Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Noen flere her som har erfaring med panto3 her?

Denne lurer jeg på også, panto3 og b-vitamin.

Anonym poster: 72ce8e704a30ab1d13f70646634ef47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Vet det er tidligere tilbakemeldinger på panto 3 i ølgjærtråden :) Mye bra om de pillene her, rart de er så ukjente ellers på nettet. De fungerte godt for meg, vurderer å kjøpe de igjen om jeg finner de på et apotek eller helsekost. Liker ikke å bestille slike piller på nett... hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er tidligere tilbakemeldinger på panto 3 i ølgjærtråden :) Mye bra om de pillene her, rart de er så ukjente ellers på nettet. De fungerte godt for meg, vurderer å kjøpe de igjen om jeg finner de på et apotek eller helsekost. Liker ikke å bestille slike piller på nett... hehe :P

jeg har brukt opp snart 2 brett,men merker ikke noe forskjell. Tar kanskje tid?? Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooh. Virker det?

jeg brukte det før og det vokste ut mye smått hår. Håret vokste noe fortere også. Se i den tråden om ølgjær kuren der har mange hatt effekt av denne. Jeg oppdaterer så snart det går litt tid står at det kan ta noen månder før det virker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Flere som sliter med kløe? Var hos frisøren igår, og hun klipte håret opp litt, så jeg kunne beholde lengden, men likevl få mer luft inn til huden. Fungerte ikke i det hele tatt *argh* *klø*

Isåfall: ignorerer dere kløen til fordel for langt hår, eller bruker dere extensions/parykk på dagtid så dere kan ta dem av om natten og få en pause? Har lest gjennom hele tråden, men husker ikke hva alle skriver...

Og ja, jeg har prøvd det meste mot kløen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Grunnen til at panto-3 ikke er så kjent, er vel kanksje det at det opprinnelig var et tilskudd som ble anbefalt kreftpasienter for å få tilbake håret etter endt cellegiftkur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med kløe? Var hos frisøren igår, og hun klipte håret opp litt, så jeg kunne beholde lengden, men likevl få mer luft inn til huden. Fungerte ikke i det hele tatt *argh* *klø*

Isåfall: ignorerer dere kløen til fordel for langt hår, eller bruker dere extensions/parykk på dagtid så dere kan ta dem av om natten og få en pause? Har lest gjennom hele tråden, men husker ikke hva alle skriver...

Og ja, jeg har prøvd det meste mot kløen :)

Parykk? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Parykk? :klo:

Jepp, mange som bruker det, men er vel mer vanlig i andre land enn her i Norge. Hvertfall det å innrømme bruken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at panto-3 ikke er så kjent, er vel kanksje det at det opprinnelig var et tilskudd som ble anbefalt kreftpasienter for å få tilbake håret etter endt cellegiftkur?

Men er det sant, eller er det bare et rykte? :P For om det er sant, bør det jo funke som rakkeren, både for å få lengre hår, og for de som sliter med hårtap, og da burde det jo vært veldig kjent og populært.

Dere som har prøvd:

Hvor lang tid tok det før dere merket effekt?

Hvor fort, og mye vokste håret, kkke bare nytt hår, men i lengden også?

Anonym poster: 72ce8e704a30ab1d13f70646634ef47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at panto-3 ikke er så kjent, er vel kanksje det at det opprinnelig var et tilskudd som ble anbefalt kreftpasienter for å få tilbake håret etter endt cellegiftkur?

Det har jeg også hørt,men det er ganske kjent i sverige fant mange nettsider om det på svensk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Nja, panto-3 inneholder jo ganske mange næringsstoffer da, ikke bare b-vitaminer, sånn som ølgjær gjør, om jeg ikke tar helt feil. Vitamin a og e og sink er jo også bra for huden, blant annet. Etter litt googling ser jeg at effekten den har på håret kommer av at den øker blodtilførselen, og dermed kommer mer av næringsstoffene frem til hårrøttene.

Jeg har ikke personlig prøvd panto-3, men har jo snust på den flere ganger. En ting man bør tenke på er at om man ikke har mangel på jern, skal man ikke ta tilskudd av det. Og panto-3 inneholder jern.

muffin26: ja, jeg mente ikke at "kun" kreftpasienter kunne bruke det. Men at det er i den sammenhengen det har blitt markedsført her i Norge. Ikke for allmennheten, om du forstår hva jeg mener :) Men igjen så er vel det kanskje fordi den inneholder så mange stoffer, og ikke alle skal tas om man ikke mangler dem?

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, panto-3 inneholder jo ganske mange næringsstoffer da, ikke bare b-vitaminer, sånn som ølgjær gjør, om jeg ikke tar helt feil. Vitamin a og e og sink er jo også bra for huden, blant annet. Etter litt googling ser jeg at effekten den har på håret kommer av at den øker blodtilførselen, og dermed kommer mer av næringsstoffene frem til hårrøttene.

Jeg har ikke personlig prøvd panto-3, men har jo snust på den flere ganger. En ting man bør tenke på er at om man ikke har mangel på jern, skal man ikke ta tilskudd av det. Og panto-3 inneholder jern.

muffin26: ja, jeg mente ikke at "kun" kreftpasienter kunne bruke det. Men at det er i den sammenhengen det har blitt markedsført her i Norge. Ikke for allmennheten, om du forstår hva jeg mener :) Men igjen så er vel det kanskje fordi den inneholder så mange stoffer, og ikke alle skal tas om man ikke mangler dem?

Du har nok rett,men heg har mistet halvparten av håret mitt så dette er mitt siste og eneste håp. Jeg brukte den før og da virket den tar tid da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :) Jeg brukte ølgjær en periode, men jeg måtte slutte siden jeg fikk så mye "kinnskjegg"/dunhår av det. Jeg vokset det bort og det kom heldigvis ikke tilbake. For å få langt hår skal jeg:


  • Bruke shampo og balsam fra Joico

  • Kure håret med fuktighetskur. Proteinkur innimellom.

  • Bruke hårstrikk uten metalldings

  • Rette ut håret så sjeldent som mulig

  • Aldri føne håret

  • Skylle håret med kaldt vann før jeg går ut av dusjen

  • Ta B-vitaminer og omega 3

  • Drikke mye vann og spise nok proteiner. Kostholdet kan ha innvirkning på håret. Mener å ha lest at håret består av 90% proteiner, og 10% vann.

Har noen prøvd moroccanoil? Vurderer å kjøpe denne.

Nå bruker jeg en hårbørste som kostet 19 kr på h&m. Er det noen som har forslag til en hårbørste som ikke sliter på håret? Er tangle teezer børsten så bra som mange sier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden skal jeg følge med på! Driver å sparer mitt hår ut. Det når meg nøyaktig til brystvortene, haha. Sletter av og til panneluggen og føner det ganske ofte - på kald luft vell og merke. Skal gå til innkjøp av ordentlig shampo, balsam og hårkurer. Noen som har tips, har tykt, farget og bølgete hår? Det er ikke så veldig slitt. :) Har hørt en del bra om FAST.

Har lest hele denne tråden og vurderer om jeg skal begynne på noe kosttilskudd og!

Mine tiltak:

- Skal hive alle strikk med metallkant og kjøpe slike.

- Begrense bruk av fliseklemmer - denne blir vanskelig.

- Slette og føne håret minst mulig.

- Finne en god shampo, balsam og hårkur.

- Kjøpe tangler teezer.

- Kjøpe Moroccanolje.

- Sove med håret i flette.

- Bruke minst mulig shampo og prøve å ikke vaske håret hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk fremdeles går rundt og tror at kosttilskudd/ølgjær gir langt hår på flekken. Ekstra tilførsel av vitamin B (som er grunnen til at folk bruker ølgjær eller kosttilskudd) vil bare gi raskere hårvekst hvis du i utgangspunktet har mangel på det. Og det er ikke fordi B-vitamin får håret til å vokse raskere enn normalt, men fordi mangel på B-vitamin får det til å vokse saktere. Det er altså ikke verre enn å ha et sunt og variert kosthold, så slipper du å tvinge i deg ølgjær.

(jeg har ikke lest hele tråden så vet ikke om noen har svart på dette før)

men det hjelper ikke å proppe i seg b-vitaminer. fordi vis du allerede har nok av b-vitaminer i kroppen vil det bare gå ut av kroppen" ubrukt" og absolutt ikke til noen nytte. men nå er b vitaminer vannløselige så du kan ikke ta "overdose" på det allefall..

Anonym poster: 3d4423ad99e87fa44f1ecc7eaf85462f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Nja, panto-3 inneholder jo ganske mange næringsstoffer da, ikke bare b-vitaminer, sånn som ølgjær gjør, om jeg ikke tar helt feil. Vitamin a og e og sink er jo også bra for huden, blant annet. Etter litt googling ser jeg at effekten den har på håret kommer av at den øker blodtilførselen, og dermed kommer mer av næringsstoffene frem til hårrøttene.

Jeg har ikke personlig prøvd panto-3, men har jo snust på den flere ganger. En ting man bør tenke på er at om man ikke har mangel på jern, skal man ikke ta tilskudd av det. Og panto-3 inneholder jern.

Jeg er genetisk belastet for jernmangel både av og på tante rød (takk mamma :P), så tror nok det var en av grunnene til at panto 3 fungerte så godt for meg. Det kombinert med vitamin d reddet håret mitt, var i en periode jeg røytet så mye at jeg merket at håret ble tynt :S

Er det forresten noen flere som har prøvd hestebiotin? :D Mener @gjest skrev om dette tidligere og var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret vokste noe fortere også. Se i den tråden om ølgjær kuren der har mange hatt effekt av denne.

Hvordan merker du at håret vokser "noe fortere"? Håret vokser ca. 1,25 cm/mnd i snitt, og gjerne litt raskere på sommeren enn vinteren. Sitter du med millimetermål og hårdagbok og regner ut hastigheten før og etter, og justerer for naturlig variasjon?

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...