Cathrine88 Skrevet 2. mai 2012 #61 Skrevet 2. mai 2012 Ikke helt min stil sånn sminke på gutter nei Om Kurt Cobain bruker sminke, så ante jeg ikke det! Men sånn likevel, han er/var supersexy! 3
Blod Skrevet 2. mai 2012 #62 Skrevet 2. mai 2012 Det spørs jo helt på fyren generelt da. Noen har en stil der sminke passer kjempebra, mens andre ikke kler det... 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #63 Skrevet 2. mai 2012 Ja, det er damer som skal narre menn. Narrer menn damer så blir det bare helt feil. Skremmende utvikling med den likestillingen synes jeg! Nå furter vel snart mannfolk om at de blir brukt og kastet på dør dagen derpå etter en kveld på byen "Jeg føler meg brukt! Jeg visste vel ikke at hun sjenket meg for så å utnytte meg seksuelt, buhu" mens mascaraen renner nedover kinnene hans. Så JA, det blir helt feil!! *Grøsse* Menn er fortsatt veldig flinke til å narre kvinner... På kyniske måter, velger det anyday fremfor en fyr som sminker seg. Dog det finnes uhyre sjeldne unntak som skuespillere og musikere. Men når jeg tenker menn og sminke, ser jeg for meg en forfengelig (forferdelig) gutt som pouter leppene før han påfører mascara og pudder foran speilet en lørdagskveld. Clint Eastwood, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Bruce Willis. Puh, måtte bare få opp mandigheten i denne tråden, for den har forsvunnet for lengst! Men hver sin smak, jeg er bare sjeleglad for at det finnes ordentlige mannfolk igjen i denne metro/hipster-jungelen... 1
Yme Skrevet 2. mai 2012 #68 Skrevet 2. mai 2012 Men tror du ikke grunnen til at du synes det ser feil ut, er at det er uvant? Etter min mening er ikke det å for eksempel bruke svart eyeliner å male et feminint ansikt oppå et maskulint, det hjelper bare til med å sette fokus på øynene. Jeg bruker svart sminke (har lagt ut bilde i denne tråden, om du ikke så det) rundt øynene fra tid til annen, og selv om det er litt fæææg, blir det jo ikke det samme som menn som sminker seg likt jenter. Sånn tradisjonell jentesminking, er jo der for å fremheve de mere feminine trekkene, som å gjøre øyne og kinnbein mer tydelige/"større". Det blir jo veldig spesielt om man skal fremheve femitrekk i et ansikt som ikke er feminint. Når det er sagt har jeg aldri vært spesielt tiltrukket av menn med typisk maskulint utseende, det er som oftest de mer "jentepene" jeg snur meg etter. For meg er nettopp blandingen av det maskuline og det feminine utrolig vakkert og fascinerende, jeg ser slett ikke på det som en "kræsj i det estetiske." Det blir kræsj om du har et maskulint ansikt, som du prøver å gjøre feminint. Om fyren i utgangspunktet ikke ser maskulin ut, blir det jo noe annet, men jeg er fortsatt ikke enig i at det ser bra ut. åh gud han var deilig,fine skjegget .....MÅ nok svelge mine ord fra tidligere i tråden MEN jeg er helt sikker på at han hadde vært kjempe fin uten den sminka si og Slapp helt av! Det er krigsmaling, ikke sminke 2
Cathrine88 Skrevet 2. mai 2012 #69 Skrevet 2. mai 2012 Jeg bruker svart sminke (har lagt ut bilde i denne tråden, om du ikke så det) rundt øynene fra tid til annen, og selv om det er litt fæææg, blir det jo ikke det samme som menn som sminker seg likt jenter. Sånn tradisjonell jentesminking, er jo der for å fremheve de mere feminine trekkene, som å gjøre øyne og kinnbein mer tydelige/"større". Det blir jo veldig spesielt om man skal fremheve femitrekk i et ansikt som ikke er feminint. Joda, jeg har sett det - og jeg tror faktisk jeg tidligere har sagt at jeg liker sminken din. Hvis ikke, så har jeg sagt det nå ihvertfall. Det kan godt hende det blir spesielt, men jeg synes altså at det kan være fint på mange. Men jeg er enig i at det kan se rart ut å fremheve trekk i et ansikt som mangler trekkene i utgangspunktet. Jeg ser ofte jenter som har tegna øyenbrynene halvveis oppe i panna med noe som ligner svart sprittusj, lagt en slags merkelig brun konturstrek midt på kinnet for å få det til å se ut som om de har høye kinnbein og klint lipgloss langt utenfor munnen for å få leppene til å se større ut. Det er å fremheve trekk som ikke er der, og ja, det ser rart ut. Etter min mening er det mye rarere enn en pent sminket gutt. Det blir kræsj om du har et maskulint ansikt, som du prøver å gjøre feminint. Om fyren i utgangspunktet ikke ser maskulin ut, blir det jo noe annet, men jeg er fortsatt ikke enig i at det ser bra ut. Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om at det ser bra ut, vi har alle våre preferanser. Menn med sminke er altså ikke en av dine og det er helt greit. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #70 Skrevet 8. mai 2012 Tommel opp! Hvem er det? Pen mann, rar sveis :gjeiper:
Gjest Bella111 Skrevet 8. mai 2012 #71 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Slapp helt av! Det er krigsmaling, ikke sminke flott da er dagen reddet:P jeg liker ikke sminke på menn,bare krigsmaling Endret 8. mai 2012 av Bella111
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #73 Skrevet 8. mai 2012 TURN OFF!!!! Enig. Det er bare damer som har lov til å jukse 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #74 Skrevet 11. mai 2012 Kraftig turn-off for meg. Selv om fyren hadde sett bra ut med det, så ville det fortsatt være turn-off. Det blir som hvis en mann lakkerer neglene til hverdags, går med høyhælte sko for damer, går i skjørt, e.l. Det er estetisk pent, men estetisk pent er noe HELT annet enn turn-on. Om jeg hadde oppdaget at en ny kjæreste bruker sminke, så ville det vært skikkelig nedtur og ødelagt sexlysten en del, men jeg ville ikke slått opp over det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #76 Skrevet 12. mai 2012 Enig. Det er bare damer som har lov til å jukse
Gjest "gjest" Skrevet 12. mai 2012 #77 Skrevet 12. mai 2012 Hvor mange menn bruker makeup egentlig? Jeg ser aldri noen.
Jadzia626 Skrevet 12. mai 2012 #79 Skrevet 12. mai 2012 (endret) Tja, det kan vel ha noe å gjøre med at menn, tradisjonelt sett, har blitt sett på som bedre og mer verdt enn kvinner. Man ser det på flere områder. Dersom en kvinne gjør det bra innenfor et felt som tidligere var forbeholdt menn blir hun av mange sett på som tøff og sterk. En mann i et typisk kvinneyrke blir ikke sett på som fullt så tøff og sterk. Så da tenker mange at det nødvendigvis må være noe galt med en som var så heldig å bli født som mann, men som likevel ønsker å "etterligne" det svake kjønn. Han er svak. Hvordan i all verden skal han kunne beskytte familien sin og drepe elger med bare nevene når han har eyeliner på? Jeg har absolutt ikke noe problem med at alle har egne preferanser og at de ikke er de samme som mine - og det var heller ikke deg jeg siktet til i det forrige innlegget. Du virker reflektert. Jeg synes derimot det er rart å automatisk tro at en kvinne som liker menn med sminke må være lesbisk (og det er mange som tror det.) En mann med sminke er nettopp det - en mann med sminke. Bra sagt, helt enig Feminismen kjemper jo for likeverd, men i den kampen har deler av feminismen blitt anti-feminin. Kvinner må ikke bli som menn for å bli likestilt, da har man på en måte tapt halve kampen. Femininitet er supert, og det må være lov for menn å være feminine også hvis det er naturlig for dem. Hva vi syns ser riktig ut eller ikke har mye å gjøre med hva vi er vant til å se tror nå jeg. Endret 12. mai 2012 av Jadzia626 2
Mermaid Blues Skrevet 12. mai 2012 #80 Skrevet 12. mai 2012 Hvem er det? Pen mann, rar sveis :gjeiper: Brian Molko, vokalist i Placebo. Ny sveis for hver turné
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå