Gå til innhold

Min vei mot morsrollen


Mollypolly

Anbefalte innlegg

Har forresten også litt annerledes følelse i magen når jeg er tissetrengt. For det første blir jeg tissetrengt fortere, og for det andre blir det raskere sånn akutt, eller ikke AKUTT, men litt mer "vondt" og mer "press"..humm... ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde ringt GY hadde jeg vært det. Det kan jo ikke være helt bra å være så lenge uten, eller? Hvertfall om testene blir negative også... Dette var jo kjemperart... Du har vanligvis stabile sykluser eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det? :) tr har reist å dere er igang med prøvingen igjen? :)

Har du vært hos GY?

:klem:

Koselig å høre fra deg!!

TR varte bare 2 dager.. så vi er i gang igjen, men uten at vi stresser - vel og merke. Ikke noe rutine-sex her i gården...tror vi skal roe forventningene litt, for lurer på om det er årsaken til at mensen har vært så sein. Stress rett og slett...Så nå har vi sex når vi føler for det, fordi vi har lyst på hverandre.. ikke fordi vi tenker på utfallet... så sånn eggløsningstester holder jeg meg unna, det blir bare stress og forventninger, skuffelser og frustrasjon..

Har ikke vært hos GY siden mensen kom, riktignok for sent, men den kom... merkelig.. med 51 dagers syklus. RART eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg!!

TR varte bare 2 dager.. så vi er i gang igjen, men uten at vi stresser - vel og merke. Ikke noe rutine-sex her i gården...tror vi skal roe forventningene litt, for lurer på om det er årsaken til at mensen har vært så sein. Stress rett og slett...Så nå har vi sex når vi føler for det, fordi vi har lyst på hverandre.. ikke fordi vi tenker på utfallet... så sånn eggløsningstester holder jeg meg unna, det blir bare stress og forventninger, skuffelser og frustrasjon..

Har ikke vært hos GY siden mensen kom, riktignok for sent, men den kom... merkelig.. med 51 dagers syklus. RART eller?

Sikkert greit å ikke stresse ja :) Men jeg syntes det var veldig rart med 51 dager, å at den varte bare i 2 dager. Se hvordan det går denne perioden, nå når dere tar det som det kommer :) jeg heier på deg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. de siste dagene har vært tøffe.. føler meg helt utenfor. Likegyldig ovenfor alt og alle. Vil gråte hele tiden, gjør det også. Spesielt om nettene før jeg sovner. Helt grusomt. Er det høsten? Hva er det som skjer? Har hatt det slik en gang før..uten at det er en spesiell grunn.. jeg bare bryr meg ikke. Er sliten. Lei meg. Føler ikke jeg betyr noe. ... alle har det vel slik av og til.. skulle bare ønske jeg slapp for det er så vondt med slike tanker...unngår mennesker så godt det lar seg gjøre, men samtidig er det ingenting jeg heller vil - enn å være med gode venner og kose meg... men orker ikke.. har ikke noe å si eller bidra med.. føler meg helt tom og uinteressant.. akkurat nå vil jeg bare dø. I morgen tenker jeg sikkert annerledes, men så kommer kvelden og mørket igjen ... og da er det samme rulle.. prøver å liste opp alt jeg har.. for jeg har virkelig alt jeg kan ønske meg.. kanskje nettop derfor alt virker så meningsløst.. vet iikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg molly? :klemmer:

Lenge siden du har oppdatert nå. Er det noe spennende som har skjedd eller? :popcorn:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 48 siden forrige mens første dag... Hadde negativ test forrige uke, tror det var fredag eller lørdag..i hvertfall utrolig frustrerende... HVA SKJER MED SÅ LANGE SYKLUSER.. sist syklus var på 51 dager....

:( Mista helt sexlysta også... og da blir det hvertfall ikke barn... Vi hadde sex rundt eggløsninga som var sist... men etter det har vi ikke hatt sex... og det er sånn.. 4 uker siden eller noe... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, kjedeligt da :(

Så rart med denne syklusen din. Det er ikke til å bli smart på dette her :klo:

Du har ikke vært hos legen, eller? Trur jeg ville ringt å bestilt time. Eller hos GY.. Det skal jo ikke være sånn så dette. Å må jo være fryktelig frustrerende :(

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen tegn til mensen....54 dager siden forrige menstrasjons første dag..

Har de to siste dagene hatt et seigt gjennomsiktig slim i trusa og når jeg tørker meg.. kjennes av og til ut som mensen kommer, men så er det bare litt slim og litt vått liksom...

Vi hadde sex igjen da, heldigvis..tirsdag og onsdag.. helt utrolig deilig...kanskje det er noe ettervirkning av sperm som kommer i trusa... men det er jo en stund siden liksom, så litt rart..

men uansett..

ingen mens... men heller ingen andre tegn til evt. graviditet...what so ever.... så.. kan ikke si jeg blir smartere av dette her..forrige syklus var på 51 dager... jeg leser på nett at det ikke er vits å oppsøke lege før mens har uteblitt 6 mnd... så... det kan vist være for mye trening, dårlig kosthold, stress.. men kan ikke si at noe av det jeg gjør i forhold til det er unormalt, og skulle kunne forårsake uteblitt mens.... men men... :(:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

:klem:

Det høres ekstremt frustrerende ut, MollyPolly...Men jeg synes du absolutt ikke bør tenke at det ikke er vits i å dra til legen før om 6mnd. Spesielt når du ikke gjør noe "galt". Dra til legen og få en innvendig UL og fortell hva som skjer...eller ikke skjer..

Jeg ventet ikke i 6 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du har rett, at jeg bør dra til gynekolog.. men jeg føler liksom at jeg bare kommer til å få svar at : slapp av, alt er som det skal, ta det med ro, bla bla bla....også er jeg like langt.. tror jeg skal vente et par uker til, og så får jeg dra til legen... er vel ikke så mye de kan gjøre uansett, eller? Kanskje de kan ta noe blodprøver og se om jeg mangler noe hormoner eller noe... kanskje noe stoffskifte greier.. men det er jo rart.. mensen var jo normal når jeg gikk på p-piller...men de slutta jeg på i april.. siden har jeg hatt mensen 3 ganger.. :/ og nå er det 55 dager siden forrige !! ææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Kanskje du har rett, at jeg bør dra til gynekolog.. men jeg føler liksom at jeg bare kommer til å få svar at : slapp av, alt er som det skal, ta det med ro, bla bla bla....også er jeg like langt.. tror jeg skal vente et par uker til, og så får jeg dra til legen... er vel ikke så mye de kan gjøre uansett, eller? Kanskje de kan ta noe blodprøver og se om jeg mangler noe hormoner eller noe... kanskje noe stoffskifte greier.. men det er jo rart.. mensen var jo normal når jeg gikk på p-piller...men de slutta jeg på i april.. siden har jeg hatt mensen 3 ganger.. :/ og nå er det 55 dager siden forrige !! ææ

Ah! Det er noe av det verste jeg vet! Når de sier "slapp av, så går det fint". Det hjelper ikke hvor mye du slapper av. Er kroppen i ubalanse, så er den faktisk i ubalanse. Jeg vil nå tro at hvis du går til legen og sier du vil ta blodprøve (noe de sikkert gjør uansett), så får du gjøre det. Du betaler jo tross alt for å gå til legen og at de gjør noe for å hjelpe deg.

Det har jo gått 7 mnd? Og det skal vel ikke ta så lang tid før hormonene er ute av kroppen. I tillegg har du hatt tr 3 ganger siden april?

Det jeg har erfart og vil si videre, er at om du føler at kroppen din ikke fungerer som den skal, gå til legen og ta en blodprøve. Ta like gjerne en ul også for å være på den sikre siden. Gjør du de to tingene, får du vite ganske mye og slipper å bruke tid og energi på å lure på om noe er galt.

Jeg vet i allefall at jeg er glad jeg gjorde det relativt raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Det er noe av det verste jeg vet! Når de sier "slapp av, så går det fint". Det hjelper ikke hvor mye du slapper av. Er kroppen i ubalanse, så er den faktisk i ubalanse. Jeg vil nå tro at hvis du går til legen og sier du vil ta blodprøve (noe de sikkert gjør uansett), så får du gjøre det. Du betaler jo tross alt for å gå til legen og at de gjør noe for å hjelpe deg.

Det har jo gått 7 mnd? Og det skal vel ikke ta så lang tid før hormonene er ute av kroppen. I tillegg har du hatt tr 3 ganger siden april?

Det jeg har erfart og vil si videre, er at om du føler at kroppen din ikke fungerer som den skal, gå til legen og ta en blodprøve. Ta like gjerne en ul også for å være på den sikre siden. Gjør du de to tingene, får du vite ganske mye og slipper å bruke tid og energi på å lure på om noe er galt.

Jeg vet i allefall at jeg er glad jeg gjorde det relativt raskt!

Tusen takk for tilbakemelding! Ja, har bare hatt mensen 3 ganger siden p.pille slutt :/

Jeg tror faktisk jeg skal gjøre som du sier.. bestille time hos gynekolog.. skal gjøre det på fredag om den ikke har kommet.. Gir kroppen én sjangse til nå...hehe.. har ikke mensen kommet før fredag, så bestiller jeg time!!

Ja, seriøst , når folk sier "du må bare slappe av, så kommer alt av seg selv, ikke tenk på at du vil bli gravid.. bla bla bla"......... IKKE TENK PÅ DET??? Prøv å la være å tenke på det eneste, det viktigste og det største savnet man har... lett... hehe...

Endret av Mollypolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adeline*Jouvin

Tusen takk for tilbakemelding! Ja, har bare hatt mensen 3 ganger siden p.pille slutt :/

Jeg tror faktisk jeg skal gjøre som du sier.. bestille time hos gynekolog.. skal gjøre det på fredag om den ikke har kommet.. Gir kroppen én sjangse til nå...hehe.. har ikke mensen kommet før fredag, så bestiller jeg time!!

Ja, seriøst , når folk sier "du må bare slappe av, så kommer alt av seg selv, ikke tenk på at du vil bli gravid.. bla bla bla"......... IKKE TENK PÅ DET??? Prøv å la være å tenke på det eneste, det viktigste og det største savnet man har... lett... hehe...

Bra!

Ja, det er faktisk noe av det sløveste man kan si til en som har en kropp som styrer sitt eget liv. Avslapping får ikke tilbake TR eller fremmer EL :fnise:

Det er som å si til en som har kjørt bilen fast i grøften om å bare slappe av. "Bilen kommer til å komme seg opp på veien igjen før du aner det - så fort du slapper aaaaav"! :fnise: Teite mennesker :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha ja nettopp!!

...fortsatt ingen mens.. og jeg la merke til i dag at jeg er litt sår på selve brystvorta når jeg klemmer på de. .. er jo alltid et ØRLITE håp om graviditet når mensen ikke kommer.. selvom jeg er ganske sikker på at det ikke er graviditet som er årsak til forsiket mens.. men man VET jo aldri.. :-P kommer uansett IKKE til å ta noen g-test.. orker ikke påkjenningen.. HATER å ta g-test.. Så jeg får heller gå å sjekke meg hos Gynekologen.. er verken kvalm eller noe slikt heller uansett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Urk... vet hvordan du har det.. Etter lang tid med testing og håp som resulterer i negative resultater... det tar på. Tenker også at det ikke er vits i å teste seg. Ikke før det virkelig er noe som er anerledes. Best om noen andre merket det før deg, liksom :fnise:

Nei... det skal ikke være lett.. men en dag skal det klaffe. Det vet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

mensen kom for 4-5 dager siden.... (heldigvis og endelig).... og er omtrent over nå.. så da går vi i mot ny prøveperiode med godt mot... kommer fremdeles ikke til å stresse med eggløsningstester osv.. orker ikke, da blir forventningene så store og fokuset blir så enormt at jeg faktisk mister mensen.... så, nå får det briste eller bære, og nå får naturen gå sin gang...Vi skal hvertfall ha sex, og til slutt så må det jo da resultere i graviditet!.. Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...