Skjønningen Skrevet 10. mars 2013 #281 Skrevet 10. mars 2013 Hvordan skal det være bra for håret at man fletter det om natta? Jeg har hørt at alt som innebærer hårstrikk o.l. sliter unødvendig på håret fordi det strammes.
Jolene Skrevet 10. mars 2013 #282 Skrevet 10. mars 2013 Jeg sparer håret for å få det til korsryggen, håret mitt nå er 61cm langt men vil ha 75cm. Siden i høst har det vokst ca 20cm, men ser at det hadde trengt en liten stuss. Jeg vasker håret mitt med vanlig shampoo og balsam fra butikken, men kurer innimellom med en hårkur fra redken. Ellers så krøller jeg håret med gjevne mellomrom og føner det ca 2-3 ganger i uken. 1
Anglofil Skrevet 10. mars 2013 #283 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Vel, er man forsiktig ellers tror jeg egentlig det er et problem. Ihvertfall ikke for mitt hår. Jeg bruker nesten alltid strikk, men bruker ikke strikker med slik metall på, det har jeg hørt er verst. Til gjengjeld føner jeg aldri håret, bruker heller ikke rette-eller krølltang, bruker ikke andre produkter enn shampo og balsam, vasker håret kun et par ganger per uke, farger ikke håret og bruker denne børsten. Kurer forøvrig aldri håret, klipper det to-tre ganger i året. Får alltid høre at jeg har et sunt og friskt hår. Mvh Yvonne Endret 10. mars 2013 av Yvonne 2
muffin26 Skrevet 10. mars 2013 #284 Skrevet 10. mars 2013 Jeg anbefaler virkelig panto 3, det fungerte helt ypperlig for håret mitt Det fikk ut babyhår som ellers aldri hadde vokst frem. Også liker jeg biotinshampo, selv om mange mener det ikke gjør noe særlig... bruker DENNE for øyeblikket, liker den svært godt. Gir en herlig isende følelse og gjør at jeg røyter mye mindre. Den kan kanskje være litt hard på noen hodebunner da den er veldig rensende, men jeg finner ingen feil med den. Av balsam liker jeg denne... Luker tropisk :D hvor langt tid tok det for panto 3 å virke? Jeg har startet på den også
Skjønningen Skrevet 10. mars 2013 #285 Skrevet 10. mars 2013 Vel, er man forsiktig ellers tror jeg egentlig det er et problem. Ihvertfall ikke for mitt hår. Jeg bruker nesten alltid strikk, men bruker ikke strikker med slik metall på, det har jeg hørt er verst. Til gjengjeld føner jeg aldri håret, bruker heller ikke rette-eller krølltang, bruker ikke andre produkter enn shampo og balsam, vasker håret kun et par ganger per uke, farger ikke håret og bruker denne børsten. Kurer forøvrig aldri håret, klipper det to-tre ganger i året. Får alltid høre at jeg har et sunt og friskt hår. Mvh Yvonne Ok, takk for opplysningen. Jeg husker at når jeg var yngre så fikk jeg høre fra en frisør at brukte man hårstrikk så kunne håret slites ned og man kunne ha mer håravfall enn normalt. Jeg skal prøve å passe på å kun bruke strikker som ikke har metall på seg. Vet du hvorfor dette er dårlig? Er det pga at det kan danne flere floker?
Anglofil Skrevet 10. mars 2013 #286 Skrevet 10. mars 2013 Ok, takk for opplysningen. Jeg husker at når jeg var yngre så fikk jeg høre fra en frisør at brukte man hårstrikk så kunne håret slites ned og man kunne ha mer håravfall enn normalt. Jeg skal prøve å passe på å kun bruke strikker som ikke har metall på seg. Vet du hvorfor dette er dårlig? Er det pga at det kan danne flere floker? Joda, jeg har lest det jeg også, men man må prøve seg fram. Enda har jeg ikke fått noen kommentarer på det, så da fortsetter jeg med strikk, jeg hater å ha håret løst til hverdags. Tror det er noe med at metallet gnisser ekstra mot håret, ikke vet jeg, men det høres jo logisk ut. Mvh Yvonne 1
muffin26 Skrevet 10. mars 2013 #287 Skrevet 10. mars 2013 Vel, er man forsiktig ellers tror jeg egentlig det er et problem. Ihvertfall ikke for mitt hår. Jeg bruker nesten alltid strikk, men bruker ikke strikker med slik metall på, det har jeg hørt er verst. Til gjengjeld føner jeg aldri håret, bruker heller ikke rette-eller krølltang, bruker ikke andre produkter enn shampo og balsam, vasker håret kun et par ganger per uke, farger ikke håret og bruker denne børsten. Kurer forøvrig aldri håret, klipper det to-tre ganger i året. Får alltid høre at jeg har et sunt og friskt hår. Mvh Yvonne jeg har også bestilt denne tt børsten. Er det slik at den ikke sliter på håret i det hele tatt? Strikk er jeg også avhengig av bruker det hele tiden,men store myke.
muffin26 Skrevet 10. mars 2013 #288 Skrevet 10. mars 2013 Tror dere kosthold har noe å si på håret? Dere med tykt langt hår hvordan er kostholdet deres?
Eriks Skrevet 10. mars 2013 #289 Skrevet 10. mars 2013 Tror dere kosthold har noe å si på håret? Dere med tykt langt hår hvordan er kostholdet deres? Kostholdet har ikke noe å si med mindre du lider av mangelsykdommer.
Månestråle** Skrevet 10. mars 2013 #290 Skrevet 10. mars 2013 Tror dere kosthold har noe å si på håret? Dere med tykt langt hår hvordan er kostholdet deres? B-vitaminer har fått håret mitt til å vokse raskere. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 10. mars 2013 #291 Skrevet 10. mars 2013 hvor langt tid tok det for panto 3 å virke? Jeg har startet på den også Tok ca. 2 uker før jeg fikk full effekt tror jeg
Jolene Skrevet 10. mars 2013 #292 Skrevet 10. mars 2013 Tror dere kosthold har noe å si på håret? Dere med tykt langt hår hvordan er kostholdet deres? Kosthold har mye å si jo! Ser ikke vitsen med å proppe i meg piller/pulver av vitaminer og mineraler når en kan få det gratis via maten man spiser. Selv spiser jeg ren mat: mye frukt og grønnsaker (ikke mye potet/pasta/ris) og kjøtt og fisk. Håret, neglene og huden min har aldri sett bedre ut etter at jeg la om kostholdet mitt. Har skrevet litt om det i bloggen min her på kg, bare å ta en titt
Strikkemamma Skrevet 10. mars 2013 #293 Skrevet 10. mars 2013 Jeg stusset meg for 1 mnd siden, men tuppene mine har allerede begynt å brekke igjen. Har farget hår som jeg skal spare ut igjen.. Årh, liker ikke at jeg må klippe meg IGJEN.
Anglofil Skrevet 10. mars 2013 #294 Skrevet 10. mars 2013 jeg har også bestilt denne tt børsten. Er det slik at den ikke sliter på håret i det hele tatt? Strikk er jeg også avhengig av bruker det hele tiden,men store myke. Den er ihvertfall veldig god å bruke, jeg merker veldig godt at mitt hår slites mindre, og det er helt latterlig lett å gre med den børsten. Trodde det ærlig talt bare humbug, men jeg møtte meg selv virkelig i døra! Mvh Yvonne
Belle de Jour Skrevet 10. mars 2013 #295 Skrevet 10. mars 2013 Jeg anbefaler virkelig panto 3, det fungerte helt ypperlig for håret mitt Det fikk ut babyhår som ellers aldri hadde vokst frem. Også liker jeg biotinshampo, selv om mange mener det ikke gjør noe særlig... bruker DENNE for øyeblikket, liker den svært godt. Gir en herlig isende følelse og gjør at jeg røyter mye mindre. Den kan kanskje være litt hard på noen hodebunner da den er veldig rensende, men jeg finner ingen feil med den. Av balsam liker jeg denne... Luker tropisk :D Synes du den shampoen har noen effekt på volum, eller at håret føles litt tykkere? Står nemlig mellom den eller Giovannis voumshampo nå. Har slitt mye med røyting og kløe i hodebunnen, og førstnevnte har jeg heldigvis fått bukt med. Bruker shampo og balsam fra Zenz Therapy (dansk merke), men noen ganger skulle jeg gjerne rensa opp litt ordentlig, da de ikke gir så mye volum
Gjest BabyBlue Skrevet 10. mars 2013 #296 Skrevet 10. mars 2013 Synes du den shampoen har noen effekt på volum, eller at håret føles litt tykkere? Står nemlig mellom den eller Giovannis voumshampo nå. Har slitt mye med røyting og kløe i hodebunnen, og førstnevnte har jeg heldigvis fått bukt med. Bruker shampo og balsam fra Zenz Therapy (dansk merke), men noen ganger skulle jeg gjerne rensa opp litt ordentlig, da de ikke gir så mye volum Synes den gir mye volume og gjør at håret er mye mer fresht. Liksom ikke så flatt som når jeg bruker tyngre shampoer. Giovanni sine produkter fikk jeg veldig flatt hår av....
Belle de Jour Skrevet 10. mars 2013 #297 Skrevet 10. mars 2013 Synes den gir mye volume og gjør at håret er mye mer fresht. Liksom ikke så flatt som når jeg bruker tyngre shampoer. Giovanni sine produkter fikk jeg veldig flatt hår av.... Da tipper jeg det blir biotin-shampo på meg:) Du har ikke tilfeldigvis prøvd Avalon sin? Brukte nemlig den før - syntes den var grei, bare at håret kjentes litt tørt ut. Om du har prøvd begge, hvordan vil du sammenligne dem?
Gjest BabyBlue Skrevet 10. mars 2013 #298 Skrevet 10. mars 2013 Da tipper jeg det blir biotin-shampo på meg:) Du har ikke tilfeldigvis prøvd Avalon sin? Brukte nemlig den før - syntes den var grei, bare at håret kjentes litt tørt ut. Om du har prøvd begge, hvordan vil du sammenligne dem? Avalon sin var storfavoritt i lang tid, men nå har de endret oppskriften noe som var totalt bom for håret mitt. Den gamle typen gjorde håret mitt volumøst og fint, men den nye oppskriften gjorde håret mitt tørt og jævlig... Både balsam og shampoen har tapt seg, om du ser på iherb er det flere som klager på dette
Belle de Jour Skrevet 10. mars 2013 #299 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Avalon sin var storfavoritt i lang tid, men nå har de endret oppskriften noe som var totalt bom for håret mitt. Den gamle typen gjorde håret mitt volumøst og fint, men den nye oppskriften gjorde håret mitt tørt og jævlig... Både balsam og shampoen har tapt seg, om du ser på iherb er det flere som klager på dette Aha, kanskje jeg fikk den nye typen jeg da. Har lagt til Mill Creek i handlekurva på iHerb nå, takk for svar! Endret 10. mars 2013 av Belle de Jour
apekatt Skrevet 10. mars 2013 #300 Skrevet 10. mars 2013 Snart er det et år siden jeg skrev for første gang på denne tråden, har fått langt hår ned til midjen også er den sykt tykt også. Har aldri vært så fornøyd, også får jeg masse komplimenter (må jo skryte) :D Har ikke brukt noen oljer eller produkter, bare masse tålmodighet.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå