Gå til innhold

FlyLady


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:murvegg: så lyst hhar jeg til å ta kjøkkenet i dag. Har vært veldig flinke i det siste, men i dag er det ekstra ille der bare fordi jeg ikke orket i går. Angrer på det nå ja... :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, soverommet er i rute det. Ikke egentlig det rommet jeg føler det er mest å gjøre på, så jeg får vel ordne litt et annet sted også - eller rett og slett ta dette som en rolig uke. Eller er det nå jeg må over på "detailed cleaning list" (skrekk og gru...) Har noen sånne småkommoder fra Ikea stående på soverommet. Utrolig hvor lite som var igjen da jeg gikk gjennom den ene av dem i går. Fatter ikke at jeg en gang har sett noen som helst mening i å spare på disse tingene. Men jippi, for nå har jeg plass til mange nye ting i de nevnte skuffene - ting jeg ikke trenger kanskje, men som jeg foreløpig ikke er i stand til å kvitte meg med. Minikommode nr. 2 står for tur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Når du er ferig med "decluttering" da er det tid for detailed cleaning ja... Så langt kommer ikke vi på soverommet i denne leiligheta noen gang, vi flytter antakelig innen den tid (de neste to åra?) for der er det egentig rett og slett kaos. Men det er ikke ting som skal kastes det meste av det, egentlig, men muligens en del, om vi går gjennom kassene, hvilket vi altså gjør LITT når soveommet er sone, slik at vi litt etter litt nærmer oss...

Det blir nok orden skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får titte litt nærmere på nettsidene jeg da...

Det er ikke det at vi ikke har mye ting, men det er godt under et år siden vi flyttet inn og den forrige leiligheten var nærmere halvparten så stor. I tillegg har vi fått vaskerom i kjelleren hvor vi også henger opp klær om vinteren og, hold deg fast, 35 m2 lagringsplass på loftet. Selvom det står mye skrot der også, føles det fremdeles som en ballsal! Tror jeg skal jobbe litt med det skrotet når sommeren kommer og det ikke er så kaldt der oppe.

Ellers må jeg for tiden lese til teoriprøven så jeg føler meg dratt i alle retninger. Håper å bli ferdig med den før påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Dagens 15 minutter gikk for min samboer med til å tømme ei kasse med "alt mulig rart" og kaste det meste av det. Jeg "reaoganiserte" klesvasken, fra å være det kaoset det var blitt, med "litt av alt overalt" til at hver av de tre plastkurvene har "en kategori" med tøy, slik at det blir lettere å vaske. Det var egentlig mest fra badet det da, men litt soverommet også, så jeg tok det, fordi det var noe som måtte gjøres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvask ja, det er et ømtålelig tema. Var innom vaskekjelleren i går for å henge opp en vask og ble "plutselig" oppmerksom på hvor mye som tålmodig ligger der og venter på å bli vasket. Sikkert 3-4 kokvasker ihvertfall. Oj, det vil ta tid å bli ferdig med. Og der kom løsningen skinnende inn av vinduet. Hvis det blir ok vær til helgen kan jeg henge alt sengetøy og håndklær ut, så trenger det ikke å henge flere dager i enkjørlig kjeller for å bli tørt. Hipp hurra, det er snart vår!!!

15 minutter i går gikk til å tømme nattbordet for gammelt skrot. Medisiner som gikk ut på dato i 1996 f.eks. Har sluttet å telle jeg, men det ville ikke forundre meg op jeg kom opp i det magiske tallet 27. Men bortsett fra det var det en slapp dag i går. Ble sittende så lenge foran tv'en at jeg ikke en gang orket å shine oppbaskbenken... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vi har ikke vaskekjeller vi, vi har vaskemaskina på badet, go tørketrommelen oppå (og det er ikke et stort bad i utgangspunktet) og skittentøyet oppbevares også stort sett på badet...

Ikke har vi noen plass til å henge det ut heller... Men det henger ikke i en kjølig kjeller, det henger på stua (derfor går sengetøy og håndklær i trommelen da...)

Får unna ei maskin hver morgen, jeg fyller den om kvelden, starter den om morgenen, og sambo henger opp når det er ferdig (funker bare så lenge han ikke får en jobb da...) og gjerne ei maskin på ettermiddagen også, så vi holder oss normlt ganske ajour, men det har glidd litt ut i det sist, derfor var det kaos. Det skal bli orden der også nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ingenting i går jeg :oops:

Joda, men det hadde ikke noe med leiligheten å gjøre. Jeg har bestemt meg for å ta teoriprøven i begynnelsen av neste uke, så da prioriterer jeg det litt fremover. Erfaringsmessig blir verken ting eller støv borte av å bli latt være i fred, så det ligger nok der annå når jeg er ferdig med prøven min!

Jo, litt skal jeg vel få gjort, for 15 minutter er jo så godt som ingenting! Hurra for Babyskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk endelig bytta til en annen seng i går. Har hatt den beste senga (jensenmadrass) stående på gjesterommet ganske lenge (har fått låne den av min søster som kjøpte bredere seng, og den ble satt inn på det rommet der det ikke var noen seng), men med mine nakkeproblemer har vi funnet ut at det kanskje var lurt å prøve en bedre seng, siden vi nå en gang hadde en stående. Har også laga meny for neste uke og påsken, og skrevet handleliste for neste uke. Skal ut og handle i dag. Prøver å spise mest mulig av det vi allerede har i fryseren, så det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Endelig en ny uke og et nytt område å fokusere på. Begynte å bli utrolig lei av soverommet nå. Skal ta teoriprøven helt i starten på uka, så da kan jeg jobbe videre med kvarterene mine, uten å få dårlig samvittighet fordi jeg ikke leser. Ja, sålenge jeg står da ihvertfall. Regner egentlig med det da...

Man nå får jeg vel kanskje logge av og lese litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto på teorien i dag og er klar for nye tak i hjemmet. Det trengs, for det har ikke blitt gjort noe særlig der i det siste. Tror jeg fordeler tiden min mellom flere rom denne uken, for ærlig talt så er ikke stua det værste katastrofeområdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Gratulerer med teorien da :)

Vi lever heller ikke slavisk etter sonene, selv om det er stua denne uka så rydda vi mest på spisestua i går. (Sambo var ikke klar over at "stua" ikke også inkluderte spisetua. vi har to stuer, med dør mallom, men han tok det naturlig at begge disse var "stua") Det vitkgiste er nå at vi får orden, og rotet i de to rommene "flyter over i hverandre", det er jo ulogisk å legge sammen klærne på det ene, men ikke de på det andre, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vårrengjøring i stua i går. Bytta gardiner og vaska overalt (til og med bak sofaen!)

Har ikke fulgt fly lady i det siste nei, har nok andre ting jeg vil få orden på først. Men vi tar kjøkkenbenken hver kveld automatisk nå - ganske bra bare det synes jeg. Dessuten er det aldri fult av klesvask mer. Også ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, har nok vært litt slapp i det siste, men er på vei tilbake nå! Har allerede satt opp et "handlingsforslag" for de nærmeste dagene. Nå etter mye smelting og slapseføre ute skal det bli en sann glede å gå løs på inngangspartiet. Ellers skal jeg skaffe meg skilleark til kontrolljournalen min i løpet av helgen, så da får jeg nok litt bedre oversikt!

Ellers håper jeg veldig at påsken blir bra så vi får shinet i hagen.

Men kjøkkenvasken blir tatt hver dag - og jeg er blitt mye flinkere til å rydde bort og kaste aviser, blader og reklame så det ikke hoper seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det spisestua som var dagens oppgave. Jeg har vasket stoler og bord. Kjempeleeeenge siden jeg gjorde det. Flylady er virkelig en pådriver. :kul:

Fikk også tatt masse rot som lå i hylla ved siden av.

Noen av oppgavene er lettere å gå til enn andre. Håper alt blir lettere da man har tatt noen runder og kommet igjenom det meste av rotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsrutinen og morgenrutinen vår går så det suser :) Ettermiddagsrutinen også, men den består jo bare av å lage middag :wink:

Trengte ikke å se etter for å vite at de ikke er forsvunnede gjenstander i stolene, og vi har ikke så mye nips så det var fint lite å kaste. Men jeg LESER i alle fall oppdragene og ser om de er noe for oss 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vi hadde en del klesvask (tørt) liggende på sofaen, så det la vi sammen den dagen, men nisp, nei det har vi det meste i kasser vi, venter på å rydde slik at vi kan sette det FREM, så der var ikke noe å kaste.

Men jeg også LESER i alle fall oppgavene, også utfører vi dem om det passer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...