Gå til innhold

Gutter og menn som bruker sminke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så du tenner på menn som sminker seg som kvinner og ønsker å se ut som kvinner? Spesielt.. Kanskje du egentlig er lesbisk?

Er menn som liker kvinner uten sminke egentlig homofile?

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Turn on! Russell Brand og en ung Robert Smith ser f.eks. fantastiske ut, og Johnny Depp gjør også merkelige ting med meg når han har sminke på. Og så James Franco i drag da!:rodmer:

Endret av Era_Vulgaris
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er menn som liker kvinner uten sminke egentlig homofile?

Nei, for de ser jo ikke ut som menn. Dårlig sammenligning.

• Liker 4
Skrevet

Så du tenner på menn som sminker seg som kvinner og ønsker å se ut som kvinner? Spesielt.. Kanskje du egentlig er lesbisk?

Jeg er bifil ;) Men det at de sminker seg som kvinner, betyr ikke nødvendigvis at de vil se ut som kvinner. Michael James, som jeg dro fram i eksempelet, har ihvertfall uttalt at han ikke vil se ut som kvinne, eller bli oppfattet som en. Jeg syns heller ikke at han ligner spesielt på et kvinnfolk, ser da uten problemer at det er en mann.

• Liker 3
Skrevet

Nei, for de ser jo ikke ut som menn. Dårlig sammenligning.

Så du ser ikke at Michael James er en mann til tross for sminken?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Turn on! Alt fra guyliner til Michael James:

tumblr_ltncwqWRdP1r1154g.png

Du milde, den mannen der kan sminke seg bedre enn jeg kan drømme om. Vet du om han er åpent innblandet i transvestisme?

Til trådens tema, mener jeg synlig sminke ikke har noe å gjøre på en mann. Johnny Depp kler det i pirat-rollen, men i mine øyne er det strengt tatt fordi jeg ikke krever annet av pirater. Men ellers, så absolutt ikke.

EDIT: ser nå at spørsmålet er besvart. Forøvrig synes jeg det er merkelig at en som sminker seg åpenlyst i hva vi(eller jeg, rettere sagt) definerer som overveldig feminint, selv ikke ønsker å assosieres med transvestisme.

Endret av yes2yes
  • Liker 3
Skrevet

Du milde, den mannen der kan sminke seg bedre enn jeg kan drømme om. Vet du om han er åpent innblandet i transvestisme?

Til trådens tema, mener jeg synlig sminke ikke har noe å gjøre på en mann. Johnny Depp kler det i pirat-rollen, men i mine øyne er det strengt tatt fordi jeg ikke krever annet av pirater. Men ellers, så absolutt ikke.

EDIT: ser nå at spørsmålet er besvart. Forøvrig synes jeg det er merkelig at en som sminker seg åpenlyst i hva vi(eller jeg, rettere sagt) definerer som overveldig feminint, selv ikke ønsker å assosieres med transvestisme.

Her er en video hvor han utdyper hva han mener om akkurat dette, hvis du er interessert :)

Skrevet

Her er en video hvor han utdyper hva han mener om akkurat dette, hvis du er interessert :)

Så absolutt, variert kunnskap har aldri skadet noen, uansett hvilket standpunkt man selv har til saken(e). Takk for lenken.
  • Liker 3
Skrevet

Så du ser ikke at Michael James er en mann til tross for sminken?

Det er ikke meg du spør, men jeg skal svare ærlig og si 'nei'. Det hadde jeg virkelig aldri tenkt meg til utifra bildene, om ikke noen andre hadde påpekt det.
  • Liker 4
Skrevet
:spy: Johnny Depp er berre flott som Jack Sparrow, og han er den einaste eg har sett med sminke som eg tykkjer ser bra ut.. Elles er menn med sminke så turn-off som berre det!
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke meg du spør, men jeg skal svare ærlig og si 'nei'. Det hadde jeg virkelig aldri tenkt meg til utifra bildene, om ikke noen andre hadde påpekt det.

Greit nok, bilder kan lyve, men du ville nok ikke hatt noen problemer med å se det hvis han sto foran deg. ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt merkelig at kvinner kan bruke mye sminke, lite sminke, ingen sminke, ha kort eller langt hår, gå med skjørt og kjoler eller bukser og likevel er det aldri noen som tviler på deres "kvinnelighet."

Menns peniser faller derimot tydeligvis av og y-kromosomene deres forvandles til x idet de tar på mascara - og deretter er det kun lesbiske som kan tenne på dem. :klo:

• Liker 6
Gjest Guilty
Skrevet

Jeg synes det er veldig turn off. Eneste jeg syns kan være greit er hvis de tar på dekkstift om de har kviser og lignende :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt merkelig at kvinner kan bruke mye sminke, lite sminke, ingen sminke, ha kort eller langt hår, gå med skjørt og kjoler eller bukser og likevel er det aldri noen som tviler på deres "kvinnelighet."

Menns peniser faller derimot tydeligvis av og y-kromosomene deres forvandles til x idet de tar på mascara - og deretter er det kun lesbiske som kan tenne på dem. :klo:

Den sosiale likestillingen ligger nok etter sånn sett, men hva det kommer av vet jeg ikke. Jeg ser jo dobbeltmoralen i meg selv, for jeg reagerer slettes ikke på om en kvinne går i dress og slips, med kort hår og uten sminke. Om en mann derimot kommer i paljettskjørt, lebestift og blomst i håret, tenker jeg utelukkende at vedkommende enten er enormt kjønnsforvirret eller prøver være komisk for underholdningens skyld.

Og det tenker jeg vel vitende om at ingen av antrekkene ville kun vært forbeholdt et spesielt kjønn dersom ikke vi selv hadde valgt å kategorisere dem slik, men allikevel kjenner jeg at gammel vane er vondt å vende. Av den grunn føler jeg i forhold til tråden tema at sminke er forbehold kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Wayne Goss (britisk makeup artist) er en mann som bruker sminke og likevel ser ut slik som folk flest mener menn skal se ut.

Jeg blir ikke tent på noen fordi de bruker sminke, men jeg har lettere for å tenne på noen som ser bra ut - og om man bruker sminke riktig ser man bedre ut!

AnonymBruker
Skrevet

Hva med han her da? :ler:

Egentlig liker jeg kun gutter med guttesminke og jenter uten sminke, men han her var langt mer tiltrekkende enn forventet. Kan være at det er forde han ser transkjønnet ut, og jeg har lettere for å bli tiltrukket av ei sminket MtF enn sminket jente. Han var virkelig ikke så værst! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Menn skal ikke sminke seg for å se ut som kvinner! Litt farget dagkrem, permanentfarge på vipper og bryn og lypsyl er alt som skal til. Den må ikke syns.

• Liker 1
Skrevet

Den sosiale likestillingen ligger nok etter sånn sett, men hva det kommer av vet jeg ikke. Jeg ser jo dobbeltmoralen i meg selv, for jeg reagerer slettes ikke på om en kvinne går i dress og slips, med kort hår og uten sminke. Om en mann derimot kommer i paljettskjørt, lebestift og blomst i håret, tenker jeg utelukkende at vedkommende enten er enormt kjønnsforvirret eller prøver være komisk for underholdningens skyld.

Og det tenker jeg vel vitende om at ingen av antrekkene ville kun vært forbeholdt et spesielt kjønn dersom ikke vi selv hadde valgt å kategorisere dem slik, men allikevel kjenner jeg at gammel vane er vondt å vende. Av den grunn føler jeg i forhold til tråden tema at sminke er forbehold kvinner.

Tja, det kan vel ha noe å gjøre med at menn, tradisjonelt sett, har blitt sett på som bedre og mer verdt enn kvinner. Man ser det på flere områder. Dersom en kvinne gjør det bra innenfor et felt som tidligere var forbeholdt menn blir hun av mange sett på som tøff og sterk. En mann i et typisk kvinneyrke blir ikke sett på som fullt så tøff og sterk. ;)

Så da tenker mange at det nødvendigvis må være noe galt med en som var så heldig å bli født som mann, men som likevel ønsker å "etterligne" det svake kjønn. Han er svak. Hvordan i all verden skal han kunne beskytte familien sin og drepe elger med bare nevene når han har eyeliner på?

Jeg har absolutt ikke noe problem med at alle har egne preferanser og at de ikke er de samme som mine - og det var heller ikke deg jeg siktet til i det forrige innlegget. Du virker reflektert. Jeg synes derimot det er rart å automatisk tro at en kvinne som liker menn med sminke må være lesbisk (og det er mange som tror det.) En mann med sminke er nettopp det - en mann med sminke.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes ikke typisk "jentesminke" på gutter er turn on, men ikke direkte turn off heller.. Men litt mørk øyesminke på gutter/menn er ganske digg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...