Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Voldsom så sikker du var på deg selv her da ;)

Hva ville du ha foreslått til henne da?

Jeg har gjort dette i noen år nå, og tror jeg har litt å bidra med :sjenert:

Jeg kan ikke foreslå noe som helst før jeg har snakket med henne om hvordan hun er og hvordan disse mennene har vært. Alt er individuelt ut i fra hvordan man selv er som person og hvilke personer man ønsker som partner. Noen må endre ting ved seg selv for å tiltrekke seg dem de ønsker å tiltrekke seg, mens andre må rett og slett lete i andre typer menn enn de vanligvis gjør. Man har en greie om at menn er sånn og sånn ut i fra hvordan de ter seg, men det ligger så mye mer bak enn det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er klart at det er deler av kurset som er nyttig. For eksempel det må å forstå litt av menns tankegang. Jeg er så absolutt enig at det er en hel god del damer som har bruk for det. Det jeg ikke liker ved dette kurset er at man skal oppføre seg etter visse spilleregler når man skal prøve å kapre enn mann, istedet for simpelten være seg selv. Jeg leser litt mellom linjene på for eksempel " få mannen til å jakte på deg, ikke virk desperat" som at man skal holde tilbake interesse og spille et spill for å manipulere mannen til å få lyst på deg. Jeg syntes det å vise slike holdninger signaliserer egentlig at "du" ( altså kvinnen som er på jakt etter en mann ) ikke er god nok og må derfor bruke diverse ekle strategier for å få mannen på kroken. En kvinne som er sikker på seg selv, som kommer bort, sier hei og viser sin interesse er så mye mer attraktivt enn en kvinne som skjuler at hun har en interesse for mannen for å få han interissert.

enig

Skrevet

Jeg har gjort dette i noen år nå, og tror jeg har litt å bidra med :sjenert:

Jeg kan ikke foreslå noe som helst før jeg har snakket med henne om hvordan hun er og hvordan disse mennene har vært. Alt er individuelt ut i fra hvordan man selv er som person og hvilke personer man ønsker som partner. Noen må endre ting ved seg selv for å tiltrekke seg dem de ønsker å tiltrekke seg, mens andre må rett og slett lete i andre typer menn enn de vanligvis gjør. Man har en greie om at menn er sånn og sånn ut i fra hvordan de ter seg, men det ligger så mye mer bak enn det :)

Er dette ikke akkurat det du hadde problemer med at sjarmskolen skulle gjøre da?

• Liker 2
Gjest Anna.S
Skrevet

Ja, er klart at det er deler av kurset som er nyttig. For eksempel det må å forstå litt av menns tankegang. Jeg er så absolutt enig at det er en hel god del damer som har bruk for det. Det jeg ikke liker ved dette kurset er at man skal oppføre seg etter visse spilleregler når man skal prøve å kapre enn mann, istedet for simpelten være seg selv. Jeg leser litt mellom linjene på for eksempel " få mannen til å jakte på deg, ikke virk desperat" som at man skal holde tilbake interesse og spille et spill for å manipulere mannen til å få lyst på deg. Jeg syntes det å vise slike holdninger signaliserer egentlig at "du" ( altså kvinnen som er på jakt etter en mann ) ikke er god nok og må derfor bruke diverse ekle strategier for å få mannen på kroken. En kvinne som er sikker på seg selv, som kommer bort, sier hei og viser sin interesse er så mye mer attraktivt enn en kvinne som skjuler at hun har en interesse for mannen for å få han interissert.

Mhm.. Jeg er også enig i dette!

Jeg har også lært meg en del triks opp gjennom årene og det er ikke noe problem for meg å få en player til å bli intressert ved å sette i gang jaktinstinktet hans og trykke på de rette knappene. Men er en player noe vi vil ha? Hvorfor skal kvinner lære seg å få tak på drittsekkene når de heller kan være en god utgave av seg selv og finne en mann som vil forgude henne fordi hun er den hun er og ikke fordi hun trykket på de rette knappene?

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Er dette ikke akkurat det du hadde problemer med at sjarmskolen skulle gjøre da?

Det er forskjell på å endre ting ved seg selv som man har godt av å endre, og å spille et spill for å få en mann som egentlig ikke ville vært intressert i deg.

Bli mer spontan, ta mer initiativ, bli tryggere på seg selv, se skjønnheten i seg selv for å få mer selvtilitt osv. Dette er ting jeg tror vi alle har godt av å lære, ikke å si de rette tingene eller trykke på de rette knappene - hos mannen!

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Hvordan i allverden vet du at det ikke er nettopp dette de lærer på sjarmskolen?

• Liker 4
Skrevet

i bunn og grunn er jo meg og deg veldig enig. Men jeg ser at noen kan ha nytten av et slik kurs, for å bygge selvtillit, litt mer kontroll og få mer trygghet.

Gjest Anna.S
Skrevet

Hvordan i allverden vet du at det ikke er nettopp dette de lærer på sjarmskolen?

Fordi jeg har lest nettsiden deres.

Gjest Katten.
Skrevet

Linken i hovedinnlegget ditt funket ikke..

• Liker 3
Gjest Anna.S
Skrevet

i bunn og grunn er jo meg og deg veldig enig. Men jeg ser at noen kan ha nytten av et slik kurs, for å bygge selvtillit, litt mer kontroll og få mer trygghet.

Ja, det er behov for hjelp fra utenforstående. Det er mange som sliter med å finne kjærligheten og som står igjen som store spørsmålstegn. Men jeg ser mer hensikt i ett selvhjelpskurs, eller individuelle samtaler, enn et slikt sjarmørkurs hvor jentene får tips til hvordan lure menn til å bli intressert.

Og 14.795 kroner for å få hjelp til en profil som tiltrekker seg flest mulig damer??

Jeg henviser da rett og slett bare til mitt eget blogginnlegg:

Masse brev, eller ett rett brev? http://anehagen.com/dating/2012/03/16/masse-brev-eller-rett-brev/

Men selvfølgelig er du mann og vil bli en storsjarmør og få haugevis av brev fra golddigger damer som ser den perfekte profilen din og og bildene som fotograf har tatt av deg etter at du har fått flotte klær og sminke så er det helt greit. Man får bruke pengene sine på det man vil.

Men er man ute etter ekte kjærlgihet er ikke det veien å gå.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Linken i hovedinnlegget ditt funket ikke..

Her er noen linker til dem:

http://www.sjarmskolen.no/

http://www.godevibber.no/informasjon/imedia/artikler/vg_2008.htm

http://www.0330.no/ - bloggen deres med tittel - Gutt søker jente®

Disse gutta er sikkert dyktige på sitt felt. Å hjelpe gutter til å bli gode på å sjekke damer. Målet er å få flest mulig telefon nr og få mest mulig damer sjarmert. Og det må de jo få lov til.

Jeg har ikke noe i mot sjekkeskolen deres, eller forsåvidt at de kan forandre en kjedelig nerde profil til en profil som får masse damer intressert ved en sum av 15.000 kroner.

Men jeg synes det er synd hvis jenter går på sjarmørskolen deres og trur at de skal finne ekte kjærlghet ved å benytte tipsene deres.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig med Anna S.

Det er helt greit at folk vil gå på kurs for å lære å holde på det andre kjønn,men når man skal si visse ting,og oppføre seg på den og den måten så blir det litt manipulerende.

Man kan si for masete kvinner: " Ikke mas på mannen, hvis du ønsker at HAN skal hjelpe deg med noe må du ta en prat om hva HAN ønsker å ta seg av,hvis HAN ikke ønsker å ta oppvasken,så må dere inngå kompromiss om hva hver person skal gjøre,dette gir også han en mulighet til å være en leder,for han føler at du kommer til han for å prate og å spørre om råd"....asså,dette handler om kommunikasjon først og fremst.For å si det sånn :hvis dere skal sladre,klage over jobben etc ta det opp med venniner

hvis dere søker råd,løsninger og annerkjennelse(ja jeg mener komplimenter)så gå til mannen og lytt til han.

Skulle jeg ta opp dette med eks fordeling av husarbeid,så ville jeg hørt hva han avskyr å gjøre,og latt ham slippe,pluss at det er mange damer som uansett BARE klager på hva enn han gjør....men en kompromiss innegår også likeheter det skal ikke være sånn at alt husarbeid skal kvinnen ta seg av mens på mannens liste står det "ta ut søpla,legge ned dolokket"...

Gjest Katten.
Skrevet

Ekte kjærlighet er en vanskelig reise. Slike triks kan gjøre deg bedre forberedt på reisen.

