Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Tusen takk <3

Litt kjedelig med slike hooded eyes da det så å si nesten ikke er vits i å legge øyenskygge. I alle fall ikke slik øyenskygge jeg hadde ønsket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problemet. Det jeg bruker å gjøre er å legge samme øyeskyggen under øyet (som eyeliner, men ikke på våtkanten) og så ytterst på øyelokket. Så duser jeg inn slik at det er lysest innerst i øyenkroken. Og under øyet er det veldig viktig at du ikke får en rett linje, det skal bare dyttes på forsiktig og duses slik at der ikke blir noen markante overganger.

Anonymous poster hash: fdafb...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hel haug med sminkestiler fra det siste halvåret som jeg vil dele:) Sminker meg sjeldent likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som dette, bare at jeg kan ikke ta øyenskyggen så langt opp, da ser det ut som jeg har slått meg når øynene mine er helt åpne. Men du ser at hun har ikke eyeliner på selve våtkanten nede (evt hvit eller hudfarget, jeg bruker hudfarget), men hun har øyenskygge litt under våtkanten, på en måte under øyevippehårene.

601762-5412-27.jpg

Dette var ikke et helt optimalt bilde, jeg ser hun har noe svart helt innerst i øyenkroken som man bør unngå, men jeg det var så vanskelig å finne et bra bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke ork til å sminke meg, og når det kommer til at jeg faktisk prøver å sminke meg blir det alltid fælt. Klarer ikke å bruke eyeliner engang :rodme:

Men skal si at jeg beundrer dere som klarer å sminke dere hver dag før jobb/skole, for det har aldri jeg klart!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke ork til å sminke meg, og når det kommer til at jeg faktisk prøver å sminke meg blir det alltid fælt. Klarer ikke å bruke eyeliner engang :rodme:

Men skal si at jeg beundrer dere som klarer å sminke dere hver dag før jobb/skole, for det har aldri jeg klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke makeupartister tenker du på da?

Lisa Eldridge, Pixiwoo-søstrene blant andre.

Anonymous poster hash: e9df0...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Eldridge, Pixiwoo-søstrene blant andre.

Anonymous poster hash: e9df0...163

Eldrigde er makeupartist, de to andre er vel mer som youtubestjerner bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på Nicola, men Samantha er utdannet makeup artist

Eldrigde er makeupartist, de to andre er vel mer som youtubestjerner bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på Nicola, men Samantha er utdannet makeup artist

http://www.pixiwoo.com/2009/09/about-me.html

Begge to er visst utdannet makeup artist. Uansett har det ikke så mye å si om de er faglært eller ei, når man er så talentfull som de er.

Vel, men makeup har mye godt samme regler som fotografi: Det finnes ingen regler, bryt dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis.

Etter og ha lagt på skyggebase: Jeg klæsjet først på Artdeco Cosmetics #02 Anthracite Grey veldig røft på i tre lag, men klappet på en bomullsdott for hver runde for å ta bort det verste av det som eventuelt ikke ble sittende, begynte ikke å sote i den her runden, gav fanden i i å gjøre det nøyaktig, deretter er det #205 (også Artdeco) som er en taupe som går mot grå, men det er også en aldri så liten rødtone i skyggen, veldig spennende farge. Den her skyggen ble sotet godt inn først i det gråsvarte, helt til jeg fikk ønsket intensitet, og så sotet bittelitt oppover for gradering. Deretter tightlining og mascara. Highlight er vanilla pigment(Mac).

Tusen takk! :hug: Tror jeg må gå til innkjøp av noen av disse produktene når jeg får råd. Ser jo smashing ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, men makeup har mye godt samme regler som fotografi: Det finnes ingen regler, bryt dem.

Jeg er ikke AB du har diskutert litt med, ville bare påpeke at de er makeup artister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjer det :)

:D

Tusen takk! :hug: Tror jeg må gå til innkjøp av noen av disse produktene når jeg får råd. Ser jo smashing ut!

Veldig kveldsmakeup da, men artig alikevel.

Jeg er ikke AB du har diskutert litt med, ville bare påpeke at de er makeup artister :)

Greit det 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Sånn her ble det i dag. Er ikke så god på å legge øyeskygge, men øver meg :)

Endret av fotballflue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn her ble det i dag. Er ikke så god på å legge øyeskygge, men øver meg :)

Veldig fin, kan jeg få spørre hvilken Foundation du bruker her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Veldig fin, kan jeg få spørre hvilken Foundation du bruker her?

Tusen takk :) jeg bruker kanebo sensai total finish-pudderet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker og fint sminket, Fotballflue!

Superveird bilde av meg, er ikke helt vant til dette, men sånn er iallefall min sminke idag:

post-33178-7100_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Så vakker og fint sminket, Fotballflue!

Superveird bilde av meg, er ikke helt vant til dette, men sånn er iallefall min sminke idag:

Tusen takk og i lige måde :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...