Gå til innhold

Merkelig venninne!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir du så irritert over dette egentlig, TS?

Å være sammen med unger synes jeg er skremmende, jeg aner ikke hva jeg skal snakke med dem om, så å spille et spill ville for meg vært det minst skremmende av alternativene du nevner. Lese bok til ungen får hårene til å reise seg i nakken, og å ta ungen med ut på tur er uaktuelt. Men jeg kunne gjerne ha vasket vinduene dine, laget middag og handlet eller tatt oppvasken så du kunne ha tatt ungen med ut på tur.

Og når det gjelder dette med å spille spill - så er det ikke sikkert at det er så enkelt å spille med ungen. Man føler seg forpliktet til å la ungen vinne, og det kan ta tid. Lang tid. Eller så risikerer man at ungen hylgriner om han taper. Hvordan gutten din er aner jeg ikke, kan være han er en engel som tar et tap med et smil. Men din venninne vet nok at ikke alle barn tar et tap like godt.

Hadde jeg vært på besøk hos deg, hadde jeg nok spilt med ungen. Men jeg hadde ikke latt ham vinne. Og jeg hadde hatt full forståelse for at andre ikke ønsker å spille i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unge voksne av i dag er visst fortsatt barn. Og forventer at verden fortsatt snurrer rundt dem.

De synes at folk som forventer noe annet enn det de har LYST til å gjøre, er kravstore. Og de ser på barn som små uhyrer, som helst ikke burde eksistert.

Når man til og med kutter ut venner fordi de har fått barn, så går det veldig langt i egoismen, men det blir vel flere og flere slike.

Altså: dagens unge voksne vil ikke gjøre annet enn det de har LYST TIL, og ihvertfall ikke noe som ikke gir dem selv fordeler. Å være imøtekommende, raus, involverende osv er ikke lengre et tema....forventer noen dette, er de rett og slett for kravstore.

Hvordan vil verden se ut om 20-30 år hvis de holdningene som preger denne tråden blir rådende? En egosentrisk verden, hvor ingen bryr seg om hverandre! Men hvor alle skal gjøre kun det de HAR LYST TIL.

Det høres jo nesten ut som at disse holdningene faktisk er både godtatte og helt vanlige nå også.

Skrevet

Herlighet, når hun kommer og bor hos dere i over en uke, noe som i seg selv er litt mer slitsomt enn vanlige uke synes jeg virkelig hun burde i det miste leke med ungen din når han spør henne pent. Hun burde jo faktisk gjøre det uten å bli bedt om det i og med at alle voksne burde være såpass modne at de skjønner at unger trenger oppmerksomhet.

Du kan jo kanskje prøve å snakke med henne om det, kanskje spørre litt diskret om hvorfor hun ikke vil leke med han eller noe lignende ? Det er jo faktisk ikke mye du ber henne om å gjøre...

Jeg er enig med deg, men må bare si at dette med å leke med unger, det gjør ikke jeg heller. Jeg kjører ikke lekebiler på stuegulvet eller leker med dukker osv. Unger kan leke med hverandre.

Men det er jo så mange andre måter å være sammen med barn på enn å leke. Jeg leser gjerne en bok eller tar dem med til en lekeplass.

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, når hun kommer og bor hos dere i over en uke, noe som i seg selv er litt mer slitsomt enn vanlige uke synes jeg virkelig hun burde i det miste leke med ungen din når han spør henne pent. Hun burde jo faktisk gjøre det uten å bli bedt om det i og med at alle voksne burde være såpass modne at de skjønner at unger trenger oppmerksomhet.

Du kan jo kanskje prøve å snakke med henne om det, kanskje spørre litt diskret om hvorfor hun ikke vil leke med han eller noe lignende ? Det er jo faktisk ikke mye du ber henne om å gjøre...

Jeg forventer du maler huset mitt hvis du kommer på besøk....du er advart!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer du maler huset mitt hvis du kommer på besøk....du er advart!

Får jeg valget mellom å delta i husmaling og å leke med biler i sandkassa, velger jeg gladelig husmaling.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke liker nettopp din unge..

Da burde hun absolutt ikke være der i over en uke, da holder det med en helg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er bagrunnen for hun var der en uke egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke snakk om at jeg ville tatt initiativ til å leke med en unge. Jeg hadde stivnet, ikke ant hva på kloden jeg skulle si og gjøre, og ungen ville garantert merket at jeg egentlig ikke ville. Unger merker sånt. Oppvasken kan jeg dog gjerne ta, så moren får tid til å leke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne vennina jobber med barn så blir hun jo helt sikkert ikke usikker når barn snakker til henne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne vennina jobber med barn så blir hun jo helt sikkert ikke usikker når barn snakker til henne.

Ikke vet jeg, kan være hun jobber på småbarnsavdeling og bruker mesteparten av dagen på å bytte bleier for å sette det litt på spissen. :fnise:

Det hadde selvsagt vært hyggelig om hun sa ja, men nå sier hun nei, og uansett hvilken grunn hun har tiil det så bør vi respektere det. Jeg ville sagt ja for høflighets skyld, men jeg forventer ikke at andre gjør det.

Skrevet

De synes at folk som forventer noe annet enn det de har LYST til å gjøre, er kravstore. Og de ser på barn som små uhyrer, som helst ikke burde eksistert.

Jeg ser ingen i tråden som har sagt dette. Jeg, og flere andre, har f.eks sagt at selvsagt bidrar man. Jeg hjelper gjerne til med oppvask, matlaging eller annet husarbeid selv om jeg ikke har LYST til det hvis jeg er på overnattingsbesøk. Jeg anser heller ikke barn som små uhyrer som ikke burde eksistert, jeg ønsker bare ikke å leke med dem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...