Mitt tips er dog gratis og 100% effektivt: være mer med mennesker.

• Liker 5
Skrevet

vil påpeke at dette gjelder begge kjønn. Å lære metoder,teknikker osv, blir kleint.Og man kan begynne å lure på om personen forandrer seg og setter seg inn i rollen som "storsjarmør",og hva står igjen av personen?-Ikke mye.

Gjest Anna.S
Skrevet

Skulle jeg ta opp dette med eks fordeling av husarbeid,så ville jeg hørt hva han avskyr å gjøre,og latt ham slippe,pluss at det er mange damer som uansett BARE klager på hva enn han gjør....men en kompromiss innegår også likeheter det skal ikke være sånn at alt husarbeid skal kvinnen ta seg av mens på mannens liste står det "ta ut søpla,legge ned dolokket"...

AMEN! Det handler om å finne kompromisser hele tiden. Kjæresten hater å vaske hus, men han synes det er greit å støvsuge. Jeg har ikke noe i mot å vaske og da har vi fikset det. Jeg er dødsdårlig til å holde orden på kjøkkenet mens han vil ha orden hele tiden. Dermed har han påtatt seg den oppgaven så lenge jeg setter inn i oppvaskmaskinen. Sånne ting går det ann å bli enige om, så slipper man å klage å syte.

Kanskje de snapper opp litt fra denne tråden disse sjarmørgutta og faktisk lager et kurs som tar for seg en del konkrete ting mellom mann og kvinne og forhold. Ikke bare hvordan kvinnen skal få en mann på kroken, men hvordan hun skal finne den rette mannen.

Men da tror jeg de må ta med seg en kvinne på laget som kan lære dem litt om hvordan vi kvinner er.

Gjest Anna.S
Skrevet

Ekte kjærlighet er en vanskelig reise. Slike triks kan gjøre deg bedre forberedt på reisen.

Mitt tips er dog gratis og 100% effektivt: være mer med mennesker.

Godt råd!

Det er mitt tips nr en til de som kontakter med for dating hjelp også. DATE! Gå ut å treff folk og for hver date så kommer du ett steg nærmere den rette. Man lærer så mye av å treffe folk og se hvordan folk er. Man finner ut hva man søker etter ved å treffe mennesker man absolutt ikke tiltrekkes av f.esk.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett på linken din. Men skjønner jo ikke hvorfor dette skulle være så problematisk.

du nevner jo selv nettdating. Er det ikke det samme da? Får noen poeng på hvem du macher med og så er flørten igang på nettet? Da er det vel like greit om man lærer å være litt sjarmerende da. treffe folk, våge å ta kontakt med en du liker, flørte litt og drive litt sjarm :)

Med en gang ubevisste triks som alle bruker (menn og kvinner alike), skrives ned, blir det "problematisk". Hvem er det egentlig som blir lurt? ALLE. Men i tilfeller som sjarmørskolen blir alt så tydelig og åpent, det blir ikke lengre dyttet ned i underbevisstheten. Det er det mange som ikke takler.

Hvis så noen prøver å tjene penger på fenomenet attpåtil, blir man mat for moralens dirrende pekefinger før man rekker å si kake.

KAKE!!

:sjarmor: << Legg merke til koden på den smileyen!

• Liker 2
Gjest Anna.S
Skrevet

Hvis så noen prøver å tjene penger på fenomenet attpåtil, blir man mat for moralens dirrende pekefinger før man rekker å si kake.

De tjener bra med penger og det er bra for dem. Men jeg skulle gjerne vist hvor mange som egentlig har funnet den rette ved å følge kursene deres.

Og gjerne hvor mange som har fått knulla masse etter kursene også. Da vet man jo hva man får for pengene. :)

Sjarmøren var forøvrig herlig! :fnise::sjarmor:

Nå tar jeg kvelden tror jeg før øya blir firkanta!

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg har kjempe lyst å gå på det kurset, sikkert kjempe interessant. Så har jeg også lyst å se standarden på de Norske "dating guruene".

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg synes den siste der virket helt horribel. Skal man liksom lure en mann til å ville ønske et forhold med oss uten at han angrer seg?

Tror du lærer en del teknikker du kan bruke i samtaler og sunne tankemønstre rundt dating. Å ha riktige tankemønstre er ekstremt viktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...