Gå til innhold

Hvor gikk vannet ditt?


sirilin

Anbefalte innlegg

Første fødsel så gikk vannet rett før pressriene. Husker ikke noe til det da. Var litt opptatt med andre ting kan man si...

Ved andre fødsel hadde jeg akkurat fått levert storesøster i bhg, og var kommet hjem igjen. La meg nedpå i senga for å prøve å sove litt, og da hørte jeg en rar lyd. Reiste meg litt opp i senga og merket at det rant nedover beina mine... Husker jeg fikk skikkelig hjertebank, gikk ut på badet og tok på meg et tykt bind (hjalp ikke en drit, rant gjennom bukse og alt, ekkelt), og ringte samboer som var på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannet mitt gikk klokka 4 på natta på toalettet på sykehuset, 8 timer senere var endelig gutten ute. Hvem som måtte tørke opp etter meg vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang i senga hjemme, rakk heldigvis å reise meg før det fossa utover. Andre gangen ble det tatt av jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk midt på natta, i senga. Heldigvis hadde jeg forberedt meg ved å legge en del håndduker oppå lakenet. Det fortsatte å fosse mens jeg løp gjennom gangen og til toalettet. Det var jeg selv som fant håndduker etterpå og tørket opp.

Riene begynte ikke før et døgn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under første fødsel lakk det litt og litt jevnlig, men det var veldig lite så vannet ble tatt mot slutten av fødselen.

Fødsel nummer to startet med at jeg våknet av at vannet gikk i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på sykehuset og hadde fått tildelt en fødestue. jeg hadde fått beskjed om å tisse på en kopp siden de mistenkte svangerskapsforgiftning.

jeg hadde akuratt fått tisset i koppen og reiste meg opp av doen for å ta på meg den nydelige nettingtrusen jeg hadde fått tildelt, og da sa det plask på gulvet. det var barnepleieren som vasket opp etterpå, jeg fikk tildelt et av de nydelige bleiebindene som tok resten av det som kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Var på overtidskontroll og skulle til å dra hjem, gikk ut av døra og DER gikk vannet. Hadde blitt strippet.

Rett opp på føden, fikk drypp og etter 10 timer var frøkna der :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter vannet noe?

Jeg synes det lukter litt som sperm, jeg. :sjenert: Det lukter iallefall langt fra tiss og utflod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannet ble tatt på sykehuset begge ganger. Første gangen stoppet fødselen litt opp rundt 6 cm, men da vannet ble tatt så kom det i gang igjen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart og tenke på at vannet går av seg selv før barnet i 30% av fødslene, det fortalte iallefall min jordmor :sjenert:

jeg føler at det er mer enn et selv..

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk da jeg snudde meg på sykesenga for å ta av CTGen etter andre modningspille. Først litt varmt og vått, som å tisse litt på meg :fnise: Jordmordåsa med restylanelepper og silikonboobies trodde meg ikke først. Så sa det "knepp" og begynte å renne ordentlig! :lur: Neivel..? Riene var i gang for fullt en time etter. Så rant det stort sett hver gang jeg skiftet stilling og 16 lange timer etter var han ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vannet gikk da jeg lå i sofaen. Kjente et slags dunk (dette kneppet andre snakker om, men jeg opplevde det mer som om noe stanget litt hardt mot livmorhalsen). Koblet ikke helt der og da, for jeg var ikke i fødemodus selv om jeg var fire dager over tiden. Men så kjente jeg det lakk litt, så da skyndte jeg meg ned på toalettet, samtidig som tusen tanker raste gjennom hodet mitt. :gjeiper:

Og der ble jeg sittende i en halvtime før det sluttet å renne så intenst at jeg kunne ta på meg bind for å begynne å informere alle rundt om at vannet var gått. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vannet mens jeg var hos jordmoren min på kontroll :) Lå med nåler og hadde modningsakupunktur i det vannet plutselig fosset! Trygt sted å være når vannet gikk i allefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk tidlig en morgen da jeg lå i senga. Lå våken, kjente et lite *poff* og kjente det ble varmt. Lå på tisselaken og 5 håndduker (var usikker på om jeg hadde lekket bittelitt fostervann dagen før, og skulle inn til kontroll denne dagen, så hadde tatt mine forhånsregler :gjeiper: ).

Jeg spratt opp med håndklærne mellom beina, og heldigvis er badet rett overfor soverommet. Kom meg akkurat på skåla i tide - på de få meterne hadde det trekt gjennom alle håndklærne, men unngikk visst å få det på gulvet. (Brølte til kjæresten som lå å sov at vannet hadde gått, sa han måtte tørke opp vannet av laminaten på soverommet og parketten i gangen før det trekte seg gjennom :fnise: men han kunne ikke se noe vann).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det lukter litt som sperm, jeg. :sjenert: Det lukter iallefall langt fra tiss og utflod!

Er det sånn at hvis det går når man sitter på cafe, for eksempel, og det kommer veldig mye, at andre vil kunne kjenne denne lukten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...