Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Menn har et mye mere utpreget konkurranseinstinkt, tror det drar dem langt mange ganger.

De er også flinkere til å tenke på seg selv og hva de ønsker å gjøre og da kjører de som regel på til de oppnår det. Positivt noen ganger, negativt andre ganger.

This. Konkurranse og ego. I tillegg til at de er mer enspora. Kvinner tenker mer helhetlig, litt av ditt litt av datt, en smule av klatt. Har hørt at mens kvinner nærmest alltid er midt på er det mer spredning blant menn. Flere skarpinger enn blant kvinner, men også flere idioter.

Hva som er medfødt og hva som er tillært er ikke godt å vite. Selvsagt har kvinner ikke fått de samme mulighetene som menn historisk, og dette forklarer sikkert mye. Likevel står vi likt i dag, men selv nå utmerker menn seg oftere enn kvinner. Noen vil kanskje da si at det skyldes at kvinner har større omsorgsansvar i familien, og det kan være rett. Men samtidig kan en spørre seg om dette er pålagt eller medfødt.

Endret av Flanør
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er fordi menn kan tenke med hjernen og penis, noe damer ikke kan. Det er nok en fordel å ha to hoder å tenke med enn bare ett.

• Liker 4
Skrevet

Bra og reflekterte innlegg fra både I Grosny og Genesis. Befriende, faktisk, å se rent objektive briller på en sak fremfor innlegg preget av forutinntatthet og negative opplevelser(?)

Uten at jeg ellers er en AP-dame vil jeg gjerne trekke frem Gro Harlem Brundtland, som ikke ble utpekt som "landsmoder" for ingenting. Hun gjorde noe ingen hadde gjort før henne da hun satte fingeren rett på det som var et nasjonalt kompleks - og snudde det.

Frem til da hørte man titt og ofte "Typisk norsk" rundt om i de tusen hjem, hver gang Norge tapte eller gjorde det dårlig i f.eks sport. Mens vi, i typisk Jante-ånd, ikke tilla våre seire den vekt de, og vi, og Norge, fortjente.

Frem til Gro, som lanserte - og fikk gjennomslag for - slagordet: "Det er typisk Norsk å være god".

Som snudde hele den norske folkesjelas syn på våre prestasjoner.

Det var altså en kvinne som snudde en hel nasjons selvtillit. Ikke mange prestasjoner som kan måle seg med det?

• Liker 5
Skrevet

Fordi at de har en kone som oppdrar ungene deres og vasker sokkene deres, mens de vier seg til vitenskap, politikk og kunst?

Ja, det stemmer. Men hvorfor godtar så mange kvinner dette? HVORFOR? Jeg ville ikke gjort det. Dere er ikke mindre talentfulle enn oss, så hvorfor er dere villig til å ofre karrieren deres for familielivet med oss? Makes no sense. Jeg sier dere som i "dere" (ikke alle, men mange).

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det slik at menn er bedre en kvinner på omtrent alle områder? Hvorfor er de beste kokkene menn, de fleste annerkjente forskerne menn,de beste fotografene menn? Men andre ord, hvorfor er menn omtrent alltid bedre en kvinner, når det kommer til å prestere på et høyt nivå? Når det gjelder fysiske aktiviter, som sport, så er det jo ikke så merkelig, siden menn har en overlegen fysikk. Men når det kommer til andre områder, som feks matlaging(kokker) og forskning, så kan jo ikke dette forklares på samme måte?

Kanskje det kan forklares med at menn har en mere logisk tenkegang en kvinner og bruker mere fornuften enn følelsene til å tenke med? Kanskje det har noe med at testosteron er med på å utvikle hjernene til et slik tankemønster? Kanskje dette også har en sammenheng med at kvinner er verre på manipulering og dobbeltmoral?

De er iallefall ikke bedre til å ordlegge seg.. :natti:

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det er fordi menn kan tenke med hjernen og penis, noe damer ikke kan. Det er nok en fordel å ha to hoder å tenke med enn bare ett.

Jepp, der har vi garantert svaret! :skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det i det hele tatt noen kvinne som er overlegen menn til noe?

AnonymBruker
Skrevet

Tror det ligger noe innen at menn tenker mere fornuftig og logisk, mens kvinners tankemønster er litt mere rettet mot følelsene dems. Kvinner elsker jo drama og er også mere følelses laddet, noe som kan komme i veien for å prestere maks!

Skrevet

Å suge pikk...eller kanskje homsene er best på det også?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror, at uansett svar, så kommer ikke du til å akseptere det.

Litt som å "kaste perler for svin", er jeg redd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror det ligger noe innen at menn tenker mere fornuftig og logisk, mens kvinners tankemønster er litt mere rettet mot følelsene dems. Kvinner elsker jo drama og er også mere følelses laddet, noe som kan komme i veien for å prestere maks!

Det er sikkert derfor så mange nasjoner med mannlige ledere går ut i krig: fordi de styres av fornuft og logikk. :glare:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert derfor så mange nasjoner med mannlige ledere går ut i krig: fordi de styres av fornuft og logikk. :glare:

Kanskje det hadde vært enda mere kriger, hvis de fleste ledere var kvinner og at kvinnene var det sterkeste kjønnet?

Men tror heller dette har med makt å gjøre, menn elsker makt, mens kvinner elsker menn med makt! Religion spiller også ganske mye inn når det kommer til kriger.

AnonymBruker
Skrevet

Religion spiller også ganske mye inn når det kommer til kriger.

Siden religionene er skapt av menn går jeg ut fra at de er fornuftige og logiske?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Menn har bedre forutsetninger siden vi lever i en mannsdominert verden der menn oppmuntres og støttes til å skape noe stort av seg selv, til å konkurere, til å stikkes seg frem i mendgen osv osv, ikke fordi de er natur er overlegne kvinner på alle punkter i livet. De er fysisk overlegne kvinner, ja, men det er også alt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er godt mulig derfor menn som regel bli flinkest(også i kvinne dominerte yrker/områder), siden de har et sterkere konkurranse instinkt;)

Det er jo feks veldig mange kvinnelige leger nå til dags, men de aller fleste veldig spesialiserte legene og kirugene er jo menn, etter hva jeg vet i hvertfall!

Ifjor var jeg innom sykehuset en del, og da var alle sykepleierne jeg møtte menn, mens alle legene (Spesialister) var kvinner. Gastrologen som samboeren min går til er kvinne og kjevekirurgen jeg var hos var en kvinne. Så nei, det er ikke lenger sånn at de aller fleste spesialister er menn :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden religionene er skapt av menn går jeg ut fra at de er fornuftige og logiske?

snakker ut ifra dagens samfund og hvordan kjønnene er generelt!For flere tusen år tilbake, når mange av religionene oppsto, så visste ikke folk bedre.

Men for all dell, finnes mange ulogiske og ufornuftige menn også, men dette er nok særtrekk som er mere vanlige hos kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Noen lenger opp her argumenterer jo for at det er naturlig at menn er best i mannsdominerte yrker. Mulig det, men er det ikke slik at selv de flinkeste frisørene også er menn? De flinkeste klesdesignerne? De flinkeste stylistene?

De er som oftest homofile og har blitt bombardert med kvinnelige kjønnshormoner i fosterlivet. Merkelig det der at så mange menn rakker ned på homofile og synes de er mer damer enn menn, men så snart de kan bruke dem som "en av oss gutta" for å score et poeng er de plutselig godkjent.

• Liker 6
Skrevet

Ja,

og det er mange av dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper jo ikke når de ikke har blod nok til holde i gang begge samtidig. Alle vet jo at ereksjon betyr midlertidig malfunksjon i hjernen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja,

og det er mange av dem.

Nevn én.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...