Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #41 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Dere minner meg om de sleske typene på byen som ja, sier de rette tingene, men nei ikke er noe å samle på. Hvorfor vil dere lære opp andre til å bli slik?? Hvorfor kan ikke alle være seg selv og heller få hjelp til å finne noen som liker dem som dem er? Du må lese noen av innleggene i http://www.0330.no/ bloggen deres. Så og si alle innleggene jeg har lest er ganske spot on på viktige punkter. Så må du også forstå markedsføringen her. Em, fakta er at mange menn som går på slike kurs gjør det for å skaffe seg mer sex, det er ikke til å skyve under bordet. De er en del av mål gruppen man må appelere til dersom man skal ha en bedrift som går rundt. Dersom folka på sjarmørskolen og gode vibber er like flinke som de "internasjonale guruene" så lærer de ikke vekk billige triks og bullshitt. Jeg så forresten han ene som ble vist på trekant. Fakta er at Nrk gjorde en dårlig jobb når de skulle fremstille han. Dessuten så var han gutten på trekant en vanskelig elev som ikke var komfortabel nok til å gjøre en del av oppgavene han ble gitt. Man blir ikke verdensmester på første forsøk Endret 4. mai 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #42 Skrevet 4. mai 2012 Men til de menn som gjør dette for å finne noen å dele livet med,som gjør det med en mening annet enn å leke "alfa",dere heier jeg på,for vi trenger flere snille menn som tør å ta kontakt,for pr dags dato er det som regel drittsekkene som tar kontakt. La nå folk få gå på kurs om de vil,folk går jo på matlagings-kurs og språkkurs,det er deres penger de da eventuelt kaster bort om de ikke skulle få noe ut av det. Vi trenger også å lære oss dette med damer og det er flott at du viser forståelse for det Vi som ikke har fått dette naturlig må igjennom en ganske lang utvikling som på mange måter varer livet ut.
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #43 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Ekte kjærlighet er en vanskelig reise. Slike triks kan gjøre deg bedre forberedt på reisen. Mitt tips er dog gratis og 100% effektivt: være mer med mennesker. Meh enig. Man kan gå på 100x kurs, men hvis man ikke går ut, er sosial og appelerer det man lærer kommer man ingen vei. En oppegående person trenger egentlig ikke å gå på noe kurs. Man kommer langt med observering og egne erfaringer. Det tar bare ekstra lang tid når man skal lære det the hard way. Endret 4. mai 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 4. mai 2012 #44 Skrevet 4. mai 2012 Du må lese noen av innleggene i http://www.0330.no/ bloggen deres. Så og si alle innleggene jeg har lest er ganske spot on på viktige punkter. Så må du også forstå markedsføringen her. Em, fakta er at mange menn som går på slike kurs gjør det for å skaffe seg mer sex, det er ikke til å skyve under bordet. De er en del av mål gruppen man må appelere til dersom man skal ha en bedrift som går rundt. Ja og det har jeg ingenting i mot. For jeg er sikker på at de kan triksa sine disse gutta. Jeg synes bare det blir for dumt å komme inn her og si at markedsføringsbiten deres er dårlig når jeg oppfatter dem som slesker som vil lære gutta å få seg mer sex. For det er jo DET de gjør! For de som ønsker å blir flink til å sjarmere jentene og få flest mulig nummer er disse gutta kjempe gode. For de som ønsker seg å finne en jente som passe for dem er pengene bortkasta.. I mine øyne 1
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2012 #45 Skrevet 4. mai 2012 Hm, blir det ikke unaturlig om man skal lære seg å være seg selv på date, for å få seg en mann? Jeg er en røver på de momentene du nevner fra linken, AnnaS. Poenget er dog ikke å sjarmere en mann i senk, men å få ham til å forstå at det man viser på første daten, er det han får. De fleste menn jeg har møtt, har med seg såpass mye bagasje, at de ikke tror at kvinner er slik de faktisk er. Det er det som er utfordringen, å finne en mann som er åpen nok til å tro at det finnes skikkelige damer som er som de er....
Gjest Anna.S Skrevet 4. mai 2012 #46 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Tror du lærer en del teknikker du kan bruke i samtaler og sunne tankemønstre rundt dating. Å ha riktige tankemønstre er ekstremt viktig Sunne tankemønstre rundt dating får du nok desverre ikke via disse gutta, men du lærer masse om hvordan du kan blir en bedre sjekker Endret 4. mai 2012 av Anna.S
Gjest Anna.S Skrevet 4. mai 2012 #47 Skrevet 4. mai 2012 Hm, blir det ikke unaturlig om man skal lære seg å være seg selv på date, for å få seg en mann? Jeg er en røver på de momentene du nevner fra linken, AnnaS. Poenget er dog ikke å sjarmere en mann i senk, men å få ham til å forstå at det man viser på første daten, er det han får. De fleste menn jeg har møtt, har med seg såpass mye bagasje, at de ikke tror at kvinner er slik de faktisk er. Det er det som er utfordringen, å finne en mann som er åpen nok til å tro at det finnes skikkelige damer som er som de er.... Jeg tror det er lurt å være den beste utgaven av seg selv på første date. Førsteinntrykket er alfa og omega uansett hva man har lyst til å mene om akkuratt det. Men at man skal spille ett spill det er jeg i mot. Greit nok hvis det handler om å få seg sex, men ikke når man skal få seg en kjæreste. Ja det er visse ting man kan gjøre, men i bunn og grunn handler det om kjemi og nettopp det som du sier å lete etter det man virkelig ønsker seg. Ikke gå rundt å date og dømme folk pga dårlige erfaringer. Alle fortjener en sjanse til å vise hvem de er og hva de står for.
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2012 #48 Skrevet 4. mai 2012 Nettopp, Anna, du utdyper mye av deg jeg mener. Mitt første inntrykk er på mange måter det som beskrives som det som skal "læres" på sjarmørskolen. Jeg kunne sikkert gitt timer.... Men dersom det er "innlært" så blir det jo falskt. Og å være seg selv må da være det man trakter etter?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #49 Skrevet 4. mai 2012 Er man en stygg person med lavt selvbilde vil ikke et slikt kurs hjelpe noe som helst. Man er den man er.
Gjest Anna.S Skrevet 4. mai 2012 #50 Skrevet 4. mai 2012 Og å være seg selv må da være det man trakter etter? Nettopp! :D Å være seg selv og finne noen som vil forgude en for den man er.
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #51 Skrevet 4. mai 2012 Sunne tankemønstre rundt dating får du nok desverre ikke via disse gutta, men du lærer masse om hvordan du kan blir en bedre sjekker Greien er at disse gutta vet at du må ha sunne tankemønstre. Man kan ikke være gode med damer uten og det vet de godt.
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #52 Skrevet 4. mai 2012 Hm, blir det ikke unaturlig om man skal lære seg å være seg selv på date, for å få seg en mann? Jeg er en røver på de momentene du nevner fra linken, AnnaS. Poenget er dog ikke å sjarmere en mann i senk, men å få ham til å forstå at det man viser på første daten, er det han får. De fleste menn jeg har møtt, har med seg såpass mye bagasje, at de ikke tror at kvinner er slik de faktisk er. Det er det som er utfordringen, å finne en mann som er åpen nok til å tro at det finnes skikkelige damer som er som de er.... Det handler også om å utvikle en sterk sosial intuisjon. Det gjør man faktisk om man går inn i en slik utvikling. Ikke det at jeg tror du er dårlig på å lese andre mennesker, men etter slike kurs blir man bedre.
Gjest Anna.S Skrevet 4. mai 2012 #53 Skrevet 4. mai 2012 Greien er at disse gutta vet at du må ha sunne tankemønstre. Man kan ikke være gode med damer uten og det vet de godt. Disse gutta vet hvordan man kommer ned i buksa på damene. Hvordan man oppfører seg i ett forhold og hvordan man skal finne den rette har de ikke peiling på. Du kan si det du vil, men da får du komme med bevis på at jeg tar feil. Han eldste er 30 år og de andre er i midten av 20 årene, ingen av de har lange forhold bak seg. I rest my case! :gjeiper:
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #54 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Disse gutta vet hvordan man kommer ned i buksa på damene. Hvordan man oppfører seg i ett forhold og hvordan man skal finne den rette har de ikke peiling på. Du kan si det du vil, men da får du komme med bevis på at jeg tar feil. Greien er at, det er vanskelig å leve den livstilen de gjør, og samtidig ha dame. Du må tenke på at de kanskje går ut med elvene sine å viser de hvordan de skal gjøre det. Det er ikke mange damer som hadde tolerert at yrket hans var å sjekke opp andre damer. Hvis du klarer å komme ned i buksene på damen, så er det i alle fall et riktig steg i retning av å komme i et forhold Han eldste er 30 år og de andre er i midten av 20 årene, ingen av de har lange forhold bak seg. I rest my case! :gjeiper: Jeg kjenner de ikke, men så og si ingen av de som har holdt "bootkamps" har klart å hatt langvarige forhold i pua miljøet. Det handler om livstilen. Skal man ha et normalt forhold til en dame må man kanskje ut av "gamet". Det var budskapet Neil Straussman kom med i the game. Mener at Real social dynamics skulle komme til Oslo i oktober. Jeg har veldig lyst å sjekke ut kursene deres xD Skulle ønske jeg var rik Endret 4. mai 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 4. mai 2012 #55 Skrevet 4. mai 2012 Hvis du klarer å komme ned i buksene på damen, så er det i alle fall et riktig steg i retning av å komme i et forhold Feil! Det er et steg i retning av å bli en del av livstilen som gjør at du IKKE får deg dame. Men man velger selv hva man vil og disse gutta er flinke på å gjøre om snille gutter til badguyes. Men man finner seg ikke noe bra dame ved å følge disse triksa eller kjøre den livstilen.
Gjest Katten. Skrevet 4. mai 2012 #56 Skrevet 4. mai 2012 Det er enklere å etablere forhold etter sex, enn sex etter (venne)forhold. 4
GodeVibber Skrevet 4. mai 2012 #57 Skrevet 4. mai 2012 Hei Anna! Jeg forstår godt at du er skeptisk. Hvis man tror at det handler om å gjøre menn om til playere så er det ikke rart at man som jente blir provosert av at det finnes slike kurs. Hvis du går inn på sjekkeskolen.no og leser hva tidligere deltagere skriver om oss så tror jeg du vil få et ganske annet inntrykk av hva det handler om. Et par eksempler: Jeg avslutter nå mitt lille prosjekt her i Kragerø. Målet mitt var å få meg en søt kjæreste, og det har jeg fått Jeg har også fått flere venner som jeg virkelig connecter med, og vet jeg vil ha for resten av livet. Takk til dere! Mitt syn på livet, min plan for livet... ja, faen LIVET har forandret seg i en vannvittig bra retning! Og jeg takker dere for alt dere har gjort for meg... Dere er en evig inspirasjon! --- Hei ... Må bare takke for at dere "reddet" livet mitt, høres kanskje drøyt ut, men hadde store problemer før ... Er ikke ofte jeg har hatt følelsen av at en jente "virkelig" vil ha meg eller var interessert, jeg følte meg helt tom før, og hadde ikke en eneste grunn til å våkne opp og leve det samme kjedelige livet mitt dag etter dag ... Det ga meg INGENTING ... Eneste jeg tenkte på var at jeg bare var for stygg til og dra damer og ingen ville ha meg ... Dette høres kanskje sprøtt ut, men dette var min hverdag! Hadde mange dager hvor jeg var veldig deprimert, gikk rundt og følte at jeg ikke var en dritt!!! Jeg kunne smile og le utenpå, men ikke innerst inne ... Dere åpnet øynene mine! Har aldri hatt draget på jenter ... Og har bare hatt en kjæreste i hele livet mitt (og det var såvidt en kjæreste!), selv om kamerater av meg har hatt dame etter dame. Jeg sitter her med tårer i øynene mine nå ... Nå ser jeg jo "hvordan" ting egentlig henger sammen og hvordan jeg har levd livet mitt og hvordan jeg kunne hatt det. Nå våkner jeg hver dag og er glad, gleder meg til og komme meg ut!!!! Har aldri hatt det sånn før ... Har det helt nydelig nå ... Det er deilig å leve:)) --- Det blir nok litt gjentagelser av det jeg sa til dere under den individuelle delen. Som dere sikkert skjønte, så var jeg på alle måter fornøyd med alt det som hadde skjedd den helgen. Veldig fornøyd! Da jeg gikk hjem fra byen tidlig søndags morgen var jeg bare så utrolig glad... Glad fordi jeg så at det finnes jenter som faktisk liker meg for den jeg er, bare jeg klarer å være meg selv. Jeg prøvde å ha realistiske mål før Bootcampen, med tanke på at jeg aldri tidligere har vært på byen for å sjekke jenter før. Jeg så ikke for meg at jeg skulle kunne snakke med jenter i edru tilstand, men jeg tok feil. Selvtilliten i forhold til damer har blitt mye større enn den var før Bootcampen. Å gå bort til jenter er selvfølgelig fortsatt vanskelig, men nå kan jeg i det minste si til meg selv at det å snakke med dem ikke er så ekstremt vanskelig som jeg trodde på forhånd. Det jeg kanskje likte best var det tydelige fokuset på at sjekking skulle være naturlig. Rutiner er fy-fy. Noe som jeg tror passer meg bra Takk for en flott helg som var verdt pengene! -- Med andre ord handler det om å gjøre menn litt mer bevisst på hva de gjør feil, hva kvinner (generelt) setter pris på, og å tenke på litt sunnere måter om seg selv og jenter. Jeg anbefaler at du leser et par av artiklene våre på bloggen vår, eller tar en tur innom forumet vårt og faktisk LESER hva vi står for og hva slags kvinnesyn tidligere deltagere har (MYE sunnere enn det gjennomsnittet av gutter har). Jentene som melder seg på jentekursene våre via sjarmskolen.no er heller ikke ute etter å "finne seg noe på byen". De har bare lyst på mer oppmerksomhet fra menn generelt, og gjerne fra menn de allerede har i livet sitt spesielt. Selv om du åpenbart er i et lykkelig forhold og vet at du gjør alt hundre prosent riktig så er det ikke alle kvinner som forstår menn intuitivt. Vi er nemlig ikke født med en bruksanvisning. Halvparten av kurset handler om hva tiltrekning er for menn (ganske annerledes enn for kvinner) og den andre delen handler om kommunikasjon og hvordan man får menn til å faktisk åpne seg. Bare det siste er så befriende for en mann å oppleve at ord som "drømmejente" fort blir en del av vokabularet. Menn og kvinner er forbausende like på de aller fleste områder, men på akkurat den delen som gjelder tiltrekning og hva vi trenger i et forhold er vi veldig forskjellige. Personlig synes jeg det er noe av det mest spennende man kan lære seg. De fleste instruktørene på kursene til Gode Vibber er faktisk SELV tidligere deltagere på sjekkeskolen.no og VET hva det vil si å ikke ha de mulighetene med jenter som man skulle ønske. De fleste menn er superbra og har kjempebra intensjoner, vi formidler det bare klønete. Egentlig synes jeg det virker som du, Anne, nedvurderer menn ganske kraftig når du antyder at menn som går på kurs for å lære hva kvinner vil ha bare er ute etter en ting. Det er en myte at menn bare vil ha sex, på sammme måte som det er en myte at kvinner bare vil ha forhold. Når du antyder at alle menn er svin, og spesielt de som faktisk ønsker å forstå kvinner bedre holder du egentlig på med en litt kjip hersketeknikk. Hadde du satt deg inn i hva vi faktisk lærer bort på kurs og møtt noen av deltagerne i etterkant og sett hvordan de oppfører seg rundt kvinner og hvilket kvinnesyn de faktisk har, er jeg sikker på du hadde oppmuntret alle menn du kjenner til å delta. Omtrent alt du sier at menn "heller burde lære seg enn å dra på sjekkekurs" er ting vi faktisk er innom på kurset. Mvh Andreas, Gode Vibber 2
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #58 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Feil! Det er et steg i retning av å bli en del av livstilen som gjør at du IKKE får deg dame. Men man velger selv hva man vil og disse gutta er flinke på å gjøre om snille gutter til badguyes. Men man finner seg ikke noe bra dame ved å følge disse triksa eller kjøre den livstilen. Jeg er enig med Katten her. Så du har ikke sex før du er i et forhold da? Vel, det har andre folk. Hvis du leser om hva oxytocin gjør for kvinner så endrer du nok mening Virker som allerde har bestemt deg for at folk som lærer vekk sjekking, gjør det for at folk skal skaffe seg mer sex. Mennene på kursene, er der for å skaffe seg mer sex. Vanskelig å diskutere med noen som har gjort opp en mening før man i det hele tatt har gått skikkelig inn i hva ting handler om. Du må forstå at det er vanskelig å gå bort til damen man liker. Det er en hau med ting som skjer både i hodet og i kroppen Derfor er det greit å få tips på hvordan man skal holde styr på dette slik at man ikke fremstår som en stor taper foran damen. En del av oss går inn i dette fordi vi faktisk vil ha sjangs på damene vi blir tiltrukket av. Dog, en del av dere vil ikke anerkjenne dette av en eller annen grunn. Endret 4. mai 2012 av .-L-.
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2012 #59 Skrevet 4. mai 2012 Det handler også om å utvikle en sterk sosial intuisjon. Det gjør man faktisk om man går inn i en slik utvikling. Ikke det at jeg tror du er dårlig på å lese andre mennesker, men etter slike kurs blir man bedre. Eller så har man medfødt og i tillegg godt innøvd sosial intelligens.
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #60 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Eller så har man medfødt og i tillegg godt innøvd sosial intelligens. Opplever egentlig ikke at damer mangler sosial intuisjon, dog det er noen. Hin dagen var det noen som prøvde å presse meg på middags date med en jeg ikke er keen på :/ Endret 4. mai 2012 av .-L-.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå