Gå til innhold

Hva skal man med menn?

49 stemmer

1. 1. Er testosteron noe dritt?

• Ja
      10
    • Nei
      39

Fremhevede innlegg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Nå har vi jo nettopp hatt en tråd om kvinnehat.

At man derimot ser ut til å kunne debattere et kjønns eksistens, synes ikke å skape særlig motforestillinger hos en del. Hele premisset for denne debatten er ekstremt mannsfiendtlig og en indirekte forherligelse av menneskeidealet, altså kvinnen. At man i det hele tatt kan finne på å debattere sider ved å gjøre mannen overflødig, avslører at det finnes utrolig med grums i holdninger hos en del.

:nei: Jalp, nå begynner du igjen.

Blander inn egne erfaringer, holder deg ikke til tema, gjør én kvinnes meninger til alles og så videre.

Dette har vi snakket om før, nå må du skjerpe deg altså.

:ironi:

PS! Å se seg selv i speilet har ingen overført betydning for kvinner, kun en konkret......

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:nei: Jalp, nå begynner du igjen.

Blander inn egne erfaringer, holder deg ikke til tema, gjør én kvinnes meninger til alles og så videre.

Dette har vi snakket om før, nå må du skjerpe deg altså.

:ironi:

PS! Å se seg selv i speilet har ingen overført betydning for kvinner, kun en konkret......

Kunne ikke dy meg, men det blir vel både "vinge og tyn" her i løpet av helgen.

Men helt alvorlig....det skremmer vettet av meg at ikke flere reagerer selv om man forsøker å kamuflere dette grumset med en lett tone. Bare det å starte en slik debatt er forstemmende og det bekrefter at det er mye skjult mannshat der ute. Bare i denne tråden har 8 stk stemt JA, testoseron er noe dritt. Man er liksom ikke noe menneske....sammenlignet med kvinner.

Endret av Jalp
  • Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Som sagt: Likestilling er noe forbannet vrøvl.

• Liker 1
Skrevet

Men ikke likeverd.

Gjest Fiolett
Skrevet

Virkelig, en verden UTEN menn? Hjelpe meg... det hadde ikke jeg klart, i hvert fall! De er jo det koseligste som finnes :rodmer:

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Men ikke likeverd.

Neppe, men hva er likeverd? At alle er like mye verd? I så fall er det også noe utopisk vrøvl.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Hopper over å lese tråden, og svarer på overskriften:

Hva skal man med menn?

Svar: Man skal være snill mot dem, kose med dem, snakke sammen, oppleve nærhet og intimitet og ha det fint sammen med dem, og ta imot støtte og utfordringer så man holder seg mentalt sunn. Og så skal man ha sex med det kjønnet man har legning for å få seksuell tenning på.

Hva skal man ellers med andre mennesker, enn å være sosiale sammen så man ikke blir skrudd i hodet av ensomhet, og bringe arten videre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært herlig med en verden uten menn. Da hadde vi jenter sluppet å bekymre oss for klamydia, aids, graviditet og voldtekter. Blant annet. Og blind vold.

• Liker 1
Skrevet

Neppe, men hva er likeverd? At alle er like mye verd? I så fall er det også noe utopisk vrøvl.

Mulig det er noe utopisk vrøvl, men jeg mener like fullt at kvinner og menn skal behandles likt og det ene kjønn ikke skal tillegges mer verdi enn det andre, verken den ene eller den andre veien.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Mulig det er noe utopisk vrøvl, men jeg mener like fullt at kvinner og menn skal behandles likt og det ene kjønn ikke skal tillegges mer verdi enn det andre, verken den ene eller den andre veien.

En god søndagsteori det der Silfen. Hverdagene er dog i suverent flertall.

Kvinner og menn behandles ikke likt i går, i dag eller (sannsynligvis) i fremtiden.

LIkhet for loven? Neppe...

Kvinner er, tross alt, litt bedre enn menn, spesielt når vi snakker om forhold til/ansvar eller omsorg for (egne) barn. For eksempel....

Likestilling er, etter min oppfatning, en dårlig vits. Det blir selvsagt ikke bedre om man omforener likeverd hvis man samtidig ikke foreslår nødvendige grep som faktisk gjør kvinner og menn like for loven, for eksempel, ikke minst og kanskje først og fremst i forhold til barn.

• Liker 1
Skrevet

Hva skal man med menn? Få seg pikk vell... :popcorn::sengekos:

• Liker 2
Skrevet

En god søndagsteori det der Silfen. Hverdagene er dog i suverent flertall.

Kvinner og menn behandles ikke likt i går, i dag eller (sannsynligvis) i fremtiden.

LIkhet for loven? Neppe...

Kvinner er, tross alt, litt bedre enn menn, spesielt når vi snakker om forhold til/ansvar eller omsorg for (egne) barn. For eksempel....

Likestilling er, etter min oppfatning, en dårlig vits. Det blir selvsagt ikke bedre om man omforener likeverd hvis man samtidig ikke foreslår nødvendige grep som faktisk gjør kvinner og menn like for loven, for eksempel, ikke minst og kanskje først og fremst i forhold til barn.

Altså, du mener ikke det der? Bare sånn for å ha det på det rene. Dette her med at kvinner er bedre enn menn med alt som har med barn å gjøre?

Skrevet

Verden hadde vært en trist plass uten menn.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Altså, du mener ikke det der? Bare sånn for å ha det på det rene. Dette her med at kvinner er bedre enn menn med alt som har med barn å gjøre?

Hva jeg mener er vel neppe spesielt relevant eller viktig. Jeg kommer med påstander om hva samfunnet og opinionen mener, det er fundert i blant annet lovverk og andre regler og forskrifter, selvsagt inkludert rettsprakis.

Plusser du på historie, kultur, normer og verdier så nærmer vi oss et eller annet.

Min mening er at likestilling er tøys, likeverd er en salig søndagsteori og at mennesker (som i mine øyne er verdfulle enten de står eller sitter når de tisser) i større grad må erkjenne, anerkjenne og dyrke forskjellene positivt. Dessuten er sannsynligvis forskjellene større innad i "gruppen" altså mellom kvinnene og mellom mennene, enn forskjeller mellom kvinner og menn.

For å gripe tak i Jalps hjertesukk; et negativt bilde om menn blir sjelden eller aldri utfordret. Motsatt går det ikke lang til før det snakkes om "kvinnehat".........

• Liker 1
Skrevet

Så dermed skal man bare gi en god faen i å tenke at det bør være likeverd mellom kjønnene her til lands? Bare drite i at menn skal ha tilgang til barselspermisjon og at kvinner skal få lik lønn? Fordi at det ikke er slik allerede?

Det syns jeg høres litt dumt ut, men da foretrekker jeg nå uansett å ha mine utopiske meninger her i happypuppykittyrainbowland.

• Liker 2
Skrevet

Vi fødes alle som jenter. Det absolutt INGEN ytre fysiske forskjell på barn under 12 år dersom du ikke tar av deg underbuksen. Det er jo også noen som fødes med uklare kjønnsorganer.

Forstår du ikke selv at det du skriver her er "det finnes ingen forskjeller, om man bare ser bort ifra forskjellene!"?

Det finnes ikke stjerner heller, om man bare ser bort ifra stjernene...

En person født som biologisk gutt kan bli 100% jente når det kommer til fremtoning. Poenget er at testosteron bare virker destruktivt på kroppen og ødelegger en ideell kropp (jentekropp) og gjør den grov og stygg.

Nei, en som er født gutt kan aldri bli 100% jente... Men kanskje for deg? Du syns jo tydeligvis at kjønn ikke har noen ting med hvilket kjønn man er :gjeiper:

Om en mannekropp er stygg eller ikke, er smak og behag, men det skal sies at den er veldig mye mer praktisk enn en kvinnekropp... Hele mannekroppen er satt sammen for smidighet, fart og styrke, og den er stort sett fysisk overlegen i forhold.

• Liker 2
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Silfen:

Da forstår du ikke hva jeg prater om/mener.

Men det kan vi kanskje ta et annet sted, nå kupper vi vel tråden her? ;)

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Skrevet

Å joda, jeg forstår. Men jeg liker simpelthen salige søndagsteorier og ser intet galt i det.

Skrevet

De lukter ihvertfall veldig godt, når de dusjer med jevne mellomrom :sjenert:

Skrevet

vi FØDES ikke alle som jenter.

ALLE som kommer ut av mamman sin mage er ikke jenter!

Nja, men inni magen er alle jenter, helt til dette y-kromosomet slår til, og det vokser ut et organ der nede - sakte men sikkert.

Så egentlig har alle gutter sett ut som jenter, helt til tiden er inne for å bestemme om det skal fortsette å være jente, eller om det skal gå over til å være gutt.

Dette skjer vel etter et par mnd eller noe inni mors mave - husker ikke helt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...