Gjest Jim Jones Skrevet 31. mars 2012 #61 Skrevet 31. mars 2012 (endret) Trenger ikke tjene så dårlig for å få delvis os heller. Jeg tjener ca 20000 i mnd netto og får ca 5000 i os. Det er da vanvittig mye! Endret 31. mars 2012 av Jim Jones
Gjest O___o Skrevet 31. mars 2012 #62 Skrevet 31. mars 2012 Jeg tror du som alenemor og student vil få ca 16 500 i måneden i lån/stipend.
Harlekin Skrevet 1. april 2012 #63 Skrevet 1. april 2012 Det er da vanvittig mye! Er det? Hun har jo ingen partner som dekker halvparten av utgiftene. 1
Gjest Jim Jones Skrevet 1. april 2012 #64 Skrevet 1. april 2012 Er det? Hun har jo ingen partner som dekker halvparten av utgiftene. Nei, det har jammen ikke jeg heller! Fremdeles å betaler jeg bidrag, fritidsaktiviteter, klær og annet for ungene. Vil anta at deres mor rett og slett svindler meg. Dog, jeg driter litt i det da ungene går foran ALT.
c-lotta Skrevet 1. april 2012 #65 Skrevet 1. april 2012 Jeg tror du som alenemor og student vil få ca 16 500 i måneden i lån/stipend. Stemmer dette? Det er IKKE va jag fick opplyst hos lånekassen. lån+stipend för ett år var 90800kr+ försörger stipend 14600kr för ett år. Om det ovan stemmer vore det helt fantastiskt ;-)
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2012 #66 Skrevet 1. april 2012 Stønad til barnetilsyn får alle som tjener under 6G, som er ca 450000. Så det er ganske mye du skal tjene før du ikke har rett på det. Fullstendig klar over det, men jeg tjener altså over og jeg kan da ikke være den eneste?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #67 Skrevet 1. april 2012 Fullstendig klar over det, men jeg tjener altså over og jeg kan da ikke være den eneste? Det er du helt sikkert ikke, er rett i underkant av grensen selv. Jeg ville bare påpeke at man må ha ganske god inntekt før man mister retten på den stønaden, siden mange jeg vet om har trodd at det ikke er så høy grense.
Mamma1 Skrevet 1. april 2012 #68 Skrevet 1. april 2012 Nei, det har jammen ikke jeg heller! Fremdeles å betaler jeg bidrag, fritidsaktiviteter, klær og annet for ungene. Vil anta at deres mor rett og slett svindler meg. Dog, jeg driter litt i det da ungene går foran ALT. Du skal jo ikke betale klær osv når du betaler bidrag.
Gjest Jim Jones Skrevet 1. april 2012 #69 Skrevet 1. april 2012 Du skal jo ikke betale klær osv når du betaler bidrag. En ting hva en skal, en annen ting hva en gjør for sine barn.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #70 Skrevet 1. april 2012 En ting hva en skal, en annen ting hva en gjør for sine barn. Men da er det vel ikke mor sin feil.
Gjest Jim Jones Skrevet 1. april 2012 #71 Skrevet 1. april 2012 Men da er det vel ikke mor sin feil. Tja... Hva bruker mor sine oenger til, egentlig? Siden jeg må holde ungene med klær, fritidsaktiviteter og mer?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #72 Skrevet 2. april 2012 Stemmer dette? Det er IKKE va jag fick opplyst hos lånekassen. lån+stipend för ett år var 90800kr+ försörger stipend 14600kr för ett år. Om det ovan stemmer vore det helt fantastiskt ;-) Nei, det stemmer ikke O_o ga nok noen falske forhåpninger med feilinfoen sin. Men har du sjekket opp overgangsstønad?
Gjest imli Skrevet 2. april 2012 #73 Skrevet 2. april 2012 Når det gjeld stønad til barnetilsyn til dei som tener under 6G, gjeld jo dette samla inntekt for heile familien då, så det er jo stort sett åleineforsørgarar som har rett på dette.
c-lotta Skrevet 2. april 2012 #74 Skrevet 2. april 2012 Nei, det stemmer ikke O_o ga nok noen falske forhåpninger med feilinfoen sin. Men har du sjekket opp overgangsstønad? Jag er ikke den som skrev fra begynnelsen men får Os de förste 3 år. Mine studier kommer att gå 1 1/2 år efter det men får ikke OS da sedan jag har fagutdannelse sedan tidigare och då får en ej utvidgat OS. Omskolerer mej pga skade och "diagnose". Må då finne ett sätt att försörge mej siste året i studier da Nav ikke vill dekke dette.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #75 Skrevet 2. april 2012 Når det gjeld stønad til barnetilsyn til dei som tener under 6G, gjeld jo dette samla inntekt for heile familien då, så det er jo stort sett åleineforsørgarar som har rett på dette. Er det riktig? Her er vi to voksne som tjener under dette tilsammen. Og vi sliter veldig med barnehageutgiftene. Kan du finne noe sted hvor det står noe om dette?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #76 Skrevet 2. april 2012 Stønad til barnetilsyn er kun til enslige forsørgere dessverre: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/St%C3%B8nad+til+barnetilsyn
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #77 Skrevet 2. april 2012 Vilkårene er i hovedtrekk: Du og barnet må ha bodd i Norge de tre siste årene. Du og barnet må oppholde dere i Norge. Du må være ugift, skilt eller separert. Du må være alene om omsorgen for barnet. Du må ikke ha noe forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor eller far.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #78 Skrevet 2. april 2012 Takk for svar! Barnefar skal ikke betale noe, da jeg synes han får nok å tenke på med et nytt krevende studium etter flere år i arbeid. Skal sjekke nav.no. Jeg synes det er litt betenkelig at du synes det er greit at far skal slippe å betale, og at staten skal gi deg de pengene som far ikke bidrar med. Om han har råd eller ikke er opp til nav å vurdere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #79 Skrevet 2. april 2012 Går man ikke gjennom NAV så kan man avtale akkurat det bidraget man vil, rett og slett fordi offentlige myndigheter ikke har noe med det. De vet ikke noe om pengestrømmen mellom foreldrene. Vi har privat avtale og derfor må jeg hvert år bekrefte overfor skattemyndighetene når ligningen kommer at jeg skal ha skatteklasse 2, rett og slett fordi de ikke har noen dokumentasjon på det. Så selvsagt kan man avtale at det ikke skal betales bidrag. Men da synes jeg ikke man kan forvente å få det som faren ikke betaler, dekket av nav heller.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #80 Skrevet 2. april 2012 Men da synes jeg ikke man kan forvente å få det som faren ikke betaler, dekket av nav heller. Det gjør man heller ikke dersom man har privat avtale. Da får man direkte fra far, om far ikke betaler/ikke skal betale etter avtale, så får man heller ikke noe fra nav.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå