Gå til innhold

Jeg tror pappa er utro...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS..

De er jo snart 70 år gamle, dette kan vel ikke være vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annemor30

Helsesøster? Virker som om TS er eldre enn skolealder;)

Det er ikke kjærlighet å være gift for barnas skyld vel? Det KAN være det ja.. Men det kan være andre grunner også;) De velger å ha et slikt ekteskap og det må du bare respektere;) DU trenger ikke å få et slikt ekteskap;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..

De er jo snart 70 år gamle, dette kan vel ikke være vanlig?

Det betyr at du heller ikke er helt ung lenger og sannsynligvis har opplevd litt i livet ditt.

Hva som er vanlig eller ikke er vel ikke så viktig her. Folk kan stå på to ben, ha sex og lever et godt liv selv om de er blitt gamle.

Tuller du med oss? Og jeg lurer på om faren din snakker på vegne av seg selv - eller begge?

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster? Virker som om TS er eldre enn skolealder;)

Det er ikke kjærlighet å være gift for barnas skyld vel? Det KAN være det ja.. Men det kan være andre grunner også;) De velger å ha et slikt ekteskap og det må du bare respektere;) DU trenger ikke å få et slikt ekteskap;)

Dårlig innspill - så ikke dette med alderen før nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..

Jeg er 24 år gammel. Jeg tuller ikke. Det var pappa som snakket, mamma vet ikke at jeg vet. De forteller ikke hverandre at de har "elskere." Derfor vil ikke han si noe til mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg fikk en mistenkelig melding fra pappaen min her om dagen. "Godnatt min skatt. I morgen er det full arbeidsdag på hytta. Drøm hett om oss ilag. Elsker deg og tenker på deg min kjæreste. Heite myke nattakyss til deg mitt alt. Du er alt jeg trenger <3" Slik lyder meldingen. Den er garantert ikke til meg. Var inne på tanken at den kanskje var til mamma, men hun visste jo at de skulle på hytten sammen dagen etter. Derfor ble hun for eliminert.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. De har vært sammen i over 40 år. Skal jeg ta det opp min far, at han sendte meldingen til meg og ikke til "kjæresten" sin? Eller skal jeg bare holde kjeft? HJELP MEG!!

Han er definitivt utro.

Hvor gammel er du? Om du bør si fra eller ikke, kommer an på situasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..

Jeg er 24 år gammel. Jeg tuller ikke. Det var pappa som snakket, mamma vet ikke at jeg vet. De forteller ikke hverandre at de har "elskere." Derfor vil ikke han si noe til mamma...

Da kan han jo like gjerne være utro. Sier ikke at han er det altså, men det kan jo like gjerne være. Er man først utro så gjør man alt man kan for å ikke bli tatt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal snakke med moren din.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..

Jeg er 24 år gammel. Jeg tuller ikke. Det var pappa som snakket, mamma vet ikke at jeg vet. De forteller ikke hverandre at de har "elskere." Derfor vil ikke han si noe til mamma...

Du er 24 og de er nærmere 70. Da har de fått barn sammen sent.

Om dette er en stilletiende avtale de har så bør du legge det fra deg. Og uansett skal ikke du ta ansvar for det som handler om dine foreldres forhold. Glem det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg, hadde jeg kuttet ut enhver kontakt med pappa tvert.

Hvorfor det? Han er jo fortsatt faren hennes!! Jeg hadde garantert ikke konfrontert faren min med noe slikt. Hadde selvfølgelig lurt veldig, og hadde nok også syns det hadde vært ubehaglig. Men jeg har egentlig ingenting med det å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Skjønner at det her må ha vært et sjokk for deg. Det er jo ikke sexløse forhold man vanligvis forbinder med ekteskap og kjærlighet.

Men tenk over dette. Disse to er sannsynligvis veldig glade i hverandre - kanskje de er hverandres beste venner? Bare at de ikke er seksuelt tiltrukket av hverandre? Og ønsker å holde sammen, rett og slett fordi de er glade i hverandre. Som man fint kan være uten at det er seksuell tiltrekning inne i bildet. Dette kan være en form for kjærlighet som ikke forsvinner selv om den ene eller begge er seksuelt tiltrukket av andre - det de to har sammen, det har de, og det elsker de, rett og slett.

Jeg ser ingen grunn til at man skal behøve å flytte fra en bestevenn og et liv man er fornøyd med og ønsker, bare fordi denne tiltrekningen forsvinner - dersom begge to ønsker å bli hos hverandre og finner en måte å leve på som fungerer for dem uten å skape bitterhet.

Det er nok av forhold som ryker pga sjalusi, at man forelsker seg i andre etc. Hvis to stykker har kommet fram til noe varig og stabilt som holder når dette andre forsvinner, hvorfor skal de da forlate det? Og hive seg inn i forhold som kanskje ryker i første sving? Det kan være at foreldrene dine har noe veldig fint og solid - selv om det ikke samsvarer med det vi har fått servert av samfunnet rundt oss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Jeg kaster snart opp av denne naiviteten! Faren din er garantert utro, uten at moren din vet om det. Jeg hadde sagt det til moren min om jeg var deg. Far din blir kanskje litt sur, men det er tross alt han som juger! (Da han sier "mamma og pappa har en avtale").

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes virkelig du skal snakke med moren din. Dette høres ut som en fryktelig dårlig unnskyldning fra han, for å ikke bli tatt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er dette en seriøs tråd ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster snart opp av denne naiviteten! Faren din er garantert utro, uten at moren din vet om det. Jeg hadde sagt det til moren min om jeg var deg. Far din blir kanskje litt sur, men det er tross alt han som juger! (Da han sier "mamma og pappa har en avtale").

Du kan godt ha rett i det der.

Samtidig så finnes det en del slike forhold som f.eks det jeg skrev om over her. Verden er ikke svart/hvit. Det at de fleste av oss ikke kan tenke oss det betyr ikke at noen ikke kan. Dessuten så er de godt oppe i årene - og hva jeg har sett av eldre mennesker så forandrer de ofte både verdier og syn på ting etter hvert som erfaringen deres gir dem mer å rutte med.

Syns ikke vi skal sitte her og dømme fordi vi er yngre. Du har rett i at man heller ikke skal være naiv, men jeg syns i hvert fall man skal være åpen for at det ikke nødvendigvis behøver å være så galt som det er lett å tenke ved første øyekast.

Nå er det, som noen har påpekt, en mulighet for at dette er en trolletråd, men problemstillingen er uansett reell. Jeg kjenner mennesker som har det sånn, og som samtidig er enige om at de ikke forteller hverandre hvilke elskere de har. De har forhold som er solide, respektfulle og kjærlige - men mangler altså den siste dimensjonen, men ikke f*** om de vil gå fra hverandre. Og hvorfor skal de det? De er jo fornøyde?

Uansett, hvis dette er en "ekte" tråd, så ville jeg vurdert å finne en inngang til å ta det opp med moren - all den tid begge deler kan være mulig her. Men latt være å fortelle om elskerinnen før jeg visste hvordan det hang sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er 70-år... Det er ikke sikkert moren din ønsker å ha sex engang lenger, men synes det er greit at mannen får dekket sine behov hos andre. Det er så mye mangelfull info her at dette synes jeg egentlig du burde la ligge! Du har ingen forpliktelse til å "komme til bunns" i dette på noen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..

De er jo snart 70 år gamle, dette kan vel ikke være vanlig?

Helt vanlig er det nok ikke, men heller ikke uvanlig.

Dog jeg reagerer litt på at han sier at han ikke vil din mor skal få vite noe om det - at hun ikke vet han har elskerinne når de faktisk har avtalt at det er OK.

Det kan hende de har en avtale på dette om at de ikke skal opplyse hverandre om konkrete tilfeller(det kan føre til sjalusi der og da) - men jeg synes likevel det er rart at han er så restriktiv på at hun skal få beskjed om at du har fått nyss om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig er det nok ikke, men heller ikke uvanlig.

Dog jeg reagerer litt på at han sier at han ikke vil din mor skal få vite noe om det - at hun ikke vet han har elskerinne når de faktisk har avtalt at det er OK.

Det kan hende de har en avtale på dette om at de ikke skal opplyse hverandre om konkrete tilfeller(det kan føre til sjalusi der og da) - men jeg synes likevel det er rart at han er så restriktiv på at hun skal få beskjed om at du har fått nyss om saken.

De kan ha en avtale om at de kan ha ekstern sex, men at de ikke ønsker å få vite om det. Jeg tror mange kvinner som ikke lenger vil ha sex med mannen sin ønsker at de skal få varmet seg andre steder, men allikevel ikke ønsker eller orker å vite om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lat som du trodde smsn var til mamma og si det høyt når dere er sammen alle tre. Sånn "øh hø hø foresten.. du må sjekke bedre hvem du sender til når du driver og sender klissesms til mutter`n..den siste havna hos meg.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...