Gå til innhold

Hvorfor skal dere ha barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som 99% av alle andre foreldre i dette landet, som er avhengig av å ha barn i barnehage - friske eller ikke. Ingen ville reagert om jeg ikke hadde sagt noe om min helsesituasjon. At jeg da har sønnen min i barnehage bare 50% (det reelle timetallet er ca 15 timer i uka) ville blitt skrytt opp i været fordi jeg ikke har ham der 100%.

Skulle jeg skille meg og miste barnehageplassen så hadde jeg fint klart å ta vare på ham. Som mor har man sjelden noe valg, og de rundene jeg har gått med meg selv før jeg valgte å få barn inkluderer også muligheten for at jeg blir alene.

Men trenger da ikke å ta opp barnehageplass hvis man er hjemmeværende. Er jo slemt for de som faktisk trenger plassen fordi de MÅ jobbe.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men trenger da ikke å ta opp barnehageplass hvis man er hjemmeværende. Er jo slemt for de som faktisk trenger plassen fordi de MÅ jobbe.

Jepp. Det er det. Fyyy så grusom jeg er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig TS, du skriver i overskriften "ikke kan dere føde..", hva mener du egentlig med dette?

• Liker 3
Skrevet

:roll:

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Jeg er litt nysgjerrig TS, du skriver i overskriften "ikke kan dere føde..", hva mener du egentlig med dette?

Antageligvis de der som hyler etter keisersnitt pga såkalt fødselsangst.

Endret av "gjest"
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Antageligvis de der som hyler etter keisersnitt pga såkalt fødselsangst.

Jeg synes du er gjennomgående kald og frekk i nesten alle innleggene dine! Lenge siden du har fått deg noe,eller?

Hva vet du om hvilke ting disse jentene kan ha vært igjennom tidligere, eller om sykdommer/komplikasjoner de muligens har? Denne tråden er en typisk "dra alle under en kam"-tråd.

-Det vitner om uvitenhet!

• Liker 6
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg synes du er gjennomgående kald og frekk i nesten alle innleggene dine! Lenge siden du har fått deg noe,eller?

Hva vet du om hvilke ting disse jentene kan ha vært igjennom tidligere, eller om sykdommer/komplikasjoner de muligens har? Denne tråden er en typisk "dra alle under en kam"-tråd.

vel, hvorfor den her skyldebøtten når jeg bare svarer på et spørsmål?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

vel, hvorfor den her skyldebøtten når jeg bare svarer på et spørsmål?

Fordi det var på tide at noen sa ifra til deg. Skjønner ikke hvorfor du hele tiden er så utrolig frekk og kald mot folk?

Måten du svarte på: "såkalt fødselsangst" :nei:

• Liker 4
Skrevet

Fordi det var på tide at noen sa ifra til deg. Skjønner ikke hvorfor du hele tiden er så utrolig frekk og kald mot folk?

Jeg er TS og opplever at disse jentene kun krever KS fordi de vet at de kan mase seg til det.

De er redde for å revne i underlivet. De vil ha barn, men orker ikke gå gjennom det de må for å få dem. Det å føde vaginalt er naturlig og alltid et bedre alternativ enn KS. Hvorfor skal vi da la friske jenter sutre seg til KS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er TS og opplever at disse jentene kun krever KS fordi de vet at de kan mase seg til det.

De er redde for å revne i underlivet. De vil ha barn, men orker ikke gå gjennom det de må for å få dem. Det å føde vaginalt er naturlig og alltid et bedre alternativ enn KS. Hvorfor skal vi da la friske jenter sutre seg til KS?

Dette vitner om at du vet veldig lite om temaet,kjære TS. Anbefaler deg å lese deg opp før du slenger ut med slikt. Vaginal fødsel er i de fleste tilfellene det beste for mor og barn, men i mange tilfeller er det dessverre ikke det.

Du kan jo begynne med å se "beretninger om begynnelser" på TV" sumo. Det setter ting litt i perspektiv. Ellers finnes det MYE informasjon på nettet.

• Liker 4
Skrevet

Helt enig med deg. Denne brukeren sprer bare kvalme! :filer:

• Liker 3
Gjest Pintin
Skrevet

Jeg er 18 år, og vil ha barn. Og vi skal prøve til sommeren. Fordi at når jeg passerer 20, så kan ikke jeg lenger føde et barn. Jeg hadde ventet hadde jeg kunnet.

Atte?????!??? Jeg mener det må være noe seriøst sykt galt med folk som mener at man ikke kan få barn etter fylte 20 år. Såpass syke anser jeg disse folkene at jeg mener de aldri burde få lov til å få barn.

Skrevet (endret)

Dette vitner om at du vet veldig lite om temaet,kjære TS. Anbefaler deg å lese deg opp før du slenger ut med slikt. Vaginal fødsel er i de fleste tilfellene det beste for mor og barn, men i mange tilfeller er det dessverre ikke det.

Du kan jo begynne med å se "beretninger om begynnelser" på TV" sumo. Det setter ting litt i perspektiv. Ellers finnes det MYE informasjon på nettet.

Som utgangspunkt er det bedre med vaginal fødsel, jo. Selvfølgelig skal man ta keisersnitt når situasjonen krever det. Jeg snakker ikke om unntakstilfellene. De fanges opp!

Jeg snakker om de som hevder fødselsangst fordi de ikke vil føde selv. Det begynner å bli endel som gjør dette, skjønner du.

Endret av Indra
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Atte?????!??? Jeg mener det må være noe seriøst sykt galt med folk som mener at man ikke kan få barn etter fylte 20 år. Såpass syke anser jeg disse folkene at jeg mener de aldri burde få lov til å få barn.

Du vet vel ingenting om hva grunnen kan være.

• Liker 2
Skrevet

Pisspreik. "gjest" er en rasjonell stemme midt i all kaklinga.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel ingenting om hva grunnen kan være.

Jeg er meget spent på forklaringen.

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, jeg er en saklig type som ikke bruker følelser når jeg debatterer. Ditt problem hvis du ikke håndterer det.

Mitt poeng.

Argumenter for påstanden om at jeg sprer bare kvalme. :filer:

Som utgangspunkt er det bedre med vaginal fødsel, jo. Selvfølgelig skal man ta keisersnitt når situasjonen krever det. Jeg snakker ikke om unntakstilfellene. De fanges opp!

Jeg snakker om de som hevder fødselsangst fordi de ikke vil føde selv. Det begynner å bli endel som gjør dette, skjønner du.

Nemlig.

Pisspreik. "gjest" er en rasjonell stemme midt i all kaklinga.

Takk, likens.

AnonymBruker
Skrevet

De gjør dessverre ikke alltid det. Det er klart man ør ha en bedre grunn enn "jeg tør ikke føde fordi det gjør vondt", men det er mange grunner som er gode grunner. KS er dog ikke et alternativ som bør bli misbrukt... Men man skal aldri dømme folk, spesielt ikke før man vet evt årsak,- det kan være så mangt.

Savner større forståelse og respekt for at folk er forskjellige.

• Liker 5
Gjest "gjest"
Skrevet

Man mangler ikke forståelse, man er realistisk. Er folk uføretrygded pga angst og diverse andre psykiske problemer så er ikke barn noe for dem.

• Liker 2
Skrevet

De gjør dessverre ikke alltid det. Det er klart man ør ha en bedre grunn enn "jeg tør ikke føde fordi det gjør vondt", men det er mange grunner som er gode grunner. KS er dog ikke et alternativ som bør bli misbrukt... Men man skal aldri dømme folk, spesielt ikke før man vet evt årsak,- det kan være så mangt.

Løsningen på fødselsangst bør og skal ikke være at man automatisk innvilger KS. Uansett årsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...