Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Her er før og etter bildene av håret mitt. Jeg fant dessverre ikke ordentlige førbilder av håret, så jeg har bare noen som er tatt forfra.

Før:

post-52166-0-84179000-1363112860_thumb.j

Etterbildene er tatt i dag, så jeg gadd ikke å skrive dato. Dårlig kvalitet, men slik blir det med webcam bilder.

Etter:

post-52166-0-71917600-1363113043_thumb.j

wow apekatt det har jo vokst kjempe masse. Kan du fortelle litt om dine hårpleie rutiner og kostholdet fitt.Nydelig hår forresten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow apekatt det har jo vokst kjempe masse. Kan du fortelle litt om dine hårpleie rutiner og kostholdet fitt.Nydelig hår forresten.

Tusen takk :)

Mitt hårpleierutine er ikke noe spesielt for å si det slik. Ganske kort haha.

Jeg vasket håret to ganger i uka, med billig sjampo og balsam. Jeg tenkte at den naturlige oljen hjalp litt med veksten. Men det ble egentlig aldri fettete, så det ble ingen problem å vente med vasking av hår. Også brukte jeg hårkur annenhver uke.

Rettet det ut 1-4 ganger i måneden, av og til så rettet jeg det ikke ut i det hele tatt. Dette gjorde jo at håret ikke ble skadet like fort som før, noe som er grunnen til at jeg ikke stusset det på leeenge.

Jeg drikker mye vann, kanskje 3 liter om dagen. Også spiser jeg masse frukt, 5 om dagen. Disse tingene er gjorde vel ikke slik at håret vokste raskere, men jeg mener at når man er "sunn" så vokser håret sunt og sterkere kanskje? :P Av proteiner så drikker jeg mye melk, spiser egg og kjøtt, men ikke mye mer enn normalt da tror jeg. Så dette er vel egentlig kostholdet mitt, ikke noe spesielt som foregår for å si det slik xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

@apekatt: Det at du lot håret ditt være såpass i fred tror jeg spilte mye inn. Så flink du er, og så vakkert håret ditt har blitt! :D Jeg tror nok frukt og masse vann er viktig, om det ikke hjelper på veksten så hjelper det i hvert fall på andre ting :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere kosthold har noe å si på håret? Dere med tykt langt hår hvordan er kostholdet deres?

Mitt er vel nogelunde bra det? :) Ikke noe fantastisk bra, men ikke fantastisk dårlig heller. Vet ikke hva jeg skal svare på det jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine tiltak for å prøve å få lengere og tykkere hår:

-Spise mer frukt og grønt

-drikke mer vann

-ta panto 3

-ta b vitaminer

-spise mer proteiner

-slutte å røyke

- bruke tangle teezer

-vaske håret kun 2 ganger i uka.

-kure det med fuktighets kur begge gangene.

-bruke marocanoil i bare tuppene.

-varmebeskyttende når jeg skal rette/krølle

-Bare rette/krølle ved spessielle annledninger.

Kostholdet mitt er ikke så bra så jeg må endre på dette. Jeg har veldig tynt hår og håper dette vil hjelpe meg.

Håret mitt er til ca puppene,men veldig veldig tynt.

Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tiltak for et lenger hår:

- Ta B-vitaminer og tran

- Vaske det kun hver 3. dag

- Bruke frisørshampo- og balsam

- Ikke bruke for varmt vann i dusjen

- Bruke kokosolje i lengdene

- Drikke mye vann

Det har nå vokst ca 1 cm på 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@apekatt: Det at du lot håret ditt være såpass i fred tror jeg spilte mye inn. Så flink du er, og så vakkert håret ditt har blitt! :D Jeg tror nok frukt og masse vann er viktig, om det ikke hjelper på veksten så hjelper det i hvert fall på andre ting :danse:

Tusen takk <3

Og du har helt rett angående det med andre ting frukt og vann kan hjelpe mot. Huden min er blitt finere for eksempel av dette kostholdet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Den kokosnøtt oljen tar dere det i håret hver dag eller bruker dere det som kur?

Varierer. Noen ganger i lengdene for å motvirke frizz, noen ganger som kur. Da liker jeg å varme det i et kokende vannbad med andre oljer og fordele det i håret. Da trenger det ordentlig godt inn i hårrøttene. Om noen lurer på noe angående det kan dere finne mye om det på google og youtube ved å søke på hot oil treatment, det hjalp håret mitt mye etter jeg stripet det. Nå bruker jeg det bare for å holde på glans og forebygge slitte tupper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det også for å forebygge slitte tupper og for å få mer glans :) Funker supert til å samle håret. Før brukte jeg 2-3 frisørprodukter for å få kontroll på håret mitt, nå trenger jeg kun kokosolje for å få det fint <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Den kokosnøtt oljen tar dere det i håret hver dag eller bruker dere det som kur?

Jeg bruker det som kur. Fordeler det jevnt i håret og sitter med det et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Noen ganger i lengdene for å motvirke frizz, noen ganger som kur. Da liker jeg å varme det i et kokende vannbad med andre oljer og fordele det i håret. Da trenger det ordentlig godt inn i hårrøttene. Om noen lurer på noe angående det kan dere finne mye om det på google og youtube ved å søke på hot oil treatment, det hjalp håret mitt mye etter jeg stripet det. Nå bruker jeg det bare for å holde på glans og forebygge slitte tupper :D

kan jeg bare ta litt olje i hånkletørt hår etter vask eller går ikke dette med kokkosnøtt. Har lest mye bra om den så vurderer å prøve.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

kan jeg bare ta litt olje i hånkletørt hår etter vask eller går ikke dette med kokkosnøtt. Har lest mye bra om den så vurderer å prøve.

Jeg synes det funker både i vått og tørt hår :) Tror ikke det er noen grenser for hvordan du kan bruke det, synes også det er lettere å vaske ut enn andre oljer av en eller annen grunn :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jeg bare ta litt olje i hånkletørt hår etter vask eller går ikke dette med kokkosnøtt. Har lest mye bra om den så vurderer å prøve.

Jeg pleier å bruke det som leave-in i håndkletørt hår. Funker godt som gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke det som leave-in i håndkletørt hår. Funker godt som gull!

Takk for svar dere:) skal kjøpe imorgen og teste den. Jeg har veldig tørt hår i lengdene håper den hjelper på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det funker både i vått og tørt hår :) Tror ikke det er noen grenser for hvordan du kan bruke det, synes også det er lettere å vaske ut enn andre oljer av en eller annen grunn :vetikke:

takk for svar. Skal prøve selvom jeg hater kokkos lukt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar dere:) skal kjøpe imorgen og teste den. Jeg har veldig tørt hår i lengdene håper den hjelper på det.

Bare pass på at du kjøper en som er Pure (ingen lukt) eller Extra virgin. Jeg har begge deler, men liker best extra virgin med en svak kokosduft. Den inneholder mer næringsstoffer. Lykke til, du kommer til å elske den! :)

Endret av Lykke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du kjøper en som er Pure (ingen lukt) eller Extra virgin. Jeg har begge deler, men liker best extra virgin med en svak kokosduft. Den inneholder mer næringsstoffer. Lykke til, du kommer til å elske den! :)

da har kjøpt den. Pure står det på den. Den lukter jo ingenting. Så deilig. Men så kommer mibe dumme spørsmål igjen. Skal man ha den i tørt eller vått hår og kan jeg ha det i hele håret hodebunnen også? Når jeg skal bruke den som hårmaske. Må den stå i kjøleskap?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har kjøpt den. Pure står det på den. Den lukter jo ingenting. Så deilig. Men så kommer mibe dumme spørsmål igjen. Skal man ha den i tørt eller vått hår og kan jeg ha det i hele håret hodebunnen også? Når jeg skal bruke den som hårmaske. Må den stå i kjøleskap?

Jeg pleier å ha den i håndkletørt hår etter jeg har dusjet. Da absorberer den en del, så tar jeg litt i lengdene etter håret har tørket for å "rette" på frisyren. Ikke ha den i hodebunnen, da kan håret bli veldig fett.

Du kan la krukka stå på badet, da smelter den i hendene dine. Lar du den stå i kjøleskapet blir den steinhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha den i håndkletørt hår etter jeg har dusjet. Da absorberer den en del, så tar jeg litt i lengdene etter håret har tørket for å "rette" på frisyren. Ikke ha den i hodebunnen, da kan håret bli veldig fett.

Du kan la krukka stå på badet, da smelter den i hendene dine. Lar du den stå i kjøleskapet blir den steinhard.

hva hvis jeg bruker den som en kur må håret være tørt eller vått da? Takk fir svar:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...