Gå til innhold

Rareste turn off på en date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har du forsåvidt helt rett i.

Men poenget mitt er altså at du heller hadde fortrukket å høre på at han jugde og dermed sa at du er veldig pen.

Jeg vet ikke hva du pleier å si til dine dater, men hva med å bare være ærlig og hyggelig?

Jeg hadde ikke foretrukket å høre han si jeg er pen hvis han ikke mener det. Han kunne bare droppa det, kunne evt si jeg var søt ettersom det var det han tydeligvis synes. Jeg syns det bare var en rar ting å si og at hans sosiale antenner ikke var helt tilstede.

Jeg har ihvertfall lært at har man ikke noe hyggelig å si så trenger man ikke å si noe i det hele tatt, mulig jeg er gammeldags men :)

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var på date med en fra nettet. Første og siste gang før jeg traff min mann. Uansett, denne fyren stilte da på date med en diiiiiger tursekk, sånn man har med seg på fjellet. Det ble bare for rart.

Men, det var i grunn ikke det verste. Verste var at fyren sa noe sånt som "hvorfor vil du ha kjæreste?". Så begynte han å legge ut om hvordan det egentlig var styrt av hjernen og at det eneste det var godt for var å få barn. Og han synes ikke jeg var så pen heller, så han kunne ikke tenkt seg å være kjæreste med meg uansett.

For en som hele sitt liv har fått høre at man er stygg så var det ufattelig sårende, og jeg ble faktisk også paff at man kan være så stygg mot andre. Jeg forventer ikke å bli hyllet som en prinsesse, men ja, også jeg drømmer om å bli likt for den jeg er og være sammen med noen som faktisk oppriktig mener jeg er pen og nydelig. For før min mann hadde jeg aldri opplevd det. I stedet for å trøkke det inn så går det an å si "beklager, dette fungerte ikke". Å si til noen at de er stygge, mindre pene osv er rett og slett slemt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 15
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Tror du må spesifisere litt TS, for de fleste her svarer ikke på det du er ute etter.

Skrevet

Tror du må spesifisere litt TS, for de fleste her svarer ikke på det du er ute etter.

Veldig sant... TS, du snakker om noe som er RART at man fant som turn off?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig sant... TS, du snakker om noe som er RART at man fant som turn off?

Ja. Jeg formulerte meg utrolig dårlig i hovedinnlegget, men har nevnt det et par ganger seinere i tråden :) Jeg kan ikke redigere hovedinnlegget ettersom jeg er AB. Så da får det heller være opp til den enkelte hva h*n velger å svare på :fnise:

TS

Skrevet

Beklager trådstarter, off topic, men:

Tja, når kvinner altså er totalt urealistiske og forventer å høre at de er prinsesser, verdens vakreste, verdens beste, har verdens vakreste øyne osv osv - hva skal man da gjøre som mann mener du?

Skal man si hva kvinner forventer og ønsker å høre, og komme i den gode boka?

Eller være ærlig og bli sett på som en ufyselig, slem og frekk fyr? :smoke:

Dere kvinner er altså dumme nok til å belønne mannfolk som smører tjukkest mulig på i komplimentene, eller rett og slett juger for å få snøre i bånn.

:roll:

Ikke alle damer elsker falske komplimenter, Steinar. Noen. Og det er for meg fullstendig uforståelig. Jeg synes tilogmed det er vanskelig å motta det jeg oppfatter som ektefølte komplimenter, og jeg blir skikkelig ille berørt om jeg aner at her er det en som lirer av seg komplimenter bare for å være hyggelig eller gjøre inntrykk.

Hvis en kjæreste hadde sagt til meg at jeg var verdens vakreste, hadde jeg vel sannsynligvis begynt å le. Slike komplimenter betyr lite for meg. Og jeg ønsker på ingen måte at noen smører på med falske komplimenter for å massere mitt ego.

Men over til temaet her; en date som altså fortalte ei dame at hun ikke var pen. La oss si at jeg var på date med deg (gud forby!), og du hadde en veldig rar latter. Synes du da det er naturlig av meg å bemerke det? "Du har en veldig pipete og ubehagelig latter. Men det er fint at du har godt humør da!" eller burde jeg bare holdt kjeft? Eller om jeg ikke likte klærne dine? Skulle jeg da sagt "Jeg synes du ser sidrompa og gubbete ut. Men skoene dine er OK." eller burde jeg holdt kjeft?

Bemerker du ting ved andre i sosiale relasjoner som er negativt på denne måten? I så fall tenker jeg at du mangler sosial intelligens og normal høflighet.

Yvonne: Daten din var skikkelig lite hyggelig! :(

• Liker 12
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Beklager trådstarter, off topic, men:

:roll:

Ikke alle damer elsker falske komplimenter, Steinar. Noen. Og det er for meg fullstendig uforståelig. Jeg synes tilogmed det er vanskelig å motta det jeg oppfatter som ektefølte komplimenter, og jeg blir skikkelig ille berørt om jeg aner at her er det en som lirer av seg komplimenter bare for å være hyggelig eller gjøre inntrykk.

Hvis en kjæreste hadde sagt til meg at jeg var verdens vakreste, hadde jeg vel sannsynligvis begynt å le. Slike komplimenter betyr lite for meg. Og jeg ønsker på ingen måte at noen smører på med falske komplimenter for å massere mitt ego.

Men over til temaet her; en date som altså fortalte ei dame at hun ikke var pen. La oss si at jeg var på date med deg (gud forby!), og du hadde en veldig rar latter. Synes du da det er naturlig av meg å bemerke det? "Du har en veldig pipete og ubehagelig latter. Men det er fint at du har godt humør da!" eller burde jeg bare holdt kjeft? Eller om jeg ikke likte klærne dine? Skulle jeg da sagt "Jeg synes du ser sidrompa og gubbete ut. Men skoene dine er OK." eller burde jeg holdt kjeft?

Bemerker du ting ved andre i sosiale relasjoner som er negativt på denne måten? I så fall tenker jeg at du mangler sosial intelligens og normal høflighet.

Yvonne: Daten din var skikkelig lite hyggelig! :(

:fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier ikke at damer elsker falske komplimenter. Problemet er altså at de faktisk tror på dem som ekte.

Men ellers er jeg selvfølgelig enig i at det ikke er alt sant som skal sies. Eller at man trenger å si alt man mener direkte til et annet menneske.

Og det gjør selvfølgelig ikke jeg heller. Hvis det er noen trøst da ;)

Skrevet

Så dersom en kvinne sier til deg at du er den beste i verden, så lyver hun? Du klarer ikke forstå at du kan være den beste i verden for ett spesielt menneske? Eller den peneste i verden, eller den morsomste? Siden du ikke forstår det, så er det løgn?

• Liker 6
Gjest HunterLady
Skrevet

Morsom tråd!! :fnise:

Og mange ufine dater!! :kjefte:

Jeg har ikke vært på så mange dates jeg, så har dessverre ikke noen rare turn-offs å komme med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at damer elsker falske komplimenter. Problemet er altså at de faktisk tror på dem som ekte.

Men ellers er jeg selvfølgelig enig i at det ikke er alt sant som skal sies. Eller at man trenger å si alt man mener direkte til et annet menneske.

Og det gjør selvfølgelig ikke jeg heller. Hvis det er noen trøst da ;)

Det virker som du ikke klarer å forstå abstrakte begreper så godt. For deg må alt være helt konkret og bokstavelig. Hvis jeg sier sier en fyr jeg dater at han er verdens kjekkeste, så er ikke det enn løgn, og det er heller ikke den objektive sannhet, men det er min personlige mening der og da.

• Liker 7
Skrevet

Så dersom en kvinne sier til deg at du er den beste i verden, så lyver hun? Du klarer ikke forstå at du kan være den beste i verden for ett spesielt menneske? Eller den peneste i verden, eller den morsomste? Siden du ikke forstår det, så er det løgn?

Om det er meg du mener her så vil jeg tatt gode ord fra et menneske jeg kjenner på en positiv måte selvfølgelig, men jeg ville aldri trodd på dem bokstavelig.

Smisking derimot tar jeg faktisk opp negativt. Fordi jeg vet at det er falskt. Og det er der jeg tenker at mange kvinner overhodet ikke har peiling.

Gjest Anna.S
Skrevet

Når han begynnte å ta på håret mitt synes jeg det var litt merkelig, når han spurte om han kunne lukte på det så freaket jeg ut..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dytte! :skratte:

Skrevet

Har vel nevnt det her før. Men det var han som holdt foredrag om Napoleon, bodde i en båt for å spare strøm i leiligheten, sparte også på vann og såpe, hadde hårplugger, var frekk med servitørene, gav femti øre i tips og det eneste han sa som ikke handlet om Napoleon var at jeg hadde store øredobber.

:fnise:

Må bare spørre: Hvordan havnet du på date med denne mannen? Blinddate - eller tapte du et veddemål?

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere virker ganske vriene! Har dere glemt alt det dere selv gjør som er turn-off?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes menn som sitter med bena i kors som Åse Kleveland er skikkelig problematisk :fnise:

Ellers... Jo, jeg mistet all lyst på en fyr som ba meg på middag og serverte salat og saft. Ikke brød, ikke noe ordentlig drikke til...saft, liksom! Og kald, kjip salat! Stusselig. Det var midt på vinteren også, og da er iallefall tørr salat en trist middag.

• Liker 4
Skrevet

Rareste turn-off.. Tja, jeg vet ikke, men garantert turn-off er menn som sitter med beina i kryss.

Og var på date med en som dumpet meg fordi eksen hans ringte å trengte hjelp... :sjenert: hvorpå han sendte melding etterpå og lurte på om vi kunne ta opp igjen daten der vi sluttet fordi han nå hadde hjulpet hun og var ledig. Yeah right.

Det ble ikke slutt på meldingene fra han før jeg ble sammen med en annen!

Gjest Bandit
Skrevet

Det aller rareste var andredaten med ei skikkelig flott dame. Hun var virkelig pen, og førstedaten var særdeles vellykket. Men på denne andredaten hadde hun satt det flotte, lange håret hennes opp, slik at hun så ut som den gamle, strikse lærerinna jeg hadde på barneskolen. :ler:

Jeg kom rett og slett ikke over det i løpet av den daten. Vi fullførte daten, selv om jeg var noe distrahert. Da jeg kom hjem måtte jeg bare flire av meg selv. Skulle DET være nok til å ikke ta en ny date? Så vi avtalte ny date, og da hadde hun håret ned igjen. Vi lo skikkelig av det begge to på tredjedaten, og hun lovet å ikke ha håret slik mer. :ler:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...