AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #21 Skrevet 7. april 2012 Hvordan er menn mer avhengige av kvinner hvis man utelukker reproduksjonen, enn andre veien rundt? Vi menn trenger dere kvinner når bleier må skiftes. 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #22 Skrevet 7. april 2012 Hvordan er menn mer avhengige av kvinner hvis man utelukker reproduksjonen, enn andre veien rundt? Hva skal du fram til? Å nei du, veldig feil. Menn trenger kvinner mer enn kvinner trenger menn slik dagens vestlige samfunn er utformet og en gang i fremtiden vil det bli funnet opp syntetisk sæd, da er menn så ute. Andre grunner til at menn ikke lenger utgjør det samme nytten som tidligere, er at kvinner i stor grad er selvforsynte (mht. utdanning, jobb, økonomi og til og med blir det seksuelle behovet dekket av div. sex-artikler). Soooo, menn er nok snart på vei til å havne på rødlisten, du... 1
solch Skrevet 7. april 2012 #23 Skrevet 7. april 2012 Kunne aldri levd i en verden med bare kvinner. Hadde blitt GAL! 2
flesvik Skrevet 7. april 2012 #24 Skrevet 7. april 2012 (endret) Å nei du, veldig feil. Menn trenger kvinner mer enn kvinner trenger menn slik dagens vestlige samfunn er utformet og en gang i fremtiden vil det bli funnet opp syntetisk sæd, da er menn så ute. Andre grunner til at menn ikke lenger utgjør det samme nytten som tidligere, er at kvinner i stor grad er selvforsynte (mht. utdanning, jobb, økonomi og til og med blir det seksuelle behovet dekket av div. sex-artikler). Soooo, menn er nok snart på vei til å havne på rødlisten, du... Og snart finner Menn opp en syntetisk livmor så da er kvinner så ute... Og hvis noen finner opp syntetisk sæd som ikke blir plaget av geneforeldelsen som kloning er plaget av hvem tror du da det er som finner opp dette? Jeg kan vedde ganske mye på at det kommer til å være en mann. Så og si alt av teknologi som holder dagens samfunn oppe både lages utvikles og vedlikeholdes hovedsakelig av menn. Dere kan utdanne dere så mye dere vil som psykologer, samfunnsvitere, sykepleiere og andre sosiale fag, men dere er fortsatt like avhengig av menn for å holde samfunnet oppe. Endret 7. april 2012 av flesvik 1
Giacomo_P Skrevet 7. april 2012 #25 Skrevet 7. april 2012 Vi fødes alle som jenter. Men fra puberteten av skjer det noe med halvparten av befolkningen. De begynner å produsere testosteron som er en kraftig og degenerende gift som ødelegger dem og gjør dem mannlige. Det beste ville selvsagt være om alle forble kvinner. Tøv og tant. Kjønnet er bestemt allerede ved undfangelsen. Dersom sædcellen har et x-kromosom, bliver barnet en jente, og hvis den har et y-kromosom, bliver det en gutt. Hvor vil du med dette vaset? 8
misogynist Skrevet 7. april 2012 #26 Skrevet 7. april 2012 Tøv og tant. Kjønnet er bestemt allerede ved undfangelsen. Dersom sædcellen har et x-kromosom, bliver barnet en jente, og hvis den har et y-kromosom, bliver det en gutt. Hvor vil du med dette vaset? Er det riktig som jeg leste et sted at en kan bestemme kjønn før unnfangelsen? Beklager om jeg tar feil, men jeg synes å huske at spermier har forskjellig størrelse alt etter hvilket kromoson de er bærer av, og således kan en gjennom tynne rør sortere spermier. For på det viset å bestemme kjønnet på barnet. Hva vet du/dere om dette?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #27 Skrevet 7. april 2012 Er det riktig som jeg leste et sted at en kan bestemme kjønn før unnfangelsen? Beklager om jeg tar feil, men jeg synes å huske at spermier har forskjellig størrelse alt etter hvilket kromoson de er bærer av, og således kan en gjennom tynne rør sortere spermier. For på det viset å bestemme kjønnet på barnet. Hva vet du/dere om dette? What is the chance of getting the desired gender? Currently, MicroSort sperm separation for female gender selection (X-Sort) results in an average of 88% X-bearing sperm in the sorted specimen. MicroSort sperm separation for male gender selection (Y-Sort) currently results in an average of 74% Y-bearing sperm in the sorted specimen. These data are determined by fluorescence in situ hybridization (FISH) which allows the number of X- and Y-bearing sperm cells to be counted from a fraction of the sorted sample. A child of the desired gender cannot be guaranteed because the current technology does not completely exclude either female or male sperm cells from the enriched sample. More specific information is reviewed with all participants in the clinical trial. http://www.microsort.net/faqs.php
Silfen Skrevet 7. april 2012 #28 Skrevet 7. april 2012 Det finnes faktisk enkelte folk (iallfall på noen øyer et eller annet sted) der det menes at enkelte jenter ikke skifter kjønn før i puberteten. Jeg husker ikke helt hvordan det der var, er veldig lenge siden jeg så den dokumentaren, men det var altså slik at det kjønnsbestemmende hormonet som kicker inn få uker etter unnfangelse som nevnt over, ikke gjorde det før barna kom i puberteten.
misogynist Skrevet 7. april 2012 #29 Skrevet 7. april 2012 kan vi tolke dette som at vi snart kan sortere på kjønn ør unnfangelsen? Hva vil det i så fall gjøre med kjønnsbalansen i verden? Hva vil kvinner ved Storken velge? Har noen gjort noen forundersøkelser på dette?
Silfen Skrevet 7. april 2012 #30 Skrevet 7. april 2012 kan vi tolke dette som at vi snart kan sortere på kjønn ør unnfangelsen? Hva vil det i så fall gjøre med kjønnsbalansen i verden? Hva vil kvinner ved Storken velge? Har noen gjort noen forundersøkelser på dette? De jeg kjenner til som har foretatt PGD for blant annet å velge kjønn har gjort det av ulike grunner som f.eks. de har flere av samme kjønn fra før og ønsker et annet, sykdomsrisiko hos et kjønn, simpelthen vil ha et kjønn fremfor et annet, tror det er hovedgrunnene. De jeg kjenner til som vil ha et kjønn fremfor et annet har valgt jente og da uavhengig av at kulturen dikterer hvilket kjønn som er "best".
Gjest meh Skrevet 8. april 2012 #31 Skrevet 8. april 2012 (endret) Å nei du, veldig feil. Menn trenger kvinner mer enn kvinner trenger menn slik dagens vestlige samfunn er utformet og en gang i fremtiden vil det bli funnet opp syntetisk sæd, da er menn så ute. Langt i fra, det er bare kvinner som er både lesbiske og har relativt ekstreme meninger rundt dette temaet som i det hele tatt vil vurdere det, og nå prater vi om en promille som i det store bildet ikke vil ha noen påvirkningskraft. Samtidig så er det menn som holder de fleste maktposisjoner og slik vil det være til alle tider, tror du de vil akseptere og sette i gang en prosess med formål i å ta livet av eget kjønn? Påstandene dine er så langt bak mål og langt fra virkeligheten at det hele bare blir latterlig. Og når vi er inne på hvem som trenger hverandre mest i dagens vestlige samfunn. Hvilket kjønn innehar majoriteten av kunnskapen som trengs for å utvikle og ivareta data og elektronikk som hele det vestlige samfunnet baserer seg på? Hvilket kjønn står for majoriteten av oppfinnelsene og forskningen rundt omtrent alle emner? Hvor mange kvinner har stått bak de mest banebrytende oppdagelsene gjennom historien? Endret 8. april 2012 av meh
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #32 Skrevet 8. april 2012 Drepe edderkopper, vaske bilen, hugge ved, makke snø..........og gi meg en real omagang med sex i ny og ne.....
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #33 Skrevet 8. april 2012 vi fødes alle som jenter? hva slags skapning er du da ts? Ja, alle barn opp til ca. 12-årsalderen er bunn og grunn jenter. Det er ingen kroppslige forskjeller bortsett fra primære kjønnskarakteristika (altså ytre sett bare kjønnsorganet).
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #34 Skrevet 8. april 2012 Tøv og tant. Kjønnet er bestemt allerede ved undfangelsen. Dersom sædcellen har et x-kromosom, bliver barnet en jente, og hvis den har et y-kromosom, bliver det en gutt. Det er forskjell på kromosomkjønn og sosialt og kroppslig kjønn (fremtoning). Frem til 12 års alder er det ingen ytre forskjeller på gutter og jenter kroppslig (bortsett fra kjønnsorgan). Det er først da guttene begynner å avvike fra "grunnformen" på grunn av testosteronet. Med hormonell behandling fra omtrent 12-14-årsalderen kan kromommessige gutter få 100 % perfekte jentekropper. Derfor er det meningsløst å snakke om kjønn før ca. 12-årsalderen. Man er kromommessig bestemt til å utvikle seg til det ene kjønnet fra puberteten av, men man kan skifte retning og bli jente i stedet hvis man vil det :-)
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #35 Skrevet 8. april 2012 Hva slags vås er dette? Så klart ikke alle fødes som jenter. Vi fødes med forskjellige kromosomer, og endatil godt synlige fysiske ytre forskjeller. 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #36 Skrevet 8. april 2012 Enig. Vi trenger ikke lenger menn. Eneste nytte de har, er som sædprodusenter. Utover det, ingenting. Traktorlesbe eller? 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #37 Skrevet 8. april 2012 Det er forskjell på kromosomkjønn og sosialt og kroppslig kjønn (fremtoning). Frem til 12 års alder er det ingen ytre forskjeller på gutter og jenter kroppslig (bortsett fra kjønnsorgan). Det er først da guttene begynner å avvike fra "grunnformen" på grunn av testosteronet. Med hormonell behandling fra omtrent 12-14-årsalderen kan kromommessige gutter få 100 % perfekte jentekropper. Derfor er det meningsløst å snakke om kjønn før ca. 12-årsalderen. Man er kromommessig bestemt til å utvikle seg til det ene kjønnet fra puberteten av, men man kan skifte retning og bli jente i stedet hvis man vil det :-) Tufs 1
Gjest Grønnblomst Skrevet 8. april 2012 #39 Skrevet 8. april 2012 Uff. En verden med bare kvinner. Hadde blitt sølibat på meg i hvert fall
Gjest Grønnblomst Skrevet 8. april 2012 #40 Skrevet 8. april 2012 åå, menn! fantastiske skapninger Enig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå