AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #121 Skrevet 4. mai 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.5434854 Her ser dere at de i Oslo tror det er isbjørner som vandrer rundt omkring i Nord. Latterlig Ser virkelig at personene derifra ikke er de smarteste og de som følger mest med i verden. Det der er så sinnsykt klisje. Har aldri opplevd at noen tror det vandrer isbjørner rundt i nord-Norge. Det er bare noe nordlendinger sier for å kunne rakke litt ned på "dumme" sørlendinger. Forøvrig, hvis det er så sinnsykt mye bedre opp i nord, hvorfor flytter "alle" sørover da? Og hvorfor er det så sinnsykt mange trygdesnyltere oppe i nord? 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #122 Skrevet 4. mai 2012 Nå har jo faktisk ikke du pratet med alle i Oslo om hva dem tror om isbjørner i Nord-norge. Å hvem har sagt d er bedre i Nord enn sør? Folk flytter for å jobbe og utdanne seg. Ikke for at Oslo er så sykt fantastisk. Å hva har uansett flyttingen å gjøre med at de tror det er isbjørner i nord? Det er jo ikke en klisje tydeligvis selv om du vet at det ikke er isbjørner her. Djises
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #123 Skrevet 4. mai 2012 Å hvor er beviset ditt på at det er så mange trygdesnyltere i nord?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #124 Skrevet 4. mai 2012 Nordnorsk ungdom er feite og uføre I Nordland, Troms og Finnmark ble det i 2011 registrert 181 nye uføretrygdede unge under 30 år. Det sender landsdelen helt til topps når det gjelder hvor stor prosent av de unge som er erklært arbeidsuføre.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #125 Skrevet 4. mai 2012 Jeg kommer fra Agder, og som sørlending blir jeg nesten litt fornærma over at de kaller de ekle østlendingene "søringer". De er østlendinger, ikke hiv oss inn i samme gjeng som dem!
Gjest gjest Skrevet 4. mai 2012 #126 Skrevet 4. mai 2012 Nordnorsk ungdom er feite og uføre Vil ikke akkurat si at 181 er sinnsykt mye da. Men det har vel sine grunner til at det er uføre. Å til opplysning, så er det veldig mange som går på trygd neri Oslo. Som f.eks alle innvandrere som har endt opp der. 1
Gjest Camilla Skrevet 4. mai 2012 #127 Skrevet 4. mai 2012 Søringer. Nordlendinger er oftere store i kjeften, oftere utro, har et grisespråk som kan være artig i begynnelsen men som er usmakelig etterhvert, mye baksnakking. Er min erfaring. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #128 Skrevet 4. mai 2012 Søringer. Nordlendinger er oftere store i kjeften, oftere utro, har et grisespråk som kan være artig i begynnelsen men som er usmakelig etterhvert, mye baksnakking. Er min erfaring. Morsomt. Det er min erfaring om søringer også. Men jeg har mer vett mellom ørene enn å skjære alle over en kam. Dette er på nivå med min ekskjæreste var utro mot meg, alle menn er duster og noen drittsekker som ikke kan stoles på.
Gjest Camilla Skrevet 4. mai 2012 #129 Skrevet 4. mai 2012 Morsomt. Det er min erfaring om søringer også. Men jeg har mer vett mellom ørene enn å skjære alle over en kam. Dette er på nivå med min ekskjæreste var utro mot meg, alle menn er duster og noen drittsekker som ikke kan stoles på. Det ser jeg:) men hele denne tråden handler jo om å skjære alle over en kam. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #130 Skrevet 4. mai 2012 Hva mener du med nordlendinger? Jeg skal vedde en årslønn på at du mener alle innbyggere i Nord-Norge. Nord-Norge består av tre fylker. Visste du det? Forresten er det himmelretninger i Nord-Norge også . Så du har altså med andre ord alltid trodd at "nordlending" bare kan bety en som kommer fra Nordland fylke? I så fall foreslår jeg at du tar en titt i Bokmålsordboka. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=nordlending&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Alle tromsværinger jeg kjenner (og det er ganske mange), omtaler dessuten seg selv som "nordlendinger". Jeg har faktisk aldri før hørt om folk som tror at "nordlending" utelukkende kan brukes om folk fra Nordland.
Gjest PiaC Skrevet 4. mai 2012 #131 Skrevet 4. mai 2012 denne tråden omhandler jo bare folk fra sør og nord som rakker ned på hverandre og krangler om hvem som er best... Jeg må rett å slett bare LE av dere! Dette minner meg om barnehagen jeg jobber i; "Min pappa har MYE større bil enn din pappa" "Men vi har mye større HUS enn dere har" osv... Jeg tror nok at det HELT sikkert finnes en sympatisk, kjempesnill, PERFEKT nordlenning og UTROLIG nok OGSÅ en sympatisk, kjempesnill, PERFEKT søring. Har venner ifra sør og nord, og jeg vil si det er de nydeligste og bestevennene jeg har møtt iallefall
pinar Skrevet 4. mai 2012 #132 Skrevet 4. mai 2012 Er jo ungdom og voksne som har blitt spurt og da skal man kunne klare å svare på noe sånt. Det er jo faktisk allmenn kunnskap. Ja og de færreste tror vel at det vandrer isbjørner rundt i gata. Sikkert like mange som tror at alle fra oslo er noen oppblåste blærer uten kunnskap utover sine egne interesser. Eller? 1
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2012 #133 Skrevet 4. mai 2012 Så du har altså med andre ord alltid trodd at "nordlending" bare kan bety en som kommer fra Nordland fylke? I så fall foreslår jeg at du tar en titt i Bokmålsordboka. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=nordlending&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Alle tromsværinger jeg kjenner (og det er ganske mange), omtaler dessuten seg selv som "nordlendinger". Jeg har faktisk aldri før hørt om folk som tror at "nordlending" utelukkende kan brukes om folk fra Nordland. Man lærer så lenge man lever, heter det .
TheHairyToothfairy Skrevet 4. mai 2012 #134 Skrevet 4. mai 2012 Pga at andelen narkomane og innvandrere er høyere på Sørlandet, er det faktisk der vi finner storparten av Norges trygdesnyltere, ka-ching! jajaaah, men vi vinner på sexbiten allikevel! når søringene er kjørt på hasjkotika og lvl40nark, pluss en drøss personer de ikke forstår hva de sier - så er nordlendingen det beste valget. på tross av at vi er litt vinterbleike.
TheHairyToothfairy Skrevet 4. mai 2012 #135 Skrevet 4. mai 2012 denne tråden omhandler jo bare folk fra sør og nord som rakker ned på hverandre og krangler om hvem som er best... Jeg må rett å slett bare LE av dere! Dette minner meg om barnehagen jeg jobber i; "Min pappa har MYE større bil enn din pappa" "Men vi har mye større HUS enn dere har" osv... Jeg tror nok at det HELT sikkert finnes en sympatisk, kjempesnill, PERFEKT nordlenning og UTROLIG nok OGSÅ en sympatisk, kjempesnill, PERFEKT søring. Har venner ifra sør og nord, og jeg vil si det er de nydeligste og bestevennene jeg har møtt iallefall prøv å se på det med litt humor og ironi, så blir tråden mye finere.
Mango Skrevet 5. mai 2012 #136 Skrevet 5. mai 2012 Jeg liker best nordlendinger. Syns de ofte er mer avslappa, selvironiske, jordnære med en sykt sær humor. Jeg flyttet til nord da jeg var 9 år, men kom tilbake til Oslo ifjor sommer. Mange trivlige mennesker sørpå og, men merker godt at jeg ofte må begrense den litt drøye humoren min her, enn jeg ville gjort nordpå. Trives veldig godt i sør, men må si at jeg savner den nordlanske humoren titt og ofte. Er heldigvis sammen med verdens herligste nordlending!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå