SoftKitty Skrevet 27. mars 2012 #61 Skrevet 27. mars 2012 Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men jeg er i utganspunktet ikke enig at menn er bedre enn kvinner:P Jeg har dog lagt merke til at menn ofte blir mer oppslukt i ting og har mer en sånn "jeg må være best i dette"-holdning når de skal drive med noe. En jente synes kanskje det er nok å drive litt sprang, kose med hesten og ha det hyggelig, mens en gutt må bli verdensmester i sprang om han skal drive med hest.. Mens jeg synes det var gøy å spille COD og skyte litt på folk så måtte kjærsten min VINNE OVER ALLE. Skjønner hva jeg mener? Dette er kun basert på egne erfaringer da, så det er ikke akkurat noe jeg kan påstå er sant, det er også veldig generalisert. 8
danbanan Skrevet 27. mars 2012 #62 Skrevet 27. mars 2012 En ting er i hvertfall helt sikkert, og det er bra at menn og kvinner er forskjellig, eller så hadde det jo blitt jævla kjedelig! 1
I Grosny Skrevet 27. mars 2012 #63 Skrevet 27. mars 2012 Finnes det i det hele tatt noen kvinne som er overlegen menn til noe? De beste debattantene her på KG er jo kvinner. Til tross for at det faktisk er ganske mange menn her. Men det største diskusjonstalentet jeg noensinne har sett er faktisk ei ung jente, som ikke henger her. 2
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2012 #64 Skrevet 27. mars 2012 Menn er bedre enn kvinner til alt, ja, og kvinner er late, lumske og ondskapsfulle. Og dobbeltmoraslke og manipulerende, slik du sier. Menn er heldigvis helt blottet for slike egenskaper. Tebk for en fredelig, vakker verden vi ville hatt hvis det ikke var for kvinnene. eh...vi vet da alle hvordan det endte da menn satt med all makt og styrte verden. Krig og atter krig, etterfulgt av enda flere kattastrofer. med tanke på logikk, så var det da menn som trodde at det fantes hekser. hvor mye skade har ikke menn gjort ovenfor kvinner og barn!! 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 27. mars 2012 #65 Skrevet 27. mars 2012 Hadde vært morsomt å vite hvordan samfundet hatt sett ut hvis det var kvinner som var det sterkeste eller "dominerende" kjønnet! Da hadde vi nok fortsatt vært i steinalderen når det kommer til teknologi, men også sikkert hatt mye færre kriger, som jo er en postivit ting. Men drama og dobbeltmoral, det hadde det nok vært mere en nok av! :gjeiper: tror det hadde vært flere krig jeg da.. som følge av drama 1
Gjest Sunniva Skrevet 27. mars 2012 #66 Skrevet 27. mars 2012 En ting er i hvertfall helt sikkert, og det er bra at menn og kvinner er forskjellig, eller så hadde det jo blitt jævla kjedelig! Oh yes. Da kunne vi for eks ikke sitte her å krangle. Hva i alle dager skulle vi funnet på da?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #67 Skrevet 27. mars 2012 Ja, det stemmer. Men hvorfor godtar så mange kvinner dette? HVORFOR? Jeg ville ikke gjort det. Dere er ikke mindre talentfulle enn oss, så hvorfor er dere villig til å ofre karrieren deres for familielivet med oss? Makes no sense. Jeg sier dere som i "dere" (ikke alle, men mange). Fordi jeg har innsett at det viktigeste er ikke å stikke seg frem, være best, ha mest makt eller å vinne. Jeg gidder ikke bruke tid på å hevde meg eller å bevise at jeg vet best, det holder lenge for meg at jobben blir gjort. Det viktigeste for meg er å kose meg med sønnen min og å gi han en best mulig start i livet Jeg ønsker meg økonomisk trygghet, en god barnehage, sikker lekeplass og jeg ønsker å jobbe med noe som jeg ser på som meningsfylt. Mannen min ønsker å tjene masse penger slik at han kan kjøpe ett stort og fint hus til oss. Han jobber mye, mer en man kan kreve av ham. Dette gjør at han er en av de beste i sin bedrift i det han jobber med. Jeg mener at prioriteringene hans er skakke, men tror ikke han kommer til å innse dette før det er for "sent". 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #68 Skrevet 27. mars 2012 tror det hadde vært flere krig jeg da.. som følge av drama Men Live Better Where Women Are In Charge How does a matriarchy really work? Argentinian writer Ricardo Coler decided to find out and spent two months with the Mosuo in southern China. "Women have a different way of dominating," the researcher told SPIEGEL ONLINE. SPIEGEL ONLINE: What is life like for a man in a matriarchy? Coler: Men live better where women are in charge: you are responsible for almost nothing, you work much less and you spend the whole day with your friends. You're with a different woman every night. And on top of that, you can always live at your mother's house. The woman serves the man and it happens in a society where she leads the way and has control of the money. In a patriarchy, we men work more -- and every now and then we do the dishes. In the Mosuo's pure form of matriarchy, you aren't allowed to do that. Where a woman's dominant position is secure, those kinds of archaic gender roles don't have any meaning. SPIEGEL ONLINE: What astonished you the most? Coler: That there is no violence in a matriarchal society. I know that quickly slips into idealization -- every human society has its problems. But it simply doesn't make sense to the Mosuo women to solve conflicts with violence. Because they are in charge, nobody fights. They don't know feelings of guilt or vengeance -- it is simply shameful to fight. They are ashamed if they do and it even can threaten their social standing. SPIEGEL ONLINE: And when there's no solution to a problem? Coler: Either way, there won't be an altercation. The women decide what happens. Some of them do it more strictly and others in a friendlier way. They are strong women who give clear orders. When a man hasn't finished a task he's been given, he is expected to admit it. He is not scolded or punished, but instead he is treated like a little boy who was not up to the task. http://www.spiegel.de/international/zeitgeist/0,1518,627363,00.html Uff ja, stakkars menn når kvinner styrer samfunnet, da blir det jo så mye slåssing og kriging og sånn. 3
Cata Skrevet 27. mars 2012 #69 Skrevet 27. mars 2012 Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men jeg er i utganspunktet ikke enig at menn er bedre enn kvinner:P Kan jeg få gi deg applaus? Alle innleggene med unntak av I Grosny sitt har tatt utgangspunkt i at TS har rett i sine påstander. Det er jo ikke automatisk riktig. Generelt sett får kvinner (eller jenter da) bedre karakterer på skolen. De presterer ofte å være sjef i AS Familien, samtidig som de er ute i yrkeslivet (og mange er i ledende stillinger der også). Antall kvinner som tar høyere utdanning er i ferd med å overstige antall menn som gjør det samme (hvis det ikke allerede er tilfelle). Kvinner klarer generelt prestere på flere fronter samtidig, mens mannen gjerne må fokusere på en ting ad gangen. Men jeg skal være enig i at menn stort sett har mer muskelstyrke enn kvinner. 6
danbanan Skrevet 27. mars 2012 #70 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Kan jeg få gi deg applaus? Alle innleggene med unntak av I Grosny sitt har tatt utgangspunkt i at TS har rett i sine påstander. Det er jo ikke automatisk riktig. Generelt sett får kvinner (eller jenter da) bedre karakterer på skolen. De presterer ofte å være sjef i AS Familien, samtidig som de er ute i yrkeslivet (og mange er i ledende stillinger der også). Antall kvinner som tar høyere utdanning er i ferd med å overstige antall menn som gjør det samme (hvis det ikke allerede er tilfelle). Kvinner klarer generelt prestere på flere fronter samtidig, mens mannen gjerne må fokusere på en ting ad gangen. Men jeg skal være enig i at menn stort sett har mer muskelstyrke enn kvinner. Morro det du skriver her, for det stemmer at kvinner nå til dags presterer bedre på grunnnskolen og akademisk! Men det som er merkelig, er at de aller aller fleste annerkjente forskere og vitenskapsmenn, som har gjort og gjøre nye oppdagelser, er menn. Og i dagens forsknings miljø så er det absolutt likestilling Men er jo godt mulig dette kommer til å snu! Men tror uansett at mye av årsaken til dette, er for det at menn er mere fokuserte og har sterkere konkurranse instinkt Endret 27. mars 2012 av danbanan
Sweet77 Skrevet 27. mars 2012 #71 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Nevn én. Har allerede nevnt en ,et godt stykke før du kom med denne. Som jeg sa: Perler for...etc. Edit: teksten forsvant Endret 27. mars 2012 av Flair 1
Gjest taschenspieler Skrevet 27. mars 2012 #72 Skrevet 27. mars 2012 En mann, flere menn, alle mennene, ja.. alle disse mennene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selveste livet
Gjest Purple Haze Skrevet 27. mars 2012 #73 Skrevet 27. mars 2012 Jeg lurer på hvilke områder TS og de andre "overlegne" mennene her er så suverene på? Hvilke områder er dere bedre enn alle kvinner? En kan ikke påberope seg å være bedre enn alle kvinner, kun fordi en er mann, og dermed ta æren for de mennene som har utrettet noe stort. Noen dro fram kvinner som "ofrer" seg slik at mannen kan gjøre karriere, og en annen lurte på hvorfor. Vel, jeg er en av dem som gjorde det, uten at jeg ser på det som noe offer. Min eks har en veldig viktig, altoppslukende, tidkrevende jobb. For at han skulle kunne holde på med den, måtte jeg ta meg av barn og hjem. For meg var det naturlig, da jeg ønsket meg barn og så størst verdi i å ta vare på dem. For meg var det en større verdi enn å bli karrierekvinne. Jeg har min bachelor og har jobbet i en helt alminnelig jobb hele livet, og har trivdes med det. Da kunne jeg balansere morsrollen med å jobbe, og samtidig ha tid til andre ting jeg har lyst til å gjøre. Jeg ser ikke hvorfor det skulle gjøre meg mindreverdig av den grunn. 3
Sweet77 Skrevet 27. mars 2012 #74 Skrevet 27. mars 2012 Morro det du skriver her, for det stemmer at kvinner nå til dags presterer bedre på grunnnskolen og akademisk! Men det som er merkelig, er at de aller aller fleste annerkjente forskere og vitenskapsmenn, som har gjort og gjøre nye oppdagelser, er menn. Og i dagens forsknings miljø så er det absolutt likestilling Men er jo godt mulig dette kommer til å snu! Men tror uansett at mye av årsaken til dette, er for det at menn er mere fokuserte og har sterkere konkurranse instinkt Mens jeg tror at det i hovedsak er fordi langt flere kvinner enn menn tar på seg dobbeltrolleansvaret når barna melder sin ankomst. Ser det samme skje med menn, btw, i de mye sjeldnere tilfeller der menn tar på seg dette ansvaret. Har et par lysende eksempler på menn som kunne gjort det virkelig stort, men som heller har valgt å engasjere seg i en mye mer aktiv papparolle. Mens konen får dyrke sin karriere. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #75 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ser ikke hvorfor det skulle gjøre meg mindreverdig av den grunn. Ingen her som prater om verdi på mennesker, bare om å være flinkere i forhold til andre. Noe menn er.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2012 #76 Skrevet 27. mars 2012 Kan jeg få gi deg applaus? Alle innleggene med unntak av I Grosny sitt har tatt utgangspunkt i at TS har rett i sine påstander. Det er jo ikke automatisk riktig. Generelt sett får kvinner (eller jenter da) bedre karakterer på skolen. De presterer ofte å være sjef i AS Familien, samtidig som de er ute i yrkeslivet (og mange er i ledende stillinger der også). Antall kvinner som tar høyere utdanning er i ferd med å overstige antall menn som gjør det samme (hvis det ikke allerede er tilfelle). Kvinner klarer generelt prestere på flere fronter samtidig, mens mannen gjerne må fokusere på en ting ad gangen. Men jeg skal være enig i at menn stort sett har mer muskelstyrke enn kvinner. Jeg er enig at ts er for kategorisk og til dels kvinnefiendtlig, men du begår jo den samme feilen selv med motsatt fortegn. Dessuten stemmer mange av påstandene dine ikke. For eksempel presterer jo ikke kvinner på "alle fronter" generelt sett, for det er langt flere kvinner som jobber deltid noe som selvfølgelig frigjør mer tid på hjemmefronten. Når menn (igjen, jeg snakker på generelt grunnlag, selvsagt finnes det unntak) jobber mer blir det selvfølgelig mindre tid på andre fronter, enten det gjelder hjemmetid eller hobbytid. Det skrives så mye om at menn er egoistiske og prioriterer seg selv og hobby fremfor familie, problemet er bare at dette argumentet mangler substans og er lite logisk. Når man bruker mye tid på jobb bidrar man også ekstremt mye til familien gjennom å tilføre ressurser. At man avfeier dette som et bidrag er i beste fall urealistisk og man har kanskje hatt det litt for godt selv - man lever ikke på luft og kjærlighet alene. Det er heller ikke alle som har jobber som er så veldig givende og selvrealiserende - når man(n) da har jobbet døgnet rundt bør kvinner holde seg for gode til å avfeie dette bidraget. Men jeg er enig i at det er flere kvinner i høyere utdanning, og dette er isolert sett bra. Det viser at mye av likestillingen har fungert. Problemet oppstår når man ønsker å hoverere over "mannen" - eller er det dette som er det viktigste, kanskje? Dessuten er det heller ikke all høyere utdanning som er spesielt attraktivt for videre karriere - langt ifra. I tillegg kommer det også an på hva man gjør etter endt utdanning, noe som ikke nødvendigvis er relatert.
Gjest Hard Ride Skrevet 27. mars 2012 #77 Skrevet 27. mars 2012 større kropper større hjerner. menn er nok overlegne men det kommer aldri til å bli annerkjent av pkmafiaen. Det er ikke sikkert størrelse er vitkigst Female brains are more compact than male brains in that, though smaller, they are more densely packed with neurons, particularly in the region responsible for language. Det kan også hende at hjernevekt-til-kroppsvekt ratio har mer å si, uavhengig av hvor mye hjernen veier, så det kan hende en liten person med en god hjerne er smartere enn en svær person med en stor, men ikke fullt så stor hjerne In studies concerning intelligence, it has been suggested that the ratio of brain weight to body weight (rather than actual brain weight) is more predictive of IQ levels. While men's brains are an average of 10-15% larger and heavier than women's brains, some researchers propose that the ratio of brain to body size does not differ between the sexes.[39][40] However, some argue that since brain-to-body-size ratios tend to decrease as body size increases, a sex difference in brain-weight ratios still exists between men and women of the same size. De er iallefall ikke bedre til å ordlegge seg.. Jenterhjerner er tross alt flinkere til språk females have larger Wernicke's and Broca's areas, areas responsible for language processing. kilde http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_humans Jeg mener helt seriøst at på det området som betyr noe, så er kvinner overlegent deiligere enn menn, og da peker jeg på (eller klår på?) brystene. Kvinnebryster er så deilige og avslappende at det er ikke til å tro, og visuelt overgår de alt som finnes av mannlig skjønnhet. Kan menn bli like perfekte som kvinner, dersom de legger inn silikon? Jeg skjønner at du ikke er så veldig alvorlig når du skriver dette, men det hadde jo egentlig vært litt trist for jentene om de skulle argumentert for at de er best med at de har bryster. De liker vel å tro at de har mer å by på enn det. (og det har de) Jeg tror forøvrig også at miljø og kjønnsroller er viktig, samt at menn kanskje er drevne av testosteron og konkurranseinstinkt. Menn nyter kanskje en litt overlegen rolle i mange deler av verden, det er ikke til å stikke under en stol, men det blir for dumt å føle seg overlegen bare fordi man selv er mann. Bevis at du selv er overlegen, så kan du skryte i vei. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #78 Skrevet 27. mars 2012 Har et par lysende eksempler på menn som kunne gjort det virkelig stort, men som heller har valgt å engasjere seg i en mye mer aktiv papparolle. Mens konen får dyrke sin karriere. Tragisk. Feminismen har ødelagt samfunnet i så alt for stor grad. FrP må komme til makten snart, hvis ikke er det for sent.
Genesis Skrevet 27. mars 2012 #79 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Finnes det i det hele tatt noen kvinne som er overlegen menn til noe? Tja, Florence Nightingale revolusjonerte måten vi bruker statistikk på helt på egenhånd. Under krimkrigen fant hun ut at flere døde grunnet dårlige hygieniske forhold på sykehusene enn direkte av krigsrelaterte skader ved å føre loggbøker. Hun innførte også flere av de grafiske verktøyene vi bruker, på morgenmøter og i aviser den dag i dag, til å presentere statistikk. "Den moderne statistikkens moder" er en helt betimelig betegnelse, og dette på en tid hvor kvinner absolutt ikke skulle beskjeftige seg med noe så komplisert som tall Så svaret er ja min venn! Endret 27. mars 2012 av Genesis 3
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2012 #80 Skrevet 27. mars 2012 Mens jeg tror at det i hovedsak er fordi langt flere kvinner enn menn tar på seg dobbeltrolleansvaret når barna melder sin ankomst. Ser det samme skje med menn, btw, i de mye sjeldnere tilfeller der menn tar på seg dette ansvaret. Har et par lysende eksempler på menn som kunne gjort det virkelig stort, men som heller har valgt å engasjere seg i en mye mer aktiv papparolle. Mens konen får dyrke sin karriere. Det stemmer for de kvinnene som faktisk jobber fullt ute og samtidig tar hele ansvaret hjemme, men det gjelder langt fra alle kvinner. Svært mange kvinner jobber deltid, og det er da vanskelig å argumentere for at man jobber "dobbelt". Samtidig vet man at det også er en fair share av menn som tar ansvar hjemme, hvilket forvitrer dette argumentet ytterligere. Jeg er heller ikke enig i premissene for hva "dobbeltarbeid" innebærer, for det forutsetter at alt man gjør hjemme er like tøft som på jobben hvilket jeg videre mener er en sterk overdrivelse. Ja, jeg er enig i at barneoppdragelse er tøft, men andre oppgaver som vask, matlaging og andre "huslige" oppgaver er faktisk ikke så tøft som en ordinær jobbsituasjon. På en arbeidsplass skal man gjøre oppgaver i et visst tempo til fastsatte frister, hjemme kan man i det minste ta en del av oppgavene på et tidspunkt man selv velger innen rimelighetens grenser. Det kan man uansett ikke på jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå