Gå til innhold

Hvor gikk vannet ditt?


sirilin

Anbefalte innlegg

Hvor og når gikk vannet ditt? Noen som har opplevd at vannet gikk på et offentlig sted?

Hva gjorde dere egentlig når vannet gikk? Står mannen og tørker opp alt dette, eller hvordan fungerer dette? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannet mitt gikk midt på natten etter at jeg hadde vært å tisset.

Det kom en slags lyd mens jeg tisset. Jeg klarer ikke forklare det på en bedre måte enn en slags søkke lyd.

:fnise: I hverfall så gjorde jeg det lille hoppet som jordmor hadde fortalt om, for å sjekke om vannet hadde gått.

Dessverre, og fordi doen var for liten, gjorde jeg dette da jeg hadde gått ut i gangen, og da sa det flooosh!!!

Han måtte tørke opp, for jeg satt på doen for at det ikke skulle bli enda mer å tørke. :sjenert:

Endret av Lillymin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det sent i fødselen, når jeg lå i badekaret på klinikken. Praktisk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet ble tatt kontrollert på fødestua :) Hos ei venninne gikk vannet da hun kjørte t-banen ned til byen, ble mye action for hodet var ikke festet, heldigvis var mammaen hennes med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk i det jeg reiste meg for å gå ut av vår bil og inn i ambulansen.(rask fødsel så vi stoppa underveis til sykehuset og ringte etter ambulanse). Hodet var festa og hun lå godt ned i bekkenet så var ikke så mye vann som kom.

Resten gikk litt og litt under pressriene og det siste i det hun ble født(i ambulansen utenfor sykehuset).

Første fødsel var igangsatt og da ble vannet tatt når jeg nærmet meg full åpning.

Endret av Merlion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk i sofaen, men siden hodet var festa og langt nede i bekkenet så ble det ikke noe gris. Det var så lite vann som kom at jeg var usikker på om det faktisk var gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde akuratt värt på butikken :-) kjörte de 10 minuttene hjem, tok 1 steg ut av min splitter nye bil og da gikk vannet som en foss !!! Både jeg og sambo var veldig glade for at det ikke kom i bilsete ja :-D men da jeg kom inn gikk vannet flere Ganger i puljer på badet. Sambo fikk törke opp han ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg fødte gikk vannet om natten mens jeg sov. Våknet på morgenen av at jeg måtte tisse, og oppdaget at det var vått i senga. Trodde selvfølgelig at jeg hadde tisset på meg. Jogget inn på toalettet, tisset, og da det forsatte å sildre lenge etter jeg kjente at jeg var ferdig, DA skjønte jeg hva som egentlig foregikk. Fikk ikke rier før noen timer senere.

Andre gangen stakk JM hull på fosterhinnen da hun skulle feste en elektrode på hodet til barnet.

Tredje gangen gikk ikke vannet i det hele tatt, og barnet ble født i fosterposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt en morgen hos min mor. Skulle reise meg opp fra sofaen og si "nei, nå skal jeg hjem og sove litt mer, har nesten ikke sovet i natt!" så kjenner jeg lårene mine blir varme og våte. jeg prøver å hoppe vekk fra teppet hennes, sånn at hun kun trenger å vaske gulvet ;) . Hodet var festet, men her var det virkelig ikke tvil om at vannet hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå å sov da jeg våknet av at jeg var våt mellom beina :sjenert: Jeg reiste meg opp for å gå på badet, og da kom resten. 8 timer senere var lillegutt ute :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Første fødsel: Vannet gikk da jeg var på do midt på natta. Mannen må jo ha tørket opp, men jeg husker det ikke.

Andre fødsel: Vannet gikk på kjøkkenet idet jeg bøyde meg for å ta ut noe fra fryseren. Seks timer senere var barnet født. Tror nok det var mannen som brukte gulvkluten den gangen også ...

Tredje fødsel: Jeg våknet med fostervannslekkasje, ikke noe søl på gulvet. :)

Ei jeg kjenner, opplevde at vannet gikk mens hun sto i kassa på Rimi og skulle betale. Det er jo den klassiske filmvarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tok jordmor vannet for å sette i gang fødselen. Jeg lå i en seng og plutselig ble det vått. 6,5 time senere ble jenta vår født. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gang: I sengen kl 6 om morgenen (eller, jeg rakk heldigvis å sprette ut av senga så det aller meste havnet på gulvet). Mannen tørket opp mens jeg dusjet.

Andre gang: Jordmor på sykehuset tok vannet for å starte fødselen. Det var vanvittige mengder så hun måtte bytte på sengen to ganger og tørket gulvet igjen og igjen.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen gikk vannet om morgenen da jeg sto opp av senga. Følte jeg måtte tisse. Riene begynte en god stund etter det.

Andre gang merket jeg ikke noe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...