Gå til innhold

Merkelig venninne!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo normal høflighet å hjelpe litt til med diverse når man er på besøk sånn, iallefall når man er en hel uke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet

Det er jo normal høflighet å hjelpe litt til med diverse når man er på besøk sånn, iallefall når man er en hel uke!

Jeg hjelper gjerne til, men å spille spill med unger vil jeg helst unngå så langt det er mulig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når man er gjest i andres hjem i over en uke må man simpelthen finne seg i å måtte forholde seg til alle husets beboere, om enn bare for høflighetens skyld. Også barna. Jeg er heller ikke spesielt flink med barn jeg ikke kjenner godt, men jeg klarer da spille en runde ludo med venninners barn, eller lese en bok for dem, eller bare prate litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjelper gjerne til, men å spille spill med unger vil jeg helst unngå så langt det er mulig.

Hvis barnet har spurt gjentatte ganger er det jo rett og slett uhøflig å svare nei hver gang.

Gjest Vampen
Skrevet

Hvis barnet har spurt gjentatte ganger er det jo rett og slett uhøflig å svare nei hver gang.

Så at man ikke gir etter for mas er uhøflig?

• Liker 6
Skrevet

Eg hadde ikkje giddi i å spele spel med ein unge, eg hatar spel. Eg kunne kan hende ha foreslått noko anna om det var naudsynt. Men eg trur det er meir truleg at eg ville tilbudt meg å stryke klede eller vaske opp, altså. Som det har blitt sagt, det er å vente at ein bidreg litt, men nett å leike med ungar er eg grueleg lite god til, eg er derimot ein jævel til å stryke klede.

Haha, akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om venninnen er på besøk hos trådstarter i ferien sin. Hadde det vært meg kunne jeg gjerne tatt et tak i huset, men ellers hadde jeg villet få sitte i fred og surfe på nettbrettet mitt eller lest i boka mi når venninnen min var opptatt med annet.

For øvrig burde 6-åringen være i stand til å underholde seg selv, og det er på tide at han lærer at det ikke er pent å plage gjester med å mase slik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart, særlig når hun er på besøk så lenge. Jeg har ikke barn selv, og føler ikke alltid jeg skjønner meg på dem (blir også sliten av å være mye sammen med unger), men jeg ser liksom på dem som folk, og prøver å komme godt overens med både tantebarn og venners barn. Så jeg ville nok sagt ja til å spille, eller foreslått noe annet vi kunne gjøre - ikke hver gang ungen spurte, men noen ganger i løpet av en uke i hvert fall...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så at man ikke gir etter for mas er uhøflig?

Ja jeg syns det. Barnet spør jo fordi det har lyst til å leke med venninnen.

Gjest Vampen
Skrevet

Ja, og? Venninnen har tydeligvis ikke lyst. Da bør barnet lære å respektere det, ikke fortsette å mase.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og? Venninnen har tydeligvis ikke lyst. Da bør barnet lære å respektere det, ikke fortsette å mase.

Javel. Hadde det vært min venninne hadde det vært siste gang jeg hadde hatt hun på overnattingsbesøk iallefall.

Jeg syns mennesker er sære når de ikke responderer når barn prøver å få kontakt.

Og hvis ikke hun ville spille kunne hun hvertfall kommet med et annet forslag på noe de kunne gjøre. De er jo sært å ikke gjøre noe med barna i det hele tatt når hun er der i over en uke.

Barnet blir helt sikkert litt lei seg..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og barnet har godt av å lære at ikke alle ønsker å leke med barn. Og at et nei er et nei, og gjentatt masing er uhøflig.

• Liker 7
Gjest Vampen
Skrevet

Javel. Hadde det vært min venninne hadde det vært siste gang jeg hadde hatt hun på overnattingsbesøk iallefall.

Jeg syns mennesker er sære når de ikke responderer når barn prøver å få kontakt.

Og hvis ikke hun ville spille kunne hun hvertfall kommet med et annet forslag på noe de kunne gjøre. De er jo sært å ikke gjøre noe med barna i det hele tatt når hun er der i over en uke.

Barnet blir helt sikkert litt lei seg..

Og jeg synes det er sært at folk ikke kan skjønne at ikke alle er helt ville etter å tilbringe tid med barn. Har man ikke lyst, så bør det være greit. Det er ikke sånn at man er forpliktet til å finne på noe, eller stille opp for lek og spill, om et barn spør. Om barnet blir lei se, så bør noen forklare det at ikke alle liker å spille spill eller hva det måtte være, og at det er viktig å respektere når folk sier nei til å være med på noe.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er merkelig at hun ikke ønsker å leke med ungen. Hun bør absolutt hjelpe til med noe når hun er der, men om hun f.eks tar oppvasken så har hun gjort sitt og skal ikke føle seg forpliktet til å gi etter for mas.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Enig med Tigress, og jeg har faktisk vært i en liknende situasjon. I mitt tilfelle var det snakk om at jeg var på besøk hos venninne som var eneforelder til et barn på 4-5 år. Heldigvis maste ikke barnet på meg om spill eller liknende (jeg er ikke glad i barn og blir ufattelig stiv og kjedelig om jeg skal prøve å "gjøre noe hyggelig sammen med dem" - jeg er kort sagt vettskremt i slike situasjoner), så jeg slapp å være uhøflig i så måte. Likevel, jeg ville neppe følt meg vel med å være veldig gjest og bli oppvartet i ett og alt.

Jeg løste problemet med å bidra med en del husarbeid når jeg var på helgebesøk, slik at min venninne fikk frigjort litt ekstra tid med barnet (eksempelvis kunne jeg ta oppvasken mens de to så barne-TV sammen). På den måten så ble jeg ikke "hun som stjeler mammas oppmerksomhet", og heller ikke den som bare satt og ble oppvartet.

Endret av Cata
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns venninnen kunne spilt litt med han. Ti kjedelige og ukomfortable minutter er ikke mye. Stakkars gutt, han tror sikkert det er han det er noe galt med :tristbla:

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg syns venninnen kunne spilt litt med han. Ti kjedelige og ukomfortable minutter er ikke mye. Stakkars gutt, han tror sikkert det er han det er noe galt med :tristbla:

Jesus, dramalama! Om ungene er så sarte at de tror det er noe galt med dem fordi en person ikke vil spille brettspill med dem, så burde man se nærmere på oppdragelsen man gir dem.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jesus, dramalama! Om ungene er så sarte at de tror det er noe galt med dem fordi en person ikke vil spille brettspill med dem, så burde man se nærmere på oppdragelsen man gir dem.

Når dama bor der over en uke og ikke gidder å bruke et eneste minutt av tiden på ungen er det vel ikke så rart om han føler seg oversett.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke spesielt interessert i barn, ei heller særlig komfortabel rundt dem. Jeg hadde ikke hadde lyst å spille spill eller gjøre noe med gutten, men hadde kanskje sagt ja en gang eller to for høflighets skyld.

Jeg er enig at om man bor der en uke, så kan man godt bidra. Så jeg hadde heller handlet til middag, vasket opp eller gjort noe annet i stedet for om jeg kunne.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns det litt rart at hun som faktisk jobber med barn ikke gidder å sette av litt tid til å spille med ungen.

Jeg er ikke så glad i barn, men bruker da litt tid på dem når jeg er på besøk. Det er vel mest høflig i mine øyne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...