Gå til innhold

Jeg tror pappa er utro...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maneater

Det at hans foreldre har en avtale om ikke å snakke om det seg i mellom så trenger vel ikke den avtalen ikke å inkludere TSn.

Om han stusser på forholdet mellom mor og far så bør han jo ha lov til å spørre og forsikre seg om at det stemmer. Sønnens følelser bør vel tas alvorlig også, skulle man tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maneater

Det at hans foreldre har en avtale om ikke å snakke om det seg i mellom så trenger vel ikke den avtalen ikke å inkludere TSn.

Om han stusser på forholdet mellom mor og far så bør han jo ha lov til å spørre og forsikre seg om at det stemmer. Sønnens følelser bør vel tas alvorlig også, skulle man tro.

(Huff - jeg får visst litt problemer med ordene når jeg forsøker meg på altfor lange setninger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts - du skriver at du er 24 år og dine foreldre er snart 70, og de har sannsynligvis hatt et langt liv sammen uansett når de traff hverandre.

Jeg synes du skal la dette ligge, det er ikke ditt bord.

Selv om du kjenner foreldrene dine, så er det mye du ikke vet om deres forhold - hvordan de har hatt det, hvordan de har det, - og hva slags avtaler de har seg imellom.

Hvis foreldrene dine er nærmere 70 år, så er de over middagshøyden. Hvorfor skal du gripe inn i deres liv nå? Og har du kunnskap nok til å vite hva en slik inngripen kan utløse? Er du forberedt til å ta eventuelle konsekvenser?

Jeg ser at noen roper at du skal kutte kontakten, - eller konfrontere faren - eller snakke med moren. Hva er målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde nok vurdert å spurt noe ala "mamma? Jeg har fått vite at du og pappa har en avtale dere mellom som dere ikke snakker om. Jeg er ikke ute etter å dømme, eller spørre, men jeg vil bare vite om dette stemmer?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen tidligere i tråden sa: I tektsmeldingen skriver han at han elsker henne, og at hun er hans "alt". Dersom foreldrene dine har en avtale om at man kan ha sex med andre, men ikke noe mer, så har han brutt dette.

Jeg hadde tatt dette opp med far og sagt at jeg kom til å spørre mor. Er det liksom greit å være utro bare fordi man nærmer seg 70 og man har vært gift i førti år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt dette opp med far og sagt at jeg kom til å spørre mor. Er det liksom greit å være utro bare fordi man nærmer seg 70 og man har vært gift i førti år?

Nei - det er aldri greit å være utro. Spørsmålet er bare hva TS kan oppnå med å gripe inn i livet til mennesker som snart er 70 år, og som muligens har funnet måter å innrette seg på i livet som gjør at de har det bra. Hvis de har levd sammen i 40 år så har nok livene deres inneholdt langt mer enn det som beskrives her på KG. En tekstmelding sier egentlig ikke så mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som noen tidligere i tråden sa: I tektsmeldingen skriver han at han elsker henne, og at hun er hans "alt". Dersom foreldrene dine har en avtale om at man kan ha sex med andre, men ikke noe mer, så har han brutt dette.

Tekstmeldingen kan tyde på at de har gått over en strek, men ikke nødvendigvis. Det kan jo tenkes at det bare er en slags oppfyringslek.

Hun kan skrive det hun synes er sant, eller morsomt, eller det som er effektivt? Eller?????

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk en mistenkelig melding fra pappaen min her om dagen. "Godnatt min skatt. I morgen er det full arbeidsdag på hytta. Drøm hett om oss ilag. Elsker deg og tenker på deg min kjæreste. Heite myke nattakyss til deg mitt alt. Du er alt jeg trenger <3" Slik lyder meldingen. Den er garantert ikke til meg. Var inne på tanken at den kanskje var til mamma, men hun visste jo at de skulle på hytten sammen dagen etter. Derfor ble hun for eliminert.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. De har vært sammen i over 40 år. Skal jeg ta det opp min far, at han sendte meldingen til meg og ikke til "kjæresten" sin? Eller skal jeg bare holde kjeft? HJELP MEG!!

:popcorn: De har vært sammen i over 40 år skriver du. Hvis de ble sammen da de var 15 er pappan din rundt 55 år....

En mannn på 55 vil da aldri skrive "Godnatt min skatt. I morgen er det full arbeidsdag på hytta. Drøm hett om oss ilag. Elsker deg og tenker på deg min kjæreste. Heite myke nattakyss til deg mitt alt. Du er alt jeg trenger <3"

Det er akkurat slik som fjortisene uttrykker seg. Mulig jeg er forutinntatt her nå, men "mitt alt" og "<3" er ikke sånt 50 - 60 år gamle menn skriver i meldinger !

Mangler bare en " ILU" på slutten tenker jeg.....

Nå må dere bare gi meg motbør så hatten passer, men dette lukter troll :popcorn:

EDIT: Leser lengre ned at faren din er over 70!!!!!!!!!!!!

Ja, ja....da ble jeg hvertfall sikker på at dette bare er tull!

Endret av La Guapa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannn på 55 vil da aldri skrive "Godnatt min skatt. I morgen er det full arbeidsdag på hytta. Drøm hett om oss ilag. Elsker deg og tenker på deg min kjæreste. Heite myke nattakyss til deg mitt alt. Du er alt jeg trenger <3"

Det er akkurat slik som fjortisene uttrykker seg. Mulig jeg er forutinntatt her nå, men "mitt alt" og "<3" er ikke sånt 50 - 60 år gamle menn skriver i meldinger !

Ja - da er du forutinntatt. Mannen min er 56 og han kan da virkelig skrive noe slikt til meg. Hva tenker du at slike "gamle menn" skriver på sms til kona/kjæresten sin da: "når er det middag, og kan du ta inn avisen?" :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da er du forutinntatt. Mannen min er 56 og han kan da virkelig skrive noe slikt til meg. Hva tenker du at slike "gamle menn" skriver på sms til kona/kjæresten sin da: "når er det middag, og kan du ta inn avisen?" :fnise:

Ha,ha,ha "når er det middag, og kan du ta inn avisen?" :skratte:

*ler høyt*

Jeg ser den, Havbris , jeg er kanskje forutinntatt.....

Beklager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha,ha,ha "når er det middag, og kan du ta inn avisen?" :skratte:

*ler høyt*

Jeg ser den, Havbris , jeg er kanskje forutinntatt.....

Beklager :fnise:

Når du selv kommer opp i den alderen, og er i gift/er i et forhold, så vil du nok sette pris på å få litt heftigere sms enn det som handler om middag etc... Vi har ikke parkert selv om vi har bikket 50 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du selv kommer opp i den alderen, og er i gift/er i et forhold, så vil du nok sette pris på å få litt heftigere sms enn det som handler om middag etc... Vi har ikke parkert selv om vi har bikket 50 :fnise:

Tror du gamle griser kan skrive mer grisete enn smågrisene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du gamle griser kan skrive mer grisete enn smågrisene ;)

Ser slettes ikke bort fra det nei. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du tror det er troll fordi en godt voksen mann er oppdatert på hvordan de unge skriver meldinger?

Kan jo si det sånn at min bestefar på 72 har truffet ei dame via nettdeting og skypet med henne før de møttes.

Han kjøpte seg også motorsykkel i en alder av 70 år.

SÅ man kan aldri vite!! Mange er veldig oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemstillingen din.

Har vært i cirka samme situasjon selv, bare at da var det min mor, og jeg så grove meldinger fra en mann på en mobil hun hadde lånt fra meg en periode. Var fælt og jeg skjønte ikke hva jeg skulle gjøre eller si. En gang konfronterte jeg henne, men hun sa det var tøys. Jeg gråt og hun gikk seg en tur. Jeg var bare fjorten så jeg turte ikke å si noe mer. Endte med at hun var veeldig snill mot meg en periode før det hele liksom var "glemt". Hun har ikke kontakt med mannen lenger vet jeg, men likevel syns jeg måten hun taklet det ovenfor meg var veldig rar(hun har aldri tatt det opp i ettertid heller). Skjønte kjapt at dette var en del av livet hennes som jeg ikke hadde noe med eller kjenner til.

Mobilnr og navnet hans har brent seg fast i hjernen min, selv om dette nå er 4 år siden! Jeg har aldri turt å ta det opp med henne igjen.

For det er ikke noe jeg har noe med, sant? Og jeg vet hun har vært mye fortvilet fordi pappa jobber ekstremt mye og kan nok ha "glemt henne" litt igjen hjemme. Men pappa er jo ute og skaffer penger så hun kan leve det livet hun gjør.. så ja..

Hva syns dere?

Unnskyld at jeg kuppet tråden! Men dette er noe jeg aldri har snakket om med noen, men som ahr preget meg litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du selv kommer opp i den alderen, og er i gift/er i et forhold, så vil du nok sette pris på å få litt heftigere sms enn det som handler om middag etc... Vi har ikke parkert selv om vi har bikket 50 :fnise:

Jeg håper virkelig at mannen min fortsetter å sende heftige meldinger når han er både 50, 60 og 70.

Det jeg reagete på var mer ordlyden....altså uttrykket "mitt alt" som har blitt et moteutrykk blandt ungdommen for tiden (min stedatter på 16 har begynt å bruke dette under bilder på FB og sånt ser jeg :)

og hjertene, for ikke å glemme hjertene ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du tror det er troll fordi en godt voksen mann er oppdatert på hvordan de unge skriver meldinger?

Kan jo si det sånn at min bestefar på 72 har truffet ei dame via nettdeting og skypet med henne før de møttes.

Han kjøpte seg også motorsykkel i en alder av 70 år.

SÅ man kan aldri vite!! Mange er veldig oppdatert.

Det er sant det. Min pappa kjørte opp til tung motorsykkel da han var 70 :rodmer:

Men det var altså mere ordene jeg lurte litt på....."mitt alt" er jo sånt som ungdommene skriver under FB-bildene til hverandre...(har ei jente på 16 ) De har begynt å bruke dette uttrykket det siste året.

Men hvis dette er en veldig orientert 70-åring skriver han sikkert det da. For alt jeg vet har han også helt klare meninger om hvem som ryker ut av Paradise hotel uka her :fnise:

Endret av La Guapa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Ang delte soverom. Det har de hatt i flere år, og forklart det med at pappa snorker så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min mann på snart 40 tror at <3 betyr større enn 3.

Det samme gjør en lærer på ungdoms-skolen som er rundt 50.

Mens ungdommen derimot skriver det hele tiden. Og jeg da !! :skratte:

jeg er enig i at ordlyden hører ikke hjemme hos en 70 år gammel mann som har en avtale med sin kone om at de kan ha sex med andre, men ikke inkludere følelser. Her har han tydelig tråkket over en grense.

jeg hadde nok snakket med faren igjen og sagt at etter at jeg har tenkt meg om litt så har han ikke holdt sin del av avtalen. Og be han roe det ned litt.

Om jeg hadde konfrontert moren min vet jeg ikke. Har de en avtale vil hun ikke vite at jeg vet dette. samtidig - vil man gi henne den sorgen det er at mannen også har involvert seg følelsesmessig i elskerinnen?

Er mannen utro, både følelsesmessig og seksuelt, så bør hun på en måte få vite det. Samtidig er hun 70 år og skal man ødelegge de siste årene deres (ti år eller mer). Å oppleve utroskap er så forferdelig vondt at jeg vet ikke om jeg hadde fortalt det.

Jeg hadde tatt en ny runde med far. Bedt han roe det ned og hvis det var utroskap avslutte det helt.

Uansett har han gått over grensen for hva de har avtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man først viser gamlingene bruk av smileys og hjerter, tar de helt av på bruken er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...