Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #61 Skrevet 3. mai 2012 Jeg har en følelse på at de som ikke kan noe særlig om nord-norge er fra Oslo og rundt der. Som oftest de som tror det vandrer isbjørner i gatene. Eller at fleste av oss har fiskebåter og bruker den når vi skal på besøk til hverandre. Eller at vi bannes hele tiden fordi dem har hørt noen få gjøre det eller sett det på tv der man banner mye på tull. Som f.eks oluf Hehe, ja Det gjelder ikke meg selv da, kjenner mange nordlendinger og vet at det ikke er slik. Jeg syns det er litt utrolig at folk har så lite kunnskap om temaet, nesten litt flaut, litt paradise-hotell-tendenser her. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #62 Skrevet 3. mai 2012 Søringer = Trøndelag, Vestlandet, Sørlandet og Østlandet. Trønderlag = Trønder Vestlandet = Vestlending Sørlandet = Sørlending Østlandet = Østlending Nordlendinger = Nordland, Troms og Finnmark. Nordland = Nordlending (fra Bodø f.eks) Troms = Tromsværing Finnmark = Finnmarking Noen må få det inn med t-skje, tydeligvis. 6
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #63 Skrevet 3. mai 2012 Haha... Til og med folk fra Narvik har fordommer mot folk fra Narvik, ..... Ihvertfall har de Narvikingene jeg kjenner det. Jeg har to finnmarkinger i klassen min, flotte personer begge to og de har ikke typisk nordnorsk dialekt. Kjenner også en som er fra Narvik, og han er.. For å si det sånn, jeg fikk litt fordommer mot folk fra Narvik etter å ha blitt kjent med ham. Han er noe for seg selv. Jeg skjønner jo at ikke alle fra Narvik er slik, men jeg har aldri møtt en sånn person før. Jeg fikk en melding fra fyren om østlendingen ville pule med ham Har aldri vist interesse for ham og kun møtt ham gjennom felles venner og bekjente. Er det rart jeg fikk fordommer mot folk fra N...!
pinar Skrevet 3. mai 2012 #64 Skrevet 3. mai 2012 Jeg har en følelse på at de som ikke kan noe særlig om nord-norge er fra Oslo og rundt der. Som oftest de som tror det vandrer isbjørner i gatene. Eller at fleste av oss har fiskebåter og bruker den når vi skal på besøk til hverandre. Eller at vi bannes hele tiden fordi dem har hørt noen få gjøre det eller sett det på tv der man banner mye på tull. Som f.eks oluf HVA????? Vandrer det ikke isbjørner gatelangs i nord Norge?
Gjest jente Skrevet 3. mai 2012 #65 Skrevet 3. mai 2012 nordlendinger, vi har bedre tid siden vi stort sett går på trygd. dessuten er vi så godt vant med sollys hele natta at vi holder ut noen timer med sengemazurka. om vinteren så er vi like ille, for hvordan skal vi ellers klare å holde varmen? Herlig!! Leste et innlegg fra deg tidligere om hva tenner gutter på hos jenter. Du svarte utrolig bra. Som jente traff det meg ! Herlig det du skriver her og. Jeg er søring men hatt en nordlands elsker i mange år. Ingen er som dere ..... 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #66 Skrevet 3. mai 2012 shit den va vanskelig min besteveninnde over mange år er sørlending of sammboeren min er nordlending.. de er begge fantastiske og eg e vesting
Gjest gjest Skrevet 3. mai 2012 #67 Skrevet 3. mai 2012 Hehe, ja Det gjelder ikke meg selv da, kjenner mange nordlendinger og vet at det ikke er slik. Jeg syns det er litt utrolig at folk har så lite kunnskap om temaet, nesten litt flaut, litt paradise-hotell-tendenser her. Jeg er fra Nordland, så er fint å høre at du ikke er sånn Men er flaut når jeg hører at det faktisk er noen som tror at det faktisk er sånn. Sånt burde man ikke si offentlig, hehe
pinar Skrevet 3. mai 2012 #68 Skrevet 3. mai 2012 Men seriøst, er det noen som faktisk tror at det trasker isbjørner rundt? Altså jeg har fått det spørsmålet i utlandet, men aldri hørt noen voksne personer i Norge tro det..
Gjest Vodka Skrevet 3. mai 2012 #69 Skrevet 3. mai 2012 Søringer = Trøndelag, Vestlandet, Sørlandet og Østlandet. Trønderlag = Trønder Vestlandet = Vestlending Sørlandet = Sørlending Østlandet = Østlending Nordlendinger = Nordland, Troms og Finnmark. Nordland = Nordlending (fra Bodø f.eks) Troms = Tromsværing Finnmark = Finnmarking Noen må få det inn med t-skje, tydeligvis. Feil
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #70 Skrevet 3. mai 2012 Du er nordfra selv tenker jeg? "Hårgele og rosa skjorte" er ikke akkurat det mest vanlige blant folk på Østlandet. Søringer er alle sør for Trøndelag. Nordlendinger er alle nord for Trøndelag. nope! ikke nordlenning. bor midt i herrrlige oslo til og med. Og plis, det er overflod av rosa-skjortegutter her. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #71 Skrevet 3. mai 2012 Feil Sør-Norge brukes ofte som en betegnelse på Norge sør for Nordland fylke, og består av landsdelene Trøndelag, Vestlandet, Sørlandet og Østlandet. Sør-Norge består derfor av fylkene Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag, Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland, Rogaland, Vest-Agder, Aust-Agder, Telemark, Vestfold, Buskerud, Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark og Oppland. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #72 Skrevet 3. mai 2012 Feil Jeg lar meg overraske av enkelte folk, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #73 Skrevet 3. mai 2012 Sør-Norge brukes ofte som en betegnelse på Norge sør for Nordland fylke, og består av landsdelene Trøndelag, Vestlandet, Sørlandet og Østlandet. Sør-Norge består derfor av fylkene Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag, Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland, Rogaland, Vest-Agder, Aust-Agder, Telemark, Vestfold, Buskerud, Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark og Oppland. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/S%C3%B8r-Norge.svg Rødfargen = Sør-Norge Gråfargen = Nord-Norge Mener du Trøndelag er en del av Nord-Norge du, da?
Gjest Vodka Skrevet 3. mai 2012 #74 Skrevet 3. mai 2012 Bryr meg ikke, en trønder er ikke en søring uansett.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #75 Skrevet 3. mai 2012 Såvidt jeg vet er ikke søring et faktisk begrep om noe som helst, og man kan dermed si søring om hva/hvem man vil uten at det verken er rett eller feil.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #76 Skrevet 3. mai 2012 Bryr meg ikke, en trønder er ikke en søring uansett. Hva du bryr deg om er irrelevant, men det er nå det som er fakta. Sør-Norge brukes ofte som en betegnelse på Norge sør for Nordland fylke ergo, Trøndelag tilhører Sør-Norge.
Gjest Vodka Skrevet 3. mai 2012 #77 Skrevet 3. mai 2012 Hva du bryr deg om er irrelevant, men det er nå det som er fakta. Sør-Norge brukes ofte som en betegnelse på Norge sør for Nordland fylke ergo, Trøndelag tilhører Sør-Norge. Men du vet ikke hva søring betyr, tydeligvis.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #78 Skrevet 3. mai 2012 Men du vet ikke hva søring betyr, tydeligvis. Betyr det noe som helst?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #79 Skrevet 3. mai 2012 Dog, vi som er fra Narvik, vi blir møtt med mye fordommer - også nordpå! :/ Narvik folket har vel et litt dårlig rykte på seg ja. Noen er ufordragelig, men fins da greie Narvik folk og smile-
solch Skrevet 3. mai 2012 #80 Skrevet 3. mai 2012 har man ikke sør-landet, vestlandet, øst-landet og nord-norge og midt-norge da? Så da er søringer de på sørlandet, og nordlendinger de som bor i nordland og finnmark. Midt-norge er trøndelag, Vestlandet er vestlandet, og øst-landet er østlandet. Har aldri hørt de sagt "nå skal vi lese opp stemmene i fra sør-landet" på melodi grand prix, idol eller what ever, også lest opp stemmer i fra trøndelang. Henger ikke på greip..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå