Gå til innhold

hvorfor er det så mange som ikke tror på healing, spåing, spøkelser, osv.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forklar meg gjerne hvorfor.

Når noe er udokumentert er det fordi ingen har kunnet dokumentere det gjennom studier. Akkurat som deg mente de som ble bedre etter å ha blitt utsatt for årelating at det var årelatingen som hjalp dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du velger å tro på frykt, så skjer det ting i ditt liv som gjør at du vil kjenne den frykten.

Alt av healing, tarot etc er unødvendig. Fordi det er du som bestemmer over ditt liv. Om noen sier til deg: Imorgen får du ett blått øye, er ikke det dermed sagt at dersom det faktisk skjer, at det er den personen som er synsk. Der er det du som har valgt at dette skal skje. Ingen andre, og den personen sa det, kan være du som sa det, underbevisst, bare fordi du spiller en lek med deg selv.

Vi trenger ikke tarot, healing, runer eller religion for den saks skyld. Alt vi trenger er å ha tillit og tro til oss selv. Og leve livet vårt som vi vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Hvorfor er det så mange som ikke tror på healing?

Har selv prøvd healing med positiv effekt. Og legene hadde aldri funnet alt det healeren fant. Etter mitt syn er healing noe alle burde prøvd.

Hvorfor er det så mange som ikke tror på spåing?

Har selv blitt spådd, det som skulle ha stemt til nå har stemt, så gjenstår det og se om resten stemmer, men det vil ta mange år enda før jeg ser om alt har stemt.

Hvorfor er det så mange som ikke tror på spøkelser/ånder?

Eksempel er Åndenes makt, jeg tror på det jeg. Åndenes makt er mer enn nok bevis for meg at det finnes.

Er du hos healer og blir enten mye bedre eller helt kvitt problemene du gikk for etter noen behndlinger, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det er pga healingen. Kjenner du ikke noe særlig forandring, så betyr det ikke at healing er tull. For healing hjelper ikke på absolutt alle.

Er det uro i et hus, og en klarsynt renser huset, og det blir helt rolig etter det, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det var pga den klarsynte at det ble rolig.

Samme med spåing, selvfølgelig kan noen spå, ingen tvil om det. Da jeg ble spådd fikk jeg høre ting som jeg hadde tenkt litt på selv om fremtiden min og noe ble jeg ordentlig overrasket av å høre. Og dere som ikke tror på slikt, hvordan kan dere forklare at spåeren kan si ting om deg fra både fortid, nåtid og fremtid? Når spåeren ikke vet en eneste ting om deg? Og alt fra fortid og nåtid stemmer?

Skjønner det liksom litt også at folk ikke tror, men allikevel klarer jeg ikke å skjønne at folk ikke tror.

Men nå finnes det jo mange som driver med like ting, som aldri skulle drevet med slikt, så om en har vært borti slike som ikke er noe gode eller ikke kan det i det hele tatt skjønner jeg det mer at folk ikke tror. Skal man prøve slikt er det viktig å finne noen som er gode på dette.

Og når det finnes mange som sies at de ser et lys når det har en nær døden opplevbelse og kanskje står og ser på seg selv også, og ser mange mennesker når de ser lyset, er det jo helt klart at den andre siden finnes.

Det provoserer meg at så mange ikke tror. Men hallo, det er jo ingen tvil om at slikt finnes og er til å tro på.

Jeg tror ikke på noe av det du lister opp. Jeg tror der i mot på hjernen din sin evne til å tenke seg frisk. Men det har nok en større sammenheng med produksjonen av endorfiner og litt sånn forskjellig som totalt gjør kroppen friskere enn dopaminer.

Å tro er et godt legemiddel igrunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Done :lur:

Når jeg sier det er uhensiktsmessig å kalle meditasjon alternativ behandling, så tolker du det som om at jeg absolutt skal ha meditasjon til å være alternativ behandling. Det er jo det motsatte av det jeg sa, er det ikke? :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe er udokumentert er det fordi ingen har kunnet dokumentere det gjennom studier. Akkurat som deg mente de som ble bedre etter å ha blitt utsatt for årelating at det var årelatingen som hjalp dem.

Naprapati benytter seg jo av teknikker fra fysioterapi og kiropraktikk. Sier du at fysioterapi og kiropraktikk ikke er dokumentert gjennom studier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier det er uhensiktsmessig å kalle meditasjon alternativ behandling, så tolker du det som om at jeg absolutt skal ha meditasjon til å være alternativ behandling. Det er jo det motsatte av det jeg sa, er det ikke? :gjeiper:

Det var du som trakk inn begrepet "alternativ behandling" i forbindelse med meditasjon. Jeg ser hva du sa og ser at du hevdet det ikke var det, men det var likevel du som blandet det inn som behandlingsmetode.

*skal vi gå ut i sandkassa og klaske hverandre i hodet med plastspader i stedet for å kverulere? :goodbye: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så mange som ikke tror på healing?

Har selv prøvd healing med positiv effekt. Og legene hadde aldri funnet alt det healeren fant. Etter mitt syn er healing noe alle burde prøvd.

Hvorfor er det så mange som ikke tror på spåing?

Har selv blitt spådd, det som skulle ha stemt til nå har stemt, så gjenstår det og se om resten stemmer, men det vil ta mange år enda før jeg ser om alt har stemt.

Hvorfor er det så mange som ikke tror på spøkelser/ånder?

Eksempel er Åndenes makt, jeg tror på det jeg. Åndenes makt er mer enn nok bevis for meg at det finnes.

Ser at ordet jeg går veldig mye igjen her:P I et vitenskapelig perspektiv er hva du som person opplever fullstendig irrelevant, eller jeg for den saksskyld. Spørsmålet er om disse tingene kan bevises i et miljø hvor alle andre variabler som kan påvirke resultatet kan holdes konstante, og at det er nok testpersoner til at resultatene kan generaliseres til resten av befolkningen.

Det siste kan kanskje virke ubetydelig, enten eksisterer det eller så gjør det ikke det, men ta hypnose f.eks. Noen kan beviselig la seg hypnotisere, andre ikke. Det handler rett og slett om personen som blir hypnotisert er villig til å gi fra seg kontrollen til hypnotisøren eller ikke.

Er du hos healer og blir enten mye bedre eller helt kvitt problemene du gikk for etter noen behndlinger, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det er pga healingen. Kjenner du ikke noe særlig forandring, så betyr det ikke at healing er tull. For healing hjelper ikke på absolutt alle.

Så med andre ord kan ikke teorien din her hverken falsifiseres(da hjelper det bare ikke på alle) eller verifiseres(healing MÅ være årsaken til endringen i hva enn man var plaget med), men det er ikke tull heller?

Er det uro i et hus, og en klarsynt renser huset, og det blir helt rolig etter det, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det var pga den klarsynte at det ble rolig.

Og du er forsåvidt inne på det samme her også. Poenget med forsking er ikke bare å stadfeste at en klarsynt har renset huset og det er blitt rolig, det har også som formål og se om det ikke er ANDRE ting som gjør at det blir rolig i huset, selv om det kanskje ser ut som det er den klarsynte som står bak.

Samme med spåing, selvfølgelig kan noen spå, ingen tvil om det. Da jeg ble spådd fikk jeg høre ting som jeg hadde tenkt litt på selv om fremtiden min og noe ble jeg ordentlig overrasket av å høre. Og dere som ikke tror på slikt, hvordan kan dere forklare at spåeren kan si ting om deg fra både fortid, nåtid og fremtid? Når spåeren ikke vet en eneste ting om deg? Og alt fra fortid og nåtid stemmer?

Jo. Det er alltid tvil. Alltid. Om alt. Hele tiden. Det kommer man ikke bort fra.

Og hva angår slike spådommer, samt også horoskop og denslags, det er det gjort mange studier på. Og saken er at spådommene du får er såpass generelle og utvetydige at alle kan kjenne seg igjen i de. Det betyr at de kan tolkes på mange ulike måter, og mennesker tolker ofte i retning av noe de er kjent med, nemlig ting de har opplevd selv. Derfor kan mange kjenne seg igjen og tenke, "Oi, men dette stemmer jo!" fra en og samme spådom.

Hadde jeg orka skulle jeg funnet eksemplene i den gamle læreboka mi:P

Men nå finnes det jo mange som driver med like ting, som aldri skulle drevet med slikt, så om en har vært borti slike som ikke er noe gode eller ikke kan det i det hele tatt skjønner jeg det mer at folk ikke tror. Skal man prøve slikt er det viktig å finne noen som er gode på dette.

Her er du inne på at NOEN kan drive med, ja, jeg velger å kalle det psuedo-vitenskap her for enkelhetsskyld, men ikke alle. Så det betyr at det nå ikke bare er snakk om verifisering eller falsifisering, man må ha den RIKTIGE personen, ellers kan test resultatene avfeies med at det var feil person. Dette er helgardering for å forsøke å unngå at vitenskap skal bevise at dette ikke finnes.

Og når det finnes mange som sies at de ser et lys når det har en nær døden opplevbelse og kanskje står og ser på seg selv også, og ser mange mennesker når de ser lyset, er det jo helt klart at den andre siden finnes.

Hva angår dette, så tror jeg gjerne mennesker kan se dette når de holder på å dø. Hjernen er en kompleks ting, og i det man dør tror jeg gjerne hjernen kan vise bilder av både det ene og det andre, hallo, den dør jo! Har du noen gang fanget fisk? Selv om du har kappa over strupen på den og den er død for lenge siden, kan den plutselig begynnne å sprelle rundt som om den er levende. Det betyr ikke at den plutselig er levende igjen.

Det provoserer meg at så mange ikke tror. Men hallo, det er jo ingen tvil om at slikt finnes og er til å tro på.

Tro meg, det er minst like provoserende for dem som ikke tror, at du tror, som du synes det er provoserende at andre IKKE tror:P

Det som irriterer meg mest med folk som tror på dette, er at de ikke VIL(eller gjerne at det ikke går an) at man skal prøve med vitenskapelig testing for å se om det faktisk stemmer. De vil avfeie vitenskap uansett hva den måtte vise så lenge den ikke bekrefter det de tror på. Med andre ord tror man bare på vitenskap når det er beleilig for dem selv. Det er å spytte vitenskap i fjeset spør du meg.

Men de som ikke tror, de fortsetter å ikke tro, frem til det motsatte er bevist. De kan endre oppfatning avhengig av vitenskap, det kan ikke dem som tror.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naprapati benytter seg jo av teknikker fra fysioterapi og kiropraktikk. Sier du at fysioterapi og kiropraktikk ikke er dokumentert gjennom studier?

Fysioterapi vet jeg ikke så mye om. Kiropraktikk er ikke vitenskapsbasert, og evt. effekt har svak dokumentasjon. Det er sammenliknbart med akupunktur - det kan ha en effekt i noen tilfeller, men forklaringen de som driver med det gir for hvorfor det virker er mest sannsynlig feil. Effekten av akupunktur er imidlertid bedre dokumentert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapi vet jeg ikke så mye om. Kiropraktikk er ikke vitenskapsbasert, og evt. effekt har svak dokumentasjon. Det er sammenliknbart med akupunktur - det kan ha en effekt i noen tilfeller, men forklaringen de som driver med det gir for hvorfor det virker er mest sannsynlig feil. Effekten av akupunktur er imidlertid bedre dokumentert.

Kiropraktorer er gode på EN eneste ting, og det er vonde rygger.

Men teorien deres om sykdom mangler et hvert grunnlag i vitenskap. De sier nemlig at all sykdom skriver seg fra en ubalanse i kroppens energier, og at det kan korrigeres med manipulering av ryggraden. Noe som er så totalt på jordet som man vel kan få det.

Minner ganske mye om akupunktur, sånn sett, bortsett fra virkemidlet til å manipulere disse energiene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er nok felles for endel snåle behandlingstyper. Kan godt være den har en slags effekt, men forklaringene som serveres ved er helt på viddene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde fantes spøkelser, tror jeg de ville gitt mer lyd fra seg. Tenk så morsomt de kan ha det med å tulle med oss. Skjønner ikke greia med at de nøyer seg med å stille seg i et hjørne å glo eller gå litt i trappa liksom:P

Har aldri tenkt på det før, men du har jo helt rett. Hvorfor være spøkelse om man bare skal stå og henge? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det umulig å ikke tro på han? Jeg tror ikke på han, jeg har ikke sett et eneste bevis på at han har evner utover det vanlige (og anekdoter teller ikke). Hva med alle de som har vært der og som ikke har opplevd bedring? Jeg skal love deg at det er flere av de.

Hvis han har så fantastiske evner så forstår jeg ikke hvorfor det ikke blir utnyttet bedre, få mannen på på rikshospitalet hvor han kan hjelpe folk. Men det har han vel ikke tid til, for han er travelt opptatt med å skrive sin FEMTE(??) selvbiografi og tippe fotballresultater for dagbladet.

Skulle forresten ønske at aviser og media generelt var mer skeptiske til slike fenomener. Er det noe rart at folk tror på sånne fenomener når for eksempel DB skriver helt ukritiske artikler om overnaturlige fenomener som om det skulle være fakta.

Jeg håper denne trenden snart går over, for jeg ser det faktisk som en trend. Både engler og healing og homeopati og "ut å finne seg selv". Iløpet av det siste året har FIRE av mine venner/bekjente stått frem som synske eller med healingevner. Selvfølgelig tjener de fett på seanser og gud vet hva. Svindlere.

GAAAH, jeg gir snart opp menneskeheten og all dumskapen. (unnskyld, skal slutte å være så sint nå).

Helt enig med deg. Jeg er generelt veldig skeptisk til disse tingene som ingen klarer å bevise. Og det jeg synes er litt tragisk er at Norge er et rikt land med relativt utdannede mennesker - hvordan kan vi bruke slike enorme summer på juks og fanteri? Burde vi ikke vite bedre? Jeg vil tro at mange av de som går til healing osv. samtidig ser ned på "heksedoktorer" og overtro i utviklingsland, for eksempel?

Homeopati irriterer meg spesielt - det selges som "medisin" men kan ikke bevises i det hele tatt, og det er lett å se at "vitenskapen" bak ikke henger på greip i det hele tatt! Vann har ikke hukommelse og ting blir ikke sterkere av å vannes ut...

Jeg tror en grunn til at nordmenn (som jo har mer penger å bruke enn de fleste mennesker i verden) liker alternative behandlere er fordi det foles bra at noen lytter, at noen tar en på alvor, at noen nikker og sier ja, jeg forstår hvordan du har det - noe som er vanskelig å få hos fastlegen som kanskje har dårlig tid og ikke mye å hjelpe med, spesielt når det gjelder diffuse lidelser (og såkalte kvinnelidelser, selv om jeg ikke liker det begrepet.)

Det sies ofte at når alternativ medisin virker, så er den ikke alternativ lenger, bare medisin... Jeg er for eksempel stor tilhenger av massasje og meditasjon - begge har beviste positive effekter utover placeboeffekten og min vonde nakke nyter veldig godt av fysioterapeutens massaje og manipulering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiropraktorer er gode på EN eneste ting, og det er vonde rygger.

Men teorien deres om sykdom mangler et hvert grunnlag i vitenskap. De sier nemlig at all sykdom skriver seg fra en ubalanse i kroppens energier, og at det kan korrigeres med manipulering av ryggraden. Noe som er så totalt på jordet som man vel kan få det.

Minner ganske mye om akupunktur, sånn sett, bortsett fra virkemidlet til å manipulere disse energiene.

Og bekken, om jeg får be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som ikke tror på healing?

Har selv prøvd healing med positiv effekt. Og legene hadde aldri funnet alt det healeren fant. Etter mitt syn er healing noe alle burde prøvd.

Hvorfor er det så mange som ikke tror på spåing?

Har selv blitt spådd, det som skulle ha stemt til nå har stemt, så gjenstår det og se om resten stemmer, men det vil ta mange år enda før jeg ser om alt har stemt.

Hvorfor er det så mange som ikke tror på spøkelser/ånder?

Eksempel er Åndenes makt, jeg tror på det jeg. Åndenes makt er mer enn nok bevis for meg at det finnes.

Er du hos healer og blir enten mye bedre eller helt kvitt problemene du gikk for etter noen behndlinger, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det er pga healingen. Kjenner du ikke noe særlig forandring, så betyr det ikke at healing er tull. For healing hjelper ikke på absolutt alle.

Er det uro i et hus, og en klarsynt renser huset, og det blir helt rolig etter det, er det jo helt klart at noe har skjedd og at det var pga den klarsynte at det ble rolig.

Samme med spåing, selvfølgelig kan noen spå, ingen tvil om det. Da jeg ble spådd fikk jeg høre ting som jeg hadde tenkt litt på selv om fremtiden min og noe ble jeg ordentlig overrasket av å høre. Og dere som ikke tror på slikt, hvordan kan dere forklare at spåeren kan si ting om deg fra både fortid, nåtid og fremtid? Når spåeren ikke vet en eneste ting om deg? Og alt fra fortid og nåtid stemmer?

Skjønner det liksom litt også at folk ikke tror, men allikevel klarer jeg ikke å skjønne at folk ikke tror.

Men nå finnes det jo mange som driver med like ting, som aldri skulle drevet med slikt, så om en har vært borti slike som ikke er noe gode eller ikke kan det i det hele tatt skjønner jeg det mer at folk ikke tror. Skal man prøve slikt er det viktig å finne noen som er gode på dette.

Og når det finnes mange som sies at de ser et lys når det har en nær døden opplevbelse og kanskje står og ser på seg selv også, og ser mange mennesker når de ser lyset, er det jo helt klart at den andre siden finnes.

Det provoserer meg at så mange ikke tror. Men hallo, det er jo ingen tvil om at slikt finnes og er til å tro på.

Noen tror ikke på det fordi de ikke finner bevis for at en åndelig virkelighet eksisterer. For dem hersker det for mye tvil omkring at slikt finnes, til at det er grunn til å tro på det. Det er en ærlig og sunn innstilling.

Andre, for eksempel kristne, avviser det meste av det som skjer i alternative miljøer av ulike grunner. Noen mener det er onde ånder som står bak. Mennesket tror de kan kontrollere disse kreftene, men kristne mener at det er de onde kreftene som etterhvert tar kontroll over menneskene. Selv om resultatene kan være gode (helbredelse, riktige spådommer) så er filosofien bak og holdningene avslørende for den sanne natur.

Andre kristne mener at de handlingene som kan sees på som gode kommer fra Gud, og at han skal ha æren for det. Helbredelse og spådom var noe profetene og apostlene drev med. Snåsamannen er et eksempel på dette.

Atter andre kristne avviser at spådommer og helbredelse forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det overnaturlige! Jeg tror på at det finnes mer mellom himmel og jord! Men man skal jo ikke tro på alt folk sier.

Har faktisk opplevd ting selv. Så det er litt vanskelig å ikke tro på det...

En gang var jeg på alternativmesse, og da gikk jeg til ei dame som kunne se fortid, nåtid og framtid. Ja jeg vil ikke vite om framtiden min, siden den for være en overraskelse. Men hun skulle da hjelpe eg med fortiden og nåtiden min. Klarne opp. Her er noe av historia:

Det var ei dame jeg gikk til, jeg ville at hun skulle hjelpe meg med fortid/nåtid. DEt eneste jeg sa til henne var at jeg hadde familieproblemer, og om hun kunne fortelle litt generelt om problemet. Dama satt der og fortalte meg nøyakig hva probleme var, og fortalte om hver og en person som var innblandet. Alt var riktig, og sånn som jeg hadde oppfatta situasjonen. Og det eneste jeg sa til henne var familieproblemer, hun viste ikke noe om meg i det heletatt!

Ei uke etterpå hørte jeg av ei venninne som også hadde vært hos ho, og hun hadde opplevd akkurat det samme som meg. Dama hadde fortalt nøyaktig hva fortiden dreide seg om og sånt.

Man må bare gå til de rette folkene, siden det er mange som ikke kan dette her, men sier at de kan det!

PS: men folk for tro på det de vil, og det er noe alle burde akseptere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PS: men folk for tro på det de vil, og det er noe alle burde akseptere! :klemmer:

Jeg er enig i dette, men jeg mener at det er et fornuftig utgangspunkt å ikke tro på det.

Slik tenker jeg:

Det finnes mennesker som har disse evnene, og de ønsker at andre skal tro på dem. Hvorfor lar de ikke da evnene testes under kontrollerte forhold? Dersom det kunne vises at informasjonen de kom med (enten angående en fremmeds fortid, eller spådommer om fremtiden) faktisk hadde noe for seg - informasjon som er mer nøyaktig enn det som ville vært resultatet av ren gjetning - så ville dette revolusjonért vitenskapens bilde av verden. En annen ting som burde motivere disse spåmennene/kvinnene til å la evnene sine testes, er de enorme summene enkelte organisasjoner vil gi til den første som kan demonstrere at slike evner er reelle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til alt som ikke kan bevises vitenskapelig. Healing, spådom og mye annet slikt ramler fort fra hverandre når man begynner å gå dem etter i sømmene. Jeg har selv gått til healer med håper at en plage jeg hadde kanskje kunne forsvinne. Det var 1000,- rett ut av vinduet.

Det finnes ett universitet i England som har en premie på 100000£ til den som kan bevise til overnaturlige evner. De pengene har stått og kost seg på konto i 10 år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke på sånt, men jeg fikk litt problemer etter å ha sett Lisa Williams. Cold reading sies det sikkert, men hun er så spesifikk. Der Colin Fry (han heter det, sant? Han snodige med brillene?) bare sier "Du liker dans, eller hun bak deg liker dans, eller bestemora hennes, eller du liker tennis, ja, det var det jeg mente" - der sier Lisa "Du heter Ole og faren din sier at du mista ham i en bilulykke, han kræsja i en buss og døde dagen etter på sykehuset. Se i sokkeskuffen hans, der ligger det et brev til deg." Eller "Du har ikke sagt det til noen, men du er gravid". Eller hun går på samme måte som den avdøde, bruker en håndbevegelse avdøde brukte eller imiterer avdøde på et vis. Den type ting, som hun ikke kunne ha funnet noe sted... :klo: Jeg syns det er rart hvis hun har alliert seg med alle disse menneskene, for da burde da minst en av dem stå fram for å avsløre henne som en løgner - tenk så kult å kunne avsløre en av de største mediene som en løgner. Det ville jo være gode penger å tjene på det. Så hvorfor gjør ingen det? :klo:

En annen ting er at under showene hennes tar folk bilder av orbs, som skal være sjeler. De flytter på seg og er over hele salen. Det kunne vært et slags lystriks som bare syns med kamerablits hvis disse orbsene bare hadde syntes på scena - altså at de brukte noe teknikk rett bak sceneteppet for å få lys som så ut som det flytta på seg - men det var ikke bare på scena. Det var på sidene av scena, over publikum, bak og foran i salen, langt unna sceneteppet, rett foran teppet og rett foran treverk, foran inngangen, store og små, ovale og runde, det virket uavhengig av alt... Og bare synlig på bilder. Jeg skjønner ikke hvordan de fikk det til hvis det bare var et triks. Noen som vet hvordan de gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke på sånt, men jeg fikk litt problemer etter å ha sett Lisa Williams. Cold reading sies det sikkert, men hun er så spesifikk. Der Colin Fry (han heter det, sant? Han snodige med brillene?) bare sier "Du liker dans, eller hun bak deg liker dans, eller bestemora hennes, eller du liker tennis, ja, det var det jeg mente" - der sier Lisa "Du heter Ole og faren din sier at du mista ham i en bilulykke, han kræsja i en buss og døde dagen etter på sykehuset. Se i sokkeskuffen hans, der ligger det et brev til deg." Eller "Du har ikke sagt det til noen, men du er gravid". Eller hun går på samme måte som den avdøde, bruker en håndbevegelse avdøde brukte eller imiterer avdøde på et vis. Den type ting, som hun ikke kunne ha funnet noe sted... :klo: Jeg syns det er rart hvis hun har alliert seg med alle disse menneskene, for da burde da minst en av dem stå fram for å avsløre henne som en løgner - tenk så kult å kunne avsløre en av de største mediene som en løgner. Det ville jo være gode penger å tjene på det. Så hvorfor gjør ingen det? :klo:

En annen ting er at under showene hennes tar folk bilder av orbs, som skal være sjeler. De flytter på seg og er over hele salen. Det kunne vært et slags lystriks som bare syns med kamerablits hvis disse orbsene bare hadde syntes på scena - altså at de brukte noe teknikk rett bak sceneteppet for å få lys som så ut som det flytta på seg - men det var ikke bare på scena. Det var på sidene av scena, over publikum, bak og foran i salen, langt unna sceneteppet, rett foran teppet og rett foran treverk, foran inngangen, store og små, ovale og runde, det virket uavhengig av alt... Og bare synlig på bilder. Jeg skjønner ikke hvordan de fikk det til hvis det bare var et triks. Noen som vet hvordan de gjør det?

Jeg så en gang ett program hvor det fortalte at de ofte bruker 3 timer på spille ett sånt 45 min program og det blir MYE klipping. Og mange av de som satt i publikum måtte signere kontrakt son gav dem munnkurv på det de opplevde... Dette var ikke om Lisa Williams, men om en mannlig "kollega" i USA.

Hologram teknologi er jo kommer utrolig langt, mange trodde jo Tupac faktisk opptrådde på en festival her for noen dager siden...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...