Gå til innhold

Min vei mot morsrollen


Mollypolly

Anbefalte innlegg

Har ikke fått med meg når eggløsninga har vært engang denna mnd... ikke hatt tid til å "kjenne etter" eller ta tester... men har hatt jevnlig sex... Så kan jo godt være at det er noe som skjer inni der likevel.. mens jeg har fokuset på jobb og andre ting!! Har ikke så høye forventninger.. men om vi ikke får det til denne mnd, så er jeg nesten litt bekymret... funker "babymakeren" min? funker spermen?,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter på mensen...Har kjent mensen murringer igår og i dag..så regner med den kommer.. Har ikke noen g-tester..så denne gangen får det gå som det går, orker ikke stresse med det!!!!! :closedeyes: Blir bare så SKUFFA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Hmm... :/ kjenner jeg grugleder meg til jeg selv skal begynne med denne prøvingen..

Noen bruker få uker, andre måneder, og noen venter i årevis før mirakelet skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... ikke sant... huff.. trodde det bare var å ha sex uten beskyttelse, så var det gjort.. men neida.. er jo bare ca 48 timer hver mnd man kan befruktes.. og selv om man har sex rundt da, så er det likevel kun 30% sjangse for å bli gravid... (hvertfall i min alder..)... så... jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Trodde jeg også egentlig :P

Men er vel så mange fakter som spiller inn også da, som f.eks tiden det tar å komme i normal rytme etter p-pilleslutt, alder..osv.

Hvor lenge har du prøvd til nå?

Blir nesten som å vinne i lotto om det endelig klaffer en dag :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja sånn føler jeg også det!! Vinne i lotto.. haha...

Dette er bare 2 prøveperioden vår da.. så er bare fryktelig utolmodig.. slutta p-piller 29april.. så har hatt 2 eggløsninger siden da.. (såvidt jeg vet..).. så... hehe..

Når tenker du/dere å begynne å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Skjønner :) Men sjangsene er jo heldigvis mye større enn å vinne i bare lotto!

Skal begynne prøvingen om 1 eller 2 måneder vi.

Dagen går stort sett til å spare penger, i tillegg til å gruble en del om hvordan det blir å ha et lite nurk i hus :)

Tanken er både gledelig og litt skremmende på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere går virkelig en spennende tid i møte.. en ny tid.. et nytt kapittel... som jeg selv gleder meg til å starte på.. kan nesten ikke vente.. hehe.. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Vi var av de heldige foerste gang, for ble gravid foer vi rakk aa tenke... Vi skulle vente to aar og foerste "mulighet" satt spira... Men de sier jo at man maa regne med 6-12 mnd, men skjoenner godt at det er spennende, frustrerende, skuffende osv! Baade gleder og gruer meg til vi skal starte aa proeve for neste mann. Er fortsatt en stund til, men man vet jo aldri om det blir like enkelt som foerste gang... Jeg har ogsaa lang tid mellom hver mensen. Ca 34-36 dager, Eggloesning paa dag 17... Jeg brukte temp maskin for aa holde kontroll paa eggloesningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Åh, dere går virkelig en spennende tid i møte.. en ny tid.. et nytt kapittel... som jeg selv gleder meg til å starte på.. kan nesten ikke vente.. hehe.. :hjertesmil:

Ja ^^ Håper den blir like fantastisk som en kan forestille seg!

Så blir det jo morsomt å se hvilke trekk barnet vil arve også :)

Er vi heldige, arver det begges <3 Men har ikkeno i mot at det likner på samboeren min, som er en skikkelig søtnos =)

Gleder meg vertfall på dine vegne! :)

Blir spennende dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Hei!

Spennende dagbok du har Mollypolly! :hoppendeglad:

Morsomt å lese om flere som er i samme båt..

Selv er jeg og min kjære i første PP og eggløsningen er like rundt hjørnet (tror jeg) :sjenert:

Ønsker deg masse lykke til og håper det klaffer! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 39 dager siden første dag i forrige mens... humm.. graviditetstesten på fredag var negativ.. så er vel ikke gravid... Men er ikke mensen litt seint, da - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adeline*Jouvin

Hei, hallå! :hallo:

Har lest litt i dagboken din nå, jeg! Tenkte jeg måtte legge igjen et lite spor:)

Etter hva jeg har erfart er syklusen en helt egen labyrint som du sjeldent skjønner noe av.. min lengste var på 47 dager. Men det er jo ikke sååå lenge siden du sluttet på pillene og det tar vel 6 mnd eller noe før det er ute av kroppen? Eller var det lenger...

Det letteste er om du noterer deg datoene du får TR og får en oversikt over det. Jeg har lastet ned en app på telefonen hvor jeg fører inn alt som har med syklusen å gjøre. Der står det ögså hvilken dag i syklusen du er i og du kan legge inn symptomer osv:)

Det var mitt lille tips til deg! Stikker innom igjen snart:)

Hei hei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yusen takk for svar !!! :smilorange: Ja du har nok rett!!!! Har en kalender som jeg noterer i.... har fremdeles ikke fått mensen, men negativ test i går.. så er nok ikkenoe inni der..hehe...huff, men man har jo et håp:P

Men ahh så irriterende å ikke kjenne sin egen syklus.. da vet man jo liksom ALDRI egentlig hvor man er i forhold til mens/eggløsning osv.. æsj... jaja.. får bare overlate det til skjebnen tror jeg... :rolleyes: Men det er jo litt skummelt igjen.. hender jo jeg tar noen glass vin i helgene... :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ja, det er skikkelig frustrerende, altså!

Jeg skal teste rundt 1.august. Men jeg tok meg et lite glass med rødvin i går. Jeg tror virkelig ikke det er så farlig. Verre er det om man drikker mer,da.

Men når du har testet negativt tror jeg at det skal gå fint.. jeg levde i allefall sånn før jeg fikk greie på at jeg ikke egentlig hadde el. Hvis jeg trodde jeg var gravid, tok jeg en test og var den negativ, reiste jeg bort til venninner og drakk vin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh spennende da!!! . :smilorange:

. Her har ikke mensen kommet enda.. Men gidder ikke ta test, blir bare skuffa....Kjenner jeg mister motet altså... skikkelig.. hvis mensen kommer nå... er sikkert steril vettu... uten å vite om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Åh spennende da!!! . :smilorange:

. Her har ikke mensen kommet enda.. Men gidder ikke ta test, blir bare skuffa....Kjenner jeg mister motet altså... skikkelig.. hvis mensen kommer nå... er sikkert steril vettu... uten å vite om det..

Jeg vet veldig godt hvordan det er... Det går så innmari sterkt inn på psyken :( Det er nesten sånn at jeg ikke vil teste, men bare oppdage at jeg er gravid..

Husker ikke om jeg har spurt deg før, men har du sjekket deg hos gyno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom såklart...i går... sykt lang syklus... fytti....

huff, når du spør om jeg har sjekket meg hos gyno, så nei... :( ikke på mange år.. syns du jeg burde det? Hva tenker du på at de skal sjekke? Huff blir helt nervøs jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Mensen kom såklart...i går... sykt lang syklus... fytti....

huff, når du spør om jeg har sjekket meg hos gyno, så nei... :( ikke på mange år.. syns du jeg burde det? Hva tenker du på at de skal sjekke? Huff blir helt nervøs jeg..

:/

Kjedelig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...