Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klippet meg for ca 2 mnd siden. Til tider savner jeg det lange håret skikkelig mye :tristbla: men samtidig var det litt deilig med en forandring! Slenger meg med her, for nå skal det slippes ut igjen :D

Jeg synes det var drastisk mye finere på det nyeste bildet!

• Liker 1
Gjest Stronger
Skrevet

synes det korte håret hadde mye finere frisyre hvertfall. :)

Ja det er jeg helt enig i! Det "gamle håret" hadde jo vokst ut av frisyren sin :) Samtidig er ikke det første bildet helt representativt for hvordan håret mitt så ut til vanlig, her hadde jeg bare stått opp og gredd alt helt ut for å ta før/etter bilde :fnise:

Gjest Stronger
Skrevet (endret)

Jeg synes det var drastisk mye finere på det nyeste bildet!

Hehe, jeg velger å ta det som et kompliment.. :) Håret trengte desperat en klipp, men jeg trengte jo strengt tatt ikke å ta mye.. Nå vokser det i alle fall ut sunnere!

Endret av Stronger
Skrevet

Hehe, jeg velger å ta det som et kompliment.. :) Håret trengte desperat en klipp, men jeg trengte jo strengt tatt ikke å ta mye.. Nå vokser det i alle fall ut sunnere!

Ja, det betyr jo at du går rundt og er drastisk fin nå. :)

Skrevet (endret)

Jeg skal klippe meg relativt kort i morgen. Gruer meg masse, for jeg hater å gå til frisøren. Men det kommer til å bli mye finere enn det er nå. Langt hår som er slitt og i dårlig frisyre er ikke fint uansett. Tror jeg skal klippe meg oftere nå, så det ikke blir så slitt som det er blitt nå, og se om jeg kan kle å ha langt hår igjen senere. Håret mitt vokser ca 1-1,5 cm i måneden så det blir jo langt igjen om ikke så alt for lenge.

Endret av Vodka
Skrevet

I går begynte jeg på kosttilskuddet, Sink :) Det er bra for hud, hår og immunforsvar, da det påvirker cellefornyingen i kroppen. Håret er jo døde celler, så jeg håper det hjelper =)

Skrevet

Jeg skal klippe meg relativt kort i morgen. Gruer meg masse, for jeg hater å gå til frisøren. Men det kommer til å bli mye finere enn det er nå. Langt hår som er slitt og i dårlig frisyre er ikke fint uansett. Tror jeg skal klippe meg oftere nå, så det ikke blir så slitt som det er blitt nå, og se om jeg kan kle å ha langt hår igjen senere. Håret mitt vokser ca 10 cm på et halvt år. Håret mitt vokser ca 1-1,5 cm i måneden så det blir jo langt igjen om ikke så alt for lenge.

Huff, kjenner følelsen. Det går nok bra om du klipper deg 2-3 ganger i året og ikke skader håret ditt :)

Skrevet

Huff, kjenner følelsen. Det går nok bra om du klipper deg 2-3 ganger i året og ikke skader håret ditt :)

Jeg ombestemte meg, og klipte bare 5 cm. Haha. Men det ble så fint nå, så jeg er glad jeg ikke klipte det kort.

Skrevet

Dytter litt på denne tråden igjen jeg. I går prøvde jeg for første gang den berømte egg- og olivenoljekuren. Og håret mitt er så mykt og blankt i dag! Om det gjør noe spesielt for håret er jeg nok litt tvilende til, det går kanskje heller på eggets konsistens, men jeg er fornøyd likevel :)

Skrevet

Er det greit om man bare bruker egg? Syns olje er litt ekkelt å ha på andre steder mat :P Sparer håret mitt jeg også, og akkurat nå er den på noen cm over midjen, ønsker at lengden skal være ned til navlen så snart som mulig :D

Bruker ingen vitaminer, tror at hårvekst har mest med genetikk å gjøre :)

Skrevet

Er det greit om man bare bruker egg? Syns olje er litt ekkelt å ha på andre steder mat :P Sparer håret mitt jeg også, og akkurat nå er den på noen cm over midjen, ønsker at lengden skal være ned til navlen så snart som mulig :D

Hehe, jeg syntes egg var mer ekkelt enn olje. Mulig du kan bruke bare egg, men ser for meg at det ikke sitter noe særlig i håret siden det er så glatt. Det var et klin, og mens olja setter seg i håret mitt, hadde egget en tendens til å renne ned (plastpose er nødvendig). Hvis du synes vanlig olivenolje er ekkelt, så finnes det jo mange andre typer oljer og, som kanskje føles bedre?

Skrevet

Noen som har prøvd sånn shampo for å få håret til å vokse? Hvordan blir kvaliteten på håret når man bruker sånn shampo? Jeg må ha shampo for krøller og krus, og er redd for at en slik shampo vil føkke opp strukturer på håret mitt. Noen som har erfaring?

Jeg bruker f.a.s.t. Jeg synes ikke håret mitt har blitt noe annerledes, men jeg bruker en annen balsam i lengden enn f.a.s.t. sin og kurer det så ofte jeg rekker. Kjøpte også en spray fra Redken igår som heter supple touch som har samme effekt som hårkur. Brukte den igår og er strålende fornøyd, siden vi har krøllete hår så trenger vi jo masse fuktighet for at håret ikke skal bli brusete, og denne sprayen fikk frem krøllene veldig fint.

Skrevet

Vet ikke om dette er blitt nevnt, men en frisør anbefalte meg en gang å kjøpe putetrekk av silke. Det sliter mye mindre når håret gnisser mot puta hele natta enn for eksempel flanell.

Skrevet

Jeg har dessuten begynt på DETTE , da jeg har hørt manges erfaringer om at håret vokser som ugress av proteinshaker. Håper det fungerer :)

Synes du det smaker godt?

Annonse
Skrevet

Hehe, jeg syntes egg var mer ekkelt enn olje. Mulig du kan bruke bare egg, men ser for meg at det ikke sitter noe særlig i håret siden det er så glatt. Det var et klin, og mens olja setter seg i håret mitt, hadde egget en tendens til å renne ned (plastpose er nødvendig). Hvis du synes vanlig olivenolje er ekkelt, så finnes det jo mange andre typer oljer og, som kanskje føles bedre?

Høres ut som masse styr for å si det slik. Men hadde jo vært lettere om man bare smører oljen eller egget på nederste delen av håret. Blir vel mindre ekkelt da. Det er jo den delen som trenger mest kjærlighet haha :D

Gjest HunterLady
Skrevet

Er så lett atte. :)

Ikke i mitt hår. Jeg har verdens verste flettehår. Er umulig. Venninna mi som fletter seg på alle mulige måter til daglig skulle demonstrere for meg igår hvor lett dette var. Hun måtte gi opp :)

Skrevet

Høres ut som masse styr for å si det slik. Men hadde jo vært lettere om man bare smører oljen eller egget på nederste delen av håret. Blir vel mindre ekkelt da. Det er jo den delen som trenger mest kjærlighet haha :D

Det er jo megagøy å kline mat i håret! Går an å bare ta den nederst og, men siden jeg har veldig tørr hodebunn brukte jeg det på det hele. Klin blir det jo uansett, så bruk pose/hette. Det eneste som er styr er vel egentlig bare å fordele den i håret, sette det opp og ha plast rundt, samt være litt ekstra nøye når man vasker det ut (shampo før vann!). Og jeg håret mitt er fortsatt kjempeglatt og mykt, så dette blir nok en gjenganger. Når jeg er alene i leiligheten såklart :D

Skrevet

Det er jo megagøy å kline mat i håret! Går an å bare ta den nederst og, men siden jeg har veldig tørr hodebunn brukte jeg det på det hele. Klin blir det jo uansett, så bruk pose/hette. Det eneste som er styr er vel egentlig bare å fordele den i håret, sette det opp og ha plast rundt, samt være litt ekstra nøye når man vasker det ut (shampo før vann!). Og jeg håret mitt er fortsatt kjempeglatt og mykt, så dette blir nok en gjenganger. Når jeg er alene i leiligheten såklart :D

Ok, da skal jeg prøve det neste uke når jeg er alene hjemme. Frister ikke så veldig, men resultatet er nok verdt det håper jeg. Skal si hvordan det ble etterpå :D

Skrevet

Ja, men hva med å bruke egg og honning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...