Gå til innhold

Hvor gikk vannet ditt?


sirilin

Anbefalte innlegg

Syns det er veldig mange som starter med vannavgang, med tanke på at det er visstnok bare 10 % det skjer for.

Lykke til med forestående fødsel, Barclone, håper du får en knallfin opplevelse!

Synes å ha lest 1/5 det skjer for?

Er egentlig veldig glad begge mine fødsler startet med vannavgang. Da visste jeg hva som var i vente, istedet for å gå å kjenne på alle murringer og vondter den siste tiden :fnise:

Lykke til, Barcelone!

For å holde meg en smule til tema så kan jeg meddele at da min mor var gravid med meg, så startet hennes fødsel ved vannavgang om morgenen. Faren min jobber på nordsjøen, og mamma har som vane å alltid bytte til rent sengetøy den dagen han kommer hjem. Så mamma sto med rier, og fostervann som lekker nedover lårene, og bytter sengetøy, for hun skjønte jo at pappa kom til å få dra hjem fra plattformen :fnise: Han kom inn på fødestuen 10-15 minutter før pressriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannet mitt gikk på sykehuset mens vi ventet på å få et rom. Hadde fått et midlertidig rom med dobbelseng. Jeg hadde vonde partier fra begynnelsen av så jeg var vel kanskje ganske anspent. Da vi lå i sengen, lå min samboer bak meg og maskerte meg på korsryggen med sine varme hender. Jeg hadde satt på deilig musikk fra Sigur Rós og dempet belysning.

Nå slappet jeg endelig av!!

2 minutter senere var det som om noe sprakk. Det var akkurat som om noen helte en bøtte med vann på gulvet, bare at jeg var i sengen. Alt ble klissvått, jeg reiste meg opp på gulvet og der kom resten. Så masse! :o :fnise:

Etter vannet gikk hadde jeg så adrenalinkick at jeg sto å skalv som en nyfødt kalv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet om de to første fødslene tidligere i tråden, men kan jo oppdatere med den siste også. Jeg hadde slitt mye med maserier, og to dager før var det såpass at jeg var sikker på at fødselen var i gang. Men plutselig ble det helt stille. Ikke en eneste kynner på to døgn. Hadde akkurat lagt meg til å sove da det plutselig kjentes ut som om jeg tisset på meg. Det kom heldigvis ikke mye, men det rant konstant. Det tok ca 5 timer før riene startet, og 5 timer til før babyen var ute. Når riene startet fosset det ut vann ved hver rie.

Jordmoren min luktet også på bindet da jeg kom inn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min luktet også på bindet da jeg kom inn :fnise:

Haha, det gjorde min også! Da ble jeg flau kjente jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo logisk, all den tid fostervannet har en særpreget lukt. Søtt, litt som urin hos uoppdagede diabetikere. Eller sæd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo logisk, all den tid fostervannet har en særpreget lukt. Søtt, litt som urin hos uoppdagede diabetikere. Eller sæd.

Ja, jeg forstod hvorfor hun gjorde det, men det var litt pinlig likevel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere tisselaken i senga på slutten av svangerskapet ? Sånn vannet ikke lukter i madrassen ?

Anonymous poster hash: e806c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det gjorde min også! Da ble jeg flau kjente jeg :fnise:

Jeg kom inn litt over midnatt, og både jeg og jordmor hadde natthumor, så det ble en del fjolling rundt snusing av bind faktisk :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang: I sengen kl 6 om morgenen (eller, jeg rakk heldigvis å sprette ut av senga så det aller meste havnet på gulvet). Mannen tørket opp mens jeg dusjet.

Andre gang: Jordmor på sykehuset tok vannet for å starte fødselen. Det var vanvittige mengder så hun måtte bytte på sengen to ganger og tørket gulvet igjen og igjen.

Tredje gang: Vannet gikk plutselig da jeg akkurat hadde fått fødestue og to jordmødre stod og diskuterte om de skulle ta vannet for å sette meg i gang. Babyen var ute under en halvtime etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

På sykehuset. En sykepleier stod 1 meter rett foran meg og snakket til meg, så jeg slapp å tenke på å vaske etter meg. Det kom som en foss, så hun var ikke i tvil over hva som skjedde. (Ikke jeg heller for så vidt).

Tillegg: Jeg stod oppreist, og det skjedde ganske tidlig i mitt fødselsforløp selv om min fødsel ikke er blant de lengste som har funnet sted.

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...