Gå til innhold

FlyLady


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

15 minutter unnagjort på badet i dag også.

Vi droppet "missions" for i dag, da jeg ikke syntes den passet så godt for oss. Vaskemaskina/trommelen vasket jeg av i går, og vi har ikke tepper på gulvene der, ikke er der noe som lukter heller. Vi tok istedet speilene, og den glasshylla som samler ekstremt masse støv, men er praktsik, og selvsagt full. Tømte benken, som var stappfull, og vasket denne, og vasken, en liten jobb det, den vasken så ikke ut, som vanlig. Satte tilbake bare det vi bruker. Resten må finne en annen plass å bo.... det var dette tilbakevendende med mangel på skap da. For dette gjelder ting som vi bruker innimellom, men ikke daglig.

Jaja, klesvask har vi ikke foretatt i dag, så da får jeg vel ikke bruke den festlige og koselige husarbeid-smileyen da... søt som den er...

Er dere andre finke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg havna på en skikkelig rangel med ei god veninne i går, og har derfor ikke flydd en milimeter hverken i går eller i dag. Men mannen min er helt fantastisk. Han er flink og holder kveldsrutina vår, og sørger for at redet ser pent og ryddig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg opplevde for første gang å få missions som vi ikke trenger gjøre!

De som var i går droppa vi fordi det ikke passet med slik vårt hjem er, vi har ikke tepper på badet etc. Så da gjorde vi andre ting, deriblandt tok jeg speilet, som altså er dagen oppgave, og se, det er rent. Det på badet og det på do, ja til og med det i gangen, når ejg først gikk forbi det.

Så var det tørketrommelen. Lofilteret tømmer vi hver gang vi bruker den, så det er greit, og det andre filteret som skal dusjes en ganv hver 2-3 måned, det er allerede dusja to ganger i år det...Men sambo sier det sikkert ikke skader å dusje det engang til altså. Jeg visste ikke at det var tatt i år jeg da, men det er hans oppgave, og han er jo hjemme alene hele dagene, så han har nok tatt det uten at jeg har visst det.

Men 15 minutter i sonen skal vi nå ta i dag også. Litt rydding i skittentøyet tenker jeg det blir i dag :)

Synes FlyLady funker så fint jeg. Ikke minst det at det er min samboer som sier "skal vi gå og ta 15 minutter?" Dette er vi sammen om. :-)

Og da går jeg... klesvask og annet rot venter... :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

På den engelske lista?

Eller den norske? Den norske har såååå masse uteomprat at jeg kommer til å droppe den selv. Den engelske er grei nok, men jeg LESER ikke alle disse remindermailene da. Liker bare å få disse missions og andre mailene, selv om jeg leser det meste på hjemmesida. Det er bare det at det at jeg FÅR dem minner meg på å gjøre ting slev om jeg ikke leser dem...

Men, flybaby kan man være uten å være på en mailingliste, bare lese på hjemmesida, og ha sine egne små rutiner vet du :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Dropepr den norske når jeg kommer hjem i dag jeg også, for den har ikke noen effekt for meg, bare masse "clutter" i innboksa mi (ja, i flylady-norge boksa da, men der er aldri noe fornuftig jo...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ball er godt, (POTETBALL, ikke noe annet tull) men har da ikke noe med FlyLady å gjøre for meg... Det har ikke det meste av det andre på listen heller, så jeg gjør som deg, og melder meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Herved er den norske lista droppa for min del, jeg leser jo ikke de mailene likevel, bare sletter dem.

Men en flybaby vil jeg være, en flybaby skal jeg være, sammen med min samboer. straks på tide å lette på oss og gjøre en liten innsats i dag også.

Jeg har besluttet at vi dropper de missionsopgavene for i dag, vi HAR ikke badekar. Og badet har vi klart å få ganske bra orden på, så vi tar kvartert vårt på stua vi, der trengs det langt mer. Stua har jo bare et par dager hver måned som sone... der får man gjort lite, så derfor beslutter jeg at vi tar stua som sone resten av denne uka, fordi badet og do ikke trenger det så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve den norske lista, men da er jeg vel tilstrekkelig advart til at jeg ikke gjør det likevel. Var det bare oversatte mailer også de som brukerene sendte selv? Har ikke noe problem med å lese engelsk jeg, så det er ikke mye vits om det bare er for å få oversettelsen i alle fall.

Her i huset flyr vi fint og stødig. Er greit når jeg har en flink mann :) Neste uke får dere klare dere uten meg, for i morgen flyr jeg til Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det er oversatt "missions-oppgaver", og tilgang til noen oversatte filer, ting fra flylady.com Også er det noen påminnelskermailer (3-5 stykker, som er en oppsummering av en del av de vi får på engelsk) Også... så er det ca 70 mailer i løpet av en dag om... ball/kumle om "hvordan har dagen min vært så langt" og der alle andre oppmuntrer. "Diskusjoner" om det å være hjemmeværende, der det ble fastslått at alle som ER hjemme ikke vil det, fordi det er en del på den lista som er hjemme fordi de er syke, og da vil de jo gjerne være hjemme... og dermed så får vi som jobber høre at vi er såååå heldige. Ja, sammenlignet med å være syk ja, men hva med å sammen ligen med å kunne være hjemmeværende og FRISK da?

Det er de hjemmeværende som poster en "million mailer" mens vi andre er på jobb... en del av det som her på KG kalles "kosemose" og sånn "jattajatta"... jeg orka altså ikke mer, jeg klarer utmerket å lese engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har meldt meg på den engelske, men er litt usikker på hva det hot spot greiene er. Det står at man skal bruke to minutter. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Hot spot er disse stedene der det samler seg ekstreme mengder rot stras der havner en... står masse på flylady.com

På den norske lista halte de det "brannfeller" bl.a men hadde en del varierende ord på det. Synes Hotspot passer best jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Er dere like flinke til å "fly" i helga som ellers?

Jeg hadde mange PLANER for i dag, men det har ikke blitt noe av, gitt... trur våre 15 minutter droppes i dag, heller ta en halvtime i morgen. (det viser seg jo at mobilen min so vi har brukt som timer bruker en halvtime på å telle ned 5 minutter, en gang, og 11 minutter på 5 minutter en annen gang, så hvem vet hvor lenge vi EGENTLIG har ryddet disse ukene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi flyr! Ikke veldig høyt og lenge, men vi har bakkeklaring :-)

Vi har et oppussingsprosjekt på gang, og da pleier resten av huset å :eeeh: men idag har det vært så hyggelig! Passe rent og helt ryddig overalt - deilig!

Det er fordi jeg tok en skikkelig "shiny sink" jobb igårkveld, da. Og idag tok vi en kjapp 5-minutter på kjøkkenet i reklamepausen. Så da ble det fint etter middagen selv om ingen egentlig gadd å rydde bort. Helt supert!

Jeg sletter mail fortløpende, og gidder ikke alltid løpe ned å gjøre alt som jeg blir påmint. Men innnimellom, og alle i familien bidrar, så det går fremover!

Og det aller beste: startet uken med noen dager på hytta, og jeg praktiserte flyvinger der også. Ryddet bort og vasket opp med en gang! Skikkelig god samvittighet av det, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nå lest om dette prinsippet tidligere, men ikke fulgt det opp. Nå har jeg bestemt meg for å "starte et nytt og bedre liv" og sett og skrevet ut sidene igjen, (de nødvendige!) Jeg er helt ny og trenger både oppbacking og støtte underveis.

Small steps...

Small steps...

Veldig bra å være her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Baby steps er vesentlig ja. Bare litt om gangen.

Minn meg på det fremover, jeg har 3 uker til å få leiligheta i topp stand, 12. mars kommer alle mine studievenninner til byen. Vi ternger nok et halvt år, om vi skal ta det i babysteps, så vi må speede litt opp.... men ikke for mye heller da....

Denne helga har v ikke vært noe flinke noen av oss, så vi får begynne på nytt på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøvde å skrive svar før, men det forsvant...

Som ny er det kanskje mye som må opplever og regestreres og katagoliseres osv.

Jeg er uansett med, og kummen glimrer (fremdelse tror jeg..)!!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...