Gå til innhold

Merkelig venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha hatt besøk av en venninne i over 1 uke, må jeg si at jeg er litt overrasket og betuttet! Men er mulig jeg forlanger for mye, må nesten høre hva dere her på KG mener! Har en baby som naturlig nok krever sitt. Eldstegutten min på 6 blir derfor en del overlatt til seg selv, noe som stort sett går veldig bra. Han leker fint på egen hånd. Men selvsagt blir han litt selskapssyk innimellom, og han har ved gjentatte anledninger spurt om venninnen min ville spille et spill med han. Hun har svart "Nei" hver eneste gang! Ikke leker hun med han heller, sitter stort sett og leser dersom jeg og mannen min er opptatt. Syns det er rart, jeg da. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo, det er rart, egentlig ganske uhøflig..

Gjest "gjest"
Skrevet

Hun er en voksen som oppfører seg som en unge. Det er ikke sjarmerende.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Det er ikke HENNES unge...DIN unge, DU får underholde den.

• Liker 39
Skrevet

Mest sannsynlig så liker hun ikke barn.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Kansje hun hater unger? :lete: Har du spurt hvorfor hun sier nei?

Skrevet

Hun liker nok ikke barn. Merkelig oppførsel fra henne uansett å ikke prøve en gang å vise interesse for sønnen din.

Skrevet

Hun jobber med unger! Så jeg syns dette er ekstra rart pga det! Er sant at det er min unge, slik anonym skriver, og selvsagt er han mitt ansvar! Men syns det er rart likevel. Har vært på besøk hos folk med unger, før og etter jeg selv fikk barn, kunne aldri oppført meg sånn...

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun jobber med unger, så er hun kanskje sliten av dem og bare ønsker å ha litt fri?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Det er ikke HENNES unge...DIN unge, DU får underholde den.

Jeg er forsåvidt enig i det du sier. Det er ikke besøket som er ansvarlig for å underholde barnet. Men jeg syns det er underlig at hun ikke en gang har lyst til å spille et spill med gutten da. Det krever ikke så mye å spille en runde Ludo eller hva nå det var.

• Liker 3
Skrevet

Som barnløs (og dermed kanskje litt utenforstående?) kan jeg svare at jeg syns det er litt merkelig av henne. Jeg leker gjerne med mine tantebarn, og hadde jeg vært i samme situasjon som venninnen din hadde jeg spilt litt med sønnen din. Men jeg skjønner henne hvis hun synes det er vanskelig å snakke med barn hun ikke kjenner, jeg syns heller ikke det er bare enkelt. Men likevel, jeg syns hun var litt uhøflig, ja.

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det var rart når du sier hun jobber med unger. Kanskje hun syns hun leker nok med dem på jobb og ikke orker det når hun har fri? At hun kanskje syns unger minner henne om jobb?

For egen del ville jeg nok sagt ja til å spille spill, men jeg hadde oppført meg veldig anspent og rart, rett og slett fordi jeg ikke klarer å være meg selv med barn, blir usikker rundt dem og ikke vet hva jeg skal si. Så jeg hadde sikkert bare prøvd veldig hardt og håpa det snart skulle bli ferdig, hehe! Er jo ikke alle som klarer å være flinke med barn.

Men igjen, når venninna di jobber med dem til vanlig var det rarere...!

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha hatt besøk av en venninne i over 1 uke, må jeg si at jeg er litt overrasket og betuttet! Men er mulig jeg forlanger for mye, må nesten høre hva dere her på KG mener! Har en baby som naturlig nok krever sitt. Eldstegutten min på 6 blir derfor en del overlatt til seg selv, noe som stort sett går veldig bra. Han leker fint på egen hånd. Men selvsagt blir han litt selskapssyk innimellom, og han har ved gjentatte anledninger spurt om venninnen min ville spille et spill med han. Hun har svart "Nei" hver eneste gang! Ikke leker hun med han heller, sitter stort sett og leser dersom jeg og mannen min er opptatt. Syns det er rart, jeg da. Hva mener dere?

Hadde jeg hatt så mye imot barn, som det virker som din venninne har, hadde jeg ikke vurdert engang bo hos noen med barn. Ihvertfall ikke i en hel uke. Merkelig venninne og ekkelt menneske.

• Liker 2
Skrevet

Høres kanskje litt rart ut hvis hun har vært på besøk hos dere i en hel uke, da må man jo bidra litt med ting og tang og ikke bare være gjest.

Når det er sagt så spørs det kanskje litt på ungen og hvordan han spør... Jeg har en venninne med to barn h*n eldste er sjefene og uhøflig og skal hele tiden kommandere alle rundt seg til å gjøre ting med h*n. Da blir jeg irritert og sier konsekvent nei, for ingen unge skal fortelle meg hva jeg skal gjøre når jeg er på besøk hos foreldrene. Det yngre barnet derimot er vant til å bli kommandert av sitt eldre søsken og er beskjedenheten selv, hvis h*n spør om jeg vil være med å leke/spille så er det mye lettere å si ja...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

personlig liker jeg å leke med barn om det er spill eller andre type leker og barn liker meg og.

Men jeg synes ikke at hun MÅ leke med barnet ditt selv om hun er på besøk. synes du er merkelig i det her tilfellet.

• Liker 7
Skrevet

Høres kanskje litt rart ut hvis hun har vært på besøk hos dere i en hel uke, da må man jo bidra litt med ting og tang og ikke bare være gjest.

Når det er sagt så spørs det kanskje litt på ungen og hvordan han spør... Jeg har en venninne med to barn h*n eldste er sjefene og uhøflig og skal hele tiden kommandere alle rundt seg til å gjøre ting med h*n. Da blir jeg irritert og sier konsekvent nei, for ingen unge skal fortelle meg hva jeg skal gjøre når jeg er på besøk hos foreldrene. Det yngre barnet derimot er vant til å bli kommandert av sitt eldre søsken og er beskjedenheten selv, hvis h*n spør om jeg vil være med å leke/spille så er det mye lettere å si ja...

Skrevet

Jeg synes ikke det er hennes ansvar å underholde ditt barn.

• Liker 16
Skrevet

På den ene siden er det ikke gjestens ansvar at seksåringen har måttet underholde seg selv som du skriver. Det er foreldrenes ansvar at barna får den oppmerksomheten de trenger fra de voksne.

Men samtidig synes jeg at man forplikter seg litt til å være høflig mot alle som bor i huset man er gjest i. I alle fall til en viss grad. Selv om hun ikke liker barn ville det ikke skade å ofre 15 minutter for en omgang Ludo for høflighets skyld.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg hadde ikkje giddi i å spele spel med ein unge, eg hatar spel. Eg kunne kan hende ha foreslått noko anna om det var naudsynt. Men eg trur det er meir truleg at eg ville tilbudt meg å stryke klede eller vaske opp, altså. Som det har blitt sagt, det er å vente at ein bidreg litt, men nett å leike med ungar er eg grueleg lite god til, eg er derimot ein jævel til å stryke klede.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hun kunne godt ha vist ungen litt oppmerksomhet og vært høflig, men å spille et spill hadde jeg også sagt nei til... :sjenert: Det er en tidskrevende, og ærlig talt kjedelig aktivitet med unger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...