AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #81 Skrevet 17. april 2012 Selvsagt hadde jeg blitt fornærmet om venninnene mine ikke viser interesse i å delta under den daglige avstraffingen av min samboer Makan til uengasjerte, frekke og avsosiale venninner som ikke engasjerer seg hiv de ut! Denne barne "hateren" har samboer, men har ingen krav til venninner om at de må forholde seg til samboer utenom det som faller under folkskikk. Null press. Hvorfor skal det være en selvfølge at man vil spille spill med barn? Når jeg først får kommet meg i gang med å lese, så skal det mye til for å løsrive meg, og om jeg blir forstyrret pga småting så kan jeg bli ganske så irritert. Hva med å lære barn at man ikke skal forstyrre en voksen som er opptatt med noe, med mindre det er noe viktig? Nå har jo denne voksne bodd sammen med dem i over en uke. Det er jo en belastning å ha overnattingsbesøk så lenge, da syns jeg venninna kunne engasjert seg litt med barna også.
Skyld Skrevet 17. april 2012 #82 Skrevet 17. april 2012 Kommer overnattingsbesøk med visse krav, så hadde kanskje venninne likt å være kjent med disse før hun kom på besøk? Er ikke alle som hadde kommet innom om de viste at det krevdes mer enn det vanlige "hjelp til med det av husarbeid som du selv måtte føle for". "Hjelp til med barna" hadde holdt meg borte i allefall. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #83 Skrevet 17. april 2012 Nå har jo denne voksne bodd sammen med dem i over en uke. Det er jo en belastning å ha overnattingsbesøk så lenge, da syns jeg venninna kunne engasjert seg litt med barna også. Siden du bor hos meg i en uke,syntes jeg du skal dra å besøke min bestemor på sykehuset, sånn siden du er her en uke må du hjelpe meg med idiotiske ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oneoneoneoneone 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #84 Skrevet 17. april 2012 Siden du bor hos meg i en uke,syntes jeg du skal dra å besøke min bestemor på sykehuset, sånn siden du er her en uke må du hjelpe meg med idiotiske ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oneoneoneoneone Så du syns det å spille spill en gang eller to med en 6-åring (som bor i huset venninna er gjest i) er det samme som å dra på sykebesøk til bestemoren? Jaja...
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #85 Skrevet 17. april 2012 Så du syns det å spille spill en gang eller to med en 6-åring (som bor i huset venninna er gjest i) er det samme som å dra på sykebesøk til bestemoren? Jaja... For noen mennesker er det faktisk like kjedelig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #86 Skrevet 17. april 2012 For noen mennesker er det faktisk like kjedelig. Javel, men nå er jo faktisk venninna gjest i 6-åringens hjem og da syns jeg man skal være litt imøtekommende. 1
Skyld Skrevet 17. april 2012 #87 Skrevet 17. april 2012 Enda kjedligere om det er hva man jobber med til hverdagen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #88 Skrevet 17. april 2012 Javel, men nå er jo faktisk venninna gjest i 6-åringens hjem og da syns jeg man skal være litt imøtekommende. Gjestene mine kommer ikke til meg for å jobbe! Det er bare direkte frekt! 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #89 Skrevet 17. april 2012 Gjestene mine kommer ikke til meg for å jobbe! Det er bare direkte frekt! Spille spill med en 6-åring som bor i huset er ikke å jobbe... 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #90 Skrevet 17. april 2012 Spille spill med en 6-åring som bor i huset er ikke å jobbe... For noen føles det som jobb. Gir du dem valget mellom å hjelpe til med middagen eller spille spill, så velger de gladelig førstnevnte. Venninnen til TS ser vel på det som jobb, ettersom hun jobber med barn. 2
loffen Skrevet 17. april 2012 #91 Skrevet 17. april 2012 Jeg hater å spille spill og hadde sikkert sagt nei jeg også. Selv om jeg har barn selv, er det sjelden jeg blir med på å spille noe som helst. Jeg sier også altid nei til 'selskapsleker' eller qiuz o.l. i voksen-selskap. Og synging! Makan til tøys. :gjeiper: Hva slags spill er det snakk om her da? Lotto? Jeg ville heller skiftet sengetøy, vasket do og pusset vinduer om det var det i alle fall! 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #92 Skrevet 17. april 2012 Spille spill med en 6-åring som bor i huset er ikke å jobbe... Jo, for noen er det gørr kjedelig. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #93 Skrevet 17. april 2012 Jeg skjønner at noen ikke er overbegeistra for barn. Men når en drar på besøk til en venninne med to og blir der en uke syns jeg det er merkelig å ikke kunne bruke noen få minutter av den tida på å glede en liten guttunge. Makan til egoisme! 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #94 Skrevet 17. april 2012 Jeg skjønner at noen ikke er overbegeistra for barn. Men når en drar på besøk til en venninne med to og blir der en uke syns jeg det er merkelig å ikke kunne bruke noen få minutter av den tida på å glede en liten guttunge. Makan til egoisme! Makan til egoisme og tro at andre skal undreholde barna sine. Man er gjest, ikke barnepike! Kommer du til meg må du fikse alle pcene mine..tross alt du er på besøk og du jobber jo allerede med det 3
Cata Skrevet 17. april 2012 #95 Skrevet 17. april 2012 Så du syns det å spille spill en gang eller to med en 6-åring (som bor i huset venninna er gjest i) er det samme som å dra på sykebesøk til bestemoren? Jaja... Jeg ville foretrukket å besøke bestemoren på sykehuset... Bestemødre er som regel enklere å kommunisere med enn barn for meg. Barn skremmer livet av meg og gjør meg stum av skrekk for jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dem. (Det er faktisk en medvirkende årsak til at jeg ikke har samboer, som det så elegant ble slengt ut lenger opp i tråden.) Når det er sagt så ville jeg heller aldri bodd frivillig en hel uke hos venner med barn. og jeg ville i grunnen tenkt meg om både to og tre ganger før jeg bodde så lenge hos barnløse venner også (etter tre dager lukter som kjent både fisk og gjester ille ) . Er barna små som i dette tilfellet så er en helg nok så det holder, og i flere tilfeller så har jeg foretrukket å ta inn på hotell også da. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 17. april 2012 #96 Skrevet 17. april 2012 Etter å ha hatt besøk av en venninne i over 1 uke, må jeg si at jeg er litt overrasket og betuttet! Men er mulig jeg forlanger for mye, må nesten høre hva dere her på KG mener! Har en baby som naturlig nok krever sitt. Eldstegutten min på 6 blir derfor en del overlatt til seg selv, noe som stort sett går veldig bra. Han leker fint på egen hånd. Men selvsagt blir han litt selskapssyk innimellom, og han har ved gjentatte anledninger spurt om venninnen min ville spille et spill med han. Hun har svart "Nei" hver eneste gang! Ikke leker hun med han heller, sitter stort sett og leser dersom jeg og mannen min er opptatt. Syns det er rart, jeg da. Hva mener dere? Kanskje hun ikke liker eller føler seg komfortabel sammen med unger... 2
Gjest BettyBoop Skrevet 17. april 2012 #97 Skrevet 17. april 2012 Hun jobber med unger! Så jeg syns dette er ekstra rart pga det! Er sant at det er min unge, slik anonym skriver, og selvsagt er han mitt ansvar! Men syns det er rart likevel. Har vært på besøk hos folk med unger, før og etter jeg selv fikk barn, kunne aldri oppført meg sånn... Kanskje hun ikke liker nettopp din unge.. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #98 Skrevet 17. april 2012 Kanskje hun ikke liker nettopp din unge.. Ja.. kan hende at ungen er like kravstor som sin mor? 3
Gjest TS Skrevet 17. april 2012 #99 Skrevet 17. april 2012 Må si jeg er overrasket. Sammenligne det å spille et spill med en 6-åring, med å besøke en syk bestemor eller underholde barnefaren...? Hva er det for noe? Selvsagt kan det hende venninna mi ikke liker spill, det er jo helt ok. Men hun hadde vel ikke slitt seg ut om hun hadde brukt noen minutter av sin tid til å imøtekomme hans tillitserklæring og f.eks. lese en bok. Eller gå en liten tur? Hva som helst, egentlig! Og - du som kutter ut venninner når de får barn - for en flott ting å gjøre! 1
MiniSilje Skrevet 17. april 2012 #100 Skrevet 17. april 2012 Herlighet, når hun kommer og bor hos dere i over en uke, noe som i seg selv er litt mer slitsomt enn vanlige uke synes jeg virkelig hun burde i det miste leke med ungen din når han spør henne pent. Hun burde jo faktisk gjøre det uten å bli bedt om det i og med at alle voksne burde være såpass modne at de skjønner at unger trenger oppmerksomhet. Du kan jo kanskje prøve å snakke med henne om det, kanskje spørre litt diskret om hvorfor hun ikke vil leke med han eller noe lignende ? Det er jo faktisk ikke mye du ber henne om å gjøre... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå