Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1435607-7-1331473524966.jpg Endret av Wonders
Skrevet (endret)

Ikke alle får til sånn i stedet for det over her...

blonde_very_long.jpg

Endret av Wonders
Skrevet

Det øverste er det eg kallar stygt, langt hår...

• Liker 2
Skrevet

Det øverste er det eg kallar stygt, langt hår...

Det første bilde som Wonders la ut(langt blondt hår,forrige side) var sykt fint!

Men hva er stygt med det brune? er det fordi det er tynt?

Skrevet

Det første bilde som Wonders la ut(langt blondt hår,forrige side) var sykt fint!

Tydeleg farga, ujevn klipp, ser slitt ut i tuppane.

Det blonde håret ser for øvrig litt unaturleg ut - kven har tjukkare hår i tuppane enn på toppen?

• Liker 1
Skrevet

Det blonde håret ser for øvrig litt unaturleg ut - kven har tjukkare hår i tuppane enn på toppen?

Det er jo ujevnt klipt med vilje da :fnise: Syns det så veldig silke-aktig ut jeg :P

Jeg i fantasien min!

Skrevet

Det er jo ujevnt klipt med vilje da :fnise: Syns det så veldig silke-aktig ut jeg :P

Jeg i fantasien min!

Hehe, eg skjønte at det skulle vera ei slags frisyre eller noko ;) Men eg synest det er lite pent når ein har langt hår. Langt hår bør vera ganske rett (ikkje linjalrett altså, men du skjøner tegninga) i tuppane. Håret på biletet verka veldig slitt i tuppane, heilt frå midten av håret. Fint på toppen hjelp ikkje så mykje då...

Og kva er greia med at "alle" fargar håret sitt? :klo: Kjenner nesten ikkje ei dame med naturleg hårfarge bortsett frå meg sjølv og systera mi...

Skrevet

Har faktisk litt "V" klippet hår jeg og,men ikke like drastisk som ho der..Ser litt ut som ho har klipt seg og farget seg selv?

Når jeg farger meg selv har jeg ofte slitt med at min gamle farge kommer frem noen steder, så har jeg plutselig 3 nyanser nå!

Skjønner hva du mener, Imli, dette er første gang på mange år at jeg har min naturlige hårfarge!

Skrevet

Nå har jeg bestilt shampoo, conditioner og en softening spray fra Redken i All soft-serien, så får vi se om jeg ikke får penere hår jeg og! :jepp: Vil så gjerne ha tjukkere hår, mistet så mye etter jeg fødte, håper det blir tykkere når småhårene blir lengre :sjenert: også er det knusktørt.

Sitter med olivenolje og egg i håret nå :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du syntes det håret der var tynt, så vet ikke hva du hadde beskrevet håret mitt som :(!

Nå har jeg ikke så langt hår, fordi det har jeg alt for tynt hår til, men likevel..

Anonym poster: 98fcee3aad291105e83fad23f0bda714

Skrevet

Så noen etterlyste hvordan de fikset håret på det ene inspo-bildet av hun med det lange, blonde håret med fletten rundt hodet :) Kom over denne på youtube:

• Liker 1
Skrevet

Å herre. Nå er håret nesten tørt etter å ha vaska det etter jeg hadde i egg og olivenolje. Jeg hadde i shampoo først, fordelte overalt, og vasket over en gang etterpå.

Håret mitt er småstivt og fett :P hva har jeg gjort galt her? må dusje i morra før jeg går ut, men vil det gå bort? :gjeiper:

Håper det blir bra når jeg får vasket det rent da :)

AnonymBruker
Skrevet

Å herre. Nå er håret nesten tørt etter å ha vaska det etter jeg hadde i egg og olivenolje. Jeg hadde i shampoo først, fordelte overalt, og vasket over en gang etterpå.

Håret mitt er småstivt og fett :P hva har jeg gjort galt her? må dusje i morra før jeg går ut, men vil det gå bort? :gjeiper:

Egg kan ikke skylles ut med lunkent og varmt vann. Da setter egget seg nemlig fast i håret som eggerøre i en stekepanne. Olje skal ikke has i vått hår, for da sliter du med å få den ut igjen.

Dessuten kan ikke olje fjernes med shampoo. Den skal vaskes ut av håret med store mengder balsam, som brukes som om det var shampoo, før du vasker med shampoo.

Men disse kurene gjør egentlig ingenting for håret. Det stresser bare håret når du forsøker å skylle dem ut igjen.

Bruk i stedet pleiende produkter og balsam som sørger for at håret ikke strippes for naturlig fett, tørres ut og slites, og vask relativt skjelden.

Skal du ha olje i hår bør det være enten kokosoje eller mandelolje. Men olje er i grunnen et råd som starter en ond sirkel med tørring og sliting av tuppene dine. Bruk heller en ordentlig hårkur.

Anonym poster: 0e7138119ea01fa099304e4fda660713

Skrevet

Du kan prøve leave in conditioner, da kan håret ditt være mykt etter vask også. Og når du vasker, så burde du vaske håret med kaldt vann. Ikke vask håret hver dag, la det gå 3 dager :P Tror håret ditt blir rent når du vasker det igjen, men bruk mye sjampo denne gangen ;) Hadde ikke brukt egg igjen om jeg var deg.. Er en grunn til at vi spiser det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fordi det var tynt, men fordi det så ut som et ustelt hår noen bare har latt vokse rett ned fra de var baby og aldri rørt med saks hos frisøren men latt slites "naturlig". Samt at det ser ut som det har blitt farget og har begynt å brekke av pga overbehandling.

Det er forøvrig helt håpløst ut å skulle sette opp det håret, som tydeligvis består av masse hår som i grunn er for kort i forhold til resten.

Jeg syns det så ustelt og litt herpa ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blonde var penere klipt, men det ser fryktelig tørt og brusete ut nederst. Det kunne hatt godt av litt serum eller en glattende hårkrem, kanskje?

Egentlig kunne det vært klipt av, alt det tørre nederst.

Jeg klippet av alt det tørre nederst selv og det har hatt flott effekt på håret mitt som faller mye penere. Jeg må selvsagt spare det ut igjen, men det vokser fint nå, føler jeg. Det viktigste av alt er at hårene ikke får splitter i tuppene som spiser seg oppover.

Skrevet

Til alle som vurderer å prøve olivenolje og egg i håret: sørg for å ha ei hel helg å ligge inne i etterpå. Har dusja to ganger, begynt med bare shampoo, vasket det flere ganger i dusjen og enda så er det oljete.. Ser du ei jente i trondheim i dag som går med caps, det er meg.

AnonymBruker
Skrevet

Til alle som vurderer å prøve olivenolje og egg i håret: sørg for å ha ei hel helg å ligge inne i etterpå. Har dusja to ganger, begynt med bare shampoo, vasket det flere ganger i dusjen og enda så er det oljete.. Ser du ei jente i trondheim i dag som går med caps, det er meg.

Men, du får ikke ut oljen med shampoo. Oljen opphever virkningen til shampoen. Du må vaske ut oljen med balsam i rikelig mengde. Vask i to omganger med KUN balsam. Fordel og masser som om det var shampoo og fortsett med å massere hår og hodebunn mens du skyller. Ligg unna shampoen til du føler den fete oljen er ute av håret ditt. Da kan du shampovaske håret ditt for å få ut egget.

Har du helt hetta så vask håret ditt med en neve Zalo, (helt alminnelig Zalo) før du kjører på med fuktighetskur og balsam til håret føles bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten kan ikke olje fjernes med shampoo. Den skal vaskes ut av håret med store mengder balsam, som brukes som om det var shampoo, før du vasker med shampoo.

Tillat meg å sitere meg selv fra tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ut olje med sjampo, men du må bruke shampo i tørt hår. Når du har gnidd shampoen inn i det tørre håret skikkkelig så skummer du det opp med litt vann, og skyll som vanlig.

Fungerer bra det.

Anonym poster: dc1a4cc2baa22c1516e0f41de356be6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...