Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men du vet ikke hva søring betyr, tydeligvis.

Hvis det er noen som ikke vet det, så er det du, Vodka. Du svarte meg ikke på spørsmål, mener du Trøndelag tilhører Nord-Norge? For det gjør det jo aldeles ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vodka
Skrevet

Betyr det noe som helst?

Man bør være fra Nord-Norge for å bruke ordet. Det er et negativt ladet ord om mennesker som bor sør/vest/øst i Norge.

Gjest Vodka
Skrevet

Hvis det er noen som ikke vet det, så er det du, Vodka. Du svarte meg ikke på spørsmål, mener du Trøndelag tilhører Nord-Norge? For det gjør det jo aldeles ikke.

Hvilket spørsmål? Synes det er kjedelig å diskutere med ABere, vet aldri hvem jeg svarer og det blir rotete. Kan dere ikke bruke en signatur i hvertfall.

Jeg mener Trøndelag tilhører midt-Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Midt-Norge er en del av Sør-Norge, trøndere er derfor søringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Nord-Norge hele livet og har aldri hørt noen kalle trøndere for søringer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket spørsmål? Synes det er kjedelig å diskutere med ABere, vet aldri hvem jeg svarer og det blir rotete. Kan dere ikke bruke en signatur i hvertfall.

Jeg mener Trøndelag tilhører midt-Norge.

Ja, Trøndelag er i midt-Norge, ja, men landet blir grovt delt i Sør-og Nord-Norge, og da tilhører Trøndelag Sør-Norge.

Trodde alle visste det, jeg.

• Liker 1
Skrevet

nordlendinger, vi har bedre tid siden vi stort sett går på trygd. dessuten er vi så godt vant med sollys hele natta at vi holder ut noen timer med sengemazurka.

om vinteren så er vi like ille, for hvordan skal vi ellers klare å holde varmen?

Pga at andelen narkomane og innvandrere er høyere på Sørlandet, er det faktisk der vi finner storparten av Norges trygdesnyltere, ka-ching! ;)

• Liker 2
Gjest Vodka
Skrevet

Hvis du absolutt må dele Norge i to så er trøndelag geografisk mer sør, kanskje. Men ellers er det ikke mye søring over trøndere generelt.

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Nord-Norge hele livet og har aldri hørt noen kalle trøndere for søringer.

Jeg har også bodd i nord-Norge hele mitt liv og der jeg kommer fra er trøndere søringer.

• Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet

Nettopp. Det jeg prøver å poengtere.

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva dere TROR og har HØRT. Det er fakta, folkens.

• Liker 1
Skrevet

Uten å gidde å lese en så latterlig tråd så kan jeg si at TS må tilhøre de mindre "gode" uavhengiv av landsdel! Herregud at det går ann!

Gjest Vodka
Skrevet

Søring og "person fra den sørligste delen av landet når man deler landet i to deler" er ikke det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem nordlendinger omtaler som søringer varierer tydeligvis, for der hvor jeg kommer fra er trøndere definitivt sett på som søringer. Men, folk er gjerne vennligere innstilt til trøndere fordi de blir sett på som "nordlige" søringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi du og denne AB'en har trodd det hele livet, så forandrer det ikke fakta.

Nå orker jeg ikke å skrive mer om dette, dette blir for dumt. Google, les og lær!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søring og "person fra den sørligste delen av landet når man deler landet i to deler" er ikke det samme.

Nå blander du bare sørlending og søring. En som bor i Sørlandet er sørlending. En som bor i Sør-Norge er søring. Og Sør-Norge består av Østlandet, Vestlandet, Trøndelag og Sørlandet.

• Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet

Nå blander du bare sørlending og søring. En som bor i Sørlandet er sørlending. En som bor i Sør-Norge er søring. Og Sør-Norge består av Østlandet, Vestlandet, Trøndelag og Sørlandet.

Nei, det gjør jeg ikke.

Søring: Teit person fra den sørlige delen av landet. Negativt ladet ord.

Sørlending: En fra Sørlandet

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å forstå at "søring" er et negativt ladet ord i Nord-Norge, hvor det betyr østlending. Akkurat som noen østlendinger kaller alle nordlendinger "samer" selv om det heller ikke stemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...