsrud, Skullerud, Bøler, Skøyenåsen, Godlia og Rognerud? Det er kjempekoselig! Nær naturen, masse trær, småveier, eneboliger og turstier, lite trafikkstøy, nær marka, i tillegg til at det er kort vei til t-bana. Du bør virkelig ta deg en tur rundt i Østensjø bydel. Hvordan kan du si noe sånt? Og anklage noe som helst for ikke å være hyggelig? 9
Gjest Jamme Skrevet 13. mai 2012 #24 Skrevet 13. mai 2012 Hold deg generelt sett unna Østkanten, for der er det faktisk ikke noe hyggelig i det hele tatt! Lambertseter, Munkelia og Nordstrand er helt OK på østkanten, men resten... nei takk. Hvis du ikke vil bo på Majorstuen kan jeg anbefale Bislett og St. Hanshaugen. Der er det mye folk og generelt sett bra folk Selv bor jeg i Holmenkollen og trives helt vilt godt - men ja, det koster penger da. Vindern, Slemdal, Ris, Holmen, Skøyen osv er jo også veldig fint, men litt utenfor byen - men nærmere marka. Av nicket ditt antar jeg at du er født i 91? Og da antar jeg også at ikke har din egen leilighet, men kanskje bor hos foreldrene dine...? I så fall, hvordan i all verden vet du noe om hvordan det er å bo på østkanten? Ikke misforstå, det er helt greit å si at du synes det er mange fine steder på vestkanten, det gjør jeg også (Holmenkollen blir dog alt for usentralt for min del), men jeg synes det er litt merkelig at så mange skal mene noe om steder de strengt tatt ikke vet noe særlig om. I så fall er det greit å begrunne hvorfor de ikke anbefaler dem. Jeg er vokst opp på østkanten, og vil ikke nøle med å anbefale for eksempel steder langs linje 3 på t-banen – stort sett veldig nærme marka, men grei kollektivforbindelse, og du får mye for pengene sammenlignet med vestkanten. På Oppsal og mot Bogerud er det mange leiligheter med nydelig utsikt. I likhet med TS elsker jeg Bjølsen, men jeg er enig i at det er dyrt. Jeg vet ikke så mye om Sinsen, men har lagt merke til at leilighetene der er litt rimeligere enn andre relativt sentrale strøk, så det kan være verdt å sjekke ut?
Drizzt Skrevet 13. mai 2012 #26 Skrevet 13. mai 2012 I alle dager! Har du vært på Ulsrud, Skullerud, Bøler, Skøyenåsen, Godlia og Rognerud? Det er kjempekoselig! Nær naturen, masse trær, småveier, eneboliger og turstier, lite trafikkstøy, nær marka, i tillegg til at det er kort vei til t-bana. Du bør virkelig ta deg en tur rundt i Østensjø bydel. Hvordan kan du si noe sånt? Og anklage noe som helst for ikke å være hyggelig? Jeg har vært en del på Skullerud på besøk hos en venninne og ærlig talt anbefaler jeg ikke for noen damer å oppholde seg ute alene når det begynner å bli mørkt. Jeg føler meg ikke trygt i det hele tatt, det er alltid noen menn med utenlandsk utseende som følger etter meg og prøver å flørte med meg på en plagsom måte, så nei - jeg vil aldri ditt igjen. Ikke alene, men kanskje med 2-3 menn jeg kjenner og stoler på.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #27 Skrevet 13. mai 2012 Vurderer å kjøpe leilighet i Oslo. Hvor bør jeg bo og ikke? Viktigste for meg er at det er trygt, lett tilgjengelig i forhold til kollektivt og gjerne nær naturen. Og så klart, ikke dyrt da, selv om det er håpløst i oslo Jent på 30 år her Ufattelig mange innspill her som ikke er relevant for deg overhodet. Mange av forslagene er jo ikke nær marka og er superdyrt. Med kravene dine hadde jeg gått for Østensjø e.l - 15 min med tbanen til sentrum, og gangavstand til marka. Jeg har ikke bodd eller vært der selv, men hører mye positivt om det og nærheten til marka frister virkelig.... Kunne personlig også vurdert Manglerud da det er kort avstand til sentrum, men det er jo noe "lengre" fra marka. Jeg vil gjerne ha gangavstand. Jeg bor selv på Torshov, og føler ikke at jeg er nær marka da jeg tross alt må bruke minst 20-30 minutter på å komme meg dit med transport/gange til området. Mange fine parker da, men det er ikke det samme som skau.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #28 Skrevet 13. mai 2012 En venninne av meg bor på Oppsal, og hun trives kjempegodt. Rolig, nært marka, og 15-20 min med banen til byen.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #29 Skrevet 14. mai 2012 Hehe, det er alltid like morsomt å se hvor delte meninger det er om Oslo! Jeg synes også østkanten er bra. Jeg har en venninne som bor på Ammerud, og hun elsker det. Veldig nært marka, trygt og billige leiligheter. Jeg tror det kommer an på hvor multikulturelt du synes det er ok å bo. Og hvor langt du er villig til å reise med kollektivtrafikk. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #30 Skrevet 14. mai 2012 Jeg bor på Vestli, har billig toroms og tursti og skog rett utenfor døra. Trygt og godt er det også, selv om jeg er blond og singel! 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #31 Skrevet 14. mai 2012 Hold deg generelt sett unna Østkanten, for der er det faktisk ikke noe hyggelig i det hele tatt! Lambertseter, Munkelia og Nordstrand er helt OK på østkanten, men resten... nei takk. Har du vært øst for Akerselven noen gang? Høres neste ikke slik ut. 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #32 Skrevet 14. mai 2012 Hold deg generelt sett unna Østkanten, for der er det faktisk ikke noe hyggelig i det hele tatt! Lambertseter, Munkelia og Nordstrand er helt OK på østkanten, men resten... nei takk. Hvor har du selv lyst til å bo da? Du må jo ha noen preferasner tenker jeg Ta deg en tur rundt hele byen en dag, og se etter fine steder Leste du hva TS skrev? St. Hanshaugen, Grunerløkka og Majorstua orker jeg ikke. Vil bort fra maset Majorstua synes jeg forøvrig er forferdelig, er kanskje bare meg. Vestkanten frister heller ikke. Vil nær naturen, samtidig trygt og lett i forhold til t-bane helst Da funker jo hele linje 3 og 4, og store deler av 2 og 5 også. Gå på visninger og se hvor du liker deg. Vil du enda litt nærmere byen, er jeg enig med brukeren som anbefaler Etterstad. Rolig og grønt, turområde i nærheten (men ikke Østmarka utenfor døren, som du har langs t-banen), men supersentralt. Masse baner, flybuss, og 37-bussen hele døgnet. Veldig greit om du jobber i sentrum, og veldig rolig og fint!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #33 Skrevet 14. mai 2012 Steder du burde unngå er steder som Tveita, Haugerud og oppover der. Alt for mange innvandrere og det skjer mye rart der. De etniske norske som bor der er ganske preget av å ha bodd der også, og er noen merkelige "vesner". Det samme med Bygdøy og Frogner, Vika . ALDRI kjøp eller lei noe der. Unngå også Sinsen og Carl berner området. Generelt sett så er Oslo en skitten og møkkete by, men flere steder på Ammerud,Grorud og Stovner o.l er fine steder som er trygge i det minste.Dessuten ligger de nærme naturen,t-bane og nattbusser.Så du kan dra på fyllebesøk til byen,der alle gale oppholder seg og så ta nattbussen hjem igjen. Der fikk vi rettet det opp ja. 1
Gjest Doh Skrevet 14. mai 2012 #34 Skrevet 14. mai 2012 Hold deg generelt sett unna Østkanten, for der er det faktisk ikke noe hyggelig i det hele tatt! Lambertseter, Munkelia og Nordstrand er helt OK på østkanten, men resten... nei takk. Kom på besøk hos meg på Kalbakken så skal jeg vise deg hvor hyggelig det er her. Dette er vel strengt tatt Oslo Nord, men regner med at du synes at Groruddalen er et ukoslig sted. Jeg har forresten hørt mye dritt om vestkanten så jeg kunne ikke tenke meg å flytte dit 5
Gjest navnelapp Skrevet 14. mai 2012 #35 Skrevet 14. mai 2012 Eit valg eg har gjort som eg aldri har angra på er å bu nær der eg jobbar. Det gjer kvardagen så utruleg mykje enklare, spesielt når barna var mindre.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #36 Skrevet 14. mai 2012 Steder du burde unngå er steder som Tveita, Haugerud og oppover der. Alt for mange innvandrere og det skjer mye rart der. De etniske norske som bor der er ganske preget av å ha bodd der også, og er noen merkelige "vesner". Det samme med Ammerud, Stovner og Grorud. ALDRI kjøp eller lei noe der. Unngå også Sinsen og Carl berner området. Generelt sett så er Oslo en skitten og møkkete by, men flere steder på Bygdøy og Frogner, Vika o.l er fine steder som er trygge i det minste. Er ikke så skummelt i Oslos østkant som du skal ha det til. Blir mer forvirra av gutta med rosa t-skjorter med glattbarberte legger som reiser til utlandet hver helg. :gjeiper: 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #37 Skrevet 16. mai 2012 TS her. Takk for mange "gøye" svar :D Noen som har kjennskap til ulven? hvordan er dette området?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #38 Skrevet 16. mai 2012 TS her. Takk for mange "gøye" svar :D Noen som har kjennskap til ulven? hvordan er dette området? Ulven er helt OK. Tror ikke det er så veldig dyrt der. Ulven ligger ikke så langt fra Helsfyr, og der har du busser og t-baner i alle retninger.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #39 Skrevet 16. mai 2012 Ulven er helt OK. Tror ikke det er så veldig dyrt der. Ulven ligger ikke så langt fra Helsfyr, og der har du busser og t-baner i alle retninger. Trygt?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #40 Skrevet 16. mai 2012 Trygt? Ja, det vil jeg absolutt tro. Det er et rent boligområde med hovedsaklig blokker fra 50-tallet. Kan ikke tenke meg at skumle folk skulle gidde å reke rundt der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå