AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #61 Skrevet 10. april 2012 "gjest" - jeg har tilgode å se at h*n er annet enn frekk, sur, smålig, kald og arrogant i sine innlegg. -Hun virker med andre ord som litt av en solstråle! 5
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #62 Skrevet 10. april 2012 "gjest" - jeg har tilgode å se at h*n er annet enn frekk, sur, smålig, kald og arrogant i sine innlegg. -Hun virker med andre ord som litt av en solstråle! Klarer ikke dere å diskutere uten disse tåpelige personangrepene? 3
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #63 Skrevet 10. april 2012 Klarer ikke dere å diskutere uten disse tåpelige personangrepene? Folk blir jo slik når de ikke har adekvate motargumenter og kan gjemme seg bak AB-funksjonen i tillegg.
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #64 Skrevet 10. april 2012 Jeg startet tråden som AB nettopp fordi jeg ikke orket en førsteside full av usakligheter.
mirama Skrevet 10. april 2012 #65 Skrevet 10. april 2012 Man mangler ikke forståelse, man er realistisk. Er folk uføretrygded pga angst og diverse andre psykiske problemer så er ikke barn noe for dem. Og om man har fødselsangst, men samtidig har et brennende ønske om barn da? Jeg har lyst på flere barn, men må vente til fødselsangsten evt. blir bedre før vi kan sette igang prøvinga. Blir jeg aldri kvitt den angsten, må keisersnitt være eneste løsning hvis vi skal få flere barn. Og jeg er 100% frisk ellers. Du mangler forståelse for at folk kan være forskjellige. Du kan ikke kalle deg selv realistisk når du bare ser en side av en sak, og hardnakket påstår at du har rett. 3
Gjest Pintin Skrevet 10. april 2012 #66 Skrevet 10. april 2012 Du vet vel ingenting om hva grunnen kan være. Jeg leste det som slik at h*n tror at folk ikke kan få barn etter 20-års alder. Og det får de jo! Hvis det derimot er snakk om en SYKDOM som gjør at man IKKE KAN FÅ barn etter 20-års alder, så kan vel resten av oss få vite hvordan/hvilken sykdom det er?
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #67 Skrevet 10. april 2012 Og om man har fødselsangst, men samtidig har et brennende ønske om barn da? Jeg har lyst på flere barn, men må vente til fødselsangsten evt. blir bedre før vi kan sette igang prøvinga. Blir jeg aldri kvitt den angsten, må keisersnitt være eneste løsning hvis vi skal få flere barn. Og jeg er 100% frisk ellers. Du mangler forståelse for at folk kan være forskjellige. Du kan ikke kalle deg selv realistisk når du bare ser en side av en sak, og hardnakket påstår at du har rett. Det virker merkelig at du ikke er innstilt på å jobbe med angsten. Hvorfor er KS eneste alternativ? Å bestemme seg for at eneste løsning er KS før man i det hele tatt er gravid vitner om at du heller vil he enkleste løsning. 1
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #68 Skrevet 10. april 2012 Og om man har fødselsangst, men samtidig har et brennende ønske om barn da? Jeg har lyst på flere barn, men må vente til fødselsangsten evt. blir bedre før vi kan sette igang prøvinga. Blir jeg aldri kvitt den angsten, må keisersnitt være eneste løsning hvis vi skal få flere barn. Hvorfor må KS være eneste løsningen? Angst er jo noe man må lære seg å håndtere ellers å. Hvorfor skal fødselsangst behandles annerledes?
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #69 Skrevet 10. april 2012 Jeg leste det som slik at h*n tror at folk ikke kan få barn etter 20-års alder. Og det får de jo! Hvis det derimot er snakk om en SYKDOM som gjør at man IKKE KAN FÅ barn etter 20-års alder, så kan vel resten av oss få vite hvordan/hvilken sykdom det er? Jeg vil gjerne høre hvilken sykdom dette kan være, da jeg har solid medisinsk kunnskap og ikke i farta kommer på en sykdom som gir en aldersgrense på tjue år for å få barn. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #70 Skrevet 10. april 2012 Og om man har fødselsangst, men samtidig har et brennende ønske om barn da? Jeg har lyst på flere barn, men må vente til fødselsangsten evt. blir bedre før vi kan sette igang prøvinga. Blir jeg aldri kvitt den angsten, må keisersnitt være eneste løsning hvis vi skal få flere barn. Og jeg er 100% frisk ellers. Du mangler forståelse for at folk kan være forskjellige. Du kan ikke kalle deg selv realistisk når du bare ser en side av en sak, og hardnakket påstår at du har rett. -Helt enig! Man kan ha fødselsangt av MANGE ulike årsaker, feks tidligere misbrukt, enorm redsel for alt som kan gå galt, tidigere komplikasjoner, tidligere spontanaborter, vanskligheter med å bli gravid, komplikasjoner ift spontanaborter, smalt bekken, stor baby, tidligere fryktelig fødselsopplevelse, tidligere akutt KS ++++++++ Lista er uenderlig! Dere som "latterliggjør" fødselsangst kan umulig ha barn selv / prøvd å fått barn selv. -ALLE er enige i at man ikke skal ta KS bare fordi det er så "lettvindt". Det dere ikke ser ut til å forstå er at det som regel ligger en god del bak fødselsangst. Blir nesten for dumt å skulle diskutere dette med noen som åpenbart vet så lite om temaet fødselsangst! Dere prøver ikke engang å sette dere inn i andre mennesker situasjon.- men maler heller alt svart/hvitt. 2
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #71 Skrevet 10. april 2012 (endret) Personlig er jeg nysgjerrig på hvor hen folk har fått å vite at et keisersnitt er en enkel løsning. KS er et større abdominalt inngrep. Du har faktisk ingen garantier her heller. Legene er ikke Guder. Endret 10. april 2012 av "gjest" 2
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #72 Skrevet 10. april 2012 (endret) -Helt enig! Man kan ha fødselsangt av MANGE ulike årsaker, feks tidligere misbrukt, enorm redsel for alt som kan gå galt, tidigere komplikasjoner, tidligere spontanaborter, vanskligheter med å bli gravid, komplikasjoner ift spontanaborter, smalt bekken, stor baby, tidligere fryktelig fødselsopplevelse, tidligere akutt KS ++++++++ Lista er uenderlig! Dere som "latterliggjør" fødselsangst kan umulig ha barn selv / prøvd å fått barn selv. -ALLE er enige i at man ikke skal ta KS bare fordi det er så "lettvindt". Det dere ikke ser ut til å forstå er at det som regel ligger en god del bak fødselsangst. Blir nesten for dumt å skulle diskutere dette med noen som åpenbart vet så lite om temaet fødselsangst! Dere prøver ikke engang å sette dere inn i andre mennesker situasjon.- men maler heller alt svart/hvitt. Her er det ingen som latterliggjør angst. Jeg har selv generell angst og har full forståelse for sykdommen. Det man kommenterer er at det er mange som unødig opptar ressurser fordi det har blitt mer og mer vanlig å velge KS fordi man ikke vil ha vondt, ikke vil blottlegge underlivet, ikke vil føde selv. Førstegangsgravide som på forhånd bestemmer seg for at KS er eneste løsning er en uting. De aller fleste med fødselsangst har veldig god nytte av terapi. Endret 10. april 2012 av Indra
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #73 Skrevet 10. april 2012 Vi ønsker og vente fordi vi vil leve livet først, reise masse og bare være oss to, hvorfor så hastverk? Det var smart, for når du får barn, har du ikke lenger noe liv . 1
Nimorna Skrevet 10. april 2012 #74 Skrevet 10. april 2012 Det var smart, for når du får barn, har du ikke lenger noe liv . Huff da.
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #75 Skrevet 10. april 2012 Her er det ingen som latterliggjør angst. Jeg har selv generell angst og har full forståelse for sykdommen. Det man kommenterer er at det er mange som unødig opptar ressurser fordi det har blitt mer og mer vanlig å velge KS fordi man ikke vil ha vondt, ikke vil blottlegge underlivet, ikke vil føde selv. Førstegangsgravide som på forhånd bestemmer seg for at KS er eneste løsning er en uting. De aller fleste med fødselsangst har veldig god nytte av terapi. Det er så bort i natta latterlige argumenter...
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #76 Skrevet 10. april 2012 Personlig er jeg nysgjerrig på hvor hen folk har fått å vite at et keisersnitt er en enkel løsning. KS er et større abdominalt inngrep. Du har faktisk ingen garantier her heller. Legene er ikke Guder. Noen kan se på det som en enkel løsning, da kanskje særlig disse unge som vil ha det å "slippe å ødelegge underlivet". De fleste vet jo at et KS er et stort inngrep, med flere mulige komplikasjoner etc. Men et planlagt KS er sjeldent farlig her i Norge. MEN,for mange babyer og mødre kan en vaginal fødsel være langt farligere, som jeg nå ørten ganger har prøvd å si! Det kan ligge så mye forskjellig bak....sykdommer hos mor eller barn, tidligere misbrukt, enorm redsel for alt som kan gå galt, tidigere komplikasjoner, tidligere spontanaborter, vanskligheter med å bli gravid, komplikasjoner ift spontanaborter, smalt bekken, stor baby, tidligere fryktelig fødselsopplevelse, tidligere akutt KS. 1
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #77 Skrevet 10. april 2012 Noen kan se på det som en enkel løsning, da kanskje særlig disse unge som vil ha det å "slippe å ødelegge underlivet". De fleste vet jo at et KS er et stort inngrep, med flere mulige komplikasjoner etc. Men et planlagt KS er sjeldent farlig her i Norge. MEN,for mange babyer og mødre kan en vaginal fødsel være langt farligere, som jeg nå ørten ganger har prøvd å si! Det kan ligge så mye forskjellig bak....sykdommer hos mor eller barn, tidligere misbrukt, enorm redsel for alt som kan gå galt, tidigere komplikasjoner, tidligere spontanaborter, vanskligheter med å bli gravid, komplikasjoner ift spontanaborter, smalt bekken, stor baby, tidligere fryktelig fødselsopplevelse, tidligere akutt KS. Ingen her som har motsagt deg der.
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #78 Skrevet 10. april 2012 Noen kan se på det som en enkel løsning, da kanskje særlig disse unge som vil ha det å "slippe å ødelegge underlivet". De fleste vet jo at et KS er et stort inngrep, med flere mulige komplikasjoner etc. Men et planlagt KS er sjeldent farlig her i Norge. MEN,for mange babyer og mødre kan en vaginal fødsel være langt farligere, som jeg nå ørten ganger har prøvd å si! Det kan ligge så mye forskjellig bak....sykdommer hos mor eller barn, tidligere misbrukt, enorm redsel for alt som kan gå galt, tidigere komplikasjoner, tidligere spontanaborter, vanskligheter med å bli gravid, komplikasjoner ift spontanaborter, smalt bekken, stor baby, tidligere fryktelig fødselsopplevelse, tidligere akutt KS. Og det samme kan du si om en vaginal fødsel som foregår her i Norge. Ellers da så har vi god og stødig empiri på at KS ikke er det beste for barnet. Både fra Norge og USA. 1
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #79 Skrevet 10. april 2012 Jeg har inntrykk av at de her jentene æser opp sin egen angst ved å høre på skrekkhistorier om fødsler som har gått galt og samtidig fått "informasjon" om det enkle snittet fra damer som har fått det gjort. Seriøst, det blir for dumt.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #80 Skrevet 10. april 2012 Og det samme kan du si om en vaginal fødsel som foregår her i Norge. Ellers da så har vi god og stødig empiri på at KS ikke er det beste for barnet. Både fra Norge og USA. JA, både et planlagt KS og en vaginal fødsel er I UTGANGSPUNKTET trygt for mor og barn, i de aller fleste tilfellene. Men så har man altså de "trygg vaginal fødsel" kanskje ikke gjelder for, og dette bør det bli større forståelse for!! Da tenker jeg IKKE på de som vil ha det "for å slippe å risikere at underlivet blir endret bittelittegranne" - de "tullegrunnene". Tror kompetente leger/gynekologer og annet helsepersonell som oftest raskt avslører de som kun ønsker det "fordi venninna mi vil ha det". 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå