Gå til innhold

FlyLady


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Støvsuge på badet ja! Lurt. Jeg har langt hår som jeg som regel børster på badet, så det trengs nok sårt....

Føler meg i ok form igjen nå og gleder meg egentlig til å ta fatt igjen.

Har funnet ut at jeg er nødt til å lage meg en arkiveringsdag. Endel papirer er det greit å ha framme til man har behandlet saken, men de skal jo helst bort etterpå. Der skorter det litt hos meg så gamle og nyere papirer stokkes om hverandre. Tror det kan være lurt å sette av 15 minutter på en fast ukedag til det. Og skulle det komme opp som mission - ja da kan jeg jo heller ta 15 minutter et annet sted det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Hørtes genialt ut det ja.

Jeg er bare rett og slett for LAT til å putte regninger og andre papirer jeg vil oppbevare i perm med en gang, så de flyter litt i bunker i påvente av motivasjon. Skal putte inn 15 minutter til dette i min "basic weekly plan" når jeg bare kommer så langt som å lage den.... Også gjennomføre det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp på byen etter jobb i går jeg og da sier det seg selv at det ikke skjedde noe i heimen. Langt værre er det at resultatet av det utsvevendelivet var at forkjølelsen blomstret opp igjen og at jeg nå er tett som en potte og hjemme fra jobben. Får tatt den arkiveringen da.... ihvertfall... og inspirert av en annen tråd her et eller annet sted - satt tannglassene i oppvaskmaskinen! Men sannelig har jeg ikke feber også. Da tar vi det roig i dag også.

Remember you are not behind - you are just beginning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Nå, kommet igang med fly'ing etter påskeferien?

Denne uken er det soverommet som er sonen, og dangen oppgave var å rydde under senga.

Vel, det er ca 2 cm klaring under vår seng, så der er faktsik ikke noe å rydde i. Derfor besluttet jeg at vi heller skulle skrifte på senga sm oppgave, og det har vi gjort, og sengetøyet ligger i maskina, klart til å bli vasket i morgen. Vi har rydda i noe klær som lå der, og jeg har rydda litt på hylla over senga. Sambo kasta ei bukse også, det var slitt hull i skrittet på den, og den ville aldri bli brukt, selv med lapp (som antakelig ville bli noe ubehagelig slik den måtte blitt plassert). Han har nok arbeidsbukser, og rett og slett, den buksa blir aldri brukt, da er den "clutter", og vi driver jo "decluttering", så, vips borte ble den.

Nå har jeg tatt meg tid til en deilig varm dusj, gått tur, som litt "bless your heart" (egentlig gikk vi bare på butikken altså, men det er 15 minutter hver vei det) Og, jeg skal gjennomføre kveldsrutinene mine nå snart, etter at jeg har lagt inn i nettbanken alle regningene som har kommet de siste dagene.

Egentlig er jeg ganske fornøyd med denne mandagen....

(dette var kanskje mer et dagbok-innlegg? Jaja, det kom her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Hmm, etter at jeg oppdaga at man ikke kan stole på tidtakingen på mobilen min, så har jeg tenkte at jeg øsnker emg en sånn timer, og nå har det kommet en i flylady-shop. Men, med forseding og alt så koster den ca 150 kroner, kan jeg få noe tilsvarende, like funksjonelt (men uten flylady på da, selvsagt) i butikken rimeligere kanskje?

Jeg fikk jo lyst på den da....

Mission å kaste undertøy i i dag. Det er da ikke lenge siden sist vi hadde den? Jeg sliter ikke ut så mye underty at jeg kaster mye hver måned... VI hadde en runde og kastet for et par måneder siden, og nå kaster jeg dersom jeg finner noe med hull i, men... en kasterunde i skuffer og skap (har ikke skuffer, så det må bli skap) det har jeg da ikke behov for nå igjen? Finne på ny mission i dag også da, i går skifta vi på senga i stedet for å rydde under den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste undertøy nå igjen??? Nei, tror ikke det (det mått i såfall bli noe som ikke er mitt det da...) Hvis ikke strømpebukser teller da, da kan jeg kvitte meg med noen som har fått hull på tærne. Har beholdt dem som nødløsning over vinteren men nå er det på tide å slippe dem fri! Tittet under sengen i går, men der var det tomt og støvfritt (tok det på lørdag) så jeg gikk tilbake til sofaen. God idé det med å skifte oppå sengen i stedet. Tror sannelig jeg skal gjøre det når jeg kommer hjem!

Det er veldig mange steder du kan få kjøpt timere. Stort sett der de har kjøkkenting da.... Du kan jo kjøpe en litt kul designervariant? Men da kan du kanskje like godt kjøpe flylady sin - for design er som oftest ganske dyrt.

Går inn og tar en titt jeg og ser om jeg lar meg friste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare lysst til å bestille støvkost jeg. Lurer på om de fungerer så godt som de påstår i alle testemonials. Om de gjør det TRENGER jeg virkelig en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Ja, en støvkost har jeg også lyst på, dersom den virkelig er SÅ BRA! Men jeg likte den timer-tingen. Jeg vil nemlig ha en som jeg kan ha med meg, sånn hengende på buksa eller noe, slik som denne kunne, ikke en sånn "kjøkkensak" som må stå et eller annet sted. Også kan den jo brukes til kjøkkenting i tillegg, selvsagt da.

Jeg likte den som FlyLady selger, og har lyst på både den og en støvkost, og kanskje den "comfort zone" kalendertingen, bare fordi den ser koseig ut, men det blir "clutter" på pulten min, så det er ikke aktuelt.

Ser de har laget pakker med støvkost og timer, men da TO koster, stor og liten, og en (eller to) timer(e), og jeg tenkte nå kanskje at jeg bare trengte en sånn støvkost?

Men, så bruker ikke jeg penger for tiden da. Så enn så lenge får det bli med drømmen. Til i alle fall en av oss har fast jobb, eller i det minste vet vi har arbeid også når det heter august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr vi lavt for tiden siden vi havner langt nede på side 2? Tar i et tak for å få oss opp igjen!

Tok et lite overblikk i går og la supergodt merke til at jeg kunne trengt en støvkost... Fatter ikke hvor det kommer fra alt sammen! Det legger seg overalt og hvisvler rundt på gulvet bare t0 dager etter støvsuging. Jeg er så lei av det, så hvis denne støvkosten er så effektiv som de vil ha det til, er det ingen vei utenom etterhvert!

Ellers sliter jeg litt med at jeg ikke alltid får missions i tide (noen ganger virker det som om de kommer mange dager for sent.) Kan man sjekke disse på flylady.net, eller må jeg finne meg i å vente? Med litt selvdisiplin har jeg laget meg mine egne missions denne uken, men tror nok ikke det fungerer så godt i lengden!

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Missions sjekker du på nettet. Gå på Zone, og deretter missions, no problem.

forøvrig skummelt at vi havner på side 2 ja, vi bør da fly bedre enn som så.

Jeg har ikke utført noen av missions denne uka jeg da. Mandag skifta vi på senga, da det ikke var noe å rydde under den. Tirsdag rydda jeg skapet som er nattbordet vårt, da det å kaste undertøy ble... irrelevant. Husker ikke hva jeg gjorde onsdag, men noe var det da. Og da det ble mission å rydde nattbordet... ja så hadde jeg nettopp gjort det :)

Og i går fant vi igjen sambos to gullringer som har vært borte i nesten et år, så det kommer noe godt utav det å rydde ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt nede på side 2 igjen...

Men har fått gjort mye i helgen! Gjort så mye med soverommet at jeg faktisk er fornøyd, så nå ser jeg frem til å ta et tak i stua. Det blir første gang på en god stund at vi har en hel uke der, så da skal det nok bli orden i sakene!

Kanskje jeg bør starte med å putte alle håndarbeidsprosjektene mine oppi den store boksen jeg har kjøpt for formålet - ikke på og rundt.... bare da ville mye vært oppnådd!

Ellers har jeg fått kalender i min forsøks-kontroll-journal og satt opp en overkommelig kveldsrutine. Morgenrutine tror jeg ikke det er noe poeng i... for da er jeg svimeslått i utgangspunktet og har alltid for dårlig tid!

Men alt i alt syns jeg det er bra og fly!

Ja, så tror jeg at jeg har vervet en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vært flink i helga da du. Det har ikke jeg. Vi var ganske sløve i helga, men prøver igjen i dag.

Stua ja, ei hel uke, da skal der bli orden, det skal der. I hodet mitt jobber jeg allerede med en del småting. Det skal bli orden, på et vis, etterhvert. Nesten så jeg gleder meg.

Og "pamper-mission" er å drive med noe hobby-greier, passer utmerkte da jeg forventer å få nye bilder i dag, så da skal det bli litt album-produskjon også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Endelig!!! Nå har jeg faktisk vært igjennom HELE denne tråden - en gedigen "procrastination" i seg selv, siden jeg sannsynligvis burde lest på fly-sidene og begynt å gjøre noe i 15 min. f.eks.

Har bare sporadisk vært innom flylady jeg da. Prøvde å melde meg inn i en yahoo-gruppe, men fikk problemer med det og ga opp. Prøvde nå nettopp igjen, og da jeg skulle aktivere medlemsskapet, så -

gah! "klarte ikke å koble opp mot tjeneren"

Men jeg vil også fly, jeg vil fikse dette her jeg..

Zalo, det er ålreit å lese at andre enn meg også har (hatt) det helt j**lig i huset og - uten at dere har knøttlita leilighet for det.

Men du, mht skap - det er loppemarkedsesong nå! Mener å huske fra begynnelsen av tråden at dere ikke hadde råd til skap jeg. Jeg har kjøpt hylleskap til badet på loppa, forhåpentligvis funker det fint å ha håndklær og vasketing og kluter og slikt i dem.. slik vi har det nå, har vi litt skapplass til personlig hygiene-ting, mens resten, bøtter, skittentøy, vaskemidler, rengjøringsmidler, kluter og alt, ligger og flyter på gulvet. Sammen med søppelbøtte, dusjkabinett og vaskemaskin og alle mulige sånne vaske-eh-koster, hva heter det igjen, sånne lange stenger, eh, ja.. og vi har ikke akkurat et så veldig stort bad..

Våre venner er vant til at det er rotete her. Ikke at det er ålreit å by gjester inn i rotet, men jeg vet at det er lite å frykte fra vennene, de vet hvordan jeg/vi er (jeg + kebollemann). Men for vår egen del hadde det vært fantastisk å endelig få jobbet seg opp til orden, så alt er rent og pent..!!!

I går fløy jeg uten å være verken flylady eller flybaby... vaska gulvene, det var første gang på lenge, for det har vært så rotete at det ikke har vært mulig. Var jo strengt tatt ikke mulig i går heller, men jeg vaska rundt det som var helt håpløst.. Et sted må en jo begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Ett sted må man begynne.

"Jump in where you are"

Denne tråden bruker vi til en kombinasjon av å "si hva vi har gjort", gi råd, motivasjon, etc.

I dag var mission å lete etter det som gjemmer seg i sofa og stoler. Vel, det "gjemmer" seg minimalt i våre møbler, men jeg brukte anledningen til å finne frem sofaen i stedet jeg. Den har en egen evne til å fungere som "hotspot" for ren klesvask faktsik. Nå er alt det borte!

Og jeg har begynt å planlegge litt album-produksjon som min pamper-mission (ville begynne i dag, men bildene ble ikke ferdige, håper de kan hentes i morgen)

Så nå fullfører jeg mine kveldsrutiner, og gjør meg klar for senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr pent i lav høyde jeg også, selv om jeg ikke skriver så mye her for tida. Det er jo vår, og ikke tid til å sitte forran pc'en så mye 8)

Jeg har forresten forstått det sånn at man ikke blir flylady etterhvert som man bli bedre på å fly. Vi forblir flybaby's hele tida alle sammen. Det er bare en flylady og det er Marla. Sånn har i alle fall jeg forstått det. Og årsaken til at vi skal være flybaby's er jo at vi skal ta babyskritt, og det skal vi ikke slutte med. Det var min morgenfilosofering over flylady-systemet :wink:

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -kebolle

Hm, ok. That makes sense.

Sliter fortsatt med denne :sinnatagg: yahoo-innloggingen jeg da. Men jeg skal få min datakyndige kebollemann til å se på saken! Så da blir kanskje jeg også "født" snart, som flybaby, mener jeg.. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke logge inn på yahoo da. Står et alternativ et sted på hjemmesien der, du sender en mail til en bestemt adresse med en bestemt overskrift eller noe sånn. Det var den jeg brukte, for jeg har ikke konto hos yahoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kastet ut meg igjen - sier alle e-postene kommer i retur. Kan den ha blitt såååå full på bare to dager?

Vurderer å bruke en annen e-post adresse... Men jeg sletter jo utrolig mye av de e-postene som kommer inn hver eneste dag, så kanskje det er like greit uten i en periode. Missions står jo på nettet (ja, jeg fant det! Må ha vært blind jeg... :oops: ) og disse andre tingene trenger jeg bedre rutine på - og da hjelper det lite å få påminnelsene seint på kvelden og midt på natten!

Nu vel, jeg vurderer et par dager.

Ellers fikk jeg ikke gjort noe med sofaen i går (bortsett fra å ligge i den og se på Sex og Singelliv!) Men har tenkt til å gjøre det i dag. Tror ikke jeg finner noe, men kan ihvertfall rydde på plass alle blader o.l. som ligger på rygglenet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